Ervaringen met Xanax

Nervositeit (9 meningen)

29-03-2015 | Man | 54
alprazolam (2mg)
Uitstekend middel om je hoofd tot rust te brengen.

28-01-2014 | Man | 44
alprazolam
Xanax is een zeer verslavende kortwerkende Bezodiazepine. het werkt als geen ander medicijn tegen angst en het geeft je een euforisch gevoel. niets kan je dag meer verstoren totdat het middel is uitgewerkt. De angst, mentale en fysieke ontwenningsverschijnselen komen na korte tijd in super sterke mate terug. Xanax is met langwerkende Benzo's makkelijk en zonder veel moeite[lees meer...] af te bouwen in tegenstelling tot Antidepressiva zoals Zoloft (een SSRI tegen paniekstoornissen) waar je vrijwel niet van kan komen.

25-11-2013 | Man | 48
alprazolam (0,5mg)
het is toch aan te raden dit middel als het niet hoog nodig is, niet langer als 6 weken te gebruiken. kan depressies veroorzaken, kijk uit met benzoos.

09-09-2013 | Man | 32
alprazolam (1mg)
hallo allemaal, ik ben michael nu ondertussen 32 jaar , de eerste keer dat ik xanax retard (traag werkende) moest nemen is nu zo een 7 jaar geleden, kreeg opeens geen lucht meer hartkloppingen bang van alles en nog wat... heb zoveel gedaan ervoor bv: relaxatie therapie naar dokters gelopen niemand die mij kon helpen. ze zeiden het is gewoon stres. een jaar later ben ik dan[lees meer...] naar een psychiater gegaan waar ik tot vandaag nog steeds kom. vanaf toen is alles een beetje opgeklaard ze zeiden dat ik hyperventilatie, angstaanvallen, slikstoornis, depressief kortom de hele reutemeteut. vanaf toen kreeg ik xanax retard. en serlain en sulpiride -. moet wel zeggen de eerste weken gingen voorbij al slapend, vanaf toen ging het beter en na een jaar kon ik terug afbouwen in begeleiding van mijn psychiater. Nu heb op t heden heb ik weer een opstoot gekregen (licht hervallen) dus neem ik ze terug maar mag binnekort weer afbouwen dus ziet het er goed uit. het einde is in zicht en daar ben ik blij om. je kan gewoon blijven functioneren met de wilskracht die je jezelf toelegt. ben ook blijven werken nu en t gaat goed. hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring of zie je jezelf hierin terug kop op het komt allemaal goed volg je eigen en zoek professionele hulp. dat is de beste raad die ik kan geven... gr Michael

14-08-2013 | Vrouw | 23
alprazolam
Ik gebruik nu een half jaar Sertraline en kreeg van mijn arts Alprazolam om mijn nachtelijke onrust tegen te gaan. Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met het resultaat. Ik word meteen rustig en slaap goed in. Ook de dag erna ben ik ontspannen. Ik gebruik het middel wel niet dagelijks, enkel als ik voel dat mijn spieren gespannen zijn of wanneer ik moete heb om met e[lees meer...]en moeilijke, depressieve bui om te gaan. Het nadeel van dit middel,wat eigenlijk ook een voordeel is soms, is dat je er afgevlakt van wordt. Je gevoelens dringen precies minder fel tot je door. Dit is goed in een stresssituatie, maar mij geeft het soms ook het gevoel dat ik anders reageer dan normaal. Ook goede dingen komen minder fel binnen. Ik denk dat dit middel zeker wel geschikt is in mijn situatie, maar stel me wel vragen bij hogere dosissen op lange termijn.

04-04-2023 | Man | 37
Nervositeit
Eerlijk: dit spul werkt als geen ander MAAR is zo verslavend... je krijgt er een high van en dit is voor verslavingsgevoelige mensen een slecht idee... want daags na het gebruik krijg je alle onrust terug op je bord... en harder..

04-09-2022 | Man | 38
Nervositeit
Mijn Xanax retard 1 Mg maal 3 per dag maakt mij hyperaggressief en een slechte humeur. Voel er niks van. Ik neem ook uni- tranxène 45 Mg per dag. Xanax is niet oké voor mij, ik word er psychotisch van. Dus dat word afkicken van Xanax. En blijf ik bij tranxène 45 Mg per dag. Mijn dna is niet gelinkt aan Xanax,dus helpt het mij niet. Ook als ik 0,5 Mg maal 10 stuks slikt in [lees meer...]ene keer geheel, dan voel ik mij wat rustiger. Maar ik blijf toch liever bij uni- tranxène 45 Mg per dag.

01-09-2022 | Vrouw | 39
Nervositeit
Ik heb een zeer ernstig ongeluk gehad. Rolstoel etc...depressief geraakt en heel angstig. Hele dag draait alles. Met xanax veel beter. Maar soms moet ik afbouwen anders werkt t averechts. Dan wordt ik heel onrustig etc....

18-08-2022 | Vrouw | 48
alprazolam (1mg)
Ik gebruik al jaren zowel alprazolam 0.25 als xanax retard 1 mg zo nodig. Paar maanden geleden ben ik op de crisis van het ggz terecht gekomen. Doordat ik afgelopen jaren veel heb meegemaakt en in de ziektewet zat voor detox medicatie voor migraine ging het helemaal mis. Constant paniek, kon niets meer eten en ben op gegeven moment in elkaar gezakt. Kon niet meer opstaan. [lees meer...]Huilen en kokhalzen. Op de crisis kreeg ik 2 maar daags 1 mg xanax retard voorgeschreven en 3 maal daags 0.50 snelwerkend. Heb daar zelf al na 2 dagen 0.50 afgehaald omdat ik te duf werd. Ik sta op wachtlijst voor therapie en moet 31 augustus naar psychiater die waarschijnlijk gaat kijken naar andere medicatie. Maar dat wil ik helemaal niet. Het gaat redelijk op de xanax en wil liever zo de therapie doen. Maar ja nu is de retard dus nergens meer verkrijgbaar. Moet ik 3 x 2 pillen 0.50 alprazolam nemen. Moet zelf uitvogelen welke verdeling over de dag ik fijn vindt. Mag dus niet meer dan 6 tabletten per dag. Tot nu toe lukt het me met 4.5 tablet. Maar heb veel meer paniek want die retard werkt langer door en nu is het steeds maar kijken hoe laat ik een hele of halve in neem. Ik moet de paniek voor zijn. Heb nu ook dagelijks hoofdpijn.

13-08-2022 | Man | 56
ADD
Sinds vandaag gedwongen door huisarts en apotheek over moeten stappen van Xanax XR, 1 mg, 2 maal daags naar 4 keer 0,5 mg kortwerkende xanax. Dit alles vanwege het niet meer kunnen leveren van Xanax XR. Ik voel me al ellendig op de eerste dag van deze overstap. Ben gewoon bang voor de 2e dosis, die ik zo dadelijk moet nemen! Heeft iemand hier ook ervaring met de overstap [lees meer...]van langwerkende naar kortwerkende Xanax?

30-12-2019 | Vrouw | 31
alprazolam (0,25mg)
Ik slik xanac 0.25 en soms 0.5 voor mijn hartkloppingen

06-07-2019 | Man | 32
Angst
Ik ben een 32jarige man uit BE EN HEB BESLOTEN TE STOPPEN MET BENZOS; hEB NU NOG 5( A 6 POTTEN OP VOORSCHRIFT OVER 2MG PFIZER BARS...OOK VALIUM 10 EN ANDERE...

26-06-2019 | Vrouw | 23
alprazolam (0,5mg)
Ik slik dit medicijn sinds twee dagen. Ik loop al 4 weken met een 'onwerkelijk' gevoel rond. Alsof ik de controle over mijzelf verlies. Bang dat ik iets vreselijks in mijn hoofd heb en binnenkort dood ga. Twee weken terug stond ik in de winkel in de rij bij de kassa en een oudere dame moest pinnen, maar trok steeds haar pasje uit het apparaat. Nadat dit een paar keer gebeu[lees meer...]rd was, werd ik écht kwaad en riep dat ze het pasje er niet uit moet trekken want dan raakt het apparaat overstuur waarop de caissière mij raar aankeek. Afgelopen maandag wilde ik beginnen met werken maar; 'ik kon het niet, ik kon het niet, ik kon het niet', durfde geen auto te rijden uit angst dat ik mijzelf iets aan zou doen. Terug naar huis (gelukkig woon ik thuis bij mijn ouders) en begon ik heel heftig te huilen. Schreeuwen dat ik dood ging en een tumor in mijn hoofd heb. De dokter heeft mij voor 4 dagen Alprazolam oftewel Xanax voorgeschreven. Wat ik ervan moet vinden weet ik nog niet. Ik voel me heel erg suffig. Inmiddels ben ik ook mijn baan kwijt en werkloos. Vrijdag moet ik terugkomen bij de huisarts om te kijken hoe het gaat. Ik weet wel dat ik hulp wil van een psycholoog en ik de medicijnen niet voor langere tijd wil gebruiken. Ik gebruik naast Xanax/Alprazolam ook al verschillende jaren Oxazepam en Paroxetine. Op internet zelf gaan dokteren en online chat gehad met een hulpverlener die mij websites doorstuurde en ik de symptomen van een paniekstoornis heel erg herkende. De geestelijke verschijnselen van een paniekaanval zijn ook heel naar: Je verwacht dat er iets vreselijks gebeurt Je voelt je onwerkelijk Je hebt het gevoel dat je buiten jezelf staat, of flauw valt Je bent bang om de controle over jezelf te verliezen Je bent bang dat je gek wordt, of dood gaat En geloof me, na 4 weken word je krankzinnig en ben je er heilig van overtuigd dat je iets ernstigs heb. Het heeft mij mijn baan gekost. Bij de huisarts heb ik ook al bloedonderzoek gehad, dit was goed. Bloeddruk is goed, zuurstof is goed. Urine is goed. Ik hoop dat de dokter mij door wilt verwijzen naar psycholoog en daarnaast probeer ik nu een nieuwe baan te zoeken van 24-32 uur i.p.v. 40+. Ik zou een moord begaan om weer mijzelf te mogen voelen. Iemand die zich herkent in mijn verhaal?

02-10-2017 | Man | 47
alprazolam (2mg)
Momenteel gebruik ik al 11 jaar diazepam. Ik begon met 5 mg en in 2010 was dit 100 mg. Nu is het nog 50-60 mg en nog een pijnstiller erbij (licht opiaat). Door een combinatie van diabetesklachten (ook mede door de diazepam en het gebruik van energy drinks) en angstklachten die ik daarvan heb (de diazepam maakt alleen nog maar wat suf en is een dikmaker) gebruik ik nu Xanax[lees meer...] 2 mg retard, 1-2x per dag. Hier wordt ik wel slaperig van. Soms is het nog niet genoeg, maar ga mezelf niet plat slikken. Door de diazepam heb ik juist die paniek en angst gekregen, omdat je lichaam en geest er zelf minder voor doen om het op te lossen. Om er vanaf te komen kan nog weleens heel lastig zijn. Ben weleens bijna cold turkey (afbouw van 4 dagen) met 30 mg tranxene gestopt (ong. 4 jaar gebruikt) en leverde mij een zeer zwaar ontwenningsjaar op, het ergste jaar in mijn leven. De 3 jaar daarna nam het langzaam af. Zelfs na 4 jaar was het niet helemaal weg, terwijl ik van alles deed (acupunctuur, sport, chiropractie, pyschotherapie, wandelen, etc.) Ook stopte ik met roken (Allen Carr). Na vele keren lezen stopte ik eindelijk en na een maand voelde ik me weer een niet-roker. De eerste week was niet best in combinatie met die andere symptomen. Daarna ging het snel beter. Nu dus gedoe met buren en in mijn huis heb ik het meest last van de paniek/angst. Ben 3 dagen per week weg en dan neemt het af, maar krijg ik soms plotselinge spierpijn en/of zware vermoeidheid. De Xanax helpt wel, maar de ochtend is een beproeving (diabetes, hoog cortisolgehalte in de ochtend, verrot, etc.). Neem de Xanax niet dagelijks, anders raak ik daar ook nog aan verslaafd. Besef me nu pas hoe teruggetrokken ik leef, ondanks een klein baantje en een paar dagen per week naar familie elders in het land. Zonder dat zou ik het niet uithouden. Doe momenteel shiatsu, dat helpt wel wat, maar onvoldoende. Het geeft met wel wat zelfvertrouwen en soms voel ik me veel beter na zo'n behandeling. Een enkele keer houdt het iets langer aan, maar meestal is het alleen na de behandeling. Een enkele keer is er weinig verschil. Lang verhaal, maar misschien heeft iemand er wat aan. Kan nog wel even doortypen :-)

07-09-2017 | Man | 35
alprazolam (1mg)
Ik ben het sinds kort aan het gebruiken. Het haalt wel de scherpe randjes van mijn angsten af. Voel me wat meer ontspannen. Ik slik het voor mijn sociale angststoornis. Ik durf wat meer dan anders. Durf mensen ook sneller aan te spreken, iets wat zonder medicatie heel moeilijk voor mij is. Nadelen zijn wel dat je er heel slaperig van wordt. Ik lig dan ook regelmatig een[lees meer...] uurtje te pitten op de bank als ik thuis ben.

20-08-2017 | Vrouw | 34
Angst
Beste mensen, ik heb gisteren bij het avondmaal een eerste tablet Xanax Retard 0.5mg ingenomen. Is het normaal dat ik van zo een lage dosis toch zo moe ben? Of moet mijn lichaam hieraan gewoon worden? Normaal gezien moest ik deze ochtend opnieuw een tabletje nemen, maar ik wacht tot vanavond terug. Is die vermoeidheid van voorbijgaande aard? Groetjes, An