azitromycine

Chlamydia (25 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Longontsteking (19 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (4 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

18-04-2021 | Vrouw | 66
Longontsteking
Ik krijg n allergische reactie , gelijk na de 1 eerste pil. Binnen n half uur met spoed naar t zieken huis . Daar heb ik 9 dagen op de i.c. Gelegen aan de zuurstof . En 2 weken op de long afd .

18-11-2020 | Vrouw | 27
azitromycine (250mg)
Astma
Ik kan al paar jaar met onstabiele astma, die ze niet onder controle krijgen, naar heel wat onderzoeken in febuari 2019 er uit gekomen dat ik een te lage weerstand heb en dat ik steeds zelfde bacterie in me longen kreeg, na meerdere prednison en antibitica kuren, bleef ik sukkelen tot dat de inter geneeskundige deze antibitica voor schreef 3 x per week 250 mg. Dit heeft vo[lees meer...]or 9 maanden rust gezorgd. Sinds ik dit slik heb ik minder hoestbuien minder slijm op hoesten, minder ontstekingen tot december 2019. Sinds dien weer aan het kl*te. Vanaf voirge week hebben ze me kuue opgehoogd van 250mg naar 500 mg dus 3x per week 500 mg. Tot nu toe geen gekke nieuwe bijwerkingen. Alleen dat ik af en toe buikpijn krijg en dat ik dan aan de diaree ben, dit is bijwerking. Maar ik heb ook een spastische darm dus dat heeft met elkaar te maken.. Ik raad het egt iedereen aan die longklachten heeft en zo sukkelt. Hier door is alles weer een stukje beter!!

12-11-2020 | Vrouw | 36
Astma
Onderhoudskuur voor 2 maanden wegens Astma: 3 x per week 1 tablet. Klachten zijn tot nu toe met 50% verminderd waardoor ik weer redelijk normaal kan functioneren. Sporten is door de astma helaas niet mogelijk. Enigszins last van bijwerkingen in de vorm van misselijkheid en maagpijn maar dit is door het slikken van een maagbeschermer verholpen. Wel erg last van vermoeidheid[lees meer...].

03-11-2020 | Vrouw | 20
azitromycine (500mg)
Wat een troep is dit, en of het werkt? Geen idee. Want ik had van de soa al geen klachten (mijn vriend negatief getest, en ik positief, ze hebben mij ook 2 keer de verkeerde test meegegeven, dus misschien is heel die soa wel gelul). Al met al ik kreeg 2 tabletten van 500mg per stuk. Ik moest ze BEIDEN in 1 keer innemen. En ze zouden dan voor 3 dagen werken. Ik heb me in ti[lees meer...]jden niet zo beroerd gevoeld. Een uur na inname meteen misselijk en buikpijn en de dag erna ondragelijke pijn in mijn buik en heel de dag diarree. Ben bang wat morgen gaat brengen.

13-10-2020 | Vrouw | 56
Voorhoofdsholteontsteking
Het heeft niets bijgedragen tot herstel.

22-09-2020 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Reden van gebruik is een bacteriële infectie in mijn tong, flinke bult zitten. 5 jaar geleden eerder gehad, ook deze kuur gekregen en geen last gehad van bijwerkingen. Nu de kuur weer, 3 dagen. Sinds inname pil erg moe en veel hoofdpijn. Ook last van darmklachten. Bijwerkingen zijn vervelend maar niet dramatisch.

21-09-2020 | Vrouw | 17
Chlamydia
Na het lezen van deze ervaringen hier was ik te bang om het te nemen , ik heb 1 maand met inname gewacht . Van de dokter kreeg ik dompiridon dr bij omdat ik bang was voor misselijk heid/overgeven . En ja ik heb veel bijwerkingen gehad , ik nam de medicijnen voor het slapen gaan rond 1 uur snachts met het idee dat ik het wel uitslaap , nou mooi niet ik werd rond 3 uur wak[lees meer...]ker met extreme buikpijnn (ik heb altijd al een gevoelige buik gehad voor medicijnen) met heftige diaree , ik ben nu bijna 24 uur verder en de buikpijn is der nogsteeds (gelukkig niet zo heftig als na de iname . Plus punt is wel dat ik super veel klachten had van de soa , ik voel daar gelijk verschil in me vagina voelt opgelucht haha . Mocht je deze medicijnen moeten nemen en je bent bang voor de bijwerkingen . Ja ze zijn super vervelend maar soa klachten zijn veel erger je komt dr wel door heen

28-08-2020 | Vrouw | 25
Keelontsteking
De afgelopen 3 dagen dit medicijn genomen. De eerste dag zeer veel last van krampen en misselijkheid. De dagen erna werd het gelukkig al een stuk minder. Toen ik echter vandaag (op dag 4) wakker werd, is het zicht in mijn rechteroog zeer wazig geworden (ik heb ook accommodatiespasme in dit oog, dus dit is nu alleen maar nog erger geworden). Al in gesprek geweest met de kno[lees meer...] en de oogarts maar beiden weten niet goed wat ze hiermee aanmoeten en hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Mijn linkeroog ziet wel prima, dat maakt het nog meer bizar. Het is te hopen dat het zicht in mijn rechteroog snel verbeterd, dit geeft alleen maar hoofdpijn.

15-08-2020 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Vanwege een bacteriële infectie deze antibiotica gekregen. Bang voor bijwerkingen na het lezen van ervaringen maar dit viel wel mee. Wel extreem moe en in het begin buikpijn en wat duizelig maar de pijn van de bacterie in mijn bovenbuik was na 2 dagen over. De kuur duurde 3 dagen.

23-03-2020 | Vrouw | 53

16-03-2020 | Vrouw | 40
Ontsteking (mond)
Heb deze 3 daagse kuur voorgeschreven gekregen ivm een ontsteking in de wortel/kaak. 1e dag na 1 pil: een uur na inname hartkloppingen (duur: enkele uren). 4 á 5 uur na inname koude rillingen en temperatuursverhoging (°C 38,2), hoofdpijn en extreme pijn in de ledermaten. 2e dag na 1 pil: hetzelfde als dag 1, maar dan met hevig nachtelijk transpireren. 3e dag na 1 [lees meer...]pil: alle bijwerkingen als boven beschreven en ook overdag veel zweten. Vrij grote tabletten met een doorbreek lijn

02-03-2020 | Vrouw | 49
Ontsteking (mond)
Laat ik voorop stellen allergisch te zijn voor veel antibiotica en daarom zag ik er tegenop deze in te nemen. Had mij er niet druk over hoeven te maken. De enige bijwerking is lusteloosheid en verder niets! Laat je dus niet afschrikken door die enorme lijst met bijwerkingen. Ieder medicijn werkt bij ieder mens anders. Ik vind het een hele geruststelling dat er een antibio[lees meer...]tica is die ik wél verdraag.

26-02-2020 | Vrouw | 43
Ziekte van Lyme
kreeg er hartklopping van en werd eigen wat agressief. en hoofdpijn

20-02-2020 | Vrouw | 21
azitromycine (40mg/ml)
Chlamydia
Onveilig sexs gehad hij was blijkbaar toch niet zo eerlijk als hij zei, beweerde dat hij net een test had gedaan en niks had en geen sexs heeft met andere vrouwen en we hadden Sexs gehad kreeg ik later een berichtje zou je maar laten testen want je bent niet de enige!! Pas hier mee op want velen weten dat ze ergens mee rond lopen en besmetten andere mensen er exspres mee ![lees meer...]!!

04-02-2020 | Vrouw | 60
azitromycine (250mg)
Luchtweginfectie
Ik heb RA en gebruik hiervoor medicatie die mij gevoelig maken voor luchtwegen infecties. Dit is weer niet gunstig voor mijn longemfyseem wat verergert door de infecties. Ben daarom met de onderhoudsdosis begonnen en heb het nu 3mnd gebruikt en nergens last van behalve meer eetlust

01-02-2020 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Omdat er hier zoveel negatieve ervaringen staan wil ik graag een positieve plaatsen. Nadat ik hier had gelezen over de ernst van de bijwerkingen en de negatieve verhalen durfde ik de kuur bijna niet in te nemen. Uiteindelijk heb ik ze toch ingenomen en ik heb werkelijk bijna geen enkele bijwerking gehad. Ik ben alleen wat moe. Elke lichaam is anders maar mensen laat je ni[lees meer...]et bang maken door deze verhalen. Normaal kan ik veel medicijnen niet verdragen en reageer ik altijd raar op medicijnen. Bij dit medicijn is het 100% meegevallen.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum