Ervaringen met Azitromycine

azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

04-04-2016 | Man | 75
COPD
Helaas al 20 jaar copd steeds longonsteking en ziekenhuis opname, was er moedeloos van. Gebruik nu een jaar drie keer per week azitromycine en geen enkele keer in het afgelopen jaar longontsteking of hoesten, kan alleen maar vertellen dat ik een stuk gelukkiger leef. Hoop dat het zo blijft.

27-10-2016 | Man | 72
Longontsteking
Ik had vroeger dikwijls een longontsteking en veel slijmen op hoesten zeker 's morgens als ik wakker word. Ik neem al twee jaar Azithromycine en nu voel ik me heel goed, niets van slijmen meer en mijn longen piepen niet meer, zeer tevreden.

18-04-2021 | Vrouw | 66
Longontsteking
Ik krijg n allergische reactie , gelijk na de 1 eerste pil. Binnen n half uur met spoed naar t zieken huis . Daar heb ik 9 dagen op de i.c. Gelegen aan de zuurstof . En 2 weken op de long afd .

20-02-2018 | Man | 66
Longontsteking
ik gebruik dagelijks Symbicor 400 maar toen ik ziek was, tegen longontsteking aan, gaf de Huisarts mij dit medicijn. De volgende dag voelde ik mij 80 % opgeknapt omdat ik meer lucht kon inademen. Dat maakt dat ik de bijverschijnselen maar voor lief neem.

15-10-2022 | Vrouw | 65
Longontsteking
dosering was drie keer per week 1pil. Omdat ik al ziek was voelde ik niet dat ik langzaam steeds benauwder werd. Ik wilde zo graag dat het werkte. Vanaf de eerste puil kreeg ik zeer forse hoofdpijn waardoor hoesten wat ik veel deed zeer naar werd. Veel gedronken hopend dat de hoofdpijn zou afnemen. En idd na 3 pillen dus 1 week ging de hoofdpijn iets beter maar ik werd ste[lees meer...]eds meer benauwd. Moe zwak. Na 2 weken dus 6 pillen was ik in rust zo benauwd en zeer angstig. Kon alleen nog zitten met benen naar beneden. Zo benauwd. Geen oog dicht gedaan meer. Dus gestopt. Longontsteking was er nog steeds en werd bronchitis. Ben nog nimmer zo benauwd geweest! Huisarts gebeld en naar longarts. Er werd heel lauw gereageerd op mijn bevinding dat ik allergisch moest zijn voor azitromycine. gewoon stoppen. Maar ben nog wel benauwd. ( ben twee dagen gelden gestopt) Mijn nieren functioneren overigens matig.

29-06-2019 | Vrouw | 65
Astma
Na inname van de eerste pil,ging t helemaal mis, ik kreeg bijna geen adem meer. Maar goed dat mijn man zo snel 112 gebeld heeft. ik Heb 8 dagen op de i.C gelegen en daarna nog n week op de longafd.

05-08-2023 | Vrouw | 64
Luchtweginfectie
Na bijna drie weken hardnekkig hoesten, keel en oorpijn overstag gegaan voor antibiotica kuur. (Azitromycine 500 mg voor 5 dagen) Kreeg op dag 1 al gedoe met mijn darmen. Afwisselend diarree en verstopping. Op dag twee kon ik amper lopen van de spierpijn. Voornamelijk in bovenbenen en knieën. In eerste instantie dacht ik aan verergering van mijn bursitis in heup. Maar dit[lees meer...] was in beide benen. Kon bijna niet traplopen. Het is nu bijna twee weken geleden dat ik de kuur heb afgerond en nog steeds ben ik erg moe, moeite met (trap) lopen. Slijmvliezen en darmen die van streek zijn, zoals o.a. pijnlijke aambeien, waar ik nog nooit eerder last van had. Dit middel komt bij mij dan ook op de 'zwarte lijst'

04-02-2017 | Man | 64
Bijholteontsteking
Na een flinke griep bleef ik zitten met keel- en neusholte ontsteking die niet weg ging. Na meer dan een week hoesten en snotteren kreeg ik dit middel voorgeschreven van de huisarts. Na de eerste dag werd het (taaie) slijm in de keel wat zachter. Maar nu na afloop van de kuur van 5 dagen ben ik weer terug bij af. Gelukkig geen bijwerkingen, maar daar heb ik nog nooit last [lees meer...]van gehad met medicijnen. Terug naar de huisarts maar...

07-04-2016 | Man | 64
COPD
Gebruik Azitromacine nu ca. twee maanden (drie tabletten per week). Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen door mijn longarts, omdat gebleken is bij bloed en sputum onderzoek dat ik voor een streptokokken bacterie geen antistoffen aanmaak. Azitromacine vooral voorgeschreven gekregen om winterperiode te overbruggen. Mijn ervaring is dat je dit medicijn niet voor of na[lees meer...] maar echt tijdens het eten (bij voorkeur de warme maaltijd) in moet nemen om darmklachten / diarree voor een belangrijk deel te voorkomen. Bij lichamelijke inspanning behoorlijk last van gewrichtspijnen in handen, vingers en schouders.

21-04-2019 | Vrouw | 63
Longontsteking
Ik was na drie dagen nog niet echt beter en kon de hele dag door wel water drinken , ik had echt een droge mond , niet normaal Verder geen bijwerkingen

06-08-2017 | Man | 62
Longontsteking
Afgelopen week 2x op de SEH beland met boezemfibrilleren, dinsdag en vrijdag. Dinsdag hield het uren aan. Men wilde het met stroom in het ritme brengen, maar aangezien er geen 2 artsen gemist konden worden vanwege de drukte is het met medicatie gedaan en uiteindelijk gelukt. Vrijdag duurde het ca. 2 uur.. tegen de tijd dat ze het met stroom wilden doen was het al aan het h[lees meer...]erstellen. Er was volgens hun geen oorzaak voor. Thuis toch eens aan het puzzelen, het zinde me niet. Ik had al 2 weken een gejaagd gevoel, en mijn hartslag was die 2 weken ook hoger dan normaal. Wat was er anders? Ineens schoot het door me heen… Ik had Azitromycine 250 mg voorgeschreven gekregen voor langere tijd ivm. een steeds terugkerende longontsteking. Bijsluiter helemaal doorgespit en wat stond erin? Contra indicatie: hartritmestoornissen. Ernstige bijwerking, gelijk stoppen en arts waarschuwen: onregelmatige hartslag, versnelde hartslag, boezemfibrilleren! Ik heb er nog melding van gemaakt, maar gelijk niet meer geslikt. Morgen even contact zoeken met longarts. Maar ik neem het echt niet meer, want mijn hartslag is nu weer normaal laag en het gejaagde gevoel is weg!

13-01-2017 | Man | 62
COPD
Sinds een jaar gebruik ik dit medicijn preventief i.v.m. longontstekingen -veel hoesten en ontstekingen. Daar heb ik nu geen last meer van. Bijwerkingen: zo af en toe diarree en een droge mond maar verder niets. Zeer tevreden.

28-07-2018 | Man | 61
Keelontsteking
Vlak voor mijn vakantie een medicijn gehaald voor een onschuldige keel ontsteking .kreeg 3 grote pillen voorgeschreven per dag te gebruiken. Komt 22.7 aan op de vakantie bestemming en kon mij knie gewrichten niet meer gebruiken.ook de handgewrichten raakte overgevoelig.4 dagen helse vakantie dagen volgde totdat ik besloot mijn vakantie afgebroken en terug toegaan. In Ned[lees meer...]erland hebben ze me prednisolon voor geschreven om van ernstige bijwerkingen af te komen,welke direct aansloeg.ook mijn keelontsteking heeft het middel niet opgelost Mij heeft het middel alleen maar negatievereacties en horror vakantie opgeleverd

05-03-2017 | Man | 61
Middenoorontsteking
ik had een dubbelzijdige middenoorontsteking die maar niet over wilde gaan. na drie weken toch een kuur azitromycine en de klachten waren na twee dagen bijna weg.

04-02-2020 | Vrouw | 60
Luchtweginfectie
Ik heb RA en gebruik hiervoor medicatie die mij gevoelig maken voor luchtwegen infecties. Dit is weer niet gunstig voor mijn longemfyseem wat verergert door de infecties. Ben daarom met de onderhoudsdosis begonnen en heb het nu 3mnd gebruikt en nergens last van behalve meer eetlust

07-02-2017 | Vrouw | 60
Keelontsteking
keelontsteking: op 1 dag beter, witte stippen weg. Lyme: hevige herxheimerreactie (verergering van de klachten ingevolge afsterven bacterieën).