Longontsteking (21 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

04-07-2020 | Vrouw | 37
claritromycine (250mg)
Bacteriële infectie
Tijdens het gebruik (2 weken) had ik last van diaree en huiduitslag. Op zich niet heel hinderlijk als dat bij die 2 weken was gebleven maar ik ben nu 1 maand geleden gestopt met de kuur, de bacteriële infectie is helemaal verdwenen maar de bijwerkingen van het medicijn zijn er nog steeds.

06-07-2015 | Vrouw | 37
claritromycine (250mg)
Rosacea
Ik heb dit 10 weken geslikt i.v.m. vorm van rosacea / periorale dermatitis. Het was zeer effectief aangezien de uitslag binnen 4 dagen weg was maar de bijwerkingen waren vreselijk. Hartkloppingen / slapeloosheid / verminderde eetlust en enorme paniekaanvallen. Deze AB dus nooit meer.

06-10-2014 | Vrouw | 37
claritromycine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van de tandarts omdat ik allergisch ben voor penicilline. Ik moet er 2 ineens innemen 1x per dag ( 500mg ). Ik heb een redelijk sterke maag maar ongeveer 15-20 min. na inname kon mijn maag deze pillen toch ook niet aan. Ik ben misselijk geworden en had ook last van duizeligheid en vieze smaak in mijn mond. Ik heb er bij gegeten en ik m[lees meer...]oet wel zeggen na ongeveer een uurtje verdwijnt de misselijk wel maar krijg je een hongergevoel in de plaats. Ik voel mij ook vermoeid, heb toch het gevoel dat dit zware antibiotica is.

15-08-2014 | Man | 37
claritromycine
Gebruik het medicijn nu een paar dagen en gelijk bij de eerste nacht kon ik moeilijk in slaap komen. Ik kan sowieso slecht tegen suiker eten voor bedtijd (helaas voor de lekkere chocoladereep) en daar let ik dan ook altijd wel op, maar had die avond ook niet laat nog suiker gegeten dus vond het vreemd. Nacht twee idem, moeilijk in slaap komen maar had wel een klein stukje[lees meer...] taart op, dus was het nog opvallend dat het door het medicijn kwam. Nacht drie (afgelopen nacht) zonder suiker naar bed en heb geen één minuut geslapen. Bizarre ervaring gewoon. Je ligt daar in een soort slaapstand en je lichaam rust wel maar je geest niet. Ik werd er gefrustreerd van en ging beneden kijken naar de lijst bijwerkingen voor dit medicijn en jawel, slapenloosheid stond erbij. Ga straks de huisarts even bellen om te vragen of ik iets anders kan krijgen, buiten de bijwerking namelijk nog geen effect met klachtenvermindering. Balen!

28-09-2013 | Vrouw | 38
Bronchitis
Ik slik deze medicijnen voor een bronchitis,de bijwerkingen vind ik heftig en het effect minimaal. Nu na 4 dagen heb ik het nog steeds benauwd.vreselijke maagpijn en diarree en slapeloosheid...ook een raar gevoel in mijn lijf soort zenuwen op mijn spieren...ik probeer het morgen nog 1 dag en dan stop ik ermee. Voor mij is dit niet het juiste medicijn

27-02-2022 | Vrouw | 39
Longontsteking
Vanwege borstvoeding op deze kuur uitgekomen. Perfect! Eerste dag hartkloppingen, deze waren de volgende dag weg. Koorts met 12u verdwenen. Wel vieze smaak in mond, maar als dat alles is.... Nu kuur afmaken, maar zonder bijwerkingen is dat geen probleem!

07-05-2021 | Vrouw | 39
Bacteriële infectie
Ik heb deze medicijn gehad nadat ik vreselijke pijn kreeg op me borst. Bleek een bacterie in de maag. Ik heb nog steeds erge pijn dag 3 van gebruik. Soms zo erg dat ik ervan ga huilen. Het lijkt alsof de pijn uitstraalt naar mijn onderbuik (stekende zurende pijn). Deze tabletten drink ik in combianatie met omeprazol auro 40 mg en amoxicilline 500 mg. Daarnaast heb ik o[lees meer...]ok nog mijn bloeddruk tabletten amlodiphine 5 mg en enalaprilmaleaat 10 mg . Ik kreeg voorheen maagpap. Ik woon in Suriname

23-01-2020 | Vrouw | 39
Longontsteking
Nu half 1 in de nacht lig er wakker van. 2de tablet van de kuur....Opgeblazen gevoel en misselijk en diaree. Honger gevoel....dus maar wat gegeten. Na de eerste tablet echt duidelijk minder hoesten...gekregen voor infectie longen. Ik zelf kamp met een angststoornis en dat ze dat dit geven met deze bijwerkingen. Heb bewust niet gelezen maar had beter de ervaringen kunnen le[lees meer...]zen wat een hel......morgen bellen want 7 dagen ga ik dit niet trekken.

16-08-2019 | Vrouw | 40
Chlamydia
Ik voelde mijn luchtwegen voor de 1e x terug open gaan. Ik heb wel de indruk dat de infectie wat tot bedaren gebracht is maar niet geheel over. Er was Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae. Ik lag wakker van Clarithromycine en had zware hartkloppingen en op de duur gingen mijn nieren pijn doen naar het einde van de kuur had ik veel pijn aan mijn nieren. Nu ben ik[lees meer...] naar Doxycicline moeten overstappen maar na 1 pil ondraaglijke bijwerkingen terug naar Chlarytromicine overgestapt. Voor mij nooit geen Doxycicicline meer wat er ook gebeurt.

12-01-2017 | Man | 40
claritromycine (500mg)
Het helpt bij mij erg goed. Zwelling word al minder.

18-11-2015 | Vrouw | 41
Aangezichtspijn
ik heb het gekregen en ik heb ernstige bijwerkingen, hartkloppingen, oor doofheid, en ik ben me gestopt na een week, want ik krijg zulke ernstige hartkloppingen. ik dacht ik krijg een hartaanval. Heb je problemen met hart, pas dan op voor het medicijn! nachtmerrie. tot vandaag heb ik hartkloppingen, weet niet of het weg trekt, anders weer naar de huisarts!

24-01-2014 | Vrouw | 41
Allergie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door de kno arts.Ik had vreselijk last van de hik en slecht zicht bij het opstaan en opstipatie.

29-12-2013 | Vrouw | 41
Bijholteontsteking
Na het innemen van de 3e pil werd ik erg ziek. Enorme opgezette pijnlijke buik, vieze smaak tong, ontzettend moe waardoor ik bijna het bewustzijn verloor, totaal geen honger en enigszins misselijk. Ik heb toch maar even volgehouden en na pil nr 6 werd het stukken beter. De kuur duurt 10 dagen en ik denk dat ik het wel ga volhouden. Ik heb voor- en bijholteontsteking met l[lees meer...]ast van mijn evenwichtsorgaan (duizelig) maar tot op heden merk ik nog niet veel verbetering. Ik ben nu al 4,5 dag bezig. Ik heb een echt antibiotica verleden maar dit is best een heftige. Hiervoor ook nog doxicyline geslikt maar dat had totaal geen effect helaas.....

06-08-2013 | Vrouw | 41
claritromycine
Ik ben maandag met de antibiotica begonnen en voelde me dinsdag al niet lekker. s'avonds was ik erg misselijk en duizelig. Ik sliep toen al niet geweldig. Woensdag had ik hoofdpijn en was ik erg duizelig en mijn eetlust was niet geweldig en een vieze smaak in mijn mond. En ik voelde me niet goed, beetje down. Woensdag op donderdagnacht kreeg ik last van hallucinaties en he[lees meer...]el erg vervelend nachtmerries. Echt de gekste dingen kwamen voorbij. Iedereen ging dood en met al mijn geliefden gebeurde wel iets. Ik stond die dag gebroken op en had de hele dag huilbuien. Savonds op de bank viel ik af een toe een beetje weg en meteen weer die hallucinaties dat mijn vriend er van schrok hoe ik bezig was. Die nacht was het helemaal mis. Ik durfde mijn ogen niet meer dicht te doen. Heb de hele nacht de tv aan gelaten, maar was natuurlijk kei kapot. Vrijdag was ik de kluts kwijt, ik kon allen maar huilen en bibberde helemaal van binnen. Ik heb meteen de dokter gebeld en ik moest meteen stoppen en komen. Ik heb toen ocxepam gekregen om effe rustig te worden. Maar Ik durfe de winkel niet in en was inwendig zo bang. Maar Waarvoor!!!!!! Nu is het inmiddels dinsdag en lijk ik wel depressief. Ik moest weer gaan werken, maar t gaat gewoon niet. Jeetje wat een bijwerkingen. Waarschijnlijk ben ik allergisch ervoor. Die nachtmerries en hallucinaties heb ik toch al eens eerder gehad 2 jaar geleden ook met deze pillen, alleen toen slikte ik pijnstillers met codeïne erbij en toen dacht de dokter dat het daar door kwam. Maar het komt dus van de antibiotica.

28-06-2013 | Man | 41
Voorhoofdsholteontsteking
500 mg 2x daags 15 min na inname hartkloppingen benauwd en vermoeid gelijk arts gebelt en meteen moeten stoppen . nu docxiciclyne

30-08-2016 | Vrouw | 42
Bacteriële infectie
Na 4 dagen dit middel te hebben gebruikt werd ik Paranoia, verward, angstig, kreeg hartkloppingen ( en mijn hart sloeg soms over), opgezwollen tong en keel tot bijna kokhals, moeite met ademen, metaalachtigsmaak in neus en mond, verminderde eetlust, angstzweet, verandering van smaak en reuk, maar het meest angstige klacht was dat opgezwollen strottenhoofd. Dat op een gegev[lees meer...]en moment niet te kunnen ademen. Vandaag gestopt met het middel. Dokter bel me zo voor een alternatiefmiddel. Hoop dat het de bacteriële infectie niet compliceerd.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum