Onrust (5 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (340 meningen)
Alprazolam (194 meningen)
Diazepam (190 meningen)
Lorazepam (165 meningen)
Xanax (134 meningen)

24-01-2016 | Man | 58
clorazepinezuur (5mg)
gebruik het nu 15 jaar en is een groot vergif, eerst 5mg per week, nu 3 x per week, het kalmeert binnen een uur maar erg verslavend, elke dag vechten tegen ontwenningsverschijnselen, begin er NOOIT mee, zelfs niet voor 1 dag, het geneest niks, het maakt alles erger, sluipmoordenaar

07-06-2015 | Man | 33
clorazepinezuur (20mg)
Eerst lijkt het goed te werken tegen spanning en stress. Nu ik het wat langer gebruikte, kreeg ik steeds vaker last van hoofdpijn en nog vervelender, de laatste maanden ook een branderige huid over mijn hele lichaam, iedere keer een half uur na inname begint het. Dit is zeer hinderlijk en houd de hele dag zo aan. De hoofdpijn is na een paar uur wel weg, maar de huid voelt [lees meer...]droog en warm aan en als verbrand door de zon. Ook brandend gevoel in ogen, jeuk en vaak een ziek gevoel, wat niet meer opweegt tegen de voordelen. Ik neem het om beter te slapen, iedere avond, maar wordt er de laatste maanden juist steeds onrustiger van door deze ellende die dit middel teweeg brengt. Pogingen om af te bouwen mislukken vaak, maar ben al een heel eind gekomen. Als je dit middel gaat slikken, let op deze bijwerkingen. Naarmate de tijd vordert worden ze steeds heftiger. Persoonlijk raad ik iedereen alle benzo's af door deze ervaring.

14-02-2012 | Man | 65
clorazepinezuur
in de tijd dat ik tranxene kreeg werd er nog niet over fluvoxamine in verband met een gebrek aan serotonine gesproken. Dankzij mijn vakliteratuur ontdekte ik dat het middel in de Verenigde Staten al wel op de markt was. Zo gauw het hier ter beschikking kwam voor mijn soort stoornis heb ik het gekregen.

06-09-2020 | Man | 53
Aangezichtspijn
Ik heb nog geen verbetering

09-04-2018 | Man | 60
Alcoholverslaving
Aanvankelijke medicijn schijnt uit de handel te zijn genomen.

10-07-2016 | Man | 51
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Slaperigheid, duizeligheid, onrust, versaving

09-06-2021 | Man | 65
clorazepinezuur (10mg)
Ook een effectief medicijn tegen angst en paniek. Werkte sneller in maar kortere werking dan Lorazepam is mijn mening.

04-12-2019 | Man | 32
clorazepinezuur (10mg)
Vorig jaar in december had ik last van heel veel tintelingen en spierpijnen. Hierdoor kon ik nachten niet slapen. Het ging zelfs zo erg dat ik mij heb laten opnemen in psychiatrisch ziekenhuis voor te recuperen. Daar hebben ze mij 30Mg tranxene gegeven voor te starten. Het afbouwen in het ziekenhuis ging zeer snel zodat ik snel terug herviel. Hierdoor nog meer angsten, en[lees meer...] het leven niet meer zien zitten. Heb onderzoek in Leuven laten uitvoeren en ik heb chronische hyperventilatie. Op dit moment zit ik op tranxene 12MG en gaat het afbouwen zeer moeilijk. Ik hoop er ooit vanaf te kunnen geraken. Maar ik vrees ervoor. Iets meer als een jaar was ik een gelukkig man, zonder angsten, zonder angsten en nu is het elke dag vechten. Tranxene was een zeer goed middel om me erdoor te halen en niet te veel aan al die kwalen/angsten te denken. Maar eens je moet afbouwen komt alles gewoon terug en zelfs in ergere maten.

12-08-2015 | Man | 49
clorazepinezuur (20mg)
ja daar begin ik dan ik ben ongeveer al 20 jaar verslaaft aan alle soorte pille nozienam lerazepam trazolang ik meen het gewoon bijna alle,s sints kort tranxane 4x 20 ml met 2x 100ml trazolang en seroqwel en aan speed verslaafd geweest ghb en drank en coke met loerazepam 8x gestopt inplaats daarvan tranxane voelme overdag wel wa suf maar ik word niet meer snachts om 12 uur[lees meer...] wakker kom ook omdat ik overdag veel meer bezig was anders ging ik altijd voor 2 uur naar bed niet doen dus

19-05-2014 | Man | 40
Alcoholverslaving
Neem 3x tranxene 50mg + 1mg lorezopam voorgeschreven door huisarts wegens slecht bloedonderzoek, neem ook lypanthil voor mijn cholestorol, ben soms een zware drinker met alle gevolgen van dien, maar van deze mengeling, krijg ook vitamine b6 en disulfiram, word ik vergeetachtig en niet echt rustig, soms angst, depressie en vreetbuien en zelfs slapeloosheid, ben juist 40j g[lees meer...]eworden.

10-04-2013 | Vrouw | 53
clorazepinezuur
Uni(tranxene) is goed te verdragen, je kan het nemen als het echt nodig is, als het niet nodig is kan je het laten. Je moet wel waakzaam blijven voor te hoge dosis en afhankelijkheid.

25-12-2020 | Vrouw | 65
clorazepinezuur (5)
Ik heb al 25 jaar Tranxene 5 mg alleen zo nodig..ZEKER NIET DAGELIJKS. Soms kon ik ook enkele maanden zonder. Ik had ze als ondersteuning voor een hele enkele keer dat het niet goed met mij ging. Nu ik ouder ben beginnen de angsten weer de kop op te steken. Dat is de laatste 2 jaar het geval. De ene keer als ik een angsstoornis heb neem ik er 1 per dag en soms weleens 2[lees meer...]x pd. Ligt eraan hoe ik mij voel. Meestal is het 1 tot 2 dagen per maand dat het niet goed gaat. Dan heb ik ook slaapproblemen. En pieker ik veel. Na het innemen van 5 mg gaat het na ruim een half uur beter. Heb ze ook altijd bij me voor het geval dat. Ik heb gelukkig geen last van verslaving.,en ook niet echt bijwerkingen op een beetje hoofdpijn na Ben tevreden over dit medicijn.

12-05-2020 | Man | 52
clorazepinezuur (10mg)
Heb 30 jaar last van angstaanvallen. Nu krijg ik opbouwend Tranxène 60mg/ dag. Werkt goed tegen angst en houdt me toch scherp. Oud maar goed middel. Slaap er ook beter op. Hopelijk valt de tolerantie mee. Gebruik het nu 2 maanden. Hiervoor Valium 10mg/dag. Dat maakte me veel suffer. Best raar want 60mg Tranxène zou gelijk staan aan 45mg Valium! Tranxène werkt langdurig ma[lees meer...]ar het beste resultaat krijg ik 1,5 uur na inname. Dan is het 5 uur heel effectief. Succes allemaal. Het is een hele zoektocht om je juiste medicatie te vinden.

28-05-2019 | Man | 30
clorazepinezuur (50mg)
Ik krijg verschilende benzo's waaronder ook Tranxene 50MGs. Door tolerantie werkt deze niet meer zoals het zou moeten, dit heb ik ook met mijn Valium 10mg. De Tranxene 50mg & Halcion 0.250 & Flunitrazepam 1mg & Xanax 2mg werken het beste. Ik wissel natuurlijk eens af tussen de benzo's maar ik laat het me wel nog allemaal voorschrijven. Dit is niet via een gewone huisarts m[lees meer...]aar via een specialist, daarom ook dus dit uitgebreid assortiment dat ik voor een goede geldige reden krijg.

20-08-2018 | Man | 50
clorazepinezuur (10mg)
Tranxene is een middel dat niet uit de handel genomen is, wat anderen beweren,dat las ik onlangs , maar dat is dus niet zo. Ik gebruikte altijd de stofnaam dikaliumclorazepaat, maar dat werd op een gegeven moment niet meer beschikbaar en nu gewoon weer Tranxene gefabriceerd door Sanofi. Het middel werkt erg goed tegen angst/paniekstoornis en werkt ook ondersteunend bij het[lees meer...] opstarten van antidepressiva of antipsychotica. Het middel werkt bij mij beter dan Oxazepam wat bij mij nogal bijwerkingen gaf zoals geheugenstoornissen en een katerig gevoel bij het wakker worden, ook meer angst en depressie na inname en gebruik van oxazepam. Daarom geswitcht naar Tranxene. En dat is een goede keuze geweest. Het middel werkt verslavend en daarom net als bij andere benzodiazepinen niet innemen als het wel met je gaat. Dus maak er geen gewoonte van, ook al staat er op de verpakking 2 x daags innemen. Als je jezelf niet angstig voelt kan je gerust een keer, of meer zelfs overslaan, dat doe ik regelmatig. B.v. als je geen hoofdpijn hebt ga je ook niet standaard paracetamol innemen... Op deze manier werkt het beter bij mij en kan je er ook makkelijker vanaf bouwen mocht dat in de toekomst nodig zijn. Het is gewoon een tip. Teveel mensen nemen kalmerende middelen standaard in waardoor het op een gegeven moment niet meer werkt en je een hogere dosering nodig hebt voor hetzelfde effect. Uiteindelijk is dan de kans groot dat je er aan verslaafd raakt. Wat weer veel problemen geeft met afbouwen van deze medicatie. Deze medicijnen zijn niet slecht mits je ze op een juiste wijze gebruikt.

19-12-2017 | Man | 30
Onrust
Ik krijg een paar benzo's voorgeschreven hier in Belgie. De Tranxene 50mg is tegen de onrust die ik soms tot 3 x per week voor heb en die is ook series. Hangt ook samen met mijn chronische pijn. Dit middel helpt wel en heb er geen bijwerking van zoals moeheid of een slap gevoel. Ook wil ik hier mijn ervaring met Halcion 0.250MG (Triazolam) als inslaper bij mijn flunitra[lees meer...]zepam praten, maar het staat niet in de lijst. Niet in NL op de markt?