Ervaringen met Azitromycine

haaruitval diarree

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

05-04-2024 | Vrouw | 71

haaruitval diarree

01-11-2023 | Vrouw | 56
Luchtweginfectie
na 1.5 dag stoppen met Doxcycline (allergie) overgestapt iom HAP arts. dag1: Maag darmkrampen en na nog geen 10 min op de wc een leegloop en dat maal 4. dag 2 dito nu ook neuropathie / opvliegers dag 3 dito en na de nacht.. (4de dag)allergie in de ochtend. Overleg met longarts. Stoppen.. doorgaan met prednisolon en slikken van Tavegyl. Vroeg mijzelf af of het wel ef[lees meer...]fectief zou zijn als je binnen het uur na de inname een leegloop krijgt van maag darm. Niet een beetje.. maar echt pot vol.

19-10-2023 | Vrouw | 57
azitromycine (40mg/ml)
Kaakontsteking
Vanwege zware allergie amoxicycicline kreeg ik bij een heftige kaakontsteking 3 dagen deze antibiotica.. Na twee dagen waren alle klachten al verdwenen. Dit is vijf jaar geleden ook het geval geweest na drie dagen ontstekingsvrij.. Dus bij een allergie voor antibiotica is dit middel een redding.

29-09-2023 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Zeer positieve ervaring mee , gebruikt i.v.m keelabces. Binnen 12 uur was er al effect. Geen enkele bijwerking gemerkt. Dit medicijn voorgeschreven gekregen i.v m penicilline allergie.

05-08-2023 | Vrouw | 64
Luchtweginfectie
Na bijna drie weken hardnekkig hoesten, keel en oorpijn overstag gegaan voor antibiotica kuur. (Azitromycine 500 mg voor 5 dagen) Kreeg op dag 1 al gedoe met mijn darmen. Afwisselend diarree en verstopping. Op dag twee kon ik amper lopen van de spierpijn. Voornamelijk in bovenbenen en knieën. In eerste instantie dacht ik aan verergering van mijn bursitis in heup. Maar dit[lees meer...] was in beide benen. Kon bijna niet traplopen. Het is nu bijna twee weken geleden dat ik de kuur heb afgerond en nog steeds ben ik erg moe, moeite met (trap) lopen. Slijmvliezen en darmen die van streek zijn, zoals o.a. pijnlijke aambeien, waar ik nog nooit eerder last van had. Dit middel komt bij mij dan ook op de 'zwarte lijst'

31-07-2023 | Vrouw | 27
Bacteriële infectie
Na 2 weken ontzettend ziek te zijn geweest door de bacterie Campylobacter, kreeg ik dit middel voorgeschreven. 1 pil per dag voor 3 dagen lang. Ik nam 's avonds voor het slapen gaan de eerste pil in en de volgende dag ging het al vele malen beter. Elke dag voelde ik veel verbetering, tot mijn grote opluchting. Ik heb zelf niks van de bijwerkingen gemerkt, maar zelf was ik [lees meer...]dan ook flink ziek. Ik ben er heel blij mee!

30-07-2023 | Vrouw | 41
Chlamydia
Ik had last van mijn blaas en irritatie aan de schaamstreek, liep er al even mee rond.. dacht aan een blaasontsteking. Maar omdat (sex)partner positief testte op chlamydia en me dit onmiddellijk liet weten had ik het uiteraard ook zitten gezien de symptomen. Na 1 dag inname medicijn merkte ik al verbetering, wat een opluchting. Nu 2 dagen verder en geen last meer! Heb me w[lees meer...]el kort na inname een half uur misselijk gevoeld (best voldoende eten bij inname) en de dag nadien best moe. Ook precies wat smaakverandering. Maar blij dat ik af ben van die bacterie.

23-02-2023 | Vrouw | 26
Longontsteking
Ik krijg deze al jaren voor mijn longonstekingen, de enige antibiotica wat snel en fijn helpt zonder ernstige bijwerkingen. Als astma patient heb ik dit 2-3x per jaar nodig. na 2 tabletjes vaak al vermindering van klachten. Werkt snel en goed.

29-12-2022 | Vrouw | 25
azitromycine (250mg)
Chlamydia
Ik moest dit medicijn nemen omdat ik een spiraal ging laten zetten en de dokter zei dat het goedkoper was om de pillen te nemen dan de laboratorium test te doen. Dus ik heb braaf de pillen ingenomen ondanks dat ik vrij zeker wist dat ik het niet had, maar voor de zekerheid. En twee dagen na inname begon ik uitslag te krijgen rond mijn hele nek. Heftige acne waar ik nog noo[lees meer...]it eerder last van heb gehad. Ik dacht eerst dat het een allergische reactie was op iets wat ik had gegeten en toen kreeg ik ook jeukende puist achtige bultjes bij mijn schaamregio. Deze bultjes veranderden langzaam in zweertjes en jeuken als de tering. Ook de uitslag rond mijn nek is nog niet weg, al jeukt dat gelukkig niet. Maar het is nu twee weken na inname en de klachten verbeteren niet erg. Toen ik aan de dokter aangaf dat ik last had van deze bijwerkingen leek hij niet op de hoogte dat dat een mogelijkheid was, ookal staat het wel in de bijsluiter. Gelukkig hebben niet veel die dit medicijn innemen deze klachten maar het is zeker wel vervelend. Achteraf had ik liever laboratorium onderzoek gedaan..

09-12-2022 | Vrouw | 30
Bacteriële infectie
Ik heb voor de 2e x dit middel gekregen voor verhoogde ontstekingswaarden. Ben zwanger en dit mag veilig gebruikt worden. Kreeg alleen wat buikkrampen (darmen) en een hele droge mond. Durfde het zowat niet in te nemen door alle slechte reviews . Ik ben voor veel middelen allergisch maar deze gaat goed. Vorig keer was ik na 2 tabletten van mijn klachten af. Heb net de 2e ge[lees meer...]pakt en merk al groot verschil! Moet 3x 500mg innemen.

15-10-2022 | Vrouw | 65
azitromycine (250mg)
Longontsteking
dosering was drie keer per week 1pil. Omdat ik al ziek was voelde ik niet dat ik langzaam steeds benauwder werd. Ik wilde zo graag dat het werkte. Vanaf de eerste puil kreeg ik zeer forse hoofdpijn waardoor hoesten wat ik veel deed zeer naar werd. Veel gedronken hopend dat de hoofdpijn zou afnemen. En idd na 3 pillen dus 1 week ging de hoofdpijn iets beter maar ik werd ste[lees meer...]eds meer benauwd. Moe zwak. Na 2 weken dus 6 pillen was ik in rust zo benauwd en zeer angstig. Kon alleen nog zitten met benen naar beneden. Zo benauwd. Geen oog dicht gedaan meer. Dus gestopt. Longontsteking was er nog steeds en werd bronchitis. Ben nog nimmer zo benauwd geweest! Huisarts gebeld en naar longarts. Er werd heel lauw gereageerd op mijn bevinding dat ik allergisch moest zijn voor azitromycine. gewoon stoppen. Maar ben nog wel benauwd. ( ben twee dagen gelden gestopt) Mijn nieren functioneren overigens matig.

05-10-2022 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Na dagenlang veel pijn bij het slikken, koorts en benauwdheid, waren deze tabletten een uitkomt. Nu dag twee en klieren in mijn hals zijn geslonken, slikken is bijna niet meer pijnlijk en de koorts is weg. Een uur na inname Ben ik wat misselijk in combinatie met stekende buikpijn en wat diaree. Maar dit gaat vrij snel weer over en het lost zoveel pijn en problemen op. Voo[lees meer...]r mij een wondermiddeltje deze dagen.

17-07-2022 | Vrouw | 19
Chlamydia
Ik zag er erg tegen op om het in te nemen aangezien alle mensen hier wel een slechte ervaringen mee hadden. 2 uur na inname kreeg ik flinke diarree wat niet stopte.. 1 dag later voelde ik me ziek denk nu wel 1000x na voordat ik het onveilig doe (de klachten van chlamydia zijn nog niet weg of minder) maar ben nu pas 2 dagen veder

13-12-2021 | Vrouw | 22
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb voor het eerst 2 tabletten azitromycine ingenomen. Na een uur (!) kreeg ik hele erge steken in mijn maag, het voelde echt alsof er keer op keer een mes in mijn maag gestoken werd. Nog geen 10 minuten later moest ik naar de wc rennen, omdat ik uit het niets heel erg last kreeg van diarree. Ik weet nu ook niet of de antibiotica werkt. De steken in mijn maag zijn al de[lees meer...] hele dag aanwezig en ik kan ook niets eten en geen koolzuurhoudende dranken drinken. Het is echt een drama, maar ik hoop dat het helpt. Dat is een kwestie van afwachten.

11-12-2021 | Vrouw | 25
Voorhoofdsholteontsteking
Eerste dag vermoeid, tweede dag lig ik met spierpijn, gewicht pijn op bed. DIT IS ZO HEFTIG. IK JANK ALLES BIJ ELKAAR. ben 35 weken zwanger. NEEEM DIT NIET

14-10-2021 | Vrouw | 24
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik ben erg bang voor het nemen van antibiotica vanwege een angst voor overgeven. Uiteindelijk heb ik mij toch hier overheen moeten zetten met de hulp van een paar redelijk positive verhalen op deze website. Ik moet 3 dagen elke dag 1 pil slikken van 500mg. Ik heb een aantal uur geleden de eerste ingenomen en merk nog bijna niks van eventuele bijwerkingen. Ik had goed geget[lees meer...]en en nam de pil in met er na nog wat droog brood en wat cola zonder prik. Ik zal de andere 2 dagen nog een update over geven maar tot nu toe valt het mij reuze mee en ben ik minder bang om morgen en overmorgen de andere 2 pillen in te nemen. Ik hoop dat ik hiermee anderen die misschien met de zelfde angst zitten kan gerust stellen om het gewoon te doen en er niet te veel bij na te denken. Goed eten en positief er in gaan is wat ik iedereen met de zelfde angst kan meegeven.