Ervaringen met Azitromycine

haaruitval diarree

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

29-12-2022 | Vrouw | 25
Chlamydia
Ik moest dit medicijn nemen omdat ik een spiraal ging laten zetten en de dokter zei dat het goedkoper was om de pillen te nemen dan de laboratorium test te doen. Dus ik heb braaf de pillen ingenomen ondanks dat ik vrij zeker wist dat ik het niet had, maar voor de zekerheid. En twee dagen na inname begon ik uitslag te krijgen rond mijn hele nek. Heftige acne waar ik nog noo[lees meer...]it eerder last van heb gehad. Ik dacht eerst dat het een allergische reactie was op iets wat ik had gegeten en toen kreeg ik ook jeukende puist achtige bultjes bij mijn schaamregio. Deze bultjes veranderden langzaam in zweertjes en jeuken als de tering. Ook de uitslag rond mijn nek is nog niet weg, al jeukt dat gelukkig niet. Maar het is nu twee weken na inname en de klachten verbeteren niet erg. Toen ik aan de dokter aangaf dat ik last had van deze bijwerkingen leek hij niet op de hoogte dat dat een mogelijkheid was, ookal staat het wel in de bijsluiter. Gelukkig hebben niet veel die dit medicijn innemen deze klachten maar het is zeker wel vervelend. Achteraf had ik liever laboratorium onderzoek gedaan..

15-10-2022 | Vrouw | 65
Longontsteking
dosering was drie keer per week 1pil. Omdat ik al ziek was voelde ik niet dat ik langzaam steeds benauwder werd. Ik wilde zo graag dat het werkte. Vanaf de eerste puil kreeg ik zeer forse hoofdpijn waardoor hoesten wat ik veel deed zeer naar werd. Veel gedronken hopend dat de hoofdpijn zou afnemen. En idd na 3 pillen dus 1 week ging de hoofdpijn iets beter maar ik werd ste[lees meer...]eds meer benauwd. Moe zwak. Na 2 weken dus 6 pillen was ik in rust zo benauwd en zeer angstig. Kon alleen nog zitten met benen naar beneden. Zo benauwd. Geen oog dicht gedaan meer. Dus gestopt. Longontsteking was er nog steeds en werd bronchitis. Ben nog nimmer zo benauwd geweest! Huisarts gebeld en naar longarts. Er werd heel lauw gereageerd op mijn bevinding dat ik allergisch moest zijn voor azitromycine. gewoon stoppen. Maar ben nog wel benauwd. ( ben twee dagen gelden gestopt) Mijn nieren functioneren overigens matig.

11-12-2021 | Vrouw | 25
Voorhoofdsholteontsteking
Eerste dag vermoeid, tweede dag lig ik met spierpijn, gewicht pijn op bed. DIT IS ZO HEFTIG. IK JANK ALLES BIJ ELKAAR. ben 35 weken zwanger. NEEEM DIT NIET

18-04-2021 | Vrouw | 66
Longontsteking
Ik krijg n allergische reactie , gelijk na de 1 eerste pil. Binnen n half uur met spoed naar t zieken huis . Daar heb ik 9 dagen op de i.c. Gelegen aan de zuurstof . En 2 weken op de long afd .

13-10-2020 | Vrouw | 56
Voorhoofdsholteontsteking
Het heeft niets bijgedragen tot herstel.

29-06-2019 | Vrouw | 65
Astma
Na inname van de eerste pil,ging t helemaal mis, ik kreeg bijna geen adem meer. Maar goed dat mijn man zo snel 112 gebeld heeft. ik Heb 8 dagen op de i.C gelegen en daarna nog n week op de longafd.

02-10-2018 | Man | 22
Bijholteontsteking
Ik heb dit voorgeschreven gekregen tegen een bijhoteontsteking die niet weg ging, zelfs niet na maanden. Achteraf bleek het dat ik hoogstwaarschijnlijk geen bijholte ontsteking had maar een of ander virus. Ik had eerst een andere antibiotica voorgeschreven gekregen, hier kreeg ik uitslag van, vandaag dat ik gelijk ben overgestapt naar deze antibiotica. 4uur na innemen kree[lees meer...]g ik hele heftige buikkrampen en diarree. Na ongeveer 1.5 maand heb ik nogsteeds last van buikkrampen gedurende de hele dag en elke dag. Wordt vooral erger na het poepen. Verder ziet mijn ontlasting er wel goed uit. Als iemand een idee heeft waar dit vandaan kan komen graag hier reageren

azitromycine (500mg)
Voor mij heeft dit middel zeer slecht uitgepakt. Ik was al bekend met een onschuldige hartritmestoornis. Door dit middel ben ik een paar keer onwel geworden (bijna flauwvallen en mijn hart sloeg op hol). Zelfs nog bij de huisartsenpost geweest. Na twee weken gebruik van het ene merk overgegaan op deze blauwe pillen, waarna de ergste ellende begon. De eerste keer dat het ge[lees meer...]beurde zat ik zelfs in een auto, ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Na het acuut stoppen met dit middel, werkte het nog bijna een week door. Niet fijn, ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld. Verder had ik al last van tinnitus, door dit middel is het oorsuizen alleen maar erger geworden. Hopelijk gaat dat ooit nog over.

azitromycine (500mg)
Voor mij heeft dit middel zeer schadelijk uitgepakt. Ik ben al bekend met een onschuldige hartritmestoornis. Door dit middel ben ik van het ene op het andere moment een paar keer zeer onwel geworden. (bijna flauwvallen en mijn hart sloeg compleet op hol). De eerste keer zat ik zelfs achter het stuur! Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Ik ben er meteen m[lees meer...]ee gestopt maar dit middel werkt dus nog een hele tijd door. Niet fijn! Ook had ik al last van tinnitus maar in beperkte mate, door dit middel is er oorsuizen erger geworden. Hopelijk gaat dat nog over. Voor mij nooit meer azitrimycine!

azitromycine (500mg)
Voor mij pakte dit medicijn zeer schadelijk uit. Ik had altijd al last van een onschuldige hart ritmestoornis, maar met dit middel ben ik van het ene moment op het andere tot een paar keer toe zeer onwel geworden, flauwvallen en mijn hart sloeg op hol. De eerste keer zelfs in de auto. Meteen gestopt maar het werkte nog bijna een week door. Niet fijn! Verder had ik al tinni[lees meer...]tus en dat is door dit middel ook erger geworden. Hopelijk verdwijnt dat nog. Voor mij nooit meer.

11-10-2017 | Vrouw | 19
Chlamydia
Na 1 uur zware diarree gekregen, dit hield niet op volgende ochtend nog steeds.. halverwege de dag kreeg ik last van hele hevige bloedingen. Hierna ook meteen de dokter gebeld, maar die zei me dat alles oké was en het medicijn zou helpen. Ik voelde me de dagen erna moe, ziek en lusteloos. Vervolgens gingen de klachten van chlamydia weg, maar omdat ik er niet zeker van was[lees meer...] dat dit weldegelijk zo was, heb ik me laten hertesten en wat bleek na al die tijd werd ik nog steeds positief getest op chlamydia.. dus kijk uit want ik loop er in tussen al 4 maanden mee rond.. vraag desnoods een andere kuur aan met hele heftige klachten, ik krijg nu op dit moment de doxycycline.

06-08-2017 | Man | 62
Longontsteking
Afgelopen week 2x op de SEH beland met boezemfibrilleren, dinsdag en vrijdag. Dinsdag hield het uren aan. Men wilde het met stroom in het ritme brengen, maar aangezien er geen 2 artsen gemist konden worden vanwege de drukte is het met medicatie gedaan en uiteindelijk gelukt. Vrijdag duurde het ca. 2 uur.. tegen de tijd dat ze het met stroom wilden doen was het al aan het h[lees meer...]erstellen. Er was volgens hun geen oorzaak voor. Thuis toch eens aan het puzzelen, het zinde me niet. Ik had al 2 weken een gejaagd gevoel, en mijn hartslag was die 2 weken ook hoger dan normaal. Wat was er anders? Ineens schoot het door me heen… Ik had Azitromycine 250 mg voorgeschreven gekregen voor langere tijd ivm. een steeds terugkerende longontsteking. Bijsluiter helemaal doorgespit en wat stond erin? Contra indicatie: hartritmestoornissen. Ernstige bijwerking, gelijk stoppen en arts waarschuwen: onregelmatige hartslag, versnelde hartslag, boezemfibrilleren! Ik heb er nog melding van gemaakt, maar gelijk niet meer geslikt. Morgen even contact zoeken met longarts. Maar ik neem het echt niet meer, want mijn hartslag is nu weer normaal laag en het gejaagde gevoel is weg!

05-02-2017 | Vrouw | 57
Keelontsteking
enkele uren na de inname zeer pijnlijke buikkrampen en diarree, gans de nacht om het half uur naar toilet, bijna flauw gevallen.

12-01-2017 | Man | 22
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na een uur mega erge buikpijn waardoor ik alleen maar kon gaan liggen. Hopen dat het snel ophoudt en niet meer bijwerkingen krijg.. Eerder heb ik nog nooit last van bijwerkingen gehad bij medicijnen.

01-12-2016 | Man | 22
Keelontsteking
Voorgeschreven gekregen voor keelontsteking door huisarts, al na een paar uur van de eerste inname van 500mg begon het ongemak in de buik en diarree, dit duurde maar liefst 7 uur, ben gestopt op eigen houtje met verdere inname, liever een beetje keelpijn en strepsils dan diarree.

27-10-2016 | Man | 48
Luchtweginfectie
Ongeveer 8 weken last van continue hoestklachten wat niet overging. Diverse andere middelen geprobeerd zonder goed resultaat, waarna de huisarts een 3 daagse kuur Azitromycine met 500 mg tabletten voorschreef. Bij het ophalen van het middel in de apotheek werd ik al gewaarschuwd voor de zware bijwerkingen. En dat is me niet meegevallen. Op dag 1 startte al 4 uur na inname [lees meer...]zware migraine en droge mond die continue aanwezig bleven tijdens de kuur. Maagpijn, winderigheid en buikkramp kwamen daar nog eens bij. Op dag 2 verergerde de bijwerkingen. Pijn in de lage rug maakte me behoorlijk immobiel waardoor makkelijke standaard handelingen pijnlijk en moeizaam gaan, zoals sokken aantrekken, uit bed stappen, bukken, tas optillen etc. De gewrichten gingen ook pijnlijk opspelen. Elk gewricht in je lijf, met name bekken, knieën, vingers, doen continue pijn. Lopen is pijnlijk doordat elke stap een schok geeft in je knie- en heupgewricht. Tijdens dag 3 bleven de bijwerkingen stabiel met nog wat spierpijn in het bovenlichaam erbij. Het heeft uiteindelijk ruim een week geduurd voordat deze klachten weer waren verdwenen. Helaas had ik geen baat bij deze kuur in relatie tot mijn hoestklachten. Verder: geen last gehad van diarree zoals vele anderen melden op deze site. Een ervaring rijker met dit middel, adviseer ik anderen goed te overleggen met de huisarts over alternatieven alvorens deze Azitromycine te accepteren en te starten. Het is geen makkelijk medicijn om te verdragen.