Xanax

alprazolam

Nervositeit (3 meningen)

15-08-2019

Xanax (alprazolam)

lijdt aan een zeer ernstige paniekstoornis met agorafobie was 4 jaar toen ik voor het eerst een paniekaanval kreeg ging van kwaad tot erger op mijn elfde overleed mijn beste vriend aan een hersenbloeding kreeg toen dagelijks tig maal een aanval werd opgenomen toen werd voor het eerst de diagnose gesteld heb jaren van allerlei benzo,s geslikt zxonder later kwam er veel baa[lees meer...]t bij te hebben llater kwam ik door toedoen van een nichtje in aanraking met prof dr r ms kahn die mij fevarin en xanax voorschreef ging drie maand door een hel daarna heb ik nooit geen klachten meer gehad een ook geen bijwerkingen ben op een gegeven moment gaan afbouwen maar helasas naar n3 week was ik terug bij af heb me laten opnemen bij mediant locatie enschede waar men zei dat die medicatie gevaarlijk was ze hebben me alles asfgepakt zit nu weer met problemen onternt paniek aanvallen heb kahn geraadpleegd en kreeg te horen dat mediant geen verstand heeft van psychiatry helaas ben ik door alle prodlemen mijn huis nkwijt geraakt wacht nu op een woning krijg dan mijn medicatie weer terug van mijn eigen huisarts wat ik hier mee wil zeggen is dat de medicatie geen bijwerkingen hoeft te geven kan wel gelukkig bij mij niet het geval kahn zij me ook dat hij honderden mensen het zelfde heeft voorgeschreven en in vele gevallen met goed succes het tweede is als je een probleem hebt op geestelijk gezondheidsvlak ga dan niet naat mediant hier lopen ze vijftig jaar achter ze geven medicatie die allang uit de handel zijn genomen zoals seroqel
21-07-2019

Xanax (alprazolam)

Neem dit al 15 jaar. Voor mij werkt dit heel goed. Zonder gaat niet. Liever 3 maal een pilletje dan continue angst en niet meer durven buiten komen. Is inderdaad verslavend maar is voor mij de enige manier om een normaal leven te hebben. Alles veroorzaakt door een agressieve gek die me bij elkaar geklopt heeft zonder reden. Zonder hem te kennen. Ik draag dit voor mijn lev[lees meer...]en mee. Tien minuten tekenden mijn leven. Het is wat het is.
27-06-2019

Xanax (alprazolam)

Ik had last van heel erge paniekaanvallen wanneer ik op m'n 15de uit de psychiatrische afdeling kwam. Door de indien-nodig basis waarop ik het nam was gewenning niet een probleem (of nauwelijks te merken) en ik neem het nu (2019) al twee jaar. Het werkt goed, maar soms voel ik me iets te gesedeerd terwijl m'n angstgedachten verder gaan. Daarom raad ik aan psychotherapie te[lees meer...] gebruiken samen met dit middel zodat je je angstgedachten onder controle kunt houden terwijl de medicatie je stuk bij stuk helpt om controle te hebben over je lichaam, wat nodig is om te kunnen werken aan je gedachten.
26-06-2019

Xanax (alprazolam)

Ik slik dit medicijn sinds twee dagen. Ik loop al 4 weken met een 'onwerkelijk' gevoel rond. Alsof ik de controle over mijzelf verlies. Bang dat ik iets vreselijks in mijn hoofd heb en binnenkort dood ga. Twee weken terug stond ik in de winkel in de rij bij de kassa en een oudere dame moest pinnen, maar trok steeds haar pasje uit het apparaat. Nadat dit een paar keer gebeu[lees meer...]rd was, werd ik écht kwaad en riep dat ze het pasje er niet uit moet trekken want dan raakt het apparaat overstuur waarop de caissière mij raar aankeek. Afgelopen maandag wilde ik beginnen met werken maar; 'ik kon het niet, ik kon het niet, ik kon het niet', durfde geen auto te rijden uit angst dat ik mijzelf iets aan zou doen. Terug naar huis (gelukkig woon ik thuis bij mijn ouders) en begon ik heel heftig te huilen. Schreeuwen dat ik dood ging en een tumor in mijn hoofd heb. De dokter heeft mij voor 4 dagen Alprazolam oftewel Xanax voorgeschreven. Wat ik ervan moet vinden weet ik nog niet. Ik voel me heel erg suffig. Inmiddels ben ik ook mijn baan kwijt en werkloos. Vrijdag moet ik terugkomen bij de huisarts om te kijken hoe het gaat. Ik weet wel dat ik hulp wil van een psycholoog en ik de medicijnen niet voor langere tijd wil gebruiken. Ik gebruik naast Xanax/Alprazolam ook al verschillende jaren Oxazepam en Paroxetine. Op internet zelf gaan dokteren en online chat gehad met een hulpverlener die mij websites doorstuurde en ik de symptomen van een paniekstoornis heel erg herkende. De geestelijke verschijnselen van een paniekaanval zijn ook heel naar: Je verwacht dat er iets vreselijks gebeurt Je voelt je onwerkelijk Je hebt het gevoel dat je buiten jezelf staat, of flauw valt Je bent bang om de controle over jezelf te verliezen Je bent bang dat je gek wordt, of dood gaat En geloof me, na 4 weken word je krankzinnig en ben je er heilig van overtuigd dat je iets ernstigs heb. Het heeft mij mijn baan gekost. Bij de huisarts heb ik ook al bloedonderzoek gehad, dit was goed. Bloeddruk is goed, zuurstof is goed. Urine is goed. Ik hoop dat de dokter mij door wilt verwijzen naar psycholoog en daarnaast probeer ik nu een nieuwe baan te zoeken van 24-32 uur i.p.v. 40+. Ik zou een moord begaan om weer mijzelf te mogen voelen. Iemand die zich herkent in mijn verhaal?
16-05-2019

