Ervaringen met Azitromycine

haaruitval diarree

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

11-09-2018 | Vrouw | 24
Chlamydia
Ben ik de enige die 4 pillen van 500 gram heb moeten innemen in één keer? Mijn lichaam is tekeer aan het gaan! Ben nog altijd bij bewustzijn maar ik heb een druk op mijn hart die ik nog nooit heb gehad.

07-12-2017 | Vrouw | 52
azitromycine (500mg)
Gebruikt nadat ik geopereerd ben aan vors abces onder de okselklier veroorzaakt door kattekrabziekte. Geen enkel ander antibiotica hielp, ook de OK en plaatsen van de drain was onvoldoende effectief. Holtes liepen weer vol met pus. Gestart met deze pillen en snel al zichtbare verbetering alleen de bijwerkingen zijn fors. Op dag 1 nog niet zoveel, dag 2 forse hoofdpij[lees meer...]n en milde spierpijn op dag 3 paar uur naar inname enorm veel pijn in de benen waar ik nog nauwelijks op kon staan.

10-11-2017 | Man | 40
Longontsteking
Ik heb een kuur van drie dagen voor een ontsteking aan de onderkant van mijn linker long. Bij hoest doet het erg pijn dus. Ik heb vandaag mijn tweede Azitromycine pilletje genomen, hoest wordt wel minder maar de pijn wordt een stukje erger voor mijn gevoel. Ik ging slapen en opeens voelde ik me erg duizelijk en ook angstig daarna. Verder helemaal geen last van diarree, o[lees meer...]f misselijkheid. Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben als dit lekker voorbij is.

08-07-2017 | Vrouw | 22
Chlamydia
Bij het eten ingenomen, na 1,5 enorme kramp, misselijkheid en diarree, zo erg dat ik twee uur lang niet van de wc af heb kunnen komen. Zorg dat je niks hebt geplant, bij mij werd daar van te voren niks over verteld waardoor ik onderweg was naar een afspraak toen ik hier last van kreeg. Geen pretje.

22-06-2017 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Na 1,5 uur flinke darmkrampen en diarree

28-02-2017 | Vrouw | 18
Chlamydia
Na mijn eerste uitstrijkje bij de gynaecoloog bleek ik chlamydia te hebben, waarschijnlijk van op een vuil toilet te gaan zitten waar ik het niet van wist. Nu moest ik vandaag 2 tabletten van elk 500mg eenmalig innemen en mijn vriend ook. Een uur na de inname kreeg ik het enorm warm en werd heel erg misselijk, kreeg buikkrampen en was winderig. Momenteel bijna 4uur na inna[lees meer...]me lig ik in bed en heb enorme hartkloppingen waardoor ik moeilijk kan ademen en dus ook moeilijk kan slapen. Ben benieuwd wat morgen brengt en of het beter zal zijn. Het rare is dat mijn vriend helemaal geen bijwerkingen heeft (des te beter) maar ben wel wat in paniek. Ik moet binnen 6weken terug op controle om te kijken of de soa weg is. Laten we het beste hopen.

17-02-2017 | Vrouw | 44
Chlamydia
Heb voor de zekerheid een SOA-test laten doen omdat ik na mijn scheiding een aantal bedpartners heb gehad waar ik onveilig mee heb gevreeën. Ik bleek chlamydia te hebben. Afgezien van wat vervelend ruikende afscheiding had ik geen klachten. De dag na de kuur (1x twee tabletten van 500 mg) begon ik licht bloed te verliezen, had ik een soort bruine afscheiding en kreeg ik on[lees meer...]tzettend jeuk en pijn aan de buitenkant van mijn vagina (vooral pijnlijk tijdens fietsen). Ik lijk wel bultjes te voelen ook (er is niets te zien). Het is niet rood of gezwollen. Ik hoop maar dat dit een teken is dat het medicijn zijn werk aan het doen is maar het is ontzettend vervelend...

07-02-2017 | Vrouw | 60
Keelontsteking
keelontsteking: op 1 dag beter, witte stippen weg. Lyme: hevige herxheimerreactie (verergering van de klachten ingevolge afsterven bacterieën).

18-01-2017 | Man | 27
Chlamydia
zie hieronder mijn logboek na inname: 27/12/2016 ingenomen: 13:15 ingenomen; 13:30 geen bijwerking; 13:55 geen bijwerking; 14:50 nog altijd geen bijwerking; 15:30..beetje bijwerking, zoals beetje pijn onder de linker schouderblad, maar geen grote bijwerking; 18:00 wc geweest, diarree, verder niks; 18:36 nog steeds beetje pijn in de linker schouderblad onder; 20:45 nog ste[lees meer...]eds beetje pijn in de linker schouderblad onder; 30/12/2016….de dagen erna wel last van rugsteken, nierpijn. 31/12/2016….de dagen erna wel last van rugsteken, nierpijn, pijn in de navelstreken. Algeheel malaise; 02/1/2017----wat minder klachten…heel klein beetje pijn rug; 03/1/2017….bijwerkingen geheel weg! 05/1/2017…helemaal gezond!

04-05-2016 | Man | 52
Longontsteking
Tegen longontsteking, zware hoestbuien en pijn werd na 2 dagen al beduidend minder.

30-07-2023 | Vrouw | 41
Chlamydia
Ik had last van mijn blaas en irritatie aan de schaamstreek, liep er al even mee rond.. dacht aan een blaasontsteking. Maar omdat (sex)partner positief testte op chlamydia en me dit onmiddellijk liet weten had ik het uiteraard ook zitten gezien de symptomen. Na 1 dag inname medicijn merkte ik al verbetering, wat een opluchting. Nu 2 dagen verder en geen last meer! Heb me w[lees meer...]el kort na inname een half uur misselijk gevoeld (best voldoende eten bij inname) en de dag nadien best moe. Ook precies wat smaakverandering. Maar blij dat ik af ben van die bacterie.

21-04-2023 | Man | 26
Amandelontsteking
Extreme keelamandelontsteking. Na inname van derde pil begon ik verschil te merken, pas op dag vier echt resultaat (weer kunnen slikken/eten/drinken zonder pijn). Bijwerkingen waren erg minimaal voor mij. Geef het een paar dagen, hoe vervelend dat ook is, maar dan slaat het wel aan.

14-10-2021 | Vrouw | 24
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik ben erg bang voor het nemen van antibiotica vanwege een angst voor overgeven. Uiteindelijk heb ik mij toch hier overheen moeten zetten met de hulp van een paar redelijk positive verhalen op deze website. Ik moet 3 dagen elke dag 1 pil slikken van 500mg. Ik heb een aantal uur geleden de eerste ingenomen en merk nog bijna niks van eventuele bijwerkingen. Ik had goed geget[lees meer...]en en nam de pil in met er na nog wat droog brood en wat cola zonder prik. Ik zal de andere 2 dagen nog een update over geven maar tot nu toe valt het mij reuze mee en ben ik minder bang om morgen en overmorgen de andere 2 pillen in te nemen. Ik hoop dat ik hiermee anderen die misschien met de zelfde angst zitten kan gerust stellen om het gewoon te doen en er niet te veel bij na te denken. Goed eten en positief er in gaan is wat ik iedereen met de zelfde angst kan meegeven.

13-04-2021 | Man | 25
Chlamydia
Gisteren voor de 2e keer dit medicijn gebruikt. Altijd bang voor bijwerkingen en dus niet slim om op deze site te kijken. De eerste keer was er niks aan de hand qua bijwerkingen. Gisteren alleen wat last gehad van diarree en hoofdpijn. Ik heb de medicatie na het avondeten ingenomen. Laat je niet gek maken. Iedereen reageert anders op het medicijn!

18-11-2020 | Vrouw | 27
azitromycine (250mg)
Astma
Ik kan al paar jaar met onstabiele astma, die ze niet onder controle krijgen, naar heel wat onderzoeken in febuari 2019 er uit gekomen dat ik een te lage weerstand heb en dat ik steeds zelfde bacterie in me longen kreeg, na meerdere prednison en antibitica kuren, bleef ik sukkelen tot dat de inter geneeskundige deze antibitica voor schreef 3 x per week 250 mg. Dit heeft vo[lees meer...]or 9 maanden rust gezorgd. Sinds ik dit slik heb ik minder hoestbuien minder slijm op hoesten, minder ontstekingen tot december 2019. Sinds dien weer aan het kl*te. Vanaf voirge week hebben ze me kuue opgehoogd van 250mg naar 500 mg dus 3x per week 500 mg. Tot nu toe geen gekke nieuwe bijwerkingen. Alleen dat ik af en toe buikpijn krijg en dat ik dan aan de diaree ben, dit is bijwerking. Maar ik heb ook een spastische darm dus dat heeft met elkaar te maken.. Ik raad het egt iedereen aan die longklachten heeft en zo sukkelt. Hier door is alles weer een stukje beter!!

12-11-2020 | Vrouw | 36
Astma
Onderhoudskuur voor 2 maanden wegens Astma: 3 x per week 1 tablet. Klachten zijn tot nu toe met 50% verminderd waardoor ik weer redelijk normaal kan functioneren. Sporten is door de astma helaas niet mogelijk. Enigszins last van bijwerkingen in de vorm van misselijkheid en maagpijn maar dit is door het slikken van een maagbeschermer verholpen. Wel erg last van vermoeidheid[lees meer...].