Ervaringen met Bromazepam

Nervositeit (5 meningen)
Sociale fobie (4 meningen)
Overspannen/burn-out (2 meningen)

13-04-2023 | Man | 23
bromazepam (3mg)
Is het zo dat je deze medicijnen na langere termijn gebruik het effecf afneemt of kun je ze jarenlang gebruiken?

15-03-2021 | Man | 26
bromazepam (6mg)
Psychiater heeft bromazepam 6 mg voorgeschreven 60 stuks na 1 pil te hebben ingenomen ben ik in de hel beland. Bij iname voelde ik geen effect. Dag er na misselijk hoofdpijn en draaierig dag later nog dwangedachten bij gekregen. Nu 4 dagen later ben ik nog aan het hyperventileren . Terwijl ik hiervoor geen last van had! Grote vuiligheid!! Vodl mij echt niet goed en blijven[lees meer...]de schade en dit na 1 tablet bromazepam 6mg. Lijkt er niet op dat ik snel weer de oude zal zijn mits we 4 dagen later zijn en ik nog steeds ernstige klachten overhou na het gebruik van 1 tablet

14-07-2019 | Man | 51
bromazepam (6mg)
Verslaving. 30 mg Bromazepam per dag. 15-07-2019 heb ik een intake met een psycholoog en psychiater voor een ambulante detox. Een eerdere klinische afbouw (maart dit jaar) van deze zwaar verslavende medicijnen in het Radboud UMC in Nijmegen is na twee weken op een totale mislukking uitgelopen. Het afbouwschema bleek veel te snel met alle akelige complicaties tot gevolg. Ze[lees meer...] wilden mij in 5 weken van de Bromazepam afhelpen. Ik ging er met 27 mg per dag naar toe en ik kwam er met 30 mg weer uit, nadat ik snel weer ben gaan opbouwen.

21-05-2019 | Man | 40
bromazepam (12mg)
Drugsverslaving
20 jaar bropmazepam geslikt van 12 mg was zwaar verslaafd en had er soms 5 per dag nodig van 12 mg. Jaren zo geleefd. En nu ben ik al 6 jaar gestopte alle benzo's. De afkick was verschrikkelijk. Heb enorm veel bijwerkingen gehad. Op het Wikipedia Kun je de afkickverschijnselen zien. Benzodiazepine withdrawal syndrome opzoeken op Wikipedia. Nadien psychotherapie gevolgd do[lees meer...]or de benzo's niks interesse meer nadat ik gestopt was en mijn afkick voorbij was (heeft tien maanden geduurd) begin ik terug beter voelen niet meer afgevlakt kortom ik voelde mij terug gelukkig en heb nu zin om nieuwe dingen te doen. Ook niks van angsten meer. Stoppen is moeilijk als je lang en veel benzo's hebt gebruikt. Maar het is mogelijk maar het is echt zwaar e je moet dit onder begeleiding doen van psychiater. Die zal afbouwen met diazepam maar het is toch een hel geweest. Sinds ik geen benzo's meer neem heb ik de 6 jaar dat ik clean ben mij nog nooit zo goed gevoeld. Dus neem ze niet te veel moest je het toch nodig hebben. Alleen als het echt nodig is of bij angst maar Nie omdat je een beetje stress hebt ga dan lopen of doe iets leuk want de pillen zijn de oplossing niet. Dokters moeten Nie zoveel voorschrijven. Ik kreeg van mijn dokter 4 briefjes met vier dozen dat zijn 16 dozen voor 1 visite naar de dokter. Toen plezant ja maar eigenlijk nu was dit overantwoord. Alle dagen er benzo nemen is nutteloos wat je hebt er meer en meer nodig. Dus alleen gebruiken als je echt angstig bent. Emoties e gevoelens gaan ook weg je leeft in een schemerzone afgevlakt nu voel ik mij zo goed na stoppen.

15-10-2019 | Man | 32
bromazepam (12)
Onrust
Ben uit Belgie en heb Bromazepam 12MG EG helpt niet echt heb meer aan de Xanax 2mg Pfizer en om te slapen mij flunitrazepam. Als chronisch pijn patient krijg ik 100UG/48u Durogesic fentanyl maar arts gaat niet hoger :(, terwijl 150UG de goede dosis is voor mij.

22-07-2019 | Man | 69
bromazepam (3mg)
Jaren goed gewerkt...zeker in combinatie met orap,(voordeel orap, je komt er zo vanaf) die de bijwerkingen van benzodiazepinen sterk doet afnemen...vermoeidheid bv!!! Nooit langer dan drie weken gebruiken!! Enorme afhankelijkheid en het afbouwen/minderen/stoppen is na lang gebruik een opgave Na je 65e NIET gebruiken!!