09-02-2019

Xanax (alprazolam)

Omdat oxazepam (10mg) afdoende werkte, overgestapt op xanax. Een tablet van 0,25 mg genomen rond 23.00, uit bed moeten gaan vanwege onrust en zwaar geirriteerd gevoel. Uiteindelijk tegen drie uur in slaap gevallen. Ochtend daarna nog steeds de irritatie en onrust, met daarbij zware hoofdpijn. Niet het medicijn voor mij dus.
14-01-2019

Xanax (alprazolam)

Waarschuwing: dit is totaal ongeschikt voor behandeling angst/paniekstoornis! Dit medicijn is een pure drug. Alleen geschikt voor kortstondig gebruik (Max 3 weken) voor bijvoorbeeld afkicken alcohol of zeer incidenteel gebruik. Na 4 SSRIs te hebben geprobeerd, Paroxetine, Venlafaxine, Fluvoxamine en Citalopram, allemaal in de hoogst toegestane dosis en geen oplossing vo[lees meer...]or mijn klachten, is mij geadviseerd om XANAX retard 4mg voor angststoornis en Mirtazapine te voor depressies te gaan slikken. Ik hadcirca 20 paniekaanvallen per dag, met de SSRIs gereduceerd tot circa 10. Toen dus op advies psychiater XANAX. Werkte na een paar uur! Nog maar 1 of 2 paniekaanvallen per dag. Zelfs Citalopram 60 mg Cold Turkey gestopt de volgende dag zonder enige ontwenningsverschijnselen. Maar helaas: na circa 2 maanden kwamen de klachten weer keihard terug. Nog 2 maanden zinloos doorgeslikt en toen twee weken terug van 4mg naar 2mg gegaan zonder problemen. Toen vorige week van 2mg naar 0mg. Mensen, doe dit nooit! Ik ben 4 dagen doodziek geweest. Vergelijkbaar met 100x de zwaarste griep die ik ooit heb gehad. Trillen, kosten, zweten, ademhalingsproblemen, hoofdpijn, niks eten, niet geslapen en ga zo maar door. Ik dacht af en toe dat mijn laatste uur geslagen had! Natuurlijk had ik moeten Googlen dan had ik gezien wat voor troep dit was en dat je voor de afbouw wel een half jaartje of zo moet uittrekken. Cold Turkey is zelfs zeer gevaarlijk en kan tot beroertes en in het ergste geval tot de dood leiden. In Amerika zijn er honderden detox centres voor het helpen afkicken van XANAX. Dat zegt al genoeg. En natuurlijk had mijn huisarts die de medicatie inmiddels had overgenomen mij moeten waarschuwen toen ik mijn plannen kenbaar maakte te willen stoppen. Maar ik dacht: het middel is allang niet meer effectief, dus zal Cold Turkey stoppen niet zo moeilijk zijn. Na ben ik in de 5de dag en gaat het gelukkig al wat beter, het ergste lijkt wel achter de rug. Denk goed na voordat je met dit middel begint!
21-04-2018

Xanax (alprazolam)

Ik slik nu al 25 jaar xanax (alprazolam) 0.25mg. Ik begon met 3 tot 4 per dag plus seroxat. Nu sinds 3 jaar bij erge paniekaanval en angst neem ik een halve en dat doet ook prima zijn werk. Voordat ik naar bed ga ook een halve om rustiger te kunnen slapen. Ik vind het een top medicijn en wil geen andere of zwaardere. Die halve maakt me niet 100 procent angstvrij maar helpt[lees meer...] me wel met relativeren en logisch denken waarom ik die angst heb. Dat helpt ook heel goed.
24-03-2018

Xanax (alprazolam)

Dit is het enige middel dat écht goed werkt tegen mijn sociale angst. Ik gebruik naast alprazolam ook een ssri. De alprazolam gebruik ik alleen bij echt spannende gebeurtenissen. Echter, dit werden er op mijn werk steeds meer. Waar in het begin 0.5 mg genoeg was had ik na 3 jaar minimaal 2 mg nodig om een presentatie goed te en rustig te kunnen geven. Zonder het medicijn[lees meer...] krijg ik enorme zweetaanvallen en moet ik een presentatie tusse tijds staken. Aangezien hrt gebruik op een gegeven moment 5 dagen per week werd en 2 mg per keer ben ik gestopt. Had even 2 dagen beetje last van maagpijn en verhoogde angst maar ging heel makkelijk eigenlijk. Dus....werkt heeeel goed tegen sociale angst maar je neemt snel meer. In de ochtend voel je je echt klote. Beetje depressief gevoel. Rest van de dag geen last van. Als je er verstandig mee om kunt gaan...werkt het echt goed.
20-01-2018

Xanax (alprazolam)

Ze werken goed ,heb weinig last van de paniekstoring. je kunt ze beter bij de huisarts bestellen . de kosten via internet zijn veel te hoog . ik betaal 18 euro voor 180 stuks van 5 mg . dus via internet lijkt het een beetje op oplichting
02-01-2018

Xanax (alprazolam)

10 jaar geleden heb ik 2 zware hyperventilatie aanvallen gehad in mijn wagen.Nadat ik al een paar dagen aanhoudend last had van duizelingen(opeens uit het niets gekregen). Ze hebben mij toen op de spoed Temesta voorgeschreven daar voelde ik mij echt goed mee maar mocht dit enkel innemen wanneer nodig.Het probleem was eigenlijk wanneer ik geen Temesta nam had ik weer last v[lees meer...]an zware duizelingen ik kon zelfs niet buiten komen laat staan nog te gaan werken.Op aanraden van de huisarts ben ik dan door verwezen naar een psychiater en die heeft mij direct Xanax voorgeschreven ipv Temesta,ik voelde mij daar goed mee kon terug gaan werken,sporten auto rijden(korte afstanden). Nu neem ik al 10 jaar Xanax(1,25mg per dag) maar voel mij de laatste 2 maanden terug slecht(duizelingen) zelfs met een hogere dosis helpt het nog niet. Is er iemand die weet of er een beter Medicatie bestaat dan Xanax tegen die duizeligheid? Wanneer ik terug Temesta neem helpt het ook niet echt meer. Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik wens dit niemand niet toe,want het is echt de hel om alle dagen met duizelingen(draaiingen)rond te lopen.
18-11-2017

Xanax (alprazolam)

Ik slik nu 4x0.5mg alprazolam voor ik ga slapen, omdat ik 's nachts altijd paniekaanvallen kreeg. Ik was ook hypochonder.. Het is zeer verslavend, als ik ze vergeet te bestellen en niks kan innemen voor t slapen, ben ik de volgende dag doodziek en wil alleen maar slapen. Extreem levendige enge dromen, zweten, duizelig, verwijdde pupillen en angst. Je kan dus zeggen dat het[lees meer...] zeer zeker rommel is voor je lijf. Dus als je het niet nodig hebt: NIET aan beginnen. Voor mij is het een uitkomst en neem de verslaving voorlopig nog voor lief. Alles beter dan de constante paniekaanvallen en denken dat je dood gaat. Dit is dus mijn mening.
02-10-2017

Xanax (alprazolam)

Momenteel gebruik ik al 11 jaar diazepam. Ik begon met 5 mg en in 2010 was dit 100 mg. Nu is het nog 50-60 mg en nog een pijnstiller erbij (licht opiaat). Door een combinatie van diabetesklachten (ook mede door de diazepam en het gebruik van energy drinks) en angstklachten die ik daarvan heb (de diazepam maakt alleen nog maar wat suf en is een dikmaker) gebruik ik nu Xanax[lees meer...] 2 mg retard, 1-2x per dag. Hier wordt ik wel slaperig van. Soms is het nog niet genoeg, maar ga mezelf niet plat slikken. Door de diazepam heb ik juist die paniek en angst gekregen, omdat je lichaam en geest er zelf minder voor doen om het op te lossen. Om er vanaf te komen kan nog weleens heel lastig zijn. Ben weleens bijna cold turkey (afbouw van 4 dagen) met 30 mg tranxene gestopt (ong. 4 jaar gebruikt) en leverde mij een zeer zwaar ontwenningsjaar op, het ergste jaar in mijn leven. De 3 jaar daarna nam het langzaam af. Zelfs na 4 jaar was het niet helemaal weg, terwijl ik van alles deed (acupunctuur, sport, chiropractie, pyschotherapie, wandelen, etc.) Ook stopte ik met roken (Allen Carr). Na vele keren lezen stopte ik eindelijk en na een maand voelde ik me weer een niet-roker. De eerste week was niet best in combinatie met die andere symptomen. Daarna ging het snel beter. Nu dus gedoe met buren en in mijn huis heb ik het meest last van de paniek/angst. Ben 3 dagen per week weg en dan neemt het af, maar krijg ik soms plotselinge spierpijn en/of zware vermoeidheid. De Xanax helpt wel, maar de ochtend is een beproeving (diabetes, hoog cortisolgehalte in de ochtend, verrot, etc.). Neem de Xanax niet dagelijks, anders raak ik daar ook nog aan verslaafd. Besef me nu pas hoe teruggetrokken ik leef, ondanks een klein baantje en een paar dagen per week naar familie elders in het land. Zonder dat zou ik het niet uithouden. Doe momenteel shiatsu, dat helpt wel wat, maar onvoldoende. Het geeft met wel wat zelfvertrouwen en soms voel ik me veel beter na zo'n behandeling. Een enkele keer houdt het iets langer aan, maar meestal is het alleen na de behandeling. Een enkele keer is er weinig verschil. Lang verhaal, maar misschien heeft iemand er wat aan. Kan nog wel even doortypen :-)
29-09-2017

Xanax (alprazolam)

Gebruik dit medicijn , vrij lichte dosering van 0,25mg per dag, al paar maanden tegen spanning, angst / paniek gevoelens. Neem dit veelal in de avond / nacht in, en heb het altijd op zak, in geval ik mij angstig of paniekerig voel. Dan helpt vaak 0,125 mg al! Op zich prima medicijn. Vaak gaat het ook goed en neem ik het 2 dagen of zo niet in en hoewel ik vrij gewennings[lees meer...]gevoelig ben, valt het niet innemen van de dosis ook mee (geen ontwenningsverschijnselen).
07-09-2017

Xanax (alprazolam)

Ik ben het sinds kort aan het gebruiken. Het haalt wel de scherpe randjes van mijn angsten af. Voel me wat meer ontspannen. Ik slik het voor mijn sociale angststoornis. Ik durf wat meer dan anders. Durf mensen ook sneller aan te spreken, iets wat zonder medicatie heel moeilijk voor mij is. Nadelen zijn wel dat je er heel slaperig van wordt. Ik lig dan ook regelmatig een[lees meer...] uurtje te pitten op de bank als ik thuis ben.
02-12-2016

Xanax (alprazolam)

Lang verhaal kort: Soms kun je niet anders dan je tot dit geneesmiddel te wenden, laat je niet afschrikken, soms heeft de rust prioriteit maar bespreek dit goed met de dokter en wees op de hoogte van de verslavende eigenschappen. Ga verstandig om met de hoeveelheden en gebruik het enkel in nood. Probeer zoveel mogelijk te vermijden om het consequent om de zoveel tijd te ga[lees meer...]an gebruiken, toch zeker in hoge dosissen. Afbouwen kan inderdaad heel moeilijk zijn, Retard versies kunnen een hulp bieden. Laat je begeleiden door de dokter en eventueel ook door een psycholoog, dit maakt echt een verschil. Zowel te traag als te snel afbouwen kan gevolgen hebben dus houd je aan je afbouwschema. Iedereen reageert verschillend op medicatie dus luister niet te veel naar anderen, maar enkel naar jou lichaam en het advies van de dokter. Veel hangt af van je eigen situatie (bij mij: langdurige stress), je persoonlijkheid (bij mij: overgevoelig), je omgeving (bij mij: ik mag dankbaar zijn voor mijn stevig opvangnet en goede man) en de oorzaak waarom je exact Alprazolam/Xanax nodig hebt (bij mij: stress/reactie op epilepsie medicatie). Het is oké om soms eens helemaal niet oké te zijn, maar geef de moed niet op en geloof in jezelf. Lang verhaal: Begin mei ben ik in het ziekenhuis beland wegens epilepsie-aanvallen. Ik had veel stress op het werk en was psychisch en fysiek vermoeid. Uiteindelijk zat ik drie maand thuis wegens nasleep hiervan en ben ik twee keer moeten overschakelen van epilepsie-medicatie. De eerste medicatie (Keppra) kon ik niet verdragen en bezorgde mij serieuze angst-aanvallen, volgens mij was ik hier gevoelig aan wegens de langdurige stress op het werk. Ik had het gevoel dat ik mijn verstand aan het verliezen was, ik had constant angst dat ik opnieuw het bewustzijn zou verliezen om in het ziekenhuis wakker te worden of helemaal niet, ik liep de muren op en de onrust in mijn hoofd werd zo hevig dat ik tot 2x toe in paniek bij de dokter terechtkwam. De eerste keer kreeg ik een valium spuit en het advies om hulp te zoeken zonder meer. Daar had ik helaas weinig aan want ik wist niet wat er mij overkwam en ik wist dan ook niet hoe ik het moest aanpakken. Bij de tweede serieuze angst-aanval was ik gelukkig niet alleen, want ik was zodanig overgenomen door angstgevoelens dat ik geen uitweg meer zag. Uiteindelijk kreeg ik toen te horen dat de angst-aanvallen waarschijnlijk uitgelokt werden door de Keppra en kreeg ik het advies om te veranderen naar iets anders en voorlopig Alprazolam te nemen tegen de bijwerkingen van Keppra. De rust in mijn hoofd keerde terug en ik was opgelucht: ik ben niet gek aan het worden en het lukt opnieuw om te functioneren. Helaas was ik allergisch aan de tweede epilepsie-medicatie (Lamictal) en duurde de periode dat ik Alprazolam nam –die ik al snel opgebouwd had naar 3mg per dag- langer dan voorzien. Toen ik uiteindelijk volledig overgeschakeld was naar de derde medicatie (Trileptal), voelde ik de Alprazolam plots hard aankomen en ik vond het eng om te voelen hoe sterk dit mij werkelijk verdoofde: ik zakte in elkaar als een hoopje miserie. Toen ik de Keppra nog nam had ik dit nooit zo ervaren. Ik vond dit zodanig eng, dat ik zo snel mogelijk volledig wou stoppen met Alprazolam en dan opnieuw een tegenslag... Hoe hard ik ook mijn best deed, ik werd nerveus, angstig en bijna paranoïde als ik de inname uitstelde. Het was mij duidelijk dat ik op deze manier niet aan het werk kon, maar ik vond het moeilijk om dit over te brengen naar de dokters omdat ik al zo lang thuis zat. Die periode heb ik op eigen houtje 1mg Alprazolam afgebouwd op 4dagen tijd met de nodige gevolgen nadien: alles kwam op mij af, ik kon niet buiten komen maar ik kon ook niet alleen zijn omdat ik zodanig angstig was, mijn lichaam beefde,... Dit heeft een maand geduurd en dan ben ik in overleg met de dokter en neuroloog met een afbouwschema begonnen: 0.25mg afbouwen om de 3weken. Eerst gebruikte ik Xanax Retard 1mg in combinatie met Alprazolam omdat de Retard versie (vertraagde opname) niet in Aprazolam bestaat en dit hielp mij om steeds meer tijd tussen de verschillende innames te laten. Zo kon ik terug starten op het werk in het systeem van progressieve tewerkstelling en ik bouwde stilaan terug mijn zelfvertrouwen op met begeleiding van een psycholoog. Het afbouwen verloopt met vallen en opstaan, veel frustraties en vraagt veel energie. Elk afbouwmoment verloopt moeizaam en heb ik mijn emoties nauwelijks onder controle. Soms is het moeilijk om de zaken in perspectief te zien en heb ik het gevoel dat alles zwaar op mijn schouders weegt. De eerste afbouwmomenten gebeurde met combinaties van Xanax Retard 1mg en Alprazolam 0.5mg om nadien langzaam over te schakelen op combinaties van Xanax Retard 0.5mg en Alprazolam 0.25mg. Momenteel zit ik aan 3x per dag 0.25mg Alprazolam en is het mij gelukt om de Retard achterwege te laten. Voor mij was terug aan het werk gaan (eerst 2 maanden halftijds, momenteel 75%) een belangrijke stap om op een rustig tempo te starten en een hulp om mij af te leiden van het negatieve van de medicatie en het afbouwen. Nogmaals, iedere situatie is anders en ik wens iedereen veel sterkte toe.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum