Ervaringen met Bromazepam

bromazepam

Nervositeit (5 meningen)
Sociale fobie (4 meningen)
Overspannen/burn-out (2 meningen)

03-06-2022 | Vrouw | 72
bromazepam (3mg)
Sinds ik deze medicijnen gebruik geen klachten meer, dus het middel helpt bij mij uitstekend. Alleen nu is er weer geen Bromazepam te krijgen bij de apotheek die zegt dat de fabriek ze niet meer maakt . Dit is vreselijk want dan moet je naar een ander middel overstappen.

31-05-2022 | Vrouw | 72
bromazepam (3mg)
nu blijkt het niet leverbaar hoe is dat nou mogelijk ,in dit land ,ja je kunt het online kopen, een mooie melkkoe hoor ,een schande je betaald je krom aan ziektekostenverzekeringen

07-04-2022 | Man | 26
Nervositeit
Fijn middel en goede werking. Het werkt vele malen beter dan oxazepam. Ik voelde me beter en ontspannen. Ook had ik geen last meer van stijve spieren, ontspannend voor het lichaam dus ook.

24-02-2022 | Man | 71
bromazepam (3mg)
Ptss vanaf 1978. Werkgerelateerd.

27-08-2019 | Vrouw | 59
bromazepam (3mg)
Even informatie voor iedereen. Bel naar je apotheek bromazepam 6mg is weer verkrijgbaar. Ik gebruikte de 3 mg maar mag het tabletje door midden doen. Hoop weer van mijn klachten af te zijn van de diazepam.

24-08-2019 | Vrouw | 61
Hyperventilatie
Ik gebruikte bromazepam 3 mg driemaal daags al meer dan 25 jaar zonder klachten . nu is dit niet meer te krijgen en ineens zeggen de huisartsen dat je het allang niet meer had mogen gebruiken dit zijn dezelfde die al jaren de herhalings recepten gegeven hebben voor 270 stuks nu gebruik ik oxazepam 10mg 4x daags het is een grote ellende ik heb allerlei klachten en p[lees meer...]aniek . Huisartsen zijn op vakantie iedere vervanger zegt wat anders hoe is het mogelijk dat een middel dat zo verslavend is niet meer te verkrijgen is maar wel in België maar niet overdraag baar vanwege een opium wet het zou toch zo moeten zijn dat het belang van de patiënten voor op staat in de zorg ! Wie heeft er enig idee hoelang het duurt dat de klachten afnemen van de bromazepam bij gebruik van 3 x daags 3 mg ik ben nu 4 weken op de oxazepam met veel klachten .

22-08-2019 | Vrouw | 54
bromazepam (3mg)
Ik gebruik Bromazepam ook al meer dan 30 jaar, en idd zonder van te voren ingelicht te worden, kreeg ik zo maar Oxazepam voorgeschreven ivm het niet kunnen leveren van Bromazepam. Gebruik dit nu bijna 4 weken maar heb van allerlei verschijnselen zoals slecht slapen, loop al drie weken met een vaginale schimmelinfectie, heb overal jeuk, mijn tong die brand, krijg zomaar wra[lees meer...]tten en steenpuisten en daarnaast ben ik af en toe erg duizelig...inmiddels overleg gehad met de dokter en bloed laten prikken voor suiker, was helemaal goed, nu vandaag naar de dokter om te overleggen waar dit allemaal aan kan liggen, wordt er gek van. Daarnaast wil ik overleggen of het nu wel weer verstandig is om na drie maanden ( ze verwachten dat de Bromazepam pas in oktober weer leverbaar is ) weer over te stappen. Ben benieuwd of er mensen zijn die dezelfde klachten hebben. Het is idd te erg voor woorden dat er een verslavend middel niet leverbaar is.

