Ervaringen met Alprazolam

Overgeslagen met slaap tekort

11-02-2020 | Man | 35
alprazolam (0,25mg)
Overspannen/burn-out
Door overspannenheid/burnout klachten gebruik ik nu Alprazolam al een paar maanden. 3x2(0,25mg) per dag. Dus eigenlijk "maar 1,5mg per dag". Ik vind het een goed middel. Ik word er absoluut niet suf van. Ik voel mij eerder meer mezelf, zelfs meer energie en ook kan ik hierdoor makkelijker eten. Eerst stond het mij tegen om dit (alweer) te moeten gebruiken, maar het mid[lees meer...]del werkt goed bij mij. Geen enkele bijwerkingen en ik blijf er prima helder bij. Op dit moment kan ik niet zonder dit middel. Voor nu vind ik het prima om te moeten nemen. Als de tijd daar is, bouw ik het wel weer af.

22-11-2017 | Man | 32
alprazolam (0,25mg)
Overspannen/burn-out
Dit medicijn voorgeschreven gekregen bij mijn burn-out. Hierbij kreeg ik last van heftige paniekaanvallen en angsten. Dit werd zo heftig dat ik nauwelijks de deur uit durfde en mijn eten niet binnen kon houden. In die periode heb ik het 1 maand 3x per dag 0,25mg gebruikt. Tijdens mijn therapie ben ik gaan afbouwen. Heb het ongeveer 1,5 maand aaneengesloten gebruikt. Nu geb[lees meer...]ruik ik het af en toe, laatste keer 3 weken geleden. Zit nu in de 6e mnd van mijn burn-out. Het is een erg effectief medicijn met weinig/geen bijwerkingen en voel me er lekker door, top zelfs. Daarom is het gevaar dat je het steeds weer gaat gebruiken aanwezig. Maar dat is met alle kalmeringsmiddelen, gebruik het in moeilijke periodes daarvoor zijn ze. Met mijn therapie en begeleiding van de psycholoog gaat het al een stuk beter. Bij burn out is het een kwestie van tijd nemen en je leven anders te gaan inrichten, heb ik het idee.

09-06-2016 | Man | 47
alprazolam (1mg)
Overspannen/burn-out
na herniaoperatie was ik aan revalideren, toen kreeg ik pijn rechterknie, kraakbeenletsel, en dan begon het, ik was iedere dag ermee bezig, zelfs 's nachts, kreeg spierspanningspijnen, sliep slecht, begin nu terug te werken binnen een week zal zien wat mijn knie doet, is hyaluron zuur ingespoten, de eerste keer dat ik dit nam, na een uur lag ik diep in slaap, 't was alsof [lees meer...]ik verdoofd was voor een operatie, toen ik wakker werd voelde ik mij veel beter, ik had eens geslapen, niet liggen piekeren, nu gebruik ik dit nog, maar een halve dus 0,5 mg per nacht, dus voor slapen en relaxen is dit schitterend, veel sterkte aan iedereen

21-05-2013 | Vrouw | 37
Overspannen/burn-out
ik was net een zombie viel achter het stuur in slaap echt overal het word ook als slaapmiddel gebruikt vertelde mijn huisarts later na het switchen met sertraline slaapproblemen gehad van tot en met gaat wat beter nu gelukkig sertraline bevalt goed overigens

13-01-2013 | Man | 50

26-08-2012 | Vrouw | 48
Overspannen/burn-out
Ik kamp al jaren met ernstige slaapproblemen. Het hiervoor allerhande therapieen gevolgd echter zonder blijvend resultaat. Overdag moe dn uitgeput en savonds doodsbang om te moeten gaan slapen. Heb hierdoor momenteel een zware depressie en sinds kort angst en paniekaanvallen, eerst snachts nu ook al overdag. Ik heb een groot gezin met 3 kinderen en een grootmoeder van 91 [lees meer...]jaar om voor te zorgen en werk ook nog deeltijds wat zeer zwaar is, ik ben onlangs 3 maanden moeten thuisblijven. Ik ben ten einde raad en denk eraan om me te laten opnemen in de psychiatrie, tot ik gisteren via mijn nonkel, die ook een depressie heeft gehad en angststoornis om eens Alprozolam te gebruiken. Hij gaf me een pilletje om te proberen. Wat een verademing ! Ik voel me vandaag als herboren, de angsten zijn weg en ik zie niet meer huizenhoog op tegen de dagelijkse taken. Ik ben wel heel bang voor verslaving want benzo's zijn dat. Hopelijk werkt mijn antidepressiva Sipralexa binnenkort zodat hierdoor mijn angsten gaan afnemen en ik terug normaal kan functioneren ! Ik neem de sipralexa nu de 2 de week. Veel moed aan iedereen in dezelfde situatie !