23-06-2015 | Vrouw | 39
bromazepam (3mg)
Ik gebruik bromazepam al jaren. Voorgeschreven door een specialist. In het begin gaf het opluchting en rust. Maar de dosering moest steeds weer verhoogd worden tot ik 16 x 3 mg per dag slikte. 48 mg dus! Na een aantal jaren was er alleen nog de verslaving. Laat ik het zo zeggen ' Ik had het niet meer nodig' alleen maar om ontwenning tegen te houden. Of je nu jarenlang aan[lees meer...] 3 tot 6 mg verslaafd bent of 48 mg. Dit maakt weinig uit wbt de onthoudingsverschijnselen. Bromazepam wordt door specialisten, verslavingsartsen vergeleken met heroïne. Ik heb meerdere malen geprobeerd te stoppen middels een klinische opname. Dit was voor mij elke keer door de hel gaan. Na lang zoeken wat bij mij paste heb ik samen met specialisten gekozen voor langzame afbouw. Ik gebruik nu 30 mg per dag. Dat Is nog steeds belachelijk veel maar het gaat vooruit. De meeste mensen die mij ontmoeten merken niks aan me. Ik functioneer ogenschijnlijk prima. Loop en leef niet als een zombie, edoch het maakt je leven uiteindelijk kapot. Mijn weg naar zero pillen Is nog lang, maar ik wil iedereen die dit middel gebruikt evenals de andere benzodiazepinen adviseren mits het echt nodig Is ook bij een lage dosering kortdurend en incidenteel te gebruiken. Afbouwen indien nodig. Nooit op eigen houtje of cold turkey ( levensgevaarlijk!) stoppen dus. (uitzonderingen daargelaten) elk verhaal, lichaam/geest is anders. Wat ook betekent dat je bij afbouw moet kijken naar de individu. Hoe goed het ook voelt het blijft rotzooi. Legale harddrugs. De lijst met bijwerkingen is lang zeker op de lange termijn. Die staan niet in de bijsluiter. Een belangrijke: het ontwikkelen van een depressieve stoornis of angststoornis. Vervroegde en grotere kans op dementie. Etc. Etc. Naar mijn mening zou een kliniek of andere vorm van zorg gespecialiseerd in benzodiazepines een enorme aanwinst zijn. Zoek eens op the Ashton manual. Zij is een vrouwelijke arts die veel ervaring heeft met mensen en benzodiazepine verslaving. Daarnaast staat er veel informatie in over het middel zelf en alle gevolgen ervan. Ook hoe juist af te bouwen.

15-06-2022 | Vrouw | 65
bromazepam (4,5)
20 jaar zonder problemen 4,5 mg bromazepam gebruikt. Echter niet meer leverbaar vanaf April 2022. Overgestapt op Lorazepam 1 mg en langzamerhand glij ik weer af. Voor mij persoonlijk een ramp dat Bromazepam niet meer geleverd kan worden in een land als Nederland. Iedereen zal begrijpen dat je niet zonder meer over kan stappen op Lorazepam 1mg. Ben 20 jaar terug in de tijd [lees meer...]gesleurd, ben al die jaren stabiel geweest en nu zit ik in een hel. Mijn huisarts en psych. om raad gevraagd. Nu over op 5 mg diazepam. Zal mij benieuwen, maar evengoed heel erg naar dat er ineens geen Bromnazepam meer is

02-03-2020 | Vrouw | 60
bromazepam (12)
Ik wou gewoon even weten als je plots stopt na 1 week inname van 12mg voor het slapen gaan of je dan al afkickverschijnselen kan hebben???

04-07-2015 | Vrouw | 37
bromazepam (3mg)
Ik slik sinds een aantal maanden 4,5 mg Bromazepam vanwege angst, hyperventilatie en een 'stikstoornis' in combinatie met Mirtazepine (15 mg). De dosering is niet heel hoog maar sinds vorige week slik ik 1,5 mg minder (mijn 'middagdosering' is weggevallen). Heb eerder afgebouwd en dat ging 'redelijk' maar nu lijkt het anders. Geen idee of het aan de Bromazepam ligt of aan [lees meer...]iets anders maar ik kan niet normaal functioneren: ernstig vermoeid, meer angst, stemmingswisselingen en noem maar op. Lig al een week op bed (niet 24/7 maar ben te moe om iets te ondernemen). De reden van afbouw is dat de medicijnen niet het gewenste effect hebben. Ik doe alles in overleg met de huisarts maar wil hier toch even mijn verhaal kwijt. En misschien is er irmand die zich herkent in mijn verhaal of tips heeft? Ben geneigd die 1,5 mg toch weer te gaan slikken om te kijken of de klachten te maken hebben met het afbouwen.

21-12-2014 | Vrouw | 52
bromazepam
Beste mensen, ik gebruik al vanaf mijn 16 de medicatie die iets of wat een kalmerend effect op me geeft. Stresskip, problemen met een vader die ziek was (alcoholist), kreeg ik plots van de stress, spastisch colon, dit is een aandoening aan de darmen. Van de zenuwen of de stress gaat de dikke darm knobbels maken, dus trekt die samen, dit geeft een zeer onaangenaam drukkend [lees meer...]en pijnlijk gevoel. Je kunt werkelijk die bollen voelen, alsook je stoelgang wordt verstoord. Daarbij kwamen dan redelijk veel momenten van angst, door de houding van papa, tegenover mij als hij zat was. Ik moest in kasten kruipen, bij de buren schuilen feitelijk, mij moest hij hebben, ik was zijn grootste ongeluk en ik was gelijk mijn moeder, die had ik nog nooit gezien. Bon,mijn levensverhaal ga ik niet vertellen maar het komt dus wel door het toedoen van anderen, en een beetje de aard van het beestje en ik kreeg tranquo-buscopan. Tranquo het woord zegt het zelf hé, tranquille (rustig) , buscopan bestaat nog tegen pijn in de buik. Dit was dus een samengesteld produkt en moest uit de handel genomen worden, ik weet niet waarom, het werk apart verkocht. Strange but true. Voor het geld,ik weet het niet. Nu mijn angsten werden sterker, heviger, ik kreeg rare gewaarwordingen, dit kan allemaal een gevolg zijn van stress, en daar gingen we dan voor de Benzo's, zoals, xanax, was de eerste, en zou worden aangevuld met een anti-deppresiva, over mijn lijk, ik was vroeg rad van tong en wou dat niet nemen. Die Benzo xanax van 0,25mg had onmiddellijk een zeer rustgevend effect en euforisch ja een euforisch gevoel, ik was al een optimistische puber, niet van de gemakkelijkste, maar ik leefde graag, en het gevoel dat die xanax me gaf was gewoon tof. Angsten vielen praktisch volledig weg, tot de dokter zei: " We gaan er nu toch mee stoppen", kort, niets afbouwen, stoppen. Ja dat was het dus niet hé. ik zie dat de plaats beperkt is, ik ben 52 jaar ik hang nog vast aan die pillen. En als slot wil ik de ouders verwittigen, van onze verloren generatie, zoals de jongens en de meisjes tussen de 20 tig en 25 tig worden genoemd die benzo"s de nieuwe drugs is, hard drugs, noem ik het, want je geraakt er heel moeilijk van af. Ze worden op de zwarte markt verkocht, 10 euro de lat, vr 10 pillen, nu al 15 euro, ik zit met twee zonen die ze nemen. Drinken ze er op dan zie je ze veranderen in beesten, vodden, ze weten niet meer wat ze doen, waar ze geweest zijn, enz..... De Orde Der Geneesheren is op de hoogte gebracht, dokters zullen wel eens onder hun voeten gekregen hebben, ik zie dat ze letten op hun voorschrijfgedrag , maar het zijn precies mieren é, het zit overal, van lexotan, tot valium, rivotril, xanax, alprazolam, en noem maar op als ze maar het euforisch gevoel krijgen en rustig chillen é. Nog een kleine anekdote: "Ik nam op den duur 4 tot 5 en meer xanax van 2mg , ik dronk daar op, ik nam dafalgan codeine, allé een cocktail om dood van te vallen maar ik zit hier nog. En ik zou stoppen, van de ene dag na de andere,slim, heel slim, had feitelijk nog nooit deftig de bijsluiter gelezen, en de dokters maakten er ook geen tamtam van en schreven maar voor. Ik kreeg na 3 dagen afzien één van de gevaarlijkste epileptische insult noemen ze dat, " de tonisch clonische " er bestaan er drie, die is gevaarlijk als je niet bij bewustzijn komt en het lukt de dokters niet om je uit die aanval te halen, dan zie je het daglicht nooit meer. Dus voor allen die er al maanden, jaren nemen, wil je stoppen, ga niet direct binnen in de psychiatrie dat is afzien, echt waar, ga naar je huisdokter en bouw stilletjes aan af, stilletjes aan. pf het is iets venijnigs je mag het van mij aannemen, en de dokters zouden verdikke 100 keer moeten nadenken vooraleer ze die voorschrijven. Lees de bijsluiters aub, je zult verstelt staan, van beroertes, tot epileptishe insult ( en je hebt dit niet in je bloed hé) coordinatie problemen, evenwichtstoornissen, wegvallen van zowel negatieve emoties als positieve (dus je wordt een plant) impotentie bij het stoppen, zware angstaanvallen bij het plots stoppen, woede, agressie, LEES DIE BIJSLUITERS !!!!! En ga naar je dokter, je hoeft je niet te schamen, het is een epidemie. Mijn kinderen komen naast me zitten en zeggen "mama hoe geraak ik er vanaf" , ik kan alleen maar vertellen hoe ik het gedaan heb. Van 4 tot 5 halve dozen en ik liep nog recht, naar 3 x 2mg per dag voor een aantal weken, 6 a 8 tal weken, dokter van mij chapeau, ik kan haar alleen maar bedanken, die heeft dat goed gedaan. Dan zelf laten maken bij de apotheek, 3 x 1.99 mg enz...... dit geeft één jaar geduurd. Angsten komen naar boven, verleden steekt de kop op, je wordt geconfronteerd met je ware "ik", maar je blijft mensen ontmoeten die ze liggen hebben, dus tanden bijten en niets bijvragen, is niet altijd gelukt, maar dan zei ik dat eerlijk tegen de dokter. pf nu zit ik aan 3x 6 mg lexotan na één jaar, de nul optie, zie ik niet zitten. En heb zo een beetje mijn eigen therapie gevonden, "s morgens sta ik meestal heel nerveus op dus neem ik hem sowieso, de middag denk ik, waarom, heb je het wel nodig? Ben je bang? Ben je super nerveus? Waarom moet je die dan nemen, dan smijt ik hem terug in de doos, maar rond een uur of drie krijg ik al de bibber terug, dus nemen, dan probeer ik het ' s avonds niet te nemen, het blijft moeilijk. Het kost geld, sommigen ondervinden er zware geheugenstoornissen van, die psychiater zei: " ik begrijp het niet je lang geheugen is helemaal niet aangetast, noch je kort geheugen", ik snap het niet. Ik leerde silabussen rats vanbuiten op die pillen, had ik ze niet dan ging het minder goed, sommigen vallen er van in slaap ik kreeg er een boost van,zoals ze zeggen. Maar aub let op, ouders als je lege gulsjes vindt in hun broekzakken, lees dan maar de naam en zoek maar op hé, en vooral behandel ze als mensen. Zo dit heb ik gedeeld voor de toekomst van onze jeugd, en ja dat er maar veel mensen gaan studeren voor psychologe, dit wordt een knelpunt beroep. aub mensen. Uit men leven gegrepen. DOGIAX oh ik ben gerochkeerd, een nieuw werkwoord voor de Van Dale, Roche wordt rijk.

24-09-2010 | Vrouw
Angststoornis en slaapprobleem
bijwerking: depressieve gevoelens. Werkt echter goed tegen spierspannng en angst

21-10-2023 | Man | 52
Overspannen/burn-out
Is Sandoz volledig uit de markt genomen? Hier in België alvast wel sinds 2021. Deze was superieur aan andere merken voor mij. Heb nu lexotan maar niet echt tevreden over.

28-07-2022 | Vrouw | 34
bromazepam (3mg)
Ik gebruik 15 mg per dag. Ineens niet meer leverbaar. Voor iedereen hier.... Rijd naar België. Net over de grens. De regels daar zijn anders. Hier staat er 30 stuks op recept. Of 90 stuks. In België gaat het per doosje. Per doosje is 1 recept nodig. Met een echte handtekening en stempel. Huisarts heeft recepten meegegeven voor 6 maanden. In België hebben ze a[lees meer...]lleen 6.mg. geen 3 mg. Van te voren gebeld en laten bestellen daar in apotheek. Paar dagen later naar België gereden om op te halen. Zelf betalen. Dan declareren. Ik kreeg het vergoed via vgz. Sterkte allemaal.

28-07-2022 | Man | 43
bromazepam (6mg)
Ik heb in mijn leven zoveel slechte tijden meegemaakt die andere zich niet kunnen voorstellen, echt waar... daarom krijg ik angsten als ik buiten moet gaan en dingen moet gaan regelen enzo dat het ondragelijk werd en ik ben huisarts gegaan en schrijf dit voor en het helpt ook daadwerkelijk goed.

28-06-2022 | Man | 64
bromazepam (3mg)
Praat me er niet van, nu diazepam maar dat is een ramp om ipv. Bromazepam ineens overstappen. Paniek, angst en onaangenaam gevoel. Moet extra veel sporten om enigszins de aanvallen op te vangen.. Ik was in balans maar nu helemaal van de kaart door deze wijziging.