Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

09-10-2022 | Vrouw | 66
alprazolam (0,5mg)
Goedemorgen, Ik nam 2x dd 0.5 mg, 2 weken geleden afgebouwd naar 1xdd 0,25 mg en 1xdd 0,5 mg. Dit ging goed dus wilde verder afbouwen maar nu zijn mijn medicijnen op en kunnen door de apotheek niet meer geleverd worden, komen voorlopig niet meer. Heb nu Oxazepam 10 mg en mag 3xdd halve of hele nemen. Ondanks de Oxazepam allerlei ontwenningsverschijnselen door het in 1[lees meer...]x stoppen met alprazolam. Zijn er meer van jullie die ermee te maken heeft dat alprazolam niet meer geleverd kan worden? Groetjes Carla

19-11-2021 | Vrouw | 21
alprazolam (0,25mg)
Al mijn hele leven last van angst en paniekaanvallen. Slik nu bijna een jaar 1 pilletje alprazolam bij een aanval. Samen met 1 domperidon tegen de misselijkheid. Zodra ik het heb geslikt merk ik dat ik rustig word. Angst gaat weg en kan op emotioneel gebied ook meer verdragen. Ben er echt blij mee!

12-10-2021 | Vrouw | 50
alprazolam (0,5mg)
Ik neem de tablet, ga zo'n 20 minuten liggen en dan voel je het effect al. Helpt mij goed bij paniek. Het pakt je weer bij elkaar. Nu mijn vader ernstig ziek Is, neem ik hem gelijk maar smorgens in om de onrust bij het wakker worden al te verlagen.

08-09-2021 | Vrouw | 80
Dempt de paniek

25-07-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik heb 2,5 week geleden vanwege een hyperventilatie eerst oxazepam gekregen, tot aan de afspraak waar ik zo bang van was. Echter hield de onrust daarna helemaal niet op, dus kreeg ik eerst een bètablokker, hier had ik het toch niet helemaal op, dus heeft de dokter alprazolam 3x daags, 0,25 gegeven. Deze slik ik nu nog, bij de in name werkt het vrij snel en kan ik ook lekk[lees meer...]er genieten de rust die het mijn lijf geeft. Maar na een uur of 4 toch wel uitgewerkt en begint mijn hartkloppingen weer, me hoofd bonkt en suist. Iemand dit ook? Ik bel de dokters maar etc, maar na 3 hartfilmpjes in 2 weken tijd en bloeddruk etc is alles gewoon prima.

11-09-2021 | Man | 46
alprazolam (0,5mg)
Na ooit een hartstilstand gehad te hebben, een maand in coma gelegen te hebben werd ermee opgestart voor mijn zxare paniekaanvallen. Heb ondertussen verschillende hartstilstanden gekregen. En ook verschillende andere medicijnen. Deze is in de loop vd 16 jaar steeds gebleven. Het heeft me met momenten wreed onverschillig gemaakt, en moest er op voorschrift te veel van neme[lees meer...]n. Nu neem ik standaard 1x 0.5 voor het naar bed gaan. En zelden nog eentje in de dag. Het blijft toch altijd oppassen met die benzodiazepines. Als je er niet moet mee beginnen, blijf er dan af.

08-08-2021 | Man | 49
alprazolam (2mg)
Zware trauma:s gecombineerd met het syndroom van Asperger

02-08-2021 | Man | 22
alprazolam (0,5mg)
Dit middel is effectief in het voorkomen van paniekaanvallen en zorgt er bij mij voor dat ik aan het eind van de dag makkelijker rustig kan worden. Wordt ook af en toe overdag gebruikt indien nodig (tandarts etc.). Dit medicijn helpt alleen niet bij het oplossen van het probleem: bij langdurig gebruik heb ik gemerkt dat er enige gewenning optreedt. Het is echt alleen ma[lees meer...]ar symptoombestrijding, maar wel effectief op dat moment. De bijwerkingen zijn gelukkig mild: een beetje vergeetachtig, meer eetlust, af en toe een zenuwtrekje bij mijn oog en verhoogde bloedwaardes van prolactine. Als medicijn voor vervelende situaties kan ik dit wel aanraden, het kan het vertrouwen geven om deze toch aan te gaan of door te komen, maar het is niet iets wat bij een ernstige angststoornis per se bevorderlijk is op de lange termijn, omdat het dan meerdere keren per dag genomen moet worden en waarschijnlijk leidt tot afhankelijkheid en gewenning (wat ik al merk bij eenmaal daags).