Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

27-08-2020 | Vrouw | 21
Bacteriële infectie
- LEES DIT EVEN HELEMAAL Voor een heftige uitslag rond mijn mond deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Bij eerste inname na een uur extreem honger gevoel met vreselijke zweet aanvallen. Ik dacht eerst dat ik te weinig gegeten had maar toen ik dit bij de 2e inname van de pil weer hetzelfde ervaarde na een pizza te hebben gegeten als avond eten kwam ik erachter dat het [lees meer...]door de antibiotica komt. Diezelfde avond ineens een vreselijke gore bittere smaak in mijn mond. Dit hield aan tot dat ik mijn volgende antibiotica pil moest innemen de volgende ochtend. Hierdoor slaap ik vreselijk slecht, de smaak die je krijgt wanneer je ook maar even niks gedronken hebt of geslapen hebt is heel vies ik word er wel 20 keer op een nacht wakker van. De bijwerkingen werden alleen maar erger. Duizelig, vieze smaak, hartkloppingen, gesprekken niet meer kunnen volgen, slecht kunnen horen wat de ander zegt, woorden niet meer weten (ik was zelfs mn eigen email adres op een begeven moment vergeten) woorden in zinnen meerdere keren herhalen. Het lijkt wel alsof je helemaal aan het trippen bent. Nu dag 3 en ervaar nog steeds de gore smaak, hoofd ook erg moe ik hoor sinds gister wel beter maar praten gaat niet beter, erg moeite met nadenken en gewoon simpel een verhaal vertellen door ineens woorden te herhalen in een zin. Ik heb weinig keus en zal dit middel moeten innemen nog de komende 4 dagen wil ik weten of dit mijn uitslag verminderd. Tot nu toe meer blaasjes erbij gekregen maar werd wel wakker met wat uitgedroogde plekjes dus het zou ontzettend fijn zijn als de bijwerkingen het waard zijn. Ik wou per direct stoppen met dit middel maar de huisarts adviseerde dat ik toch door moest gaan ondanks de hartkloppingen die zelfs snachts nog aanhouden waardoor je de hele nacht aan het hardlopen bent. Ik had besloten niet meer door te gaan ook op advies van de huisarts assistente maar ik blijf de komende dagen thuis dus ik ga toch door en kijken of dit mij gaat helpen van mijn uitslag af te komen. Wat trouwens niet eens zeker is of dit het wel is. Ik heb weer een ander middel voorgeschreven gekregen omdat ik deze bijwerkingen ervaar maar dat is een anti malaria middel en ik begreep dat dit gebruikt word om te testen of het bij Covid-19 werkt. Dan wacht ik liever even af of deze kuur helpt. Bijwerkingen heb ik extreem ervaren, resultaat nog niet bekend.

04-07-2020 | Vrouw | 37
claritromycine (250mg)
Bacteriële infectie
Tijdens het gebruik (2 weken) had ik last van diaree en huiduitslag. Op zich niet heel hinderlijk als dat bij die 2 weken was gebleven maar ik ben nu 1 maand geleden gestopt met de kuur, de bacteriële infectie is helemaal verdwenen maar de bijwerkingen van het medicijn zijn er nog steeds.

07-05-2021 | Vrouw | 39
Bacteriële infectie
Ik heb deze medicijn gehad nadat ik vreselijke pijn kreeg op me borst. Bleek een bacterie in de maag. Ik heb nog steeds erge pijn dag 3 van gebruik. Soms zo erg dat ik ervan ga huilen. Het lijkt alsof de pijn uitstraalt naar mijn onderbuik (stekende zurende pijn). Deze tabletten drink ik in combianatie met omeprazol auro 40 mg en amoxicilline 500 mg. Daarnaast heb ik o[lees meer...]ok nog mijn bloeddruk tabletten amlodiphine 5 mg en enalaprilmaleaat 10 mg . Ik kreeg voorheen maagpap. Ik woon in Suriname

30-08-2016 | Vrouw | 42
Bacteriële infectie
Na 4 dagen dit middel te hebben gebruikt werd ik Paranoia, verward, angstig, kreeg hartkloppingen ( en mijn hart sloeg soms over), opgezwollen tong en keel tot bijna kokhals, moeite met ademen, metaalachtigsmaak in neus en mond, verminderde eetlust, angstzweet, verandering van smaak en reuk, maar het meest angstige klacht was dat opgezwollen strottenhoofd. Dat op een gegev[lees meer...]en moment niet te kunnen ademen. Vandaag gestopt met het middel. Dokter bel me zo voor een alternatiefmiddel. Hoop dat het de bacteriële infectie niet compliceerd.

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Wegens een hardnekkige bacteriële infectie met een mycobacterie in de huid en weke delen van mijn hand langdurig deze antibiotica geslikt icm andere antibiotica. De enige bijwerkingen die ik had waren een bittere smaak in mijn mond en af en toe wat slechter slapen. Helaas heeft de antibiotica tot nu toe voor mijn aandoening nog niet het gewenste resultaat gehad en ik sl[lees meer...]ik het al meer dan een jaar, 2x daags 500 mg.

23-04-2021 | Vrouw | 70
Bacteriële infectie
Ik had een maag/darm bacteria, deze is een hardnekkige. Eerste 3 dagen vol te houden al heb ik 3 dagen niet kunnen slapen maar het het ergste was dat ik op 4e dag ook s'nachts diarree had en flauwvallen. Ik moest ze 7 dagen innemen en ben op 5de dag gestopt! Wat een rotzooi, nooit meer!