Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

20-08-2022 | Vrouw | 59
claritromycine (500mg)
Na een dag reactie op m'n nboeddrukmedicijnen. Dit was niet gemeld deze gestopt. Vieze smaak in de mond wat verergerd gedurende de kuur. Na een dag of 9 opgeblazen gevoel en gevoeligheid van slokdarm en mond.

08-02-2022 | Man | 59
Voorhoofdsholteontsteking
6-tal keer per jaar een sinusitis. Voordien altijd amoxilline/clavulaanzuur 3 x 100 mg gedurende 7 dagen gebruikt. Nu Biclar Uno 10 x 500 mg (1/x d) voorgeschreven gekregen. Eerst constipatie, daarna diarree, pijnscheuten in darmen en aan lever, misselijkheid, maar de hartkloppingen en het opgejaagd gevoel speelden me het meest parten. Wel effectief tegen sinusitis, maar b[lees meer...]ijwerkingen zijn te fel.

18-02-2020 | Vrouw | 59
Longontsteking
Voor ernstige hoestklachten met hoorbaar maar niet ophoestbaar slijm in mijn luchtwegen, ben ik naar mijn huisarts gegaan. Na het beluisteren van mijn longen Claritromycine 500 mg. 1x/dg. meegekregen voor een kuur van 7 dagen ter behandeling van longontsteking. Vrijdag 14 februari begonnen en de volgende dag al beduidend minder hoestklachten maar nog wel gerochel. Bijwerki[lees meer...]ng pijn in maag, buik en rug bestreden met paracetamol. Zaterdag 15 februari tweede en laatste tablet ingenomen. Dit aangezien de bijwerkingen van verwardheid en spierslapte mijzelf en mijn omgeving erg BEANGSTIGDE. Deze laatste ernstige bijwerkingen verdwenen langzaam na twee dagen. Alhoewel dit medicijn mij wel grotendeels van de hoest af heeft geholpen na slechts 2 tabletten, zou ik deze antibiotica NOOIT meer nemen! In de twee dagen na de stopzetting van het medicijn werd het gerochel steeds minder. Vandaag 18 februari voel ik me gelukkig stukken beter en 'normaler/mijzelf' geworden. Ook heb ik voor het eerst weer goed en aaneensluitend kunnen slapen.

12-03-2015 | Vrouw | 59
Bronchitis
Na een dag of 2 begonnen de bijwerkingen: rommelende darmen (gelukkig geen diarree), extreme moeheid, heel veel hoofdpijn, jeukende huiduitslag (gelukkig beperkt), nare ijzerachtige smaak in mijn mond, droge mond. Heb gisteren de laatste tabletten ingenomen maar de moeheid en de hoofdpijn zijn nog steeds aanwezig. De bronchitis is wel over!

26-04-2018 | Vrouw | 58
Longontsteking
Na eerst een kuur van Amoxilline met clavulaanUur van 10 dgn deze had niet geholpen, kreeg ik Claritromycine 500mg na de eerste dag al meteen verbetering, wel een bittere smaak en heel moe. Was blij met het fesultaat en nam de bijwerking maar voor lief. Na een week weer op geknaot. Nu nig mijn energie weer opbouwen.

16-01-2015 | Man | 58
Bijholteontsteking
Gebruik het nu drie dagen en eigenlijk geen enkel probleem met de bijwerkingen tot nu toe. Dit komt waarschijnlijk omdat ik altijd een pro-biotica gebruik als ik een anti-bioticakuur van de huisarts of specialist krijg.

03-02-2021 | Vrouw | 57
claritromycine (500mg)
Heb dit middel al vaker gehad omdat 2 andere soorten antibiotica ernstige allergie veroorzaakten. Toen geen problemen. Deze keer heel veel bijwerkingen Wondroos nog steeds niet weg na 10 dagen, ben heel angstig, depri en slaap vreselijk slecht al vanaf dag 1 dat ik het inneem, ik ben gewoon doodop en wil gewoon slapen. Ik geeuw de hele dag door maar als ik in bed lig kr[lees meer...]ijg ik het Spaans benauwd. Morgen laatste dag, dat gaan we niet meer doen. Dan verzinnen ze maar wat anders.

18-11-2014 | Man | 57
claritromycine
Slik dit medicijn gedurende één week samen met Amoxilline 500 mg 2x per dag 2x 500 mg. Dus weet niet welke bijwerkingen door welk medicijn veroorzaakt wordt. In elk geval maagpijn een half uurtje na het innemen, diarree in de ochtend, vieze smaak in de mond 's ochtends en duizeligheid na 5 dagen gebruik. Of het helpt moet ik nog afwachten.

09-05-2019 | Vrouw | 56
Oorontsteking
Deze kuur gekregen voor een fikse oorontsteking , nadat een andere kuur me niet hielp is deze me gegeven door de dokterswacht. Hij begon na 2 dagen te werken. Heb nog nooit zo'n vervelende bijwerking gehad als met dit middel. Ben na 5 dagen gestopt zo'n buikpijn en spierpijn. Nu nog ontzettend misselijk, buikpijn en diarree. Dit middel never nooit meer .

14-09-2022 | Man | 55
Longontsteking
Eenmalig nooit meer dit medicijn is erger dan de kwaal ik heb dit nog nooit mee gemaakt algehele ellende 6 dagen vol gehouden moest no drie dagen maar ben gestopt omwille door de bijwerkingen je kan heel dr dag niks doen moe geen eetlust en algehele ellende dit medicijn zou verboden moeten zijn nu ik gestop ben heb ik weer normaal contact met me eigen lichaam en geest wat [lees meer...]hel waren die dagen nooit meer

23-05-2017 | Vrouw | 55
Complicatie na operatie
Na het verwijderen van huidkanker kreeg ik na 2 weken onderhuids toch nog een ontsteking. Kreeg van de huisarts Claritromycine 2x dgs 500mg voorgeschreven. Meteen een uur na de eerste inname begonnen de bijwerkingen: misselijk, winderig en bittere smaak. Heb 7 van de 14 capsules ingenomen omdat vooral mijn tong zeer pijnlijk was (wittig en scheurtjes).

10-12-2019 | Vrouw | 54
Bijholteontsteking
Kreeg dit wegens overgevoeligheid aan penicilline. Vanaf de eerste inname (2 x 500mg /dag) slechte vieze smaak in de mond. Eten smaakte niet meer. Dag 2 maagpijn. Dag 3 maagpijn, steken in mijn darmen, felle pijnscheuten thv de lever. Onrustig gevoel. Hartkloppingen. Naar huisarts gebeld, mocht direct stoppen. En nu hopen dat deze bijwerkingen snel verdwijnen. Bah. Nooit[lees meer...] meer.

11-08-2018 | Vrouw | 54
Helicobacter pylori
Mijn klacht was hoesten en slijm soms tot overgeven toe nu na de kuur 80 procent vermindering hiervan.

09-10-2019 | Vrouw | 53
Bijholteontsteking
Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.

07-03-2019 | Man | 53
Luchtweginfectie
luchtweg infectie. Kon niet meer slapen. zware hoofdpijn, Opgejaagd, onrust, depressief, In de war. Na 3 dagen gestopt.

22-08-2013 | Vrouw | 53
Eczeem
Heb PCL eczeem. Onstekingen van de huid.... Heb nu deze kuur van Calritromycine, 2dd 250 mg., gedurende 4 weken (!). Dit is de derde dag van de kuur en ik moet zeggen, na alles wat ik hier gelezen heb, het valt me reuze mee. Beetje hongergevoel en de spijsvertering gaat wat sneller, op zich wel fijn omdat die heel lang juist te langzaam was. Hopelijk slaat dat niet door i[lees meer...]n diarree. Gebruik ook insuline, Pantoprazol 40 mg., en Thyrax 0,1 mg. So far so good!