Nervositeit (3 meningen)

29-03-2015 | Man | 54
alprazolam (2mg)
Uitstekend middel om je hoofd tot rust te brengen.

28-01-2014 | Man | 44
alprazolam
Xanax is een zeer verslavende kortwerkende Bezodiazepine. het werkt als geen ander medicijn tegen angst en het geeft je een euforisch gevoel. niets kan je dag meer verstoren totdat het middel is uitgewerkt. De angst, mentale en fysieke ontwenningsverschijnselen komen na korte tijd in super sterke mate terug. Xanax is met langwerkende Benzo's makkelijk en zonder veel moeite[lees meer...] af te bouwen in tegenstelling tot Antidepressiva zoals Zoloft (een SSRI tegen paniekstoornissen) waar je vrijwel niet van kan komen.

25-11-2013 | Man | 48
alprazolam (0,5mg)
het is toch aan te raden dit middel als het niet hoog nodig is, niet langer als 6 weken te gebruiken. kan depressies veroorzaken, kijk uit met benzoos.

09-09-2013 | Man | 32
alprazolam (1mg)
hallo allemaal, ik ben michael nu ondertussen 32 jaar , de eerste keer dat ik xanax retard (traag werkende) moest nemen is nu zo een 7 jaar geleden, kreeg opeens geen lucht meer hartkloppingen bang van alles en nog wat... heb zoveel gedaan ervoor bv: relaxatie therapie naar dokters gelopen niemand die mij kon helpen. ze zeiden het is gewoon stres. een jaar later ben ik dan[lees meer...] naar een psychiater gegaan waar ik tot vandaag nog steeds kom. vanaf toen is alles een beetje opgeklaard ze zeiden dat ik hyperventilatie, angstaanvallen, slikstoornis, depressief kortom de hele reutemeteut. vanaf toen kreeg ik xanax retard. en serlain en sulpiride -. moet wel zeggen de eerste weken gingen voorbij al slapend, vanaf toen ging het beter en na een jaar kon ik terug afbouwen in begeleiding van mijn psychiater. Nu heb op t heden heb ik weer een opstoot gekregen (licht hervallen) dus neem ik ze terug maar mag binnekort weer afbouwen dus ziet het er goed uit. het einde is in zicht en daar ben ik blij om. je kan gewoon blijven functioneren met de wilskracht die je jezelf toelegt. ben ook blijven werken nu en t gaat goed. hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring of zie je jezelf hierin terug kop op het komt allemaal goed volg je eigen en zoek professionele hulp. dat is de beste raad die ik kan geven... gr Michael

14-08-2013 | Vrouw | 23
alprazolam
Ik gebruik nu een half jaar Sertraline en kreeg van mijn arts Alprazolam om mijn nachtelijke onrust tegen te gaan. Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met het resultaat. Ik word meteen rustig en slaap goed in. Ook de dag erna ben ik ontspannen. Ik gebruik het middel wel niet dagelijks, enkel als ik voel dat mijn spieren gespannen zijn of wanneer ik moete heb om met e[lees meer...]en moeilijke, depressieve bui om te gaan. Het nadeel van dit middel,wat eigenlijk ook een voordeel is soms, is dat je er afgevlakt van wordt. Je gevoelens dringen precies minder fel tot je door. Dit is goed in een stresssituatie, maar mij geeft het soms ook het gevoel dat ik anders reageer dan normaal. Ook goede dingen komen minder fel binnen. Ik denk dat dit middel zeker wel geschikt is in mijn situatie, maar stel me wel vragen bij hogere dosissen op lange termijn.

05-03-2013 | Vrouw | 32
alprazolam
12 jaar geleden de soort genaamde maatschappijziekte gekregen ‘burn-out’. Huisarts is opgestart met Xanax 0.25mg 3x per dag om mijn angst en paniek te laten dalen. Voelde me daar vrij goed bij, hielp ook netjes, had alles weer onder controle, een paar maanden nadien ben ik overgeschakeld naar Seroxat, met behulp nog steeds van Xanax om de bijwerkingen tegen te gaan in ee[lees meer...]rste instantie. Seroxat op zich was een heel moeilijke toestand met de bijwerkingen , ook al gebruikte ik het andere erbij, ben erdoor geraakt, ook nadien heel erg mooi van Xanax afgestapt zonder verschijnselen! Heb het dan 3jaar geslikt en afgebouwd, ondertussen zijn we nu 2013 en ben 2jaar geleden hervallen maar wil in hemelsnaam met geen naam nog beginnen aan seroxat, dus weer aan xanax gegaan, louter om de paniekaanvallen wat in te tomen, de rest probeer ik zelf in de hand te hebben elke dag , wat een gevecht is maar ben bang om verslaafd te worden! Neem nu elke dag een halfje van 0.25mg dat geeft me even de rust om langzaam mijn dag te beginnen. Tot nu toe lukt me dat maar ik mag ook meer nemen, wat ik bewust niet doe, ik volg mijn lichaam en als er speciale dingen zijn waar ik extra gespannen van wordt of ben, neem ik nog een halfje. Dus bij deze, mensen je kan het perfect in de hand hebben, het is hoe sterk je je kan voelen en opstellen! Niet elke mens voelt hetzelfde anders was onze wereld heel erg saai maar…. De pillen kunnen je helpen maar de rest is aan jezelf!! Je bent meester van je eigen lichaam en gedachten en er zijn mensen naast je die je ook kunnen helpen want praten en een keer een goede huilbui kan veel uit de weg ruimen!!

23-05-2012 | Man | 39
alprazolam
ik gebruik al jaren xanax om het kalmerend,(spier)ontspannend en antidepressieve effect,het middel werkt op alle fronten zeer goed tot er eens een moment komt dat je er geen meer hebt en je eens plots stopt met dagelijks gebruik,dan krijg je de keerzijde van de medaille te zien voel je je mensonwaardig slecht,dan besef je maar hoe verslavend dit middel is jammer genoeg,ik [lees meer...]probeer nu af te bouwen tot 0 mg,maar het moet leefbaar blijven natuurlijk.

26-04-2012 | Man | 32
alprazolam
neem dit al 6 jaar, zonder kan niet meer. maar ik voel me er goed bij dus, tja is geen dosis ook. 1mg per dag

27-02-2012 | Man | 37
alprazolam
Ik ben Xanax beginnen gebruiken nadat ik hevige paniekgevoelens begon te ontwikkelen tijdens het vliegen, wat ik ook heel frequent moest doen. Ik neem het nu af en toe (eens om de twee weken) na een stressvolle dag voor het slapengaan of als ik met een jetlag moet kampen, dus meer als slaapmiddel. Heel efficient, het maakt me op snelle tijd heel rustig, maar de neveneffect[lees meer...]en de dag erna zoals slaperigheid en sufheid, beetje flauw gevoel in de spieren, suffe en vermoeide gelaatsuitdrukking, vind ik genant. Voorzichtig mee omspringen op lange termijn zou ik zeggen, als er een dieper probleem ligt beter het probleem aanpakken -ik ben nu ondertussen ook door behandeling van die irrationele vliegangst af-, want dit middel kan verslavend worden en op lange termijn je 'brein' versuffen en je energie opvreten en dat lost dan ook niks op.

20-12-2011 | Man | 46

25-08-2021 | Vrouw | 59
alprazolam (1mg)
Voorgeschreven door mijn huisarts bij het overleden van mijn moeder, ik was al depressief met angst- en paniekaanvallen. Het heeft mij echt geholpen om tijdens de begrafenis niet in te storten. Ook mijn vader een viertal druppels gegeven om de kerkdienst door te komen. Sindsdien neem ik het sporadisch als iets mij uit balans brengt. Ondertussen ben ik zo goed als genezen [lees meer...]door hypnose, dat heeft beter geholpen dan psychiater en spycholoog. Momenteel is mijn vader zwaar hulpbehoevend, wat ik dit allemaal alleen moet verwerken zonder emotionele ondersteuning. Dan neem ik een aantal druppels Xanax om er even door te komen. Jammer genoeg ben ik veel te laat met hypnose begonnen (regressie therapie). Na een aantal sessies voelde ik me weer leven, terwijl je met medicatie toch dikwijls wolkjes in je hoofd hebt. Ook ik kan al jaren niet meer gaan werken en ben ook kunstschilder. Voor mensen die niet weten wat een depressie is en angstaanvallen is het onbegrijpelijk en ben ik een profiteur. Na de hypnose ben ik pas gaan beseffen hoe diep ik werkelijk zat, daarom wil ik niet terug hervallen en als ik mij te emotioneel belaagd voel neem ik Xanax, tot ik mij terug sterk en blij voel en kan genieten van mijn sobere, eenzame leven.

28-10-2019 | Man | 59
alprazolam (0,25mg)
Alcoholverslaving
Ik heb reeds jaren een flesje bij de hand. Ben geen regelmatig gebruiker omdat ik verslaving vrees. Enkel bij slapeloosheid, als ik de mallemolen in mijn hoofd niet kan stilzetten of over een probleem blijf tobben, neem ik 0,25 mg. Na een helf uur ben ik in slaap en heb een normale nachtrust. Geen bijwerkingen. Ben nu 1 jaar zo goed als acoholvrij en heb grote hulp gehad a[lees meer...]an dit medicijn.

04-09-2019 | Vrouw | 40
alprazolam (0,5mg)
Zeer effectief medicijn. Gebruikt bij opstart van antidepressivum, eerst 3 weken gewone xanax 0,5 mg / dag, daarna 7 weken xanax retard 0,5 mg / dag (retard is veel minder/zo goed als niet verslavend dan de gewone volgens mijn arts). Na 10 weken probleemloos (vermoedelijk door lage dosering) van één op andere dag gestopt, zonder ontwenning.

17-08-2019 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
ik weet hoe verslavend dit middel is en neem het dus enkel bij erge crisis als het zeer acuut is. Ik vind dat het dan snel en goed werkt, ik slaap dan meestal ook beter. De laatste tijd voel ik wel een verandering in de werking: eerst onderdrukte het alles, nu lijkt het alsof het dingen in beweging zet bv dat het onderliggende trauma naar boven komt op een beheersbare mani[lees meer...]er in een nachtmerrie, dus het lijkt nu een vermindering van het onderdrukken te veroorzaken. Kan dat of betekent het dat de dosis te laag is geworden?

16-08-2019 | Vrouw | 30
alprazolam (0,25mg)
Ruime tijd geleden in een burn out geraakt en na een eerste periode van vooral veel rusten bleef er veel onrust en angst in mijn lichaam aanwezig. Toen heb ik Alprozalam 0,25 mg voorgeschreven gekregen. Inmiddels gebruik ik dit medicijn ruim een jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik echter zeer weinig, ik slik een halfje per keer en dat doe ik maar eens per wee[lees meer...]k max. Het haalt de scherpe randjes ervan af en het is heel prettig om mee te ontspannen, wat ik nog steeds moeilijk vind met momenten. Ik ervaar weinig bijwerkingen, hoogstens wat suf en als ik het te dicht op bedtijd inneem droom ik nogal levendig. Ik geloof wel dat dit een medicijn is waarbij je op je hoede moet zijn qua verslaving. Hoe weinig ik ook inneem, toen ik om een nieuw recept vroeg wilde mijn huisarts me op spreekuur zien om over het gebruik te spreken en dat kon ik zeer waarderen, immers zijn het geen snoepjes. Voor sporadisch gebruik kan ik het zeker aanraden.

15-08-2019 | Man | 62
alprazolam (1mg)
lijdt aan een zeer ernstige paniekstoornis met agorafobie was 4 jaar toen ik voor het eerst een paniekaanval kreeg ging van kwaad tot erger op mijn elfde overleed mijn beste vriend aan een hersenbloeding kreeg toen dagelijks tig maal een aanval werd opgenomen toen werd voor het eerst de diagnose gesteld heb jaren van allerlei benzo,s geslikt zxonder later kwam er veel baa[lees meer...]t bij te hebben llater kwam ik door toedoen van een nichtje in aanraking met prof dr r ms kahn die mij fevarin en xanax voorschreef ging drie maand door een hel daarna heb ik nooit geen klachten meer gehad een ook geen bijwerkingen ben op een gegeven moment gaan afbouwen maar helasas naar n3 week was ik terug bij af heb me laten opnemen bij mediant locatie enschede waar men zei dat die medicatie gevaarlijk was ze hebben me alles asfgepakt zit nu weer met problemen onternt paniek aanvallen heb kahn geraadpleegd en kreeg te horen dat mediant geen verstand heeft van psychiatry helaas ben ik door alle prodlemen mijn huis nkwijt geraakt wacht nu op een woning krijg dan mijn medicatie weer terug van mijn eigen huisarts wat ik hier mee wil zeggen is dat de medicatie geen bijwerkingen hoeft te geven kan wel gelukkig bij mij niet het geval kahn zij me ook dat hij honderden mensen het zelfde heeft voorgeschreven en in vele gevallen met goed succes het tweede is als je een probleem hebt op geestelijk gezondheidsvlak ga dan niet naat mediant hier lopen ze vijftig jaar achter ze geven medicatie die allang uit de handel zijn genomen zoals seroqel