Longontsteking (22 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

03-10-2015 | Man | 84
claritromycine (250mg)
Longontsteking
Na een aantal dagen dit middel gebruikt te hebben, had ik geen reuk nog smaak meer. Tot op heden heb ik dat ook nog niet terug. Mijn huisarts gaf aan dat het een bijwerking kon zijn. Zijn er meerdere mensen welke deze bijwerking hebben ervaren?

12-03-2015 | Vrouw | 27
Pneumonie
Na de diagnose longontsteking, was dit de tweede kuur antibiotica die ik na 3 dagen voorgeschreven kreeg gezien genezing uit bleef. De kuur bestond uit twee tabletten van 250 mg p.d. na inname van de eerste tablet voelde ik mij prima, ongeveer 7 uur later was het tijd om tablet 2 in te nemen. Tot dusver geen vuiltje aan de lucht. Ongeveer een uur later kreeg ik een vreem[lees meer...]de bittere smaak in mijn mond. Dit heb ik een keer eerder bij een ander antibioticum ervaren dus dit leek mij niet zorgwekkend. De ellende begon 3 uur nadat ik was gaan slapen en opeens zeer angstig wakker werd rond 1 uur midden in de nacht. Ik voelde mij ongekend vreemd en voelde mij super wakker,onrustig en angstig. Ik begon dingen te horen die er helemaal niet waren en mijn gedachtes schoten alle kanten op, waardoor ik het idee kreeg dat ik gek aan het worden was. Naast deze gewaarwordingen, kreeg ik na 2 uur angstig in bed liggen opeens last van auditieve hallucinaties. Ik hoorde klassieke muziek en was er van overtuigd dat mijn ouders waar ik op dat moment logeerde gek waren geworden en opeens midden in de nacht muziek begonnen te draaien. Ergens was ik toch helder en besloot ik een kijkje te gaan nemen. Hieruit bleek dat het totaal stil was in huis en ik begon toen te beseffen dat er iets heek vreemds gaande was. Ik heb vanaf dat moment geen oog dicht gedaan en meteen de volgende ochtend de huisarts gebeld. Deze schrok en adviseerde mij direct te stoppen met de kuur. Na een dag begon ik mijzelf weer normaal te voelen maar besefte wel dat dit ondanks dat het NIET in de bijsluiter omschreven stond wel een noemenswaardige bijwerking is die er naar mijn mening zeker hoort in te staan! Op advies van mijn arts maak ik een melding bij de apotheek en hoop ik dat dit verhaal anderen alert maakt op deze mogelijke bijwerking! Maak er melding van op de lareb databank (nederlands instituut bijwerkingen databank).

09-02-2015 | Man | 48
claritromycine (500mg)
Vanaf het 2de uur begonnen mijn darmen te borrelen, bij gewoon normaal eten. Geen last van maag of andere bijwerkingen. Maar ik kan niet gaan werken als mijn darmen ineens opblazen, en ik een wc moet bereiken!!! Het is duidelijk te horen hoe mijn darmen tekeer gaan. En het was voor allergieën in de neus.

20-11-2013 | Vrouw | 60
Longontsteking
Ik moest om 8 en 20 uur een tablet nemen beginnende Maandag 20 uur. De eerste twee pillen had ik geen problemen mee maar van de derde kreeg ik na een uur hartkloppingen, benauwdheid, knikkende benen als ik uit bed ging lopen, duizeligheid, hoofdpijn, pijn in linkerbeen en dood gevoel in mijn linkerarm. ben gelijk de volgende dag ermee gestopt. Deze pillen maakten me nog zi[lees meer...]eker dan dat ik al was. Hoef ze nooit meer te hebben

28-06-2013 | Man | 41
Voorhoofdsholteontsteking
500 mg 2x daags 15 min na inname hartkloppingen benauwd en vermoeid gelijk arts gebelt en meteen moeten stoppen . nu docxiciclyne

28-03-2013 | Vrouw | 58
claritromycine
Ik neem 1x 1000 mg per dag, nu voor de tweede dag pas. Ik ben zieker van de medicijnen dan van de ziekte zelf. Ik heb dan ook besloten er gewoon mee op te houden. Wat een vergif is dit!

20-08-2022 | Vrouw | 59
claritromycine (500mg)
Na een dag reactie op m'n nboeddrukmedicijnen. Dit was niet gemeld deze gestopt. Vieze smaak in de mond wat verergerd gedurende de kuur. Na een dag of 9 opgeblazen gevoel en gevoeligheid van slokdarm en mond.

08-02-2022 | Man | 59
Voorhoofdsholteontsteking
6-tal keer per jaar een sinusitis. Voordien altijd amoxilline/clavulaanzuur 3 x 100 mg gedurende 7 dagen gebruikt. Nu Biclar Uno 10 x 500 mg (1/x d) voorgeschreven gekregen. Eerst constipatie, daarna diarree, pijnscheuten in darmen en aan lever, misselijkheid, maar de hartkloppingen en het opgejaagd gevoel speelden me het meest parten. Wel effectief tegen sinusitis, maar b[lees meer...]ijwerkingen zijn te fel.

03-02-2021 | Vrouw | 57
claritromycine (500mg)
Heb dit middel al vaker gehad omdat 2 andere soorten antibiotica ernstige allergie veroorzaakten. Toen geen problemen. Deze keer heel veel bijwerkingen Wondroos nog steeds niet weg na 10 dagen, ben heel angstig, depri en slaap vreselijk slecht al vanaf dag 1 dat ik het inneem, ik ben gewoon doodop en wil gewoon slapen. Ik geeuw de hele dag door maar als ik in bed lig kr[lees meer...]ijg ik het Spaans benauwd. Morgen laatste dag, dat gaan we niet meer doen. Dan verzinnen ze maar wat anders.

04-07-2020 | Vrouw | 37
claritromycine (250mg)
Bacteriële infectie
Tijdens het gebruik (2 weken) had ik last van diaree en huiduitslag. Op zich niet heel hinderlijk als dat bij die 2 weken was gebleven maar ik ben nu 1 maand geleden gestopt met de kuur, de bacteriële infectie is helemaal verdwenen maar de bijwerkingen van het medicijn zijn er nog steeds.

18-02-2020 | Vrouw | 59
Longontsteking
Voor ernstige hoestklachten met hoorbaar maar niet ophoestbaar slijm in mijn luchtwegen, ben ik naar mijn huisarts gegaan. Na het beluisteren van mijn longen Claritromycine 500 mg. 1x/dg. meegekregen voor een kuur van 7 dagen ter behandeling van longontsteking. Vrijdag 14 februari begonnen en de volgende dag al beduidend minder hoestklachten maar nog wel gerochel. Bijwerki[lees meer...]ng pijn in maag, buik en rug bestreden met paracetamol. Zaterdag 15 februari tweede en laatste tablet ingenomen. Dit aangezien de bijwerkingen van verwardheid en spierslapte mijzelf en mijn omgeving erg BEANGSTIGDE. Deze laatste ernstige bijwerkingen verdwenen langzaam na twee dagen. Alhoewel dit medicijn mij wel grotendeels van de hoest af heeft geholpen na slechts 2 tabletten, zou ik deze antibiotica NOOIT meer nemen! In de twee dagen na de stopzetting van het medicijn werd het gerochel steeds minder. Vandaag 18 februari voel ik me gelukkig stukken beter en 'normaler/mijzelf' geworden. Ook heb ik voor het eerst weer goed en aaneensluitend kunnen slapen.

29-01-2020 | Vrouw | 63
Bronchitis
Dit medicijn is echt rotzooi. Veel bijwerking. Heb het gekregen voor bronchitis maar werd er alleen nog maar benauwder van. Lag ook de halve nacht wakker. Nee voor mij dit medicijn nooit meer.

23-01-2020 | Vrouw | 39
Longontsteking
Nu half 1 in de nacht lig er wakker van. 2de tablet van de kuur....Opgeblazen gevoel en misselijk en diaree. Honger gevoel....dus maar wat gegeten. Na de eerste tablet echt duidelijk minder hoesten...gekregen voor infectie longen. Ik zelf kamp met een angststoornis en dat ze dat dit geven met deze bijwerkingen. Heb bewust niet gelezen maar had beter de ervaringen kunnen le[lees meer...]zen wat een hel......morgen bellen want 7 dagen ga ik dit niet trekken.

09-10-2019 | Vrouw | 53
Bijholteontsteking
Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.

01-10-2019 | Man | 26
claritromycine (500mg)
Na de eerste pil meteen een rare mondsmaak en een zware maag. Na 2 of drie dagen vermoeid, niet lekker en meer bijwerkingen. Na 7 dagen van de kur van 14 niet meer fit. De pillen waren vrij groot om door te slikken. Goed en stevig (vet) eten bij de pillen leek het branden van de maag te verminderen. Paracetamol tegen de hoofdpijn. Nu een week na de kuur nog last va[lees meer...]n een metaal smaak en de pillen werkte niet.

10-01-2019 | Vrouw | 80
claritromycine (500mg)
Als u mijn bijwerkingen leest, snapt u wel dat het een zware dobber was, over het algemeen gaat medicijnen innemen gemakkelijk. Voor de bittere smaak hielp een zout dropje een beetje.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum