Ervaringen met Azitromycine

azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

21-09-2016 | Man | 14
azitromycine (250mg)
Bacteriële infectie
antibiotica voorgeschreven gekregen tegen kattenkrabziekte (Bartonella henselae). na dag 1 diarree, maar wie niet... vanaf dag 2 rugpijn als hel. voornamelijk onder de schouderbladen en direct naast de rugwervels. op dag 3 was de rugpijn zo erg dat lopen niet meer mogelijk was. toch de kuur afgemaakt. nu bij de fysio om spierspanning weer terug te brengen naar normale waar[lees meer...]den. w.b. de kattenkrabziekte is de vermoeidheid afgenomen en zijn de lymfklieren niet verder ontwikkeld. echter nog steeds gevoel van algehele malaise.

21-09-2020 | Vrouw | 17
Chlamydia
Na het lezen van deze ervaringen hier was ik te bang om het te nemen , ik heb 1 maand met inname gewacht . Van de dokter kreeg ik dompiridon dr bij omdat ik bang was voor misselijk heid/overgeven . En ja ik heb veel bijwerkingen gehad , ik nam de medicijnen voor het slapen gaan rond 1 uur snachts met het idee dat ik het wel uitslaap , nou mooi niet ik werd rond 3 uur wak[lees meer...]ker met extreme buikpijnn (ik heb altijd al een gevoelige buik gehad voor medicijnen) met heftige diaree , ik ben nu bijna 24 uur verder en de buikpijn is der nogsteeds (gelukkig niet zo heftig als na de iname . Plus punt is wel dat ik super veel klachten had van de soa , ik voel daar gelijk verschil in me vagina voelt opgelucht haha . Mocht je deze medicijnen moeten nemen en je bent bang voor de bijwerkingen . Ja ze zijn super vervelend maar soa klachten zijn veel erger je komt dr wel door heen

28-12-2019 | Vrouw | 17
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Behoorlijke buikpijn naa een uurtje Slik het nu voor de tweede keer , eerste keer ging ik dood van de pijn had toen vantevoren niks gegeten Tweede keer nog steeds buikpijn. Maar wat minder en misselijkheid ik heb het maar 1 Kuur moeten innemen 2 tabletten in een dag en daar na zou het weg moeten zijn enkele dagen , weet iemand of het normaal gesproken is maar een kuur [lees meer...]?

11-12-2019 | Vrouw | 18

28-02-2017 | Vrouw | 18
Chlamydia
Na mijn eerste uitstrijkje bij de gynaecoloog bleek ik chlamydia te hebben, waarschijnlijk van op een vuil toilet te gaan zitten waar ik het niet van wist. Nu moest ik vandaag 2 tabletten van elk 500mg eenmalig innemen en mijn vriend ook. Een uur na de inname kreeg ik het enorm warm en werd heel erg misselijk, kreeg buikkrampen en was winderig. Momenteel bijna 4uur na inna[lees meer...]me lig ik in bed en heb enorme hartkloppingen waardoor ik moeilijk kan ademen en dus ook moeilijk kan slapen. Ben benieuwd wat morgen brengt en of het beter zal zijn. Het rare is dat mijn vriend helemaal geen bijwerkingen heeft (des te beter) maar ben wel wat in paniek. Ik moet binnen 6weken terug op controle om te kijken of de soa weg is. Laten we het beste hopen.

25-11-2016 | Vrouw | 18
Voorhoofdsholteontsteking
Flinke buikkramp en slapeloze nachten gehad van dit middel. Pijn is alleen maar verergerd

17-07-2022 | Vrouw | 19
Chlamydia
Ik zag er erg tegen op om het in te nemen aangezien alle mensen hier wel een slechte ervaringen mee hadden. 2 uur na inname kreeg ik flinke diarree wat niet stopte.. 1 dag later voelde ik me ziek denk nu wel 1000x na voordat ik het onveilig doe (de klachten van chlamydia zijn nog niet weg of minder) maar ben nu pas 2 dagen veder

17-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
dit is de 4e antibiotica die ik geprobeerd heb. ook deze kuur helpt niet. enkele bijwerkingen zoals misselijkheid en moeheid. voor mij was het het proberen niet waart.

02-01-2019 | Vrouw | 19
Astma

11-10-2017 | Vrouw | 19
Chlamydia
Na 1 uur zware diarree gekregen, dit hield niet op volgende ochtend nog steeds.. halverwege de dag kreeg ik last van hele hevige bloedingen. Hierna ook meteen de dokter gebeld, maar die zei me dat alles oké was en het medicijn zou helpen. Ik voelde me de dagen erna moe, ziek en lusteloos. Vervolgens gingen de klachten van chlamydia weg, maar omdat ik er niet zeker van was[lees meer...] dat dit weldegelijk zo was, heb ik me laten hertesten en wat bleek na al die tijd werd ik nog steeds positief getest op chlamydia.. dus kijk uit want ik loop er in tussen al 4 maanden mee rond.. vraag desnoods een andere kuur aan met hele heftige klachten, ik krijg nu op dit moment de doxycycline.

24-12-2016 | Vrouw | 19
Ontsteking in de borst
Profylaxe ontsteking in de borst na operatie borstvergroting. 's middags rond 4 uur ingenomen en meteen begon mijn buik te rommelen. De hele nacht wakker gelegen enorm misselijk met zelfs braken. Vervolgens een uur op het toilet gezeten met diarree. Een uur geleden de laatste tablet ingenomen en meteen weer klachten aan mijn buik. Ook een enorme opgezwollen buik.

03-11-2020 | Vrouw | 20
azitromycine (500mg)
Wat een troep is dit, en of het werkt? Geen idee. Want ik had van de soa al geen klachten (mijn vriend negatief getest, en ik positief, ze hebben mij ook 2 keer de verkeerde test meegegeven, dus misschien is heel die soa wel gelul). Al met al ik kreeg 2 tabletten van 500mg per stuk. Ik moest ze BEIDEN in 1 keer innemen. En ze zouden dan voor 3 dagen werken. Ik heb me in ti[lees meer...]jden niet zo beroerd gevoeld. Een uur na inname meteen misselijk en buikpijn en de dag erna ondragelijke pijn in mijn buik en heel de dag diarree. Ben bang wat morgen gaat brengen.

12-08-2020 | Man | 20
Keelpijn
Gepakt voor keelpijn, slijm en keelontsteking nadat ik getest werd voor COVID-19 (dat uiteindelijk een negatieve uitslag gaf). Het heeft me goed geholpen, de vele slijm, pijn en moeite met ademen is genezen na de 3 pillen van 500mg. Ben tevreden over het product, het is zwaar maar het doet z’n werk.

04-05-2018 | Vrouw | 20
Chlamydia
Afgelopen week de uitslag ontvangen van de soa-test en helaas bleek deze positief te zijn... Daarop een afspraak gemaakt bij de huisarts voor medicatie en deze heeft mij Azitromycine voorgeschreven. Van tevoren had ik mij al uitgebreid ingelezen. Ik was onder meer benieuwd naar welk medicijn zou kunnen worden voorgeschreven en wat mogelijke bijwerkingen hiervan waren. [lees meer...]Na een heleboel recensies te hebben gelezen, ging ik toch wat huiverig richting de huisarts. Bijna overal lees je recensies waarbij men zeer negatief schrijft over het medicijn. Zo zou de ernst van de bijwerkingen in veel gevallen zwaarder wegen dan het gewenste resultaat. Gistermiddag bij de huisarts langsgeweest, waarna ik twee pillen van ieder 500 mg mee naar huis kreeg. Vanochtend (rond 10.30 uur) de medicatie met wat tegenzin ingenomen, maar achteraf bleek alle heisa er omheen niet nodig. Ik heb tot op dit moment (22.15 uur) van schrijven geen last van bijwerkingen. Wél merk ik dat er van alles in mijn lichaam gebeurt, maar dat is ook niet gek met de hoeveelheid antibiotica die op dit moment wordt verwerkt. Nu hopen dat daarmee ook de soa verdwijnt. Al met al ben ik aardig positief. Ik vind het belangrijk dat ook de positieve verhalen worden gedeeld, omdat men vaak alleen ‘slecht nieuws’ post en dit (zoals in mijn geval) snel mensen kan afschrikken.

02-04-2017 | Vrouw | 20
Keelontsteking
De huisarts heeft dit voorgeschreven omwille van een keelontsteking. Ik was bang voor de bijwerkingen toen ik al de negatieve ervaringen hier las, maar persoonlijk ondervond ik weinig bijwerkingen (enkel wat last van krampen en diarree maar was minimaal). Vanaf dag 2 was de keelpijn opmerkelijk verminderd en na dag 3 was de keelpijn helemaal weg. Heel tevreden!

23-08-2021 | Vrouw | 21
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Zo ziek ervan geworden. Nog geen twee uur erna hele erge diarree en super misselijk. Later ook overgegeven. Drama