azitromycine

Chlamydia (25 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Longontsteking (19 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (4 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

22-04-2015 | Man | 2
azitromycine (200)
Keelontsteking

10-09-2015 | Man | 4
azitromycine (40mg/ml)
Mijn zoontje van 4 heeft een ontsteking aan de vinger. Eerst zalf gekregen maar het is hardnekkig... Deze antibiotica gekregen en hij kotste het meteen uit.... door de vla geen succes, door zijn geliefde thee ook niet. Zelf een slokje geproefd, gatver wat is dit spul vies. Leuk dat het snel zou moeten werken, maar dit is voor volwassenen al nauwelijks te doen, laat staan v[lees meer...]oor een kind die je nog niet kunt uitleggen wat de gevolgen zijn als deze het niet neemt... Snel de huisarts bellen voor iets anders.

21-09-2016 | Man | 14
azitromycine (250mg)
Bacteriële infectie
antibiotica voorgeschreven gekregen tegen kattenkrabziekte (Bartonella henselae). na dag 1 diarree, maar wie niet... vanaf dag 2 rugpijn als hel. voornamelijk onder de schouderbladen en direct naast de rugwervels. op dag 3 was de rugpijn zo erg dat lopen niet meer mogelijk was. toch de kuur afgemaakt. nu bij de fysio om spierspanning weer terug te brengen naar normale waar[lees meer...]den. w.b. de kattenkrabziekte is de vermoeidheid afgenomen en zijn de lymfklieren niet verder ontwikkeld. echter nog steeds gevoel van algehele malaise.

21-09-2020 | Vrouw | 17
Chlamydia
Na het lezen van deze ervaringen hier was ik te bang om het te nemen , ik heb 1 maand met inname gewacht . Van de dokter kreeg ik dompiridon dr bij omdat ik bang was voor misselijk heid/overgeven . En ja ik heb veel bijwerkingen gehad , ik nam de medicijnen voor het slapen gaan rond 1 uur snachts met het idee dat ik het wel uitslaap , nou mooi niet ik werd rond 3 uur wak[lees meer...]ker met extreme buikpijnn (ik heb altijd al een gevoelige buik gehad voor medicijnen) met heftige diaree , ik ben nu bijna 24 uur verder en de buikpijn is der nogsteeds (gelukkig niet zo heftig als na de iname . Plus punt is wel dat ik super veel klachten had van de soa , ik voel daar gelijk verschil in me vagina voelt opgelucht haha . Mocht je deze medicijnen moeten nemen en je bent bang voor de bijwerkingen . Ja ze zijn super vervelend maar soa klachten zijn veel erger je komt dr wel door heen

28-12-2019 | Vrouw | 17
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Behoorlijke buikpijn naa een uurtje Slik het nu voor de tweede keer , eerste keer ging ik dood van de pijn had toen vantevoren niks gegeten Tweede keer nog steeds buikpijn. Maar wat minder en misselijkheid ik heb het maar 1 Kuur moeten innemen 2 tabletten in een dag en daar na zou het weg moeten zijn enkele dagen , weet iemand of het normaal gesproken is maar een kuur [lees meer...]?

11-12-2019 | Vrouw | 18

28-02-2017 | Vrouw | 18
Chlamydia
Na mijn eerste uitstrijkje bij de gynaecoloog bleek ik chlamydia te hebben, waarschijnlijk van op een vuil toilet te gaan zitten waar ik het niet van wist. Nu moest ik vandaag 2 tabletten van elk 500mg eenmalig innemen en mijn vriend ook. Een uur na de inname kreeg ik het enorm warm en werd heel erg misselijk, kreeg buikkrampen en was winderig. Momenteel bijna 4uur na inna[lees meer...]me lig ik in bed en heb enorme hartkloppingen waardoor ik moeilijk kan ademen en dus ook moeilijk kan slapen. Ben benieuwd wat morgen brengt en of het beter zal zijn. Het rare is dat mijn vriend helemaal geen bijwerkingen heeft (des te beter) maar ben wel wat in paniek. Ik moet binnen 6weken terug op controle om te kijken of de soa weg is. Laten we het beste hopen.

25-11-2016 | Vrouw | 18
Voorhoofdsholteontsteking
Flinke buikkramp en slapeloze nachten gehad van dit middel. Pijn is alleen maar verergerd

10-03-2016 | Vrouw | 18
Keelontsteking
Na twee weken enorme hoestbuien te hebben gehad, overgegeven te hebben door het hoesten en erg benauwd te zijn naar de huisarts gegaan. Deze heeft mij Azitromycine voorgeschreven. Na een dag merkte ik al aanzienlijk verschil, m'n hevige hoestbuien waren bijna verdwenen en ik kon weer normaal ademen. Wel heb ik sinds 2 uur na inname van eerste tablet veel last van rugpijn. [lees meer...]Daarnaast werd ik er ook erg winderig van.

16-08-2015 | Vrouw | 18
Bronchitis
Had al lange tijd last van keelpijn en hoesten. Vervolgens voelde ik me benauwd met ademhaling en kreeg pijn aan beide zijkanten van mijn ribben. De huisarts constateerde astmatische bronchitis en kreeg deze kuur Azitromycine 500 mg van TEVA voorgeschreven voor 3 dagen. Mocht dit niet voldoende gaan werken dan overgaan op puf. Ik voelde me deze drie dagen behoorlijk missel[lees meer...]ijk, had buikpijn, oprispingen en diarree. Ik voelde me daarbij behoorlijk ziek en moest veelal liggen. Kortom voor mij een kuur met vele nare bijwerkingen.

03-07-2015 | Vrouw | 18
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na inname buikkrampen ervaren, de gehele dag door. Later op de dag hoofdpijn. 's Avonds winderig en heel ernstige diarree.

17-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
dit is de 4e antibiotica die ik geprobeerd heb. ook deze kuur helpt niet. enkele bijwerkingen zoals misselijkheid en moeheid. voor mij was het het proberen niet waart.

02-01-2019 | Vrouw | 19
Astma

11-10-2017 | Vrouw | 19
Chlamydia
Na 1 uur zware diarree gekregen, dit hield niet op volgende ochtend nog steeds.. halverwege de dag kreeg ik last van hele hevige bloedingen. Hierna ook meteen de dokter gebeld, maar die zei me dat alles oké was en het medicijn zou helpen. Ik voelde me de dagen erna moe, ziek en lusteloos. Vervolgens gingen de klachten van chlamydia weg, maar omdat ik er niet zeker van was[lees meer...] dat dit weldegelijk zo was, heb ik me laten hertesten en wat bleek na al die tijd werd ik nog steeds positief getest op chlamydia.. dus kijk uit want ik loop er in tussen al 4 maanden mee rond.. vraag desnoods een andere kuur aan met hele heftige klachten, ik krijg nu op dit moment de doxycycline.

24-12-2016 | Vrouw | 19
Ontsteking in de borst
Profylaxe ontsteking in de borst na operatie borstvergroting. 's middags rond 4 uur ingenomen en meteen begon mijn buik te rommelen. De hele nacht wakker gelegen enorm misselijk met zelfs braken. Vervolgens een uur op het toilet gezeten met diarree. Een uur geleden de laatste tablet ingenomen en meteen weer klachten aan mijn buik. Ook een enorme opgezwollen buik.

03-11-2020 | Vrouw | 20
azitromycine (500mg)
Wat een troep is dit, en of het werkt? Geen idee. Want ik had van de soa al geen klachten (mijn vriend negatief getest, en ik positief, ze hebben mij ook 2 keer de verkeerde test meegegeven, dus misschien is heel die soa wel gelul). Al met al ik kreeg 2 tabletten van 500mg per stuk. Ik moest ze BEIDEN in 1 keer innemen. En ze zouden dan voor 3 dagen werken. Ik heb me in ti[lees meer...]jden niet zo beroerd gevoeld. Een uur na inname meteen misselijk en buikpijn en de dag erna ondragelijke pijn in mijn buik en heel de dag diarree. Ben bang wat morgen gaat brengen.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum