Ervaringen met Tranxene

Onrust (8 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (403 meningen)
Diazepam (226 meningen)
Alprazolam (226 meningen)
Lorazepam (214 meningen)
Xanax (163 meningen)

12-10-2010 | Man
Onrustig/depressie/angst/zenuwachtig
Prima middel gebruik het al 15 jaar! Zit nu nog op 10 mg per dag!!!!

29-07-2010 | Man
Om rustig te blijven.
Ik heb langer dan 20 jaar seresta geslikt 50mg 3keer daags,11 jaar geleden kwam ik in het Huis v.Bewaring terecht waar ik geen seresta meer kreeg.Ik was dood en doodziek toen gaven ze mij 3keer daags Tranxene 50mg,ik ben 3 maanden ziek geweest voordat de Tranxene begon te werken.Toen ik ze gewend was was het goed.Ik begon mij heel goed te voelen.Ik slik nu nog Tranxene en [lees meer...]zou ze niet meer willen ruilen voor seresta 50mg. Tranxene houd ook langer aan,dus soms pak ik er 2 per dag,met Seresta was het andersom die waren bij mij vlug uitgewerkt en moest ik vaker meer dan 3 innemen.

22-06-2010 | Man
Gegeneraliseerde angststoornis

17-06-2010 | Man
Angst

01-05-2010 | Man

26-11-2008 | Man

12-08-2008 | Man
Spanning en angtgevoelens
Heel goed te gebruiken samen met efexor, ( beter slapen),

25-09-2016 | Man | 25
ADHD
Ik had last van blijvende onrust met ritaline en concerta ook geprobeert nu werkt dit medicijn perfect nergens meer last van!

10-02-2015 | Man | 28
clorazepinezuur
Ik ben 6 jaar verslaafd geweest aan heroine en ik heb er het nog steeds moeilijk mee, zin in de drug bv en de tranxe houd me wel kalm ookal zit ik soms te denken of er geen arts zou bestaan die mij afentoe niet eens een oxycontintje of een ander lekker opiaat zou kunnen voorschrijven om het leven net iets leuker te maken en zo raak ik niet terug in het mileu iemand eima[lees meer...]nd een openminded arts in gedachten l

31-05-2022 | Vrouw | 30
clorazepinezuur (10mg)
Hallo, Dit medicijn heeft mij geholpen het werkt al ongeveer 5 jaar ik durf weer veel meer onder de mensen weinig angst. Tuurlijk nog angst maar niet zo bang als eerst. Vind het geweldig ik was aan het afbouwen maar werd helemaal gek ! Angst zweten bang voor psygose. Zeer verslavend spul. Het helpt maar je word er heel vermoeid van. Ook wel geprobeerd om af te bouwen m[lees meer...]et valium wat een troep die valium . Ik heb liever dat ik een beetje meer rust nodig heb met tranxene dan die ellendige angst. Ik kan teminste normaler functioneren. De psygiater zegt het is een pleister. Omdat als ik het niet slik word ik helemaal overprikkeld en bang voor aanrakingen en bewegingen heel apart. Ik wil wel afkicken in een kliniek maar dat kan niet als je het op doktersrecept hebt. Hopelijk kan ik ooit zonder . Ze wouden mij dexofetamine geven maar dat durf ik niet aan voor mijn ADD. Ik slik nu citalopram klein beetje zyprexa en tranxene en dat gaat al 5 jaar goed.

28-05-2019 | Man | 30
clorazepinezuur (50mg)
Ik krijg verschilende benzo's waaronder ook Tranxene 50MGs. Door tolerantie werkt deze niet meer zoals het zou moeten, dit heb ik ook met mijn Valium 10mg. De Tranxene 50mg & Halcion 0.250 & Flunitrazepam 1mg & Xanax 2mg werken het beste. Ik wissel natuurlijk eens af tussen de benzo's maar ik laat het me wel nog allemaal voorschrijven. Dit is niet via een gewone huisarts m[lees meer...]aar via een specialist, daarom ook dus dit uitgebreid assortiment dat ik voor een goede geldige reden krijg.

19-12-2017 | Man | 30
clorazepinezuur (50mg)
Onrust
Ik krijg een paar benzo's voorgeschreven hier in Belgie. De Tranxene 50mg is tegen de onrust die ik soms tot 3 x per week voor heb en die is ook series. Hangt ook samen met mijn chronische pijn. Dit middel helpt wel en heb er geen bijwerking van zoals moeheid of een slap gevoel. Ook wil ik hier mijn ervaring met Halcion 0.250MG (Triazolam) als inslaper bij mijn flunitra[lees meer...]zepam praten, maar het staat niet in de lijst. Niet in NL op de markt?

21-01-2016 | Man | 30
clorazepinezuur (20mg)
Ik leid al langdurig (sinds 2007) aan een gegeneraliseerde angststoornis, paniekstoornis met agorafobie en schizoaffectieve stoornis. Heb werkelijk alles geprobeerd tegen mijn angst- en paniekstoornis (antidepressiva, antipsychotica, benzodiazepinen) maar niets hielp. Heb ook CGT en EMDR therapie gehad, maar dit was zo stressvol dat ik steeds opgenomen moest worden. Uite[lees meer...]indelijk voor een second opinion doorverwezen naar een angstpoli door de psychiater die voornamelijk mijn schizoaffectieve stoornis behandelt. Daar werden mijn diagnoses bevestigd en er werd geconcludeerd dat ik zo nodig 3 x 20mg Tranxene mag nemen per dag. In combinatie met 30mg Abilify (antipsychotica) en 1000mg Depakine Chrono (stemmingstabilisator). Tranxene is het enige wat wél helpt. Het vermindert 24/7 piekeren en paniekaanvallen. Ik ben zeer tevreden over Tranxene. Ik krijg het voorgeschreven met B2 code zodat het gelukkig volledig vergoed wordt. Let op: met dit middel heb je een artsenverklaring nodig als je naar het buitenland gaat. Alleen een medicijnpaspoort is niet genoeg...

13-03-2011 | Man | 30
Onrust
Ik gebruik nu bijna een jaar Tranxene, vooral om goed te kunnen slapen en overdag meer rust in mijn hoofd te hebben. Dit is de enige benzodiazepine waarvan ik me niet afgevlakt, afwezig of suf ga voelen overdag. Het werkt wel minder effectief bij zwaardere angstaanvallen, daar zijn andere middelen voor die gelijk veel meer bijwerkingen hebben.

04-12-2019 | Man | 32
clorazepinezuur (10mg)
Vorig jaar in december had ik last van heel veel tintelingen en spierpijnen. Hierdoor kon ik nachten niet slapen. Het ging zelfs zo erg dat ik mij heb laten opnemen in psychiatrisch ziekenhuis voor te recuperen. Daar hebben ze mij 30Mg tranxene gegeven voor te starten. Het afbouwen in het ziekenhuis ging zeer snel zodat ik snel terug herviel. Hierdoor nog meer angsten, en[lees meer...] het leven niet meer zien zitten. Heb onderzoek in Leuven laten uitvoeren en ik heb chronische hyperventilatie. Op dit moment zit ik op tranxene 12MG en gaat het afbouwen zeer moeilijk. Ik hoop er ooit vanaf te kunnen geraken. Maar ik vrees ervoor. Iets meer als een jaar was ik een gelukkig man, zonder angsten, zonder angsten en nu is het elke dag vechten. Tranxene was een zeer goed middel om me erdoor te halen en niet te veel aan al die kwalen/angsten te denken. Maar eens je moet afbouwen komt alles gewoon terug en zelfs in ergere maten.

06-03-2018 | Man | 32
Onrust
een last verzachtenen Ik had last van blijvende onrust nu werkt dit medicijn perfect nergens meer last van!