Ervaringen met Azitromycine

haaruitval diarree

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

20-02-2018 | Man | 66
Longontsteking
ik gebruik dagelijks Symbicor 400 maar toen ik ziek was, tegen longontsteking aan, gaf de Huisarts mij dit medicijn. De volgende dag voelde ik mij 80 % opgeknapt omdat ik meer lucht kon inademen. Dat maakt dat ik de bijverschijnselen maar voor lief neem.

31-08-2017 | Man | 28
Chlamydia
Voor Chlamydia gisteren 1000mg ingeslikt. 1 dag kuur. Was bang voor bijwerkingen na de verhalen die ik had gelezen, maar ik heb geen enkele last gehad van bijwerkingen. Heb eerst goed gegeten, en heb daarna de tabletten ingeslikt om 15:30. Nu alleen nog afwachten of ik van de chlamydia af ben.

30-04-2017 | Vrouw | 25
Middenoorontsteking
Op woensdag 19-04-17 kreeg ik een kuurtje Furabid 500gr voor blaasontsteking, ik had zo veel last van de bijwerkingen van Furabid dat ik vrijdag weer bij de huisarts ben geweest, en ik moest stoppen met het medicijn. Toen kreeg ik op 26-04-17 vanwege een middenoorontsteking/keelontsteking Azitromycine 500gr. 1x per dag 1 tablet. 12:30 eerste inname, 's middags kwamen [lees meer...]de klachten als buikpijn, krampen, diarree, hoofdpijn en een algehele malaise gevoel. De volgende dag merkte ik zeker dat deze kuur geholpen had was ik had minder klachten, alleen de bijwerkingen van deze kuur zijn zo hevig omdat het een kuur is van 1500mg in 3 dagen! Ik heb nu nog steeds last van de bijwerkingen. Ook afgelopen vrijdag bloed geprikt om de ziekte van Pfeiffer uit te sluiten. Dit omdat ik symptomen had die op Pfeiffer lijken. Ik denk dat mijn lichaam het zwaar te voortduren heeft gehad aangezien ik nog herstellende was van de kuur Furabid en daar gelijk bovenop een zware kuur Azitromycine. Vandaag 30-04-17 voel ik me een klein beetje opknappen, nog steeds wel moe.

27-10-2016 | Man | 72
azitromycine (250mg)
Longontsteking
Ik had vroeger dikwijls een longontsteking en veel slijmen op hoesten zeker 's morgens als ik wakker word. Ik neem al twee jaar Azithromycine en nu voel ik me heel goed, niets van slijmen meer en mijn longen piepen niet meer, zeer tevreden.

18-05-2016 | Man | 60
azitromycine (500mg)
Had zaterdagavond plots grieperig gevoel, stond te bibberen op mijn benen en kreeg lopende diarree. De hele nacht op de WC doorgebracht en zondag dan de dokter laten komen. Die dacht aan ofwel buikgriep of aan een Salmonella vergiftiging en schreef me Azitromicine 500 voor. Net voor mijn eerste pilletje had ik nog alles overgegeven en mijn temperatuur zat op 39,9°. Na de e[lees meer...]erste pil (17.00 uur 's avonds) terug bed in. De diarree verminderde en overgeven moest ik (gelukkig) ook niet meer doen. 's Nachts kreeg ik echter het gevoel alsof er te weinig zuurstof in de kamer was, alhoewel het vliegenraam open stond. Het was echt beangstigend, ik controleerde elke in- en uit ademhaling bewust en was bang om zonder adem te vallen. Slapen zat er dus nauwelijks bij. In de loop van de volgende dag was dat gevoel weg, maar de volgende nacht (tweede pil) kwam het weer terug. En ook de derde nacht was het van hetzelfde. Terwijl ik dit schrijf (woensdag morgen 8.30 uur) is het beklemmende gevoel nog niet helemaal verdwenen, maar de diarree en het overgeven zijn verdwenen. Ik voel me nog wel slapjes alhoewel ik al terug redelijk goed eet (spaghetti met gekookte kip en gekookte worteltjes 2 maal per dag). Het middel heeft dus blijkbaar goed gewerkt, enkel de benauwdheid en de beklemmende ademhaling maakten mij bang. Ik hoop dat dit gevoel nu over gaat.

07-04-2016 | Man | 64
COPD
Gebruik Azitromacine nu ca. twee maanden (drie tabletten per week). Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen door mijn longarts, omdat gebleken is bij bloed en sputum onderzoek dat ik voor een streptokokken bacterie geen antistoffen aanmaak. Azitromacine vooral voorgeschreven gekregen om winterperiode te overbruggen. Mijn ervaring is dat je dit medicijn niet voor of na[lees meer...] maar echt tijdens het eten (bij voorkeur de warme maaltijd) in moet nemen om darmklachten / diarree voor een belangrijk deel te voorkomen. Bij lichamelijke inspanning behoorlijk last van gewrichtspijnen in handen, vingers en schouders.

05-04-2024 | Vrouw | 71

haaruitval diarree

30-03-2023 | Man | 27
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
2 dagen na het innemen een allergische reactie rond mn halsstreek, heel opvallende rode spots die lichtjes jeuken.. is momenteel al een week zichtbaar! Heb nu een anti schimmel medicatie extra voorgeschreven gekregen. Hopelijk helpt dit Snel

13-12-2021 | Vrouw | 22
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb voor het eerst 2 tabletten azitromycine ingenomen. Na een uur (!) kreeg ik hele erge steken in mijn maag, het voelde echt alsof er keer op keer een mes in mijn maag gestoken werd. Nog geen 10 minuten later moest ik naar de wc rennen, omdat ik uit het niets heel erg last kreeg van diarree. Ik weet nu ook niet of de antibiotica werkt. De steken in mijn maag zijn al de[lees meer...] hele dag aanwezig en ik kan ook niets eten en geen koolzuurhoudende dranken drinken. Het is echt een drama, maar ik hoop dat het helpt. Dat is een kwestie van afwachten.

03-11-2020 | Vrouw | 20
azitromycine (500mg)
Wat een troep is dit, en of het werkt? Geen idee. Want ik had van de soa al geen klachten (mijn vriend negatief getest, en ik positief, ze hebben mij ook 2 keer de verkeerde test meegegeven, dus misschien is heel die soa wel gelul). Al met al ik kreeg 2 tabletten van 500mg per stuk. Ik moest ze BEIDEN in 1 keer innemen. En ze zouden dan voor 3 dagen werken. Ik heb me in ti[lees meer...]jden niet zo beroerd gevoeld. Een uur na inname meteen misselijk en buikpijn en de dag erna ondragelijke pijn in mijn buik en heel de dag diarree. Ben bang wat morgen gaat brengen.

21-09-2020 | Vrouw | 17
Chlamydia
Na het lezen van deze ervaringen hier was ik te bang om het te nemen , ik heb 1 maand met inname gewacht . Van de dokter kreeg ik dompiridon dr bij omdat ik bang was voor misselijk heid/overgeven . En ja ik heb veel bijwerkingen gehad , ik nam de medicijnen voor het slapen gaan rond 1 uur snachts met het idee dat ik het wel uitslaap , nou mooi niet ik werd rond 3 uur wak[lees meer...]ker met extreme buikpijnn (ik heb altijd al een gevoelige buik gehad voor medicijnen) met heftige diaree , ik ben nu bijna 24 uur verder en de buikpijn is der nogsteeds (gelukkig niet zo heftig als na de iname . Plus punt is wel dat ik super veel klachten had van de soa , ik voel daar gelijk verschil in me vagina voelt opgelucht haha . Mocht je deze medicijnen moeten nemen en je bent bang voor de bijwerkingen . Ja ze zijn super vervelend maar soa klachten zijn veel erger je komt dr wel door heen

28-08-2020 | Vrouw | 25
Keelontsteking
De afgelopen 3 dagen dit medicijn genomen. De eerste dag zeer veel last van krampen en misselijkheid. De dagen erna werd het gelukkig al een stuk minder. Toen ik echter vandaag (op dag 4) wakker werd, is het zicht in mijn rechteroog zeer wazig geworden (ik heb ook accommodatiespasme in dit oog, dus dit is nu alleen maar nog erger geworden). Al in gesprek geweest met de kno[lees meer...] en de oogarts maar beiden weten niet goed wat ze hiermee aanmoeten en hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Mijn linkeroog ziet wel prima, dat maakt het nog meer bizar. Het is te hopen dat het zicht in mijn rechteroog snel verbeterd, dit geeft alleen maar hoofdpijn.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Ontsteking (mond)
Heb deze 3 daagse kuur voorgeschreven gekregen ivm een ontsteking in de wortel/kaak. 1e dag na 1 pil: een uur na inname hartkloppingen (duur: enkele uren). 4 á 5 uur na inname koude rillingen en temperatuursverhoging (°C 38,2), hoofdpijn en extreme pijn in de ledermaten. 2e dag na 1 pil: hetzelfde als dag 1, maar dan met hevig nachtelijk transpireren. 3e dag na 1 [lees meer...]pil: alle bijwerkingen als boven beschreven en ook overdag veel zweten. Vrij grote tabletten met een doorbreek lijn

15-08-2019 | Vrouw | 51
Middenoorontsteking
Vanwege allergie voor andere antibiotica deze gekregen vanwege heftige middenoorontsteking. 2 uur na eerste inname plotseling duizelig, misselijk, diarree, hartkloppingen. Na een paar uur was dit over en dit herhaalde zich elke dag als ik zo’n pil innam. Na 5 dagen was de kuur klaar, maar ik had niet het idee dat de ontsteking over was. De huisarts zei dat het nog 5 dagen [lees meer...]zou doorwerken. Nu voor 3 maanden een neusspray om de ontsteking van binnen af te bestrijden. Geen idee of deze antibiotica nu echt geholpen heeft. En ook nog diarree ondanks pro biotica erbij gebruikt. Heftig spul dit.

23-07-2019 | Vrouw | 34
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Tegen de nieuwe geslachtsziekte Mycoplasma Genitalium. Ja ik had er ook nog nooit van gehoord.

21-04-2019 | Vrouw | 63
Longontsteking
Ik was na drie dagen nog niet echt beter en kon de hele dag door wel water drinken , ik had echt een droge mond , niet normaal Verder geen bijwerkingen

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum