Ervaringen met Temesta

Slapeloosheid (4 meningen)

25-12-2020 | Man | 52

25-04-2019 | Man | 72
lorazepam (2,5mg)
Uit het niets ontstond tijdens het naar bed gaan een angststoornis. Vader was 2 jaar daarvoor overleden. Dacht dat hij verscheen in mijn slaapkamer. Daarvoor kon ik staande slapen en wanneer ik maar wilde. Kort en lang slapen. Inmiddels 45 jaar verder. Twee tantes hebben het ook langdurig gebruikt en en zijn gezond inslapen op 92/93. Leeftijd. Aleen de moderne vazallen van[lees meer...] de farmamaffia. Ook wel huisartsen genoemd, verkopen het niet graag. Wordt niets aan verdiend. Moet op 72. Jarige leeftijd afkicken. Hoe bedenk je het. Laat mij lekker over mijn eigen gemoedstoestand gaan en niet een pas afgestudeerd mevrouwtje met een te duur mantelpakje die mijn lakens uitdeelt. Nadeel gebruik. Als het pilletje begint uit te werken komt de angst terug. En alle agressie komt voort uit angst. Blz 1 uit Het Boek...

24-04-2018 | Man | 70
lorazepam (1mg)
Heb bij langdurige spanningen echte angsstoornissen. Heb afschuw voor het nemen van pillen in het algemeen, en neem maar temesta als het echt niet meer kan, dus vrij onregelmatig, in delen van 0,5 mg enkele per week. Is zaligmakend voor mij.

20-11-2017 | Man | 67
Angst
Ik gebruik al Temesta van in 1970. Als ik bij de huisarts een voorschrift vroeg zei die altijd: neem dat kalm aan, dat is niet goed. Maar ik heb het nodig. Deze morgen was ik vergeten mijn medicamenten te nemen en ik ging om 10 uur naar de fitness. Onderweg had ik al vlagen van lichte angst. Toen ik begon te fietsen op de fitness stokte mijn adem (angst, lichte hypervent[lees meer...]ilatie). In feite ben ik nog angstig. Vroeger toen ik nog werkte (doceren) nam ik 's morgens tegelijk het anti-angst middel lysanxia (20 mg). Ik heb vaak gehad dat ik bij aanvang van de les begon angst te krijgen en de klas moest verlaten. Zeggen dat Temesta verslavend werkt is juist. Maar ik trek mij daar niets van aan, ik heb het nodig. Klaarblijkelijk ligt dat aan mijn opvoeding en aan het feit dat ik te weinig antistoffen aanmaak in mijn hersenen. Ik neem ook sinds 15 jaar anti-depressiva (nu Exefor, vroeger Serlaine en daarna Trazolan ). Heerlijk. Toen ik dat voor het eerst nam besefte ik pas wat een leven ik jarenlang geleid had. Ik vraag mij nu nog altijd af hoe het komt dat ik geen zelfmoord heb gepleegd. Ik heb echt afgezien. Ik denk dat vele mensen die zelfmoord plegen niet voldoende medicatie nemen omdat er nog steeds een enorm taboe op kleeft.

09-03-2017 | Man | 49
Angst
Zeer goed medicijn maar wel erg verslavend, probeer er al jaren vanaf te raken

31-01-2014 | Vrouw | 28
lorazepam (1mg)
Ik heb al jaren paniekaanvallen en na een zoektocht van juiste medicatie zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Lorazepam. Deze werken goed als ik een paniekaanval heb, ik neem deze ook enkel wanneer de nood hoog is, maar de voorgeschreven dosis is 4 tot 6 mg per dag, maar er zijn soms weken/maanden dat ik het niet eens nodig heb. Echt enkel in erge gevallen wanneer een pan[lees meer...]iekaanval ontstaat. Het werkt bij mij ongeveer binnen een half uurtje. Ik voel mij rustig worden, de kenmerken van de paniekaanval verdwijnen. Een groot nadeel vind ik wel is dat je er enorm moe en suf van word. Liefst ga ik dan ook slapen, heb dan echt moeite om de dag of avond door te komen zonder te knikkebollen. En het nadeel is dat het verslavend is en daarom kijk ik ook enorm uit met dit medicijn. Het is fijn dat het er is, en de roes kan ook fijn zijn na een paniekaanval, het gevoel van totale ontspannen zijn. Ik vind dat wel een gevaar van dit medicijn, omdat ik mij kan voorstellen dat er mensen zijn die die roes erg prettig vinden en daarom steeds meer van dit medicijn gaan gebruiken. Maar als je het niet veel gebruikt, bijvoorbeeld zoals mij, alleen in echte noodgevallen, dan is het een goed medicijn voor als je zelf niet uit een paniekaanval kunt komen o.i.d.