Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen misselijkheid metaalachtige smaak ontsteking maagzuur maagproblemen buikklachten kleine rode bult(en) overal uitslag op armen uitslag beperkt tot nek

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (14 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

15-02-2021 | Vrouw | 30
Kaakontsteking
Ik heb deze pillen nu 10 dagen geslikt 3 maal per dag 2 tabletten. Ik ervaar meteen na inname erge maagpjjn en duizeligheid ik heb de kuur afgemaakt en ben vandaag klaar. De pijn is iets afgenomen maar ik voel wel nog iets zitten wat niet prettig voelt. Volgend tandarts kan dit niet.

27-12-2020 | Vrouw | 62
Wondroos
Ik kreeg een rood plekje op mijn neus en wang, de volgende dag werd ik wakker met een rood opgezet rechterwang en dikke neus. In het ziekenhuis werd ik van de huisartsenpost naar de eerste hulp gestuurd, wegens ernstige wondroos. Omdat ik allergies ben voor Amoxicilline kon ik geen Antibiotica infuus krijgen en kreeg ik Clindamycine voor 2 weken mee naar huis. Na een p[lees meer...]aar dagen had het al effect alleen werd ik wel misselijk ervan. Nu na een week is mijn gezicht bijna genezen maar heb ik wel pijn in mijn mond , alsof je aften ontwikkeld,ontzettende dorst en buikpijn. Ook steeds een bittere smaak in mijn mond.

23-12-2020 | Man | 25
Amandelontsteking
2 maand met ontstoken amandelen gezeten, na amoxicilline en staphycid een allergische reactie met mijn keel die toesloeg was dit de oplossing... De bijwerkingen zijn echt ni te houden voor mij... Vanaf dag 1 zware diaree, duizeligheid en enorm enorm slap gevoel in spieren cva nog dacht ik... Ook dood dood moe en continu slapen, Na mijn volledige kuur te hebben afgekregen,[lees meer...] is de hel mijn slokdarm volledig losgebarsten nog nooit zoveel pijn gehad ik dacht dat ik een hartaanval had... Onbeschrijflijk branderig gevoel Enorme maaglast en darmen zijn helemaal kapot... Ik hoop da ik hier vanaf geraak zit al 2 weken aan probiotica na de laatste pil van de kuur maar het wordt weer tijd om langs de huisarts te gaan deze hel mag gaan stoppen al ben ik wel blij dat ik van mijn amandel ontsteking vanaf Ben... Nu nog van de bijwerkingen hopelijk en dan weer de oude :-)

15-09-2020 | Vrouw | 53
Ontsteking (mond)
Ivm allergie voor andere antibiotica deze gekregen bij wortelonsteking onder kies. Capsules met heel veel water ingenomen. geen slokdarm of maagklachten hierdoor. Wel na een paar dagen enorme buikkrampen. En nu nog 2 dgn na afloop kuur nog buikkrampen en geen normale ontlasting. De onsteking is wel weg.

07-08-2020 | Man | 30
Complicatie na operatie
Na een aanrijding met een wagen en de nodige operatie deze medicatie meegekregen om infecties tegen te gaan en dit voor 7 dagen lang. Al na eerste inname verschrikkelijke (metaal)smaak. Verdwijnt net op het moment dat je de volgende moet innemen. Na 2 dagen kwam er dan ook nog eens buikloop bij dat toch de dagelijkse zaken belemmert. Hopelijk na deze kuur nooit meer. [lees meer...]

16-05-2020 | Man | 48
Wondroos
De eerste 2 dagen deed het niets en toen begon het langzaam te werken. Heb wel de hele dag door hoofdpijn

29-03-2020 | Man | 67
Kiespijn

16-02-2020 | Man | 55
Wondroos
rood, warm opgezwollen boven been met centraal een harde zone van 5cm diameter. in het centrum een klein pustelje( etter blaartje)

07-06-2019 | Man | 40
Kaakoperatie
Merk, type en hoeveelheid: DOUBLE-E PHARMA, Clindamycine 300mg capsule. Bij effectiviteit heb ik minimaal staan ivm pas dag 1, dus klopt niet ....hier zal ik later (7dagen kuur)over berichten. Gebruik het pas (dag1) 2de capsule, MAAR wat mij meteen wat opvalt is dat ik er zware slokdarmkrampen van krijg. Ik had(heb) sowieso aanleg ervoor, een jaar of 3 geleden had ik e[lees meer...]r erg last van tot een jaar terug gelukkig geen slokdarmkrampen meer gehad, wat er gebeurde en wat het getriggert heeft.....ik heb eerder een paar x bij mijn tandarts geklaagd over een tand die behandeld was, maar niet tot rust wou (steeds onstekingsgevoel) mij werd steeds verteld dit kan tijd nodig hebben om te herstellen. Na de derde x (weken gestreken) heb ik maar bij mijn tandarts om een foto geeist en ja hoor een ontsteking te grote van een duim in/onder de wortel in kaak(bot), tandarts durfde verder helemaal niks te doen en verwees meteen door naar de kaakchirurg, daar een totale kaak photo en kreeg te horen meteen verwijderen ivm een ontsteking met als gevolg een Cyste in kaak(bot) best een zware ingreep en cyste te controle opgestuurd, uitslag wees op een (naam cyste vergeten) cyste die vanuit een ontsteking ontstaat. Conclusie en mijn les: bij behandeling, pijn en of twijfels vraag(eis) altijd tijdig om een foto. En medicatie kan slokdarmkrampen oproepen, gelukkig in mijn geval hoef ik m maar 7dagen te slikken. Bij slokdarm klachten slikte ik altijd Nexium 20mg(preventief) en bij zware krampen 40mg, en stopte na een week of 3 (klachten kwamen zo goed als niet meer terug. Zoals ik eerder aangaf ik heb nu bijna een jaar geen klachten gehad tot weer dit medicijn. Maandag vraag ik de kaakchirurg of ik dit samen met nexium mag slikken in ieder geval tot ik de keur af heb geslikt (en paar dagen erna nexium preventief slikken)

23-02-2019 | Vrouw | 60
clindamycine (300mg)
Acute necrotiserende gingivitis (ANG, ANUG)
Vanwege hevige kiespijn ' s avonds naar spoedeisende tandarts geweest; wortelkanaalbehandeling gehad. Op 9 januari verschrikkelijke zenuwpijn in kaak en huisarts gevraagd om Oxycodon 5 Mg, 2x daags en 10 dagen Clindamycine in verband met allergie voor penicilline. Pijn bleef hevig, naar tandarts stuurt mij door naar endontoloog voor opnieuw wortelkanaalbehandeling (?). ( [lees meer...]Blijkt achteraf apex-resectie moeten zijn!) 5 februari bij endontoloog wortelkanaalbehandeling, tijdens behandeling raakt hij de nervus vagus! Ik kon niet roepen maar verschrikkelijk, ging tegen het plafond! Opnieuw Ocycodon, ibuprofen, paracetamol, niets hielp. Week later kaakchirurg speodafspraak, na weigering via tandarts via huisarts. Ik wilde hem eruit, kon al die tijd niet kauwen vanwege de verschrikkelijke pijn. Gaat de kaakchirurg met de tandarts overleggen inp laats van in gesprek en uitleg wat er aan de hand is met mij! De tandarts vond ik al slecht qua oorzaak en nalatigheid. Ze wilde hem niet trekken, ik moest er op staan! Ze zei dat haar werk er dan op zat maw geen nazorg....... Tijdens trekken nooit zo'n pijn gehad, Gaf Clindamycine merk Teva mee, geen enkele bijwerking, maar de eerste kuur van de huisarts in januari slokdarmonsteking van merk Sandoz; Heel erg na direct stoppen nog vier dagen last gehad, en met Teva niets. Heb deze bijwerking gemeld bij het Lareb. Nog een keer naar andere kaakchirurg, is mijn hele kaak en wangslijmvlies onstoken en heb ik botinfectie! Nooit een wortelkanaalbehandeling meer, of goede voorlichting van tandarts en zelf vragen om apex-resectie! Je moet tegenwoordig je eigen arts zijn! Dus heb je ook slokdarmonsteking; kijk of je Sandoz hebt gebruikt en meld dit! Overigens geen enkele andere bijwerking met Teva.

28-09-2018 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Buikpijn na 1 dag gebruik en misselijk Voorgeschreven voor 1 specifieke bacterie na verschillende nare bacteriele infecties sinds opname in gedwongen GGZ …. (….) Daarna met moeite pijnstilling, 2 noodzakelijk ervoor al operaties zonder enige zorg van anti biotica want dat is zo slecht voor de diverse ernstige symptomen van de infecties die door 1 huisarts als hooikoort[lees meer...]s werden afgedaan, nu het abces dat in de tijd van 2016 tot aan vorige week pas is leeggezogen linkerborst, op kweek gezet en deze kuur nog proberen, de andere ervoor met moeite voorgeschreven gekregen, 1 arts zei vrolijk kijk eens waar ik tussen zit! ik heb niks! enz toch GGZ patient en gek verklaard nu klachten die op ernstige infectie lijken die onder meldplicht van RIVM valt! Ik ben huiverig voor de bijwerkingen en vraag mij af of het gaat helpen, nu na iname van 1 dag voel ik mij niet beter en buikpijn, ook misselijkheid. (Mijn medicijn : tekst ingekort tot ervaring zelf)

29-05-2018 | Man | 67
clindamycine (300mg)
Bij inname leek het of er een gat in mijn slokdarm brandde. Het bleef gewoon hangen en heb van alles geprobeerd; met yoghurt, banaan etc. Nu op de laatste dag heb ik een uitbraak van rode jeuk vlekken op mijn romp en armen met koorts. Heb nu een ernstige allergie met vreselijk veel jeuk en rode vlekken van haarwortels t/m benen. Ook daarbij koorts tot 39.5.

07-03-2018 | Man | 47
clindamycine (150mg)
Aangezichtspijn

06-09-2017 | Vrouw | 52
clindamycine (300mg)
Mijn kunstschouder bleek op een gegeven moment gebroken. De bacteriën (propionie) hadden de prothese volledig aangevreten en gebroken. Na verwijdering prothese clindamycine gaan gebruiken. Ná het stoppen van het gebruik kreeg ik enorme allergische reacties welke al weken aanhouden... zéér vervelende bijwerking voor mij.

28-06-2016 | Vrouw | 27
clindamycine (15mg/ml)
Ontsteking in de borst
Ik heb o.a chronische borstonstekingen. Na maanden aan klooien met allerlei penicillines die geen effect hadden, hebben ze me tijdens de ziekenhuis opname over gezet op Clindamycine. De onsteking werd minder en sinds dien ( jan 2016) krijg ik dit middel bij de eerste symptomen voorgeschreven. Ik heb het toen in totaal zeven weken geslikt. De eerste dagen last gehad v[lees meer...]an diarree. Daarna geen klachten meer. Sinds gister zit ik weer aan een kuur Clindamycine. Vandaag moest ik noodgedwongen overstappen op de drankvorm omdat ik de capsules niet meer binnen kan houden. Tot nu toe gaat het goed ( 2de dosis op) en ben ik niet meer misselijk geweest, al is het middel vreselijk vies van smaak. Al bij al ben ik erg blij met dit middel! Het voorkomt voor mij pijn, opnames en operaties. Ik lees hier dat mensen zeggen ja ik ben lusteloos, moe etc. Dan vraag ik me af, komt dat nou echt van de medicatie? Je slikt het toch niet voor niks? Ik ben ook moe en opgebrand maar dat is door de onsteking.

22-03-2024 | Vrouw | 57
clindamycine (600mg)

slokdarmproblemen maagpijn

De hoeveelheid van de werkzame stof is in mijn geval 600 mg . Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen omdat ik allergisch ben voor andere antibiotica. De toepassing is preventief omdat ik een dubbele wortelpunt behandeling heb ondergaan aan twee naast elkaar liggende kiezen helemaal achterin de onderkaak (ik meen element 46 en 47). De kaakchirurg was er niet zeker van [lees meer...]of ze de ontsteking onder de achterste kies wel volledig weg heeft kunnen halen maar vooralsnog lijkt de wondgenezing normaal te verlopen (nu precies een week geleden). Zojuist de laatste pil genomen. De bijwerkingen die ik krijg na het slikken van een pil zijn een zeer onaangenaam brandend gevoel onderin mijn slokdarm en bovenin mijn maag. Dit treed echter niet elke keer op. Om de klachten te verkleinen moet ik wel een heel groot glas lauwwarm water bij de inname slikken en dan zo veel mogelijk in een keer achterover slaan. Hoe beter dat me lukt, hoe minder de bijwerkingen. Met koud water lukt me dat sowieso niet. Ik heb het vermoeden dan die pil in geval van klachten bij de overgang van slokdarm naar maag vast komt te liggen (de pillen zijn ook echt heel groot). Het komt vaker voor bij mij dat pillen die groot zijn maar licht van gewicht, blijven 'vasthangen' in de slokdarm. Dit los ik dan op door een banaan te eten zonder er al te veel op te kauwen en zodoende die