Ervaringen met Claritromycine

Longontsteking (24 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

29-01-2020 | Vrouw | 63
Bronchitis
Dit medicijn is echt rotzooi. Veel bijwerking. Heb het gekregen voor bronchitis maar werd er alleen nog maar benauwder van. Lag ook de halve nacht wakker. Nee voor mij dit medicijn nooit meer.

04-11-2015 | Vrouw | 65
Bronchitis
Koorts is weg, maar ik voel mij nog steeds zwak en heb constant lichte hoofdpijn.

12-03-2015 | Vrouw | 59
Bronchitis
Na een dag of 2 begonnen de bijwerkingen: rommelende darmen (gelukkig geen diarree), extreme moeheid, heel veel hoofdpijn, jeukende huiduitslag (gelukkig beperkt), nare ijzerachtige smaak in mijn mond, droge mond. Heb gisteren de laatste tabletten ingenomen maar de moeheid en de hoofdpijn zijn nog steeds aanwezig. De bronchitis is wel over!

28-09-2013 | Vrouw | 38
Bronchitis
Ik slik deze medicijnen voor een bronchitis,de bijwerkingen vind ik heftig en het effect minimaal. Nu na 4 dagen heb ik het nog steeds benauwd.vreselijke maagpijn en diarree en slapeloosheid...ook een raar gevoel in mijn lijf soort zenuwen op mijn spieren...ik probeer het morgen nog 1 dag en dan stop ik ermee. Voor mij is dit niet het juiste medicijn

23-11-2019 | Man | 32
Bronchitis
Hele slechte ervaring! De grootste rommel die je je maar kunt voorstellen. Ik ben door de vele ziektes gewoon van medicatie te nemen. Ook antibiotica dus. Maar dit slaat helemaal nergens! De bijwerkingen van dit medicijn is zo extreem dat je er beter niet aan begint. 6 dagen lang heb ik het vol gehouden... Eerste twee dagen helemaal geen probleem. Tot de 3e dag... Ik begon[lees meer...] overal spierspasmen te krijgen in benen en armen. Nooit last gehad van m'n hart doormiddel van medicatie. Tot nu, ik dacht dat m'n hart op bepaalde momenten uit m'n lichaam ging springen! De hele dag door extreme vermoeidheid, wanneer je op het punt staat te slapen is slapen helemaal niet mogelijk! Je bent als het ware erg slapeloos. Om dan ook nog maar te zwijgen van de nare hoofdpijn en hallucinaties! Alsook een erg vieze smaak in de mond! Nooit eerder liep ik gewrichtsontstekingen op in de afgelopen 35 jaar. Helaas was dit deze keer wel het geval, ook al verklaart de dokter me gek. Ik ben er van overtuigd dat dit mede door deze soort antibioticum is! Weinig goeds te vertellen, het ziektegevoelig is extremer dan dat het ooit iets van medische verbetering geeft. Grootste gif ooit!

08-01-2018 | Man | 44
Bronchitis
Gewoon zooi. Weet capsule niet door mn keel te krijgen. Na een uur voel je dat de stof gaat werken, je wordt moe, ruikt anders smaak is anders, wordt steeds erger. Dan maar hondsmoe naar bed. Na verloop van uren zakt t weer af. Innemen gaat beste nog met grote schep havermoutpap met veel stroop.

09-11-2015 | Man | 60
Bronchitis
Ik kreeg 2x 500 mg voorgeschreven en direct daarna kreeg bij het ophoesten van slijm een metaalachtige smaak in mijn mond. Drie dagen na gebruik 100 mg per dag ging mijn tong bloeden, toen per direct gestopt met de kuur en de huisarts geraadpleegd.

14-02-2015 | Man | 49
Bronchitis
clarithromycin is wel effectief tegen bronchitis maar het geeft ook een algemeen gevoel van lichte chemotherapie : dit is zwaar spul. Bijwerkingen : chronische en onverklaarbare vermoeidheid, lichte diarree, koorts-opstoten, duizeligheid en verlies van eetlust en energie; men heeft het gevoel dat het hele lichaam onder invloed staat deze stof, maar het doet wel wat het ve[lees meer...]rondersteld is te moeten doen. Na 5 dagen inname verminderen symptomen geleidelijk aan. Duizeligheid en vermoeidheid persisteren, tot enkele dagen na stopzetting, dus totdat de stof volledig gemetaboliseerd is en de laatste restanten uit het lichaam verdwenen zijn. Dit kan wel 1 tot 2 weken nà stopzetting vd kuur duren. Darmproblemen zijn op te lossen door bijkomende inname van inuline en ultradophilus acidophilus (OTC) en aanpassing vh dieet; duizeligheid en chronische vermoeidheid zijn wel heel vervelende bijwerkingen die handicaperend werken. Zelfde gevoel alsof men een soort kater heeft, maar dan zonder hoofdpijn.