Ervaringen met Xanax

Nervositeit (9 meningen)

26-12-2016 | Man | 29
Zenuwachtigheid
Xanax Retard werkte erg goed. 1 's morgens en 1 's avonds. Na een half jaar werkte het echter niet zo goed meer, mogelijk raakte ik eraan gewend. Na overschakeling eerst een ontwenningsperiode gehad met verhoogde stress.

25-11-2016 | Man | 38
Angst
Wat ik wil meegeven met iedereen en zeker als men een dipje gehad geeft of een zware tegenvaller in uwe levensloop, raad ikzelf alvast aan vóór men begint mét de oplossing te vinden bij medicijnen, naargelang de situatie voor deze persoon alvast beter eens informatie inwint bij deskundigen zoals, psycholoog of psychiater! Hier in Europa steeds nog altijd te veel taboesfee[lees meer...]r. Maar de wereld waarin wij allen leven en moeten presteren en onszelf constant moeten blijven bewijzen qua productiviteit, moet ik niemand meegeven! Spreek erover met een deskundig persoon! Wat ik wil mededelen is ik vanaf 1ste dag gebruik ervan het enorm moeilijk had, verandering werk, zware revalidatie, na revalidatie geval van zinloos geweld, kortom ik kwam van ver! Ga nu reeds weer fulltime gaan werken en neem nog xanax 0,5 in. Bijwerkingen zijn bij kortstondig onderbreken, faalangst, bol op mijn maag die begint te draaien, soort van stress dat ik steeds nog niet begrijp omwille ik mij vak uitvoer met 200% deskundigheid en genoeg onderlegd ben inzake mijn vak of kennis ervan. Het énige dat ik misschien niet onder controle heb bij drukke momenten of pieken als het druk is als ikzelf mij goed voel ,ik de neiging heb om noch hogere dosis bij te nemen om het gevoel te overtreffen! Waarvan ik weet het verkeerd IS! Ik wil er mee stoppen maar valt moeilijk omwille dokter familie is van mij ! Hoe afbouwen of stop ik er best mee? Graag raad Aub? Alvast met dank en beleefde groetjes!

11-09-2016 | Vrouw | 51
alprazolam (1mg)
Na mijn aanranding, in ons eigen dorp nog wel, sliep ik niet meer, had ik erge nachtmerries... Daarbij ook nog een zoon die zichzelf echt in nesten heeft gewerkt en waar mijn man niet met mij wil over praten ... Ben ook bijna letterljk gecrasht op het werk.... Alles moet ik zelf regelen ...toen heeft de huisarts Xanax retard 1mg en zolpidem 10mg voorgeschreven .. Voel mij [lees meer...]er redelijk goed mee en ik slaap ook weer redelijk goed zonder nachtmerries maar als ik dit hier allemaal lees weet ik niet of ik er wel goed aan doe... Moet ik mij weer slecht gaan voelen en weer niet meer slapen of toch maar blijven gebruiken ook al lijkt het zo verslavend te zijn ......

30-12-2015 | Vrouw | 54
alprazolam (1mg)
ik heb last van erg gespannen spieren, pijnlijk dus eerst sertraline geslikt, maar daar kon ik helemaal niet tegen. Arts heeft Xanax retard voorgeschreven: de eerste 2 maanden werkte het geweldig, daarna kwamen de klachten langzaam terug. Tegen kerst ook heel veel nervositeit op mn maag, arts heeft dosis verhoogt, omdat ik ook weer ging trillen. nu ben ik bang dat ik er no[lees meer...]oit meer afkom (arts zegt van wel), al met al: Ik vind het moeilijk dit "nodig"te hebben.

26-05-2015 | Vrouw | 41
alprazolam (0,5mg)
de psychiater adviseerde mij, omdat oxazepam niet meer genoeg doet, nu alprazolam te starten, 3 keer per dag 0,5. Om zo een handvat te hebben acuut. Nu ben ik benieuwd of jullie alprazolam net zo goed vinden als de originele xanax. Ik heb namelijk toch maar tegen bijbetaling gekozen voor xanax. ik heb continu de angst om dood te gaan en drukkend gevoel in me hoofd en hart [lees meer...]en hoofd die in conclaaf staan met elkaar, heel erg zwaar gewoon zo, vooral de nachten. Is er iemand die me wat info kan verschaffen hoe t jullie vergaat en of t snel helpt en ook t verschil tussen deze twee soorten medicaties aub. alvast bedankt, groetjes imelda.

29-03-2015 | Man | 54
alprazolam (2mg)
Uitstekend middel om je hoofd tot rust te brengen.

28-01-2014 | Man | 44
alprazolam
Xanax is een zeer verslavende kortwerkende Bezodiazepine. het werkt als geen ander medicijn tegen angst en het geeft je een euforisch gevoel. niets kan je dag meer verstoren totdat het middel is uitgewerkt. De angst, mentale en fysieke ontwenningsverschijnselen komen na korte tijd in super sterke mate terug. Xanax is met langwerkende Benzo's makkelijk en zonder veel moeite[lees meer...] af te bouwen in tegenstelling tot Antidepressiva zoals Zoloft (een SSRI tegen paniekstoornissen) waar je vrijwel niet van kan komen.

25-11-2013 | Man | 48
alprazolam (0,5mg)
het is toch aan te raden dit middel als het niet hoog nodig is, niet langer als 6 weken te gebruiken. kan depressies veroorzaken, kijk uit met benzoos.

09-09-2013 | Man | 32
alprazolam (1mg)
hallo allemaal, ik ben michael nu ondertussen 32 jaar , de eerste keer dat ik xanax retard (traag werkende) moest nemen is nu zo een 7 jaar geleden, kreeg opeens geen lucht meer hartkloppingen bang van alles en nog wat... heb zoveel gedaan ervoor bv: relaxatie therapie naar dokters gelopen niemand die mij kon helpen. ze zeiden het is gewoon stres. een jaar later ben ik dan[lees meer...] naar een psychiater gegaan waar ik tot vandaag nog steeds kom. vanaf toen is alles een beetje opgeklaard ze zeiden dat ik hyperventilatie, angstaanvallen, slikstoornis, depressief kortom de hele reutemeteut. vanaf toen kreeg ik xanax retard. en serlain en sulpiride -. moet wel zeggen de eerste weken gingen voorbij al slapend, vanaf toen ging het beter en na een jaar kon ik terug afbouwen in begeleiding van mijn psychiater. Nu heb op t heden heb ik weer een opstoot gekregen (licht hervallen) dus neem ik ze terug maar mag binnekort weer afbouwen dus ziet het er goed uit. het einde is in zicht en daar ben ik blij om. je kan gewoon blijven functioneren met de wilskracht die je jezelf toelegt. ben ook blijven werken nu en t gaat goed. hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring of zie je jezelf hierin terug kop op het komt allemaal goed volg je eigen en zoek professionele hulp. dat is de beste raad die ik kan geven... gr Michael

14-08-2013 | Vrouw | 23
alprazolam
Ik gebruik nu een half jaar Sertraline en kreeg van mijn arts Alprazolam om mijn nachtelijke onrust tegen te gaan. Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met het resultaat. Ik word meteen rustig en slaap goed in. Ook de dag erna ben ik ontspannen. Ik gebruik het middel wel niet dagelijks, enkel als ik voel dat mijn spieren gespannen zijn of wanneer ik moete heb om met e[lees meer...]en moeilijke, depressieve bui om te gaan. Het nadeel van dit middel,wat eigenlijk ook een voordeel is soms, is dat je er afgevlakt van wordt. Je gevoelens dringen precies minder fel tot je door. Dit is goed in een stresssituatie, maar mij geeft het soms ook het gevoel dat ik anders reageer dan normaal. Ook goede dingen komen minder fel binnen. Ik denk dat dit middel zeker wel geschikt is in mijn situatie, maar stel me wel vragen bij hogere dosissen op lange termijn.

25-11-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (1mg)
Na een aantal jaren xanax gebruikt te hebben, heb ik afgebouwd om niets meer te nemen. Ben dan heel depressief en suïcidaal geworden. Na een 6 tal maanden terug gestart met xanax, de sombere gevoelens verdwenen voor de zon, ik wil terug LEVEN.

05-06-2023 | Man | 20
alprazolam (1mg)
Goed medicijn, ik pak al een half jaar 2x per dag 1mg, 's morgens 1mg en 's avonds 1mg. Geen bijwerkingen te melden.

17-02-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (0,5mg)
Ik wil reageren op een antwoord. Ik wil die meneer bedanken om voor mij te duimen. Ik hoop binnen enkele dagen of weken te zeggen ik ben benzo-vrij. Want het is nog niet helemaal uit mijn lichaam. Dat voel ik. S'morgens beginnen beven en bibberen, en zweten, maar het is nu menselijk. Mijn korte termijn geheugen is ook nog niet helemaal terug... Mijn psychologe zegt dat het[lees meer...] wel in orde zal komen. Ik hoop het. Maar ik voel mij goed nu, nog niet super, maar het gaat. Nog even doorbijten...

31-01-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (0,5mg)
Ik wil reageren op mijn verhaal. Ik was aan het afkikken. En zat al tamelijk ver. Daar ik met mijn eigen geen blijf meer wist hebben ze mij opgenomen. Maar ik heb er mij 20 jaar goed bij gevoeld. Nu ik er vanaf ben en een lijdensweg heb ondergaan, durf ik er niet meer mee herbeginnen. Vorige week nam ik nog een kwartje voor te gaan slapen. Nu niks meer, en ik voel mij nog[lees meer...] een beetje draaierig, maar ik moet nog een week doorbijten, en hopelijk ben ik dan helemaal clean. Het kan ook nog wat langer duren aangezien ik ze zo lang ingenomen heb. En ik zal er niet meer mee herbeginnen. Ik voel mij gezien de omstandigheden van het afkikken ,mij er wel goed bij. En hopelijk kan ik tegen het verlof zeggen, oef ik heb een ander leven.

29-01-2023 | Vrouw | 59
Nervositeit
Ik heb ook xanax retard gebruikt, 0,50 mg. En dit 22 jaar. De dokter heeft mij doen opnemen in het ziekenhuis, waar ik drie weken verbleven heb om "af te kicken". Ze hebben mij doen afkicken met Tranxene, op 12 dagen tijd. Ik kan alleen maar zeggen, bouw af , maar met goede medicatie, en langer dan 12 dagen...Ik ben 10 maand verder, en ik kan u verzekeren, ik heb af gezie[lees meer...]n, en nog. Ze hebben gewoon op de "reboost knop" geduwd. Ik ben niet meer wie ik ben. Maar probeer er toch het beste van te maken. Ik voel mij niet goed, en draaierig. Last van mijn maag en nog zovele dingen. En eerlijk gezegd, ik neem Alprazolam 0,12mg om mijn dag door te komen. Want anders gaat het niet...Mijn dokter weet gewoon niet wat ze moet doen met mij. Maar ik zie nog serieus af. Ook al ben ik de ene kant blij dat ik er zo goed als vanaf geweest ben. En ik probeer dat nog. Maar helaas. Ik heb het nodig. Ook al is het niet veel. 1 goede raad, als je er vanaf wil, je goed laten begeleiden met af bouwen, en niet zomaar stoppen.

29-01-2023 | Man | 59
Nervositeit