Allergie (32 meningen)
Hooikoorts (15 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Jeuk (1 mening)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (172 meningen)
Levocetirizine (144 meningen)
Cetirizine Tabletten (134 meningen)
Desloratadine (77 meningen)
Xyzal (75 meningen)

31-07-2019 | Vrouw | 36
clemastine (1mg/ml)
Allergische reactie
Ben gestoken en reageer nogal heftig mn hele kuit is rood/paars gezwollen.... jeukt niet minder door deze pillen Ben alleen maar suf door deze tabletjes .... niet handig met kinderen..... had ze nooit aangenomen als ik dat van te voren wist lag gister al om 20:30 te slapen op de bank niet normaal nooit meer deze pillen voor mij

07-06-2019 | Vrouw | 47
Hooikoorts
De hooikoorts symptomen zijn weg, dat was het enige positieve. Het is echt rotspul. Extreme vermoeidheid en stemmingswisselingen. Na 12 uur slaap nog vermoeid. Geen energie, geen incasseringsvermogen voor wat dan ook. Huilbuien en te neer geslagen. Neem dit echt nooit meer.

12-05-2019 | Vrouw | 43
clemastine (1mg)
In de nacht opgezwollen gezicht nek armen. Gigantische jeuk pijn branderig. Uitslag waar vicht uit komt. Dokters staan voor een raadsel vandaag beginnen met 2 tabletten per dg. Ze zeiden dt de klachten van jeuk meteen moeten verdwijnen, maar het is nog net zo erg al dan niet erger. Waarschijnlijk dus geen allergie maar iets anders.

20-09-2018 | Man | 48
clemastine (1mg/ml)
Allergie
onbekende allergische reactie met zware jeuk op huid tot gevolg om jeuk te verminderen, dit mediijn voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. na 2 pillen / 1 dag opgehouden vanwege bijwerkingen.

13-03-2018 | Vrouw | 37
Allergie
Vanwege een allergie met onbekende oorzaak jaren geleden ceterizine gebruikt. Omdat deze onvoldoende werkte, schreef de huisarts Tavegyl voor. Helaas helpt ook dit medicijn onvoldoende tegen de uitslag (netelroos) en de jeuk. De werking zou ongeveer 12 uur moeten zijn, echter de jeuk en de netelroos komen binnen een paar uur weer terug. Daarnaast word ik er extreem moe en [lees meer...]emotioneel onstabiel van. Na enkele dagen nemen deze klachten echter wel wat af.

16-12-2015 | Vrouw | 40
Allergie
Tavegyl zou bij mij via het infuus worden toegediend in geval van een allergische reactie bij een provocatietest van antihistamine in het ziekenhuis. Ik krijg huiduitslag en jeuk als Tavegyl via het infuus of via een pil wordt toegediend. Ik ben er allergisch voor.

27-10-2015 | Man | 80
Hooikoorts
's Nachts sterke hooikoorts. 's Avonds voor het slapen gaan 1 tablet genomen. Effect nog meer last (binnen 1,5 uur) dan zonder tablet. Werkt averechts.

03-02-2015 | Vrouw | 55
Nierziekte
Doordat ik een foto moest maken kreeg ik contrast vloeistof ingespoten. Daar blijk ik allergisch voor te zijn. Maar omdat ik een nierpatiënte ben mag ik geen spuit krijgen om de reactie van de allergie tegen te gaan. Met als gevolg uitslag van hoofd tot tenen dat een een mand en 2 weken heeft geduurd. Door de tavegil werd ik alleen maar slomer, en duf en slaperig. Het hee[lees meer...]ft mij niet geholpen net zoals de 40 gram prednison en Hydroxyz. Ik heb aangegeven bij mijn nefroloog dat ik deze medicijnen niet meer wil gebruiken. Want deze combinatie zorgde ervoor dat ik niet mer helder kon denken en nu nog last heb bij het fietsen en lopen. Ik ben nog steeds moe bij kleine klusjes, en daar heb ik dus veel last van.

09-06-2013 | Vrouw | 43
clemastine
doordat ik al sinds enige jaren ernstige zonallergie had ontwikkeld, vorig jaar Tavegil voorgeschreven gekregen. Mijn klachten waren ontzettend veel ernstig jeukende uitslag. Voorgeschreven dosis was 1 a 2x per dag 1 pilletje. Bij 1 pilletje was de jeuk en de uitslag verdwenen voor 5 dagen, daarna weer langzaam opgekomen. Nu in eerste week van mei weer een week Tavegil wi[lees meer...]llen gebruiken omdat ik naar 35 graden gebied ging met veel zon. Begonnen met 1 pilletje per dag maar weer na enkele dagen begon de uitslag weer. Overgegaan op 2 pilletjes, geen positief effect. Wel had ik in een paar uur tijd bloeddoorlopen rode enkels, zo rood had ik niet gedacht dat enkels konden worden. Hierdoor direct gestopt met de Tavegil want effect op de allergie werd ook weer minder. Na het stoppen noodgedwongen in de schaduw moeten blijven. Mijn enkels herstelden gelukkig binnen een week weer naar normaal. Voor mij nooit Tavegil meer. Maar wat dan wel kan helpen??? Ik weet het niet, volgens mijn man moet ik maar 'gewoon' uit de zon blijven.

28-06-2012 | Man | 45
clemastine
Kreeg Tavegil ipv Zyrtec, werd er direct heel slaperig, duizelig, misselijk, meer uitslag, geiiriteerd van. dacht eerst; oke moet wennen en als het maar werkt. Werkt nagenoeg niet beterder dan de Zyrtec. Ben gestopt en verder met Zyrtec, van deze laatste heb ik helemaal geen bijwerkingen en mijn intense jeuk gaat er van weg, voor mij nooit meer Tavegil.

20-07-2010 | Man
Urticaria/Quicke's Oedeem
Helaas geen effect of bijwerkingen kunnen ontdekken... inmiddels over op Aerius, hopelijk werkt deze wel merkbaar

08-06-2010 | Vrouw
clemastine
Astma, rode vlekken in het gezicht
Ik heb het een week gebruikt en viel zodra ik maar even ging zitten in slaap. Verder was ik vreselijk geirriteerd en voelde me lichtelijk depressief. Na het stoppen met Tavegil zijn die klachten verdwenen, Echter zijn de plekken in mijn gezicht weer terug al zijn ze wel wat minder.

11-11-2009 | Vrouw
Allergische reactie
Ik reageerde heel heftig op dit medicijn, en was constant slaapdronken en leek wel 'stoned'. Uiteindelijk zelfs op de EHBO belandt doordat ik helemaal de weg kwijt was. Ik kon mijn ogen niet openhouden en dit is natuurlijk erg vervelend als je gewoon naar je werk of naar school moet.

21-04-2020 | Vrouw | 35
Eczeem
Na vele verschillende soorten anti-histamine geslikt te hebben ben ik uitgekomen bij Tavegyl. Ik slik 1 a 2 tabletten, aanvullend bij 4x desloratedine tabletten per dag. Ik heb zeer veel last van bijwerkingen, maar voor de jeuk helpt het, dus ik blijf het slikken. Naast extreme vermoeidheidsklachten, maakt het je hoofd heel wollig waardoor je niet goed mee na kunt denken[lees meer...]. Ook is het een aantal keer voorgekomen dat ik uit het niets huilbuien kreeg en terwijl ik normaal gesproken zeer positief in het leven sta heb ik met tavegyl dagen dat ik me echt depressief voel. Als je de keuze hebt, neem tavegyl in de avond in, dan slaap je waarschijnlijk als een blok en trekken mogelijke bijwerkingen onopgemerkt voorbij. Wanneer ik het in de ochtend al moet slikken ben ik soms niet meer tot werken in staat en voel ik me echt gedrogeerd.

01-05-2018 | Vrouw | 22
Allergische reactie
Ik gebruikte tavegyl 1mg incidenteel bij het opkomen van een allergische reactie i.c.m. prednisolon. Ik haf extreem veel last van de bijwerkingen en kon bijna niet meer functioneren, ook al nam ik de tablet vaak "s avonds in. Volgende dag nog steeds veel last van extreme vermoeidheid, suf zijn, duizeligheid en misselijkheid . Ook heb ik het idee dat de tabletten mijn depre[lees meer...]ssie versterken. Heb meer last van somberheid en paniekaanvallen. Zelfs in de dagen erna een hersenspinsel gehad om er een einde aan te maken. Hierdoor direct naar de huisarts geweest, nu heb ik cetirizine gekregen. Ik hoop dat dit beter helpt.

09-01-2018 | Vrouw | 48
Netelroos
Ik slik nu 2 dagen Tavegil ivm netelroos. Ik had blaadjes en jeuk over mijn hele lichaam, verdroeg geen kleding, vreselijk. Met tavegil werd de netelroos wel minder, maar ik lag vervolgens de hele dag op de bank te slapen. Zelfs te 'lui' om thee te zetten. Ik wil graag nog wat kunnen doen dus probeerde het even zonder Tavegil, maar weer over mijn hele lijf jeukende blaas[lees meer...]jes en opgezwollen verhitte huid. En krab me gek. Dus toch maar weer een tabletje genomen. Kan ik straks weer slapen... :-(

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum