Ervaringen met Xanax

14-05-2019 | Man | 25
alprazolam (0,5mg)

24-09-2013 | Vrouw | 23
alprazolam
Mijn vriend neemt al jaren Xanax gecombineerd met efexor en dit is mijn laatste schreeuw om hulp. Zijn huisarts, wie ik graag zijn naam zou willen vernoemen, schrijft zonder hij ook maar enig teken van mijn vriend ziet zomaar antidepressiva en 'angstremmers' voor. Van enige professionaliteit gesproken. Ik kan alleen maar zeggen dat deze twee 'onschuldige pillen' ervoor zor[lees meer...]gen dat mijn bijna 5 jarige relatie naar de zak is. Een totaal ander levensritme, (om 6 uur s'morgens naar bed gaan en om 3 uur smiddags opstaan) maakt het heel erg moeilijk voor me. In een woord, bucht, verslavend, begin er alsjeblief niet mee, het maakt relaties kapot maar ook jezelf.

24-03-2012 | Vrouw | 40
alprazolam
Ik heb 10 jaar lang alprazolam geslikt op aanraden van mijn neuropsychiater. Bijwerkingen ?? Sterke oncontroleerbare cyclische aanvallen, geheel verlies van bewustzijn, abnormale agressiviteit, zelfmoordpogingen.... Ik had een lichaam vol met littekens. Nu ben ik gestopt met alprazolam en mijn leven en dat van mijn familie is compleet veranderd. Geen angst meer, ge[lees meer...]en aanvallen, ik verwond mezelf niet meer. Als ik hier iets van geleerd heb is het dat dit medicijn GEVAARLIJK is! Het zorgde dat ik oncontroleerbare gewelddadige reacties vertoonde. Ondanks al mijn artsen, psychiaters, neuropsychiaters, niemand, maar dan ook NIEMAND heeft me gezegd dat mijn aanvallen door deze medicijnen kwamen. Het is walgelijk. Dus, pas op en neem dit niet.

14-08-2013 | Vrouw | 23
alprazolam
Ik gebruik nu een half jaar Sertraline en kreeg van mijn arts Alprazolam om mijn nachtelijke onrust tegen te gaan. Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met het resultaat. Ik word meteen rustig en slaap goed in. Ook de dag erna ben ik ontspannen. Ik gebruik het middel wel niet dagelijks, enkel als ik voel dat mijn spieren gespannen zijn of wanneer ik moete heb om met e[lees meer...]en moeilijke, depressieve bui om te gaan. Het nadeel van dit middel,wat eigenlijk ook een voordeel is soms, is dat je er afgevlakt van wordt. Je gevoelens dringen precies minder fel tot je door. Dit is goed in een stresssituatie, maar mij geeft het soms ook het gevoel dat ik anders reageer dan normaal. Ook goede dingen komen minder fel binnen. Ik denk dat dit middel zeker wel geschikt is in mijn situatie, maar stel me wel vragen bij hogere dosissen op lange termijn.

25-11-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (1mg)
Na een aantal jaren xanax gebruikt te hebben, heb ik afgebouwd om niets meer te nemen. Ben dan heel depressief en suïcidaal geworden. Na een 6 tal maanden terug gestart met xanax, de sombere gevoelens verdwenen voor de zon, ik wil terug LEVEN.

13-11-2013 | Man | 32
Depressief
Ik gebruik xanax alprazolam nu ongeveer 1 jaar ongeveer 1 Mg per dag. Ernaast gebruik ik cyambalta AD 90 Mg. Ik heb een eigen bedrijf en erg druk. Ik gebruikt xanax om de scherpe kantjes en drukke periodes van de dag af te halen en om snachts goed te kunnen slapen. Sinds kort is mijn relatie beëindigd na 10 jaar ik zit nu echt diep in de put en gebruik nu 3x daags 0,[lees meer...]5 Mg . Ik ben bij de huisarts geweest en deze wil dat ik stop met de xanax en iedere week 0,25 Mg afbouw. Ik zie hier erg tegenop door de drukte op het werk en nog niet kunnen verwerken van mijn relatiebreuk. Ik ben bang om af te bouwen ( vandaag een halfje minder genomen en dat ging helemaal mis) angst, akelige gedachten en bijna flauwvallen. Is er iemand met tips of iemand die me wil helpen pfffff

31-08-2012 | Vrouw | 53
Depressiviteit
Ik ben 17 jaar geleden een keer depressief geweest. Een jaar lang. Heb er antidepressiva tegen gehad, maar kreeg paniekaanvallen. Dus kreeg ik er Xanax bij. Dit hielp geweldig! Na 17 jaar, heel veel problemen met kinderen (terwijl ik zelf heel sterk en stabiel ben, 33 jaar op de operatiekamer gewerkt, dus best wel wat gewend) preventief gevraagd om antidepressiva. Om een v[lees meer...]oorbeeld te geven van de problemen: man ligt op intensive care, zoon belt dat hij zelfmoord gaat plegen. Ondertussen nog een eigen zaak runnen, die vanwege de crisis ook nauwelijks te redden is... Dochter die studeert, waardoor ik (vrijwillig en ontzetten leuk, maar ook belastend) 3 dagen op onze kleinzoon pas. En, last but not least... ik ben in de overgang. Wat me, waar ik pas na maanden achter kwam, 's nachts als ik een opvlieger kreeg een ontzettend naar gevoel bezorgde. Paniek..., ow, hoe moet het nu verder, hoe met ons leven, ben ik wel gezond, de zaak is niet meer van de ondergang te redden, mijn familie gaat vast snel dood, of ik, enz. Sinds ik Xanax slik is dat weg. Als ik alcohol drink, (meer dan 4 glazen) sla ik de xanax over. Soms gaat dat goed, maar soms krijg ik dan rond 5.00 uur 's nachts mijn 'paniekaanvallen'. Ik probeer vaak de xanax te laten staan, maar langer dan 1 dag lukt dat niet. Dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik weet dat wanneer ik weer sterker ben dit af kan bouwen. Dat is de vorige keer ook gelukt. Dus eigenlijk snap ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Een fantastisch middel, wanneer je het nodig hebt. En probeer gewoon niet te vroeg af te bouwen. Als je het niet meer nodig hebt... dan gaat dat vanzelf. Dat is mijn ervaring uit het verleden! En ook van nu.