07-08-2019 | Vrouw | 71
bromazepam (3mg)
Mijn moeder gebruikt al jaren bromazepam 2x per dag 3 Mg. In combinatie met clomiparine. Dit heeft altijd goed gewerkt totdat de bromazepam niet meer leverbaar is tm week 40. Daarvoor in de plaats gekregen 3x0,5mg lorazepam. Hier veel bijwerkingen. Kan het zijn dat de dosis te laag is? Of is het afkicken van de bromazepam. In België is bromazepam nog wel verkrijgbaar maa[lees meer...]r onze apotheek kan ze niet importeren omdat dit medicijn tot de opiumwet behoort. Ik vind het een belachelijk en triest dat men zo omgaat met zieke mensen terwijl dat niet nodig is.

02-08-2019 | Vrouw | 70
bromazepam (3mg)
Ik heb jaren,bijna 20 ,bromazep heb geslikt, niet veel 1/2 tab 3mg,ik had geen bijwerking ,nooit suf. Ik wist niet,dat ik verslavend was. Het ging goed en rustig En nu sinds eind juli is bromazepam niet te verkrijgen in NL,alleen online €40 i.p.v. €10 En je weet niet of het echt is MijnHA heeft nu 2 andere voorgeschreven Oxazepam enTemazepam 10mg en ik slaap niet al[lees meer...] 8 dagen? Het is afschuwelijk! Wat moet ik doen? Dus,was ik wel verslaafd!

12-01-2019 | Man | 67
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Heb ook een tijdje (5 jaar) Escitalopram (Antidepressiva) gebruikt maar was geen succes. Ben al vanaf 1978 hyperventilant. Ben 6 jaar aan de antidepressiva geweest maar daarnaast toch ook Bromazepam nodig gehad. Bijwerkingen van de Escitolopram waren zo vervelend dat ik daar mee gestopt ben en nu alleen Bromazepam gebruik. Ben vaak te zuinig met innemen (2 x per dag [lees meer...] 1,5 mg) .

16-07-2018 | Man | 40
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het werkt fantastisch, eindelijk weer adem en voel ik mijn lijf voor het eerst in jaren weer ontspannen na 20 jaar vast te hebben gezeten in mijzelf. Ik heb slechts een kwart hiervan nodig van een tablet. Ik wil ook niet meer want het is ernstig verslavend, maar ik heb verder alles geprobeerd en niets hielp. Keuzes....

24-09-2017 | Man | 49
bromazepam (3mg)
Hallo allemaal, Ivm een zeer hevige burnout en emotionele uitputting ben ik inmiddels volledig afhankelijk geworden van Bromazepam. Tot voor kort had ik ook redelijk tot zelfs goede periodes waarbij ik ook minder tabletten slikte. Het anti depressivum fluoxetine is sinds 10 augustus jl. verdubbeld van 20 mg naar 40 mg per dag. Bedoeling is dat deze de benzo's uiteindel[lees meer...]ijk moeten gaan overnemen. Dit kan volgens de GGZ wel 9 tot 12 weken duren. Tijdens een zware terugslag, waar ik nu middenin zit, zijn de dagen vrijwel ondraaglijk te noemen door de extreme angst maar ook ernstige dissociatieve klachten depersonalisatie en derealisatie. Wanneer de angst wordt gedempt door extra Bromazepam, in hele slechte periodes met suïcidale gedachten, neem ik wel tot 8 per dag. De dissociatie (zelfvervreemding) blijft dan over. Ik voel dan een soort watten in mijn hoofd. Alles lijkt onecht en vreemd. Je bent totaal ontaard. Langdurig gebruik en in vrij hoge dosis van kalmeringstabletten, lijken vervreemding extra in de hand te werken. Dit zijn de zg. overlevingsdagen, waarvan ik er inmiddels heel wat achter me heb liggen. Op mijn dringende verzoek aan mijn psychiater in opleiding, heb ik tijdelijk de regie over de medicatie weer in eigen hand gekregen. Het afbouwen van de Bromazepam zal nog een zwaar traject gaan worden, hetgeen voor zover bekend ook nog ambulant moet gebeuren, m.a.w. thuis. In betere periodes met draaglijke angst en dissociatie gebruik ik ook minder Bromazepam. Dat er inmiddels sprake is van een serieuze verslaving staat wel vast. Pas in de avond zakken de zware psychische klachten af en slaap ik over het algemeen goed. Soms word ik s-nachts ook wakker met hevige adrenalinestoten in mijn lijf en angstaanvallen. Ik kan alleen nog maar bidden dat er ook weer een betere periode aanbreekt. Op dit moment is het hangen en wurgen om de dagen door te komen !!!!!!!!!

04-03-2016 | Man | 48
bromazepam (3mg)
Zit momenteel in een akelige angst en paniekstoornis met depersonalisatie en derealisatie klachten. Hevige nerveuze spanning grote delen van de dag. Begint met opstaan. Oppervlakkig ademen en neiging tot hyperventilatie. Een vreselijke tijd! Een tijd geleden zat ik op 2 tabletten van 3 mg per dag. Ik heb het gevoel dat een halve Bromazepam naar verhouding meer werkt dan e[lees meer...]en hele. Als ik midden in een zware angststoornis zit, gebruik ik 6 x 0,5 tablet van 3 mg tablet of te wel 9 mg per dag. Door de inmiddels lange tijd dat ik Bromazepam gebruik, heb ik wel het gevoel afhankelijk te zijn geworden. Ook de tolerantie neemt snel toe, als je ze langer gebruikt. Je hebt dan meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Ik heb ze ook altijd bij me, ook in mijn broekzak. Uiteraard hoop ik snel weer van die vreselijke psychische stoornis af te zijn en dat ik de Bromazepam weer kan afbouwen.

08-01-2016 | Vrouw | 19
bromazepam (6mg)
Ik ben 19 jaar en verslaafd aan Bromazepam, morfine alles wat verdovend werkt. Ik krijg nu van de dokter 6! Mg per dag voorgeschreven, maar slik ondertussen 24mg per dag. Mijn lichaam is op, mijn geest is op. Elke dag gestresst, paniek, mijn leven is op dit moment op een zwaar dieptepunt. Een jaar geleden nam ik amper 2 paracetamols in een jaar en nu sta ik op en ga ik naa[lees meer...]r bed met de gedachte wat ik vandaag kan innemen om rustig te blijven. Ook krijg ik quetiapine 200 Mg die ik voor het slapen in neem. Ik zou heel graag in contact komen met iemand met dezelfde klachten of iemand die inmiddels van verslaving van verdovende middelen af is.

30-04-2015 | Man | 36
bromazepam (6mg)
Manisch-depressieve stoornis
Ik evolueerde van downers (lexotan/valium/...) en uppers (amfetamines), naar antidepressiva. Het middel werkt bij mij goed in het beheersen van lange periodes van depressie afgewisseld met manische periodes (met aggressie in beide periodes). Periodes van depressie werden gecombineerd met gebruik van kalmerende middelen/drugs/alcochol. Manische periodes werden versterkt[lees meer...] door stimulerende middelen. Ondanks tijdelijke terugvallen in middelengebruik heeft sipralexa me een stuk stabieler gemaakt. Periodes rangerend van low/high zijn nu neutraal/leefbaarder geworden. Bijwerkingen komen er bij mij enkel als ik het middel stop nemen. Dan wordt ik compleet energieloos na een 3-tal dagen. Bij mijn ex-vriendin waren de bijwerkingen echter erger dan dat ze ermee geholpen was.

08-10-2014 | Man | 60
bromazepam
ik gebruik soms maanden niks, begin met 1,5 tot max 4,5 mg en dan wil ik hoedanook afbouwen, dat betekent na eerst beetje zombie achtig, eerst versterkt assertief worden, enkele dagen krampen en boosheid aanvallen, tot over enkele aanden, het volgende gebruik..

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum