Ervaringen met Tranxene

Onrust (8 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (403 meningen)
Diazepam (226 meningen)
Alprazolam (226 meningen)
Lorazepam (214 meningen)
Xanax (163 meningen)

24-01-2016 | Man | 58
clorazepinezuur (5mg)
gebruik het nu 15 jaar en is een groot vergif, eerst 5mg per week, nu 3 x per week, het kalmeert binnen een uur maar erg verslavend, elke dag vechten tegen ontwenningsverschijnselen, begin er NOOIT mee, zelfs niet voor 1 dag, het geneest niks, het maakt alles erger, sluipmoordenaar

07-06-2015 | Man | 33
clorazepinezuur (20mg)
Eerst lijkt het goed te werken tegen spanning en stress. Nu ik het wat langer gebruikte, kreeg ik steeds vaker last van hoofdpijn en nog vervelender, de laatste maanden ook een branderige huid over mijn hele lichaam, iedere keer een half uur na inname begint het. Dit is zeer hinderlijk en houd de hele dag zo aan. De hoofdpijn is na een paar uur wel weg, maar de huid voelt [lees meer...]droog en warm aan en als verbrand door de zon. Ook brandend gevoel in ogen, jeuk en vaak een ziek gevoel, wat niet meer opweegt tegen de voordelen. Ik neem het om beter te slapen, iedere avond, maar wordt er de laatste maanden juist steeds onrustiger van door deze ellende die dit middel teweeg brengt. Pogingen om af te bouwen mislukken vaak, maar ben al een heel eind gekomen. Als je dit middel gaat slikken, let op deze bijwerkingen. Naarmate de tijd vordert worden ze steeds heftiger. Persoonlijk raad ik iedereen alle benzo's af door deze ervaring.

14-02-2012 | Man | 65
clorazepinezuur
in de tijd dat ik tranxene kreeg werd er nog niet over fluvoxamine in verband met een gebrek aan serotonine gesproken. Dankzij mijn vakliteratuur ontdekte ik dat het middel in de Verenigde Staten al wel op de markt was. Zo gauw het hier ter beschikking kwam voor mijn soort stoornis heb ik het gekregen.

21-09-2023 | Vrouw | 35
Onrust
Dit medicijn jaren geleden voorschreven door mijn toenmalige huisarts. Als ik had geweten wat ik nu weet, was ik er nooit aan begonnen. Misschien voor 1 a 2 weken maar langer niet. Het is zeer verslavend spul ! Ik heb al enkele pogingen gedaan om af te bouwen, maar hierdoor heb ik allerlei vage lichamelijke klachten gekregen. Enge duizelingen in mijn hoofd, raar gevoel [lees meer...]in mijn hoofd, ziek voelen. Dit kwam trouwens niet direct. maar pas na enkele weken. Ben elke keer optimistisch gebleven, maar na de laatste x poging tot afbouwen ben ik echt geschrokken van de klachten. Ben bang dat ik nooit meer van deze troep af kom. Ik vind het ook bizar dat dit langdurig voorschreven mag worden en zeer kwalijk dat sommige artsen, rustgevende middelen als snoepjes uitschrijven.

06-09-2020 | Man | 53
Aangezichtspijn
Ik heb nog geen verbetering

09-04-2018 | Man | 60
Alcoholverslaving
Aanvankelijke medicijn schijnt uit de handel te zijn genomen.

10-07-2016 | Man | 51
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Slaperigheid, duizeligheid, onrust, versaving

02-03-2023 | Vrouw | 42
clorazepinezuur (50mg)
Ik gebruikte clonazepam maar die was niet meer leverbaar. Dus iom psychische 2x50 in de avond. Slapen ging heel goed. Maar met moeite wakker worden. Daarbij laat van incontinentie ineens. Kon plas niet inhouden. Ook soms in bed. Heel vervelend. In de avond altijd veel trek. Last van snel struikelen of evenwichtsproblemen. Laat van eigen pijnlijke tong. En jeuk met wondjes[lees meer...] op lichaam. Nu is de clonazepam er weer dus stop ik met deze.

09-06-2021 | Man | 65
clorazepinezuur (10mg)
Ook een effectief medicijn tegen angst en paniek. Werkte sneller in maar kortere werking dan Lorazepam is mijn mening.

04-12-2019 | Man | 32
clorazepinezuur (10mg)
Vorig jaar in december had ik last van heel veel tintelingen en spierpijnen. Hierdoor kon ik nachten niet slapen. Het ging zelfs zo erg dat ik mij heb laten opnemen in psychiatrisch ziekenhuis voor te recuperen. Daar hebben ze mij 30Mg tranxene gegeven voor te starten. Het afbouwen in het ziekenhuis ging zeer snel zodat ik snel terug herviel. Hierdoor nog meer angsten, en[lees meer...] het leven niet meer zien zitten. Heb onderzoek in Leuven laten uitvoeren en ik heb chronische hyperventilatie. Op dit moment zit ik op tranxene 12MG en gaat het afbouwen zeer moeilijk. Ik hoop er ooit vanaf te kunnen geraken. Maar ik vrees ervoor. Iets meer als een jaar was ik een gelukkig man, zonder angsten, zonder angsten en nu is het elke dag vechten. Tranxene was een zeer goed middel om me erdoor te halen en niet te veel aan al die kwalen/angsten te denken. Maar eens je moet afbouwen komt alles gewoon terug en zelfs in ergere maten.

12-08-2015 | Man | 49
clorazepinezuur (20mg)
ja daar begin ik dan ik ben ongeveer al 20 jaar verslaaft aan alle soorte pille nozienam lerazepam trazolang ik meen het gewoon bijna alle,s sints kort tranxane 4x 20 ml met 2x 100ml trazolang en seroqwel en aan speed verslaafd geweest ghb en drank en coke met loerazepam 8x gestopt inplaats daarvan tranxane voelme overdag wel wa suf maar ik word niet meer snachts om 12 uur[lees meer...] wakker kom ook omdat ik overdag veel meer bezig was anders ging ik altijd voor 2 uur naar bed niet doen dus

19-05-2014 | Man | 40
clorazepinezuur (50mg)
Alcoholverslaving
Neem 3x tranxene 50mg + 1mg lorezopam voorgeschreven door huisarts wegens slecht bloedonderzoek, neem ook lypanthil voor mijn cholestorol, ben soms een zware drinker met alle gevolgen van dien, maar van deze mengeling, krijg ook vitamine b6 en disulfiram, word ik vergeetachtig en niet echt rustig, soms angst, depressie en vreetbuien en zelfs slapeloosheid, ben juist 40j g[lees meer...]eworden.

10-04-2013 | Vrouw | 53
clorazepinezuur
Uni(tranxene) is goed te verdragen, je kan het nemen als het echt nodig is, als het niet nodig is kan je het laten. Je moet wel waakzaam blijven voor te hoge dosis en afhankelijkheid.

09-01-2024 | Vrouw | 78
clorazepinezuur (5mg)
Onrust
Neem 5 mg smorgens en s avonds en als mojnbloeddruk te hoog is uni tranxene 15 gebeurd zelden

31-05-2022 | Vrouw | 30
clorazepinezuur (10mg)
Hallo, Dit medicijn heeft mij geholpen het werkt al ongeveer 5 jaar ik durf weer veel meer onder de mensen weinig angst. Tuurlijk nog angst maar niet zo bang als eerst. Vind het geweldig ik was aan het afbouwen maar werd helemaal gek ! Angst zweten bang voor psygose. Zeer verslavend spul. Het helpt maar je word er heel vermoeid van. Ook wel geprobeerd om af te bouwen m[lees meer...]et valium wat een troep die valium . Ik heb liever dat ik een beetje meer rust nodig heb met tranxene dan die ellendige angst. Ik kan teminste normaler functioneren. De psygiater zegt het is een pleister. Omdat als ik het niet slik word ik helemaal overprikkeld en bang voor aanrakingen en bewegingen heel apart. Ik wil wel afkicken in een kliniek maar dat kan niet als je het op doktersrecept hebt. Hopelijk kan ik ooit zonder . Ze wouden mij dexofetamine geven maar dat durf ik niet aan voor mijn ADD. Ik slik nu citalopram klein beetje zyprexa en tranxene en dat gaat al 5 jaar goed.

25-12-2020 | Vrouw | 65
clorazepinezuur (5)
Ik heb al 25 jaar Tranxene 5 mg alleen zo nodig..ZEKER NIET DAGELIJKS. Soms kon ik ook enkele maanden zonder. Ik had ze als ondersteuning voor een hele enkele keer dat het niet goed met mij ging. Nu ik ouder ben beginnen de angsten weer de kop op te steken. Dat is de laatste 2 jaar het geval. De ene keer als ik een angsstoornis heb neem ik er 1 per dag en soms weleens 2[lees meer...]x pd. Ligt eraan hoe ik mij voel. Meestal is het 1 tot 2 dagen per maand dat het niet goed gaat. Dan heb ik ook slaapproblemen. En pieker ik veel. Na het innemen van 5 mg gaat het na ruim een half uur beter. Heb ze ook altijd bij me voor het geval dat. Ik heb gelukkig geen last van verslaving.,en ook niet echt bijwerkingen op een beetje hoofdpijn na Ben tevreden over dit medicijn.