Ervaringen met Xanax

Bij  AngstX

Nervositeit (9 meningen)

30-03-2023 | Man | 53
alprazolam (1mg)
Na hartinfarct en GPA (ziekte van wegener) plots weer angsten en paniekgevoelens. Xanax retard, en soms bijkomend een xanax van 1 mg doen me dan rustig worden en laten me ook slapen. Ik besef dat ik verslaafd ben, heb minder emoties, zowel positief als negatief. Voel me gelaten, niet echt depressief maar alsof het allemaal niet zoveel uitmaakt. Mensen lijken het moeilijk t[lees meer...]e begrijpen en al snel krijg je de stempel van - het zit tussen je oren -. Ik heb er baat bij maar zou er toch graag ook weer vanaf komen. De retard van 1 Mg smorgens werkt voldoende om de dag door te komen, maar het is extreem verleidelijk om s’avonds een gewone van 1 Mg bij te nemen. Kort erna val je gelukzalig en rustig in slaap, maar de dagen zonder zijn een hel. Elk uur kan ik dan tellen. Ja de circel is dan rond. Ik ga het met mijn medisch zorgteam bespreken en een concreet afbouwschema vragen, al zeker de extra van s’avonds halveren naar 0,5 … Veel succes iedereen en ik hoop dat jullie allemaal goed geholpen en begrepen worden, indien mogelijk blijf langdurig van deze extreem verslavende medicatie weg.

17-02-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (0,5mg)
Ik wil reageren op een antwoord. Ik wil die meneer bedanken om voor mij te duimen. Ik hoop binnen enkele dagen of weken te zeggen ik ben benzo-vrij. Want het is nog niet helemaal uit mijn lichaam. Dat voel ik. S'morgens beginnen beven en bibberen, en zweten, maar het is nu menselijk. Mijn korte termijn geheugen is ook nog niet helemaal terug... Mijn psychologe zegt dat het[lees meer...] wel in orde zal komen. Ik hoop het. Maar ik voel mij goed nu, nog niet super, maar het gaat. Nog even doorbijten...

31-01-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (0,5mg)
Ik wil reageren op mijn verhaal. Ik was aan het afkikken. En zat al tamelijk ver. Daar ik met mijn eigen geen blijf meer wist hebben ze mij opgenomen. Maar ik heb er mij 20 jaar goed bij gevoeld. Nu ik er vanaf ben en een lijdensweg heb ondergaan, durf ik er niet meer mee herbeginnen. Vorige week nam ik nog een kwartje voor te gaan slapen. Nu niks meer, en ik voel mij nog[lees meer...] een beetje draaierig, maar ik moet nog een week doorbijten, en hopelijk ben ik dan helemaal clean. Het kan ook nog wat langer duren aangezien ik ze zo lang ingenomen heb. En ik zal er niet meer mee herbeginnen. Ik voel mij gezien de omstandigheden van het afkikken ,mij er wel goed bij. En hopelijk kan ik tegen het verlof zeggen, oef ik heb een ander leven.

14-03-2022 | Vrouw | 64
alprazolam (0,5mg)
Vorig jaar voor de 1e keer angstaanvallen gekregen. Nog nooit meegemaakt en wat is dat vreselijk. Kreeg rare pijnen overal. Bang om een hartaanval te krijgen door die hartkloppingen. Durfde zelfs amper nog te eten door rare pijnen en zowat overal bang voor. Nu ben ik absoluut tegen medicijnen omdat die vaak verslavend zijn. Geen ervaring met xanax dus. Ik schrik hier [lees meer...]ook over de ervaringen met dit soort medicijnen. Iemand weleens van het hormoon Cortisol gehoord? Als die op een gegeven moment te hoog is dan krijg je o.a. angstaanvallen. Wist dat dus helemaal niet. Waarom hebben huisartsen het hier helemaal niet over. Vermoedelijk bij mij ontstaan door een enorm slaaptekort en stress. Had een oorzaak uiteraard. Oorzaak is nog niet helemaal weg maar ga er anders mee om. Dus ik aan de slag..Veel op internet gezocht. Dat vreselijke gepieker, daar is moeilijk vanaf te komen. Het is een soort drang. Komt steeds weer terug. Het enige wat ik wilde uitproberen was o.a. die cortisol verlagen in m'n lichaam. Van die alsmaar opkomende paniek afkomen. Door zoveel mogelijk af te leiden, dwingen positief te denken: Laat het los, van je af laten glijden, komt wel goed enz... (viel echt niet mee) ging het langzamerhand steeds beter. Slapen was ook een probleem. Ook weer inzetten op andere gedachten voor het slapen. Toch bleef er wat onrust af en toe terugkomen. Kwam Histamine tegen. Wist niet dat voedsel waar histamine inzat ook voor zoveel onrust kon zorgen? Oke, einde verhaal is dat het steeds beter ging. Dat alsmaar opkomende dwangmatige gepieker en die gruwelijke onrust verdween bij mij, omdat het lichamelijk beter ging. Zat dus NIET in mijn hoofd maar was echt een lichamelijke kwaal geworden. En daarbij ben ik ook op een eventueel vitaminetekort gaan letten en bijv. caffeinegebruik. En al helemaal samen met alcohol natuurlijk (triggers). Wilde toch even mijn ervaring delen. Misschien heeft iemand er wat aan.

08-07-2020 | Man | 52
Angst
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

11-11-2019 | Vrouw | 66
angst

16-08-2019 | Vrouw | 30
alprazolam (0,25mg)
Angst
Ruime tijd geleden in een burn out geraakt en na een eerste periode van vooral veel rusten bleef er veel onrust en angst in mijn lichaam aanwezig. Toen heb ik Alprozalam 0,25 mg voorgeschreven gekregen. Inmiddels gebruik ik dit medicijn ruim een jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik echter zeer weinig, ik slik een halfje per keer en dat doe ik maar eens per wee[lees meer...]k max. Het haalt de scherpe randjes ervan af en het is heel prettig om mee te ontspannen, wat ik nog steeds moeilijk vind met momenten. Ik ervaar weinig bijwerkingen, hoogstens wat suf en als ik het te dicht op bedtijd inneem droom ik nogal levendig. Ik geloof wel dat dit een medicijn is waarbij je op je hoede moet zijn qua verslaving. Hoe weinig ik ook inneem, toen ik om een nieuw recept vroeg wilde mijn huisarts me op spreekuur zien om over het gebruik te spreken en dat kon ik zeer waarderen, immers zijn het geen snoepjes. Voor sporadisch gebruik kan ik het zeker aanraden.

06-07-2019 | Man | 32
Angst
Ik ben een 32jarige man uit BE EN HEB BESLOTEN TE STOPPEN MET BENZOS; hEB NU NOG 5( A 6 POTTEN OP VOORSCHRIFT OVER 2MG PFIZER BARS...OOK VALIUM 10 EN ANDERE...

08-04-2018 | Man | 33
alprazolam (0,25mg)
Ik heb dit middel op aanraden van een vriend kunnen testen. Na positieve ervaring, gevraagd aan de specialist of ik deze Benzo mocht gebruiken, deze ging akkoord doordat ik hiermee wel angst-vrij de sociale avondjes/momenten doorkwam. Ik moet zeggen het gebruikers gemak van dit medicijn ligt zeer hoog en daar ligt ook het gevaar, hierdoor is het zeer verslavings- gevoe[lees meer...]lig. Het is als een paracetamol je voelt er niets van maar het doet wel zijn werk. Ik weet als de tolerantie-niveau van dit medicijn er niet was dat dit de oplossing voor mij was. (je hebt helaas steeds meer nodig voor hetzelfde effect) Ik ben inmiddels overgestapt op Clonazepam, vanwege de bijwerkingen, volgende dag heel moe, depressief en op de langere duur heel erg vergeetachtig. over Clonazepam kan ik nog niets vermelden daarvoor gebruik ik het te kort. Wel merk ik hierbij wel een zelfde soort relaxed-feeling als bij xanax, zelfs iets beter nog en het heeft een langere werkingsduur en hierdoor dus zonder de dag daarna moe te zijn. Ik gebruik het medicijn overigens incidenteel, alleen bij noodzaak, ik heb een sociale fobie dus die momenten zijn er nu eenmaal. Kortom Xanax kan een uitkomst bieden bij wie de bijwerkingen gering zijn en vergeetachtigheid niet opspeelt. Xanax: is dempend qua angst, kalmerend, meer overzicht dus op angst momenten. Oppassen met alcohol want je gaat geheid foute dingen doen. (raakt snel dronken)

20-10-2017 | Vrouw | 31
alprazolam (2mg)
Hartstikke effectief maar mega verslavend. Dit merkte ik pas toen ik het medicijn niet op gehaald had. Ik werd ziek en heel erg bang bijna in psychose stand. Dit zakte weer weg na nemen medicijn, is echt een sluipmoordenaar. Dus ik raad het iedereen af! Ik zit nu n of met afbouwen op 0.5 mg, was 2. Ik ben zo blij als ik van deze zooi af ben. Deze zooi heeft mij een verslaa[lees meer...]fde gemaakt zonder dat ik dit wist.

20-08-2017 | Vrouw | 34
Angst
Beste mensen, ik heb gisteren bij het avondmaal een eerste tablet Xanax Retard 0.5mg ingenomen. Is het normaal dat ik van zo een lage dosis toch zo moe ben? Of moet mijn lichaam hieraan gewoon worden? Normaal gezien moest ik deze ochtend opnieuw een tabletje nemen, maar ik wacht tot vanavond terug. Is die vermoeidheid van voorbijgaande aard? Groetjes, An

25-11-2016 | Man | 38
Angst
Wat ik wil meegeven met iedereen en zeker als men een dipje gehad geeft of een zware tegenvaller in uwe levensloop, raad ikzelf alvast aan vóór men begint mét de oplossing te vinden bij medicijnen, naargelang de situatie voor deze persoon alvast beter eens informatie inwint bij deskundigen zoals, psycholoog of psychiater! Hier in Europa steeds nog altijd te veel taboesfee[lees meer...]r. Maar de wereld waarin wij allen leven en moeten presteren en onszelf constant moeten blijven bewijzen qua productiviteit, moet ik niemand meegeven! Spreek erover met een deskundig persoon! Wat ik wil mededelen is ik vanaf 1ste dag gebruik ervan het enorm moeilijk had, verandering werk, zware revalidatie, na revalidatie geval van zinloos geweld, kortom ik kwam van ver! Ga nu reeds weer fulltime gaan werken en neem nog xanax 0,5 in. Bijwerkingen zijn bij kortstondig onderbreken, faalangst, bol op mijn maag die begint te draaien, soort van stress dat ik steeds nog niet begrijp omwille ik mij vak uitvoer met 200% deskundigheid en genoeg onderlegd ben inzake mijn vak of kennis ervan. Het énige dat ik misschien niet onder controle heb bij drukke momenten of pieken als het druk is als ikzelf mij goed voel ,ik de neiging heb om noch hogere dosis bij te nemen om het gevoel te overtreffen! Waarvan ik weet het verkeerd IS! Ik wil er mee stoppen maar valt moeilijk omwille dokter familie is van mij ! Hoe afbouwen of stop ik er best mee? Graag raad Aub? Alvast met dank en beleefde groetjes!

07-10-2015 | Vrouw | 49
alprazolam (0,5mg)
ik heb een angstoornis en ook adhd en hooggevoelig, dat wil zeggen dat ik ook alles opslorp van andere mensen, ik ben echt moegestreden van het vechten tegen mijn angststoornis, ik heb nu xanax en moet dit nemen, geen enkele antidepressivum helpt. Ook ben ik niet depressief, maar gewoon op nu. Natuurlijk voel ik me zo moe met de xanax. Nu over verslaving iedere medicijn i[lees meer...]s verslaafd, het is hoe je er mee om gaat. nu ik hoop dat die moeheid over gaat, ook vitamines erbij en uit de diepste van mijn hart hoop ik dat ik weer de oude word, voor de rest kan ik zeggen geen bijwerkingen behalve de vermoeidheid.

26-05-2015 | Vrouw | 41
alprazolam (0,5mg)
de psychiater adviseerde mij, omdat oxazepam niet meer genoeg doet, nu alprazolam te starten, 3 keer per dag 0,5. Om zo een handvat te hebben acuut. Nu ben ik benieuwd of jullie alprazolam net zo goed vinden als de originele xanax. Ik heb namelijk toch maar tegen bijbetaling gekozen voor xanax. ik heb continu de angst om dood te gaan en drukkend gevoel in me hoofd en hart [lees meer...]en hoofd die in conclaaf staan met elkaar, heel erg zwaar gewoon zo, vooral de nachten. Is er iemand die me wat info kan verschaffen hoe t jullie vergaat en of t snel helpt en ook t verschil tussen deze twee soorten medicaties aub. alvast bedankt, groetjes imelda.

29-03-2015 | Man | 54
alprazolam (2mg)
Uitstekend middel om je hoofd tot rust te brengen.

05-02-2015 | Man | 20
alprazolam
Na lang getwijfeld te hebben over het chronisch gaan slikken van dit medicijn in overleg met de arts besloten daarvoor te kiezen. Xanax mag dan wel verslavend zijn, maar een leven lang met extreme angst leven, die alles beheerst, is niet leefbaar. Daarom toch besloten Xanax dagelijks te gaan nemen. Is een lastige overweging, en voor ieder zal die balans anders zijn. Is gee[lees meer...]n licht middel en daarom moet er ook echt niet te makkelijk over gedacht worden. Xanax heeft me mijn leven teruggegeven. Waar alles eerst werd beheerst door intense angsten, voel ik me nu een stuk rustiger. Ik pieker veel minder en heb weer rust in mezelf. Ik kan de angst beter beheersen, en beter rationaliseren dankzij dit middel. De eerste 2 weken last gehad van vermoeidheid, maar die is volledig verdwenen. Het lichaam went aan de versuffende werking, maar niet aan de angst onderdrukkende werking. In Nederland hebben veel artsen een uitgesproken negatieve visie over dit medicijn en aanverwanten, gezien het grote verslavingsrisico. Toch denk ik dat het heel belangrijk is alles in de context te zien. Soms is een medicijn verslaving te verkiezen boven een leven gekleurd door angst en paniek. Het heeft me mijn leven teruggegeven, terwijl andere medicijnen totaal niets deden, en therapie onvoldoende werkt. Ik slik liever mijn leven lang 2x per dag deze 'verslavende' tablet dan dat alles wordt overheerst door angst.