Bij  AngstX

Nervositeit (3 meningen)

20-10-2017 | Vrouw | 31
alprazolam (2mg)
Hartstikke effectief maar mega verslavend. Dit merkte ik pas toen ik het medicijn niet op gehaald had. Ik werd ziek en heel erg bang bijna in psychose stand. Dit zakte weer weg na nemen medicijn, is echt een sluipmoordenaar. Dus ik raad het iedereen af! Ik zit nu n of met afbouwen op 0.5 mg, was 2. Ik ben zo blij als ik van deze zooi af ben. Deze zooi heeft mij een verslaa[lees meer...]fde gemaakt zonder dat ik dit wist.

08-07-2020 | Man | 52
alprazolam (0,5mg)
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

25-05-2013 | Vrouw | 25
Paniekaanvallen
Na enkele weken regelmatig paniekaanvallen / hyperventilatie gehad te hebben en geen fan te zijn van de oxazepam heb ik van de huisarts xanax voorgeschreven gekregen. Nu bijna 2 weken hieraan, maar bijwerkingen en paniek lijken juist erger. Gevoel van verlamming, vervreemding, ongecontroleerde bewegingen, verlammend gevoel in mijn linker arm, warm gevoel in hoofd, deze bij[lees meer...]werkingen maken weer extra paniek. Vandaag besloten ze niet meer in te nemen. Fijn om soortgelijke ervaringen te lezen met deze medicatie!

01-02-2013 | Vrouw | 40
alprazolam
Heb het een maand of acht gebruikt. Hielp goed. Afbouwen is verschrikkelijk! Ben in drie weken gestopt, maar voel me nu ziek. Trillen, darmen op hol, onwezenlijk gevoel, down, oorsuizen, verkramping, enorm veel spanning in lijf. Ik zet door, baal hier wel enorm van.

29-12-2012 | Vrouw | 46
alprazolam
tja, over dit medicijn, wel ik heb het gevoel dat het me ni echt helpt stress stress, dat zo op mijn lichaam zet, nu wil de arts lerivon geven, wat is dat nu weer voor een medicijn

06-07-2019 | Man | 32
alprazolam (2mg)
Ik ben een 32jarige man uit BE EN HEB BESLOTEN TE STOPPEN MET BENZOS; hEB NU NOG 5( A 6 POTTEN OP VOORSCHRIFT OVER 2MG PFIZER BARS...OOK VALIUM 10 EN ANDERE...

20-08-2017 | Vrouw | 34
alprazolam (0,5mg)
Beste mensen, ik heb gisteren bij het avondmaal een eerste tablet Xanax Retard 0.5mg ingenomen. Is het normaal dat ik van zo een lage dosis toch zo moe ben? Of moet mijn lichaam hieraan gewoon worden? Normaal gezien moest ik deze ochtend opnieuw een tabletje nemen, maar ik wacht tot vanavond terug. Is die vermoeidheid van voorbijgaande aard? Groetjes, An

07-10-2015 | Vrouw | 49
alprazolam (0,5mg)
ik heb een angstoornis en ook adhd en hooggevoelig, dat wil zeggen dat ik ook alles opslorp van andere mensen, ik ben echt moegestreden van het vechten tegen mijn angststoornis, ik heb nu xanax en moet dit nemen, geen enkele antidepressivum helpt. Ook ben ik niet depressief, maar gewoon op nu. Natuurlijk voel ik me zo moe met de xanax. Nu over verslaving iedere medicijn i[lees meer...]s verslaafd, het is hoe je er mee om gaat. nu ik hoop dat die moeheid over gaat, ook vitamines erbij en uit de diepste van mijn hart hoop ik dat ik weer de oude word, voor de rest kan ik zeggen geen bijwerkingen behalve de vermoeidheid.

29-04-2013 | Vrouw | 35
alprazolam
ik heb posttraumatische stress en zondig mezelf af naar andere toe en kan niet goed omgaan met kritiek en onrechtvaardigheden waardoor ik snel in de aanval ga als verweer en begin te piekeren over alles en nog wat. ik ben naar de dokter gegaan en die kwam al snel met de conclusie dat dit medicijn mij wat stabieler zou maken in mijn dagelijkse sociale leven dat totaal zit [lees meer...]lag, omdat ik de deur niet meer uit durfde te komen en snel geïrriteerd over kwam. de eerste maanden ging het erg goed na innamen van het medicijn. na een tijdje kwamen mijn klachten heftiger terug en heb een hogere dosis gekregen. dat ging goed en sinds kort hebben wij besloten dat het tijd werd om af te bouwen. ik ben van 2mg nu op 0,5mg gegaan en de klachten komen weer terug, alleen heftiger dan voordat ik die medicatie in had genomen. dus ik moest weet terug naar 2mg en zo nodig naar 3mg. ik loop nu als een zombie in de rondte en tril als een gek en mijn concentratie is bar slecht. ik kan niks onthouden en twee keer nadenken als iemand wat tegen mijn zegt. ik zie alles draaien en ben een gevaar in het verkeer on dat ik de situatie niet in kan schatten en schrik van harde geluiden en onverwachte bewegingen, ik heb ook heftige hoofdpijnen en oorsuizen en misselijkheid tegen braken aan. mijn ledematen beginnen op te zwellen en een klein stukje lopen kost vele inspanningen. het liefst wil ik van deze medicatie af en vind het een chemische bende dat nauwkeurig in de gaten moet gehouden worden als het aan iemand word voorgeschreven.. het grijpen naar een pilletje meer word best wel makkelijk voor de patient en daar moet meer toezicht op gehouden worden.. deze troep is erg verslavend dus er moet ook geestelijke toezicht worden gehouden bij dit medicijn.

11-11-2019 | Vrouw | 66
angst

08-04-2018 | Man | 33
alprazolam (0,25mg)
Ik heb dit middel op aanraden van een vriend kunnen testen. Na positieve ervaring, gevraagd aan de specialist of ik deze Benzo mocht gebruiken, deze ging akkoord doordat ik hiermee wel angst-vrij de sociale avondjes/momenten doorkwam. Ik moet zeggen het gebruikers gemak van dit medicijn ligt zeer hoog en daar ligt ook het gevaar, hierdoor is het zeer verslavings- gevoe[lees meer...]lig. Het is als een paracetamol je voelt er niets van maar het doet wel zijn werk. Ik weet als de tolerantie-niveau van dit medicijn er niet was dat dit de oplossing voor mij was. (je hebt helaas steeds meer nodig voor hetzelfde effect) Ik ben inmiddels overgestapt op Clonazepam, vanwege de bijwerkingen, volgende dag heel moe, depressief en op de langere duur heel erg vergeetachtig. over Clonazepam kan ik nog niets vermelden daarvoor gebruik ik het te kort. Wel merk ik hierbij wel een zelfde soort relaxed-feeling als bij xanax, zelfs iets beter nog en het heeft een langere werkingsduur en hierdoor dus zonder de dag daarna moe te zijn. Ik gebruik het medicijn overigens incidenteel, alleen bij noodzaak, ik heb een sociale fobie dus die momenten zijn er nu eenmaal. Kortom Xanax kan een uitkomst bieden bij wie de bijwerkingen gering zijn en vergeetachtigheid niet opspeelt. Xanax: is dempend qua angst, kalmerend, meer overzicht dus op angst momenten. Oppassen met alcohol want je gaat geheid foute dingen doen. (raakt snel dronken)

25-11-2016 | Man | 38
alprazolam (0,5mg)
Wat ik wil meegeven met iedereen en zeker als men een dipje gehad geeft of een zware tegenvaller in uwe levensloop, raad ikzelf alvast aan vóór men begint mét de oplossing te vinden bij medicijnen, naargelang de situatie voor deze persoon alvast beter eens informatie inwint bij deskundigen zoals, psycholoog of psychiater! Hier in Europa steeds nog altijd te veel taboesfee[lees meer...]r. Maar de wereld waarin wij allen leven en moeten presteren en onszelf constant moeten blijven bewijzen qua productiviteit, moet ik niemand meegeven! Spreek erover met een deskundig persoon! Wat ik wil mededelen is ik vanaf 1ste dag gebruik ervan het enorm moeilijk had, verandering werk, zware revalidatie, na revalidatie geval van zinloos geweld, kortom ik kwam van ver! Ga nu reeds weer fulltime gaan werken en neem nog xanax 0,5 in. Bijwerkingen zijn bij kortstondig onderbreken, faalangst, bol op mijn maag die begint te draaien, soort van stress dat ik steeds nog niet begrijp omwille ik mij vak uitvoer met 200% deskundigheid en genoeg onderlegd ben inzake mijn vak of kennis ervan. Het énige dat ik misschien niet onder controle heb bij drukke momenten of pieken als het druk is als ikzelf mij goed voel ,ik de neiging heb om noch hogere dosis bij te nemen om het gevoel te overtreffen! Waarvan ik weet het verkeerd IS! Ik wil er mee stoppen maar valt moeilijk omwille dokter familie is van mij ! Hoe afbouwen of stop ik er best mee? Graag raad Aub? Alvast met dank en beleefde groetjes!

26-05-2015 | Vrouw | 41
alprazolam (0,5mg)
de psychiater adviseerde mij, omdat oxazepam niet meer genoeg doet, nu alprazolam te starten, 3 keer per dag 0,5. Om zo een handvat te hebben acuut. Nu ben ik benieuwd of jullie alprazolam net zo goed vinden als de originele xanax. Ik heb namelijk toch maar tegen bijbetaling gekozen voor xanax. ik heb continu de angst om dood te gaan en drukkend gevoel in me hoofd en hart [lees meer...]en hoofd die in conclaaf staan met elkaar, heel erg zwaar gewoon zo, vooral de nachten. Is er iemand die me wat info kan verschaffen hoe t jullie vergaat en of t snel helpt en ook t verschil tussen deze twee soorten medicaties aub. alvast bedankt, groetjes imelda.

29-03-2015 | Man | 54
alprazolam (2mg)
Uitstekend middel om je hoofd tot rust te brengen.

25-11-2013 | Man | 48
alprazolam (0,5mg)
het is toch aan te raden dit middel als het niet hoog nodig is, niet langer als 6 weken te gebruiken. kan depressies veroorzaken, kijk uit met benzoos.

23-05-2012 | Man | 39
alprazolam
ik gebruik al jaren xanax om het kalmerend,(spier)ontspannend en antidepressieve effect,het middel werkt op alle fronten zeer goed tot er eens een moment komt dat je er geen meer hebt en je eens plots stopt met dagelijks gebruik,dan krijg je de keerzijde van de medaille te zien voel je je mensonwaardig slecht,dan besef je maar hoe verslavend dit middel is jammer genoeg,ik [lees meer...]probeer nu af te bouwen tot 0 mg,maar het moet leefbaar blijven natuurlijk.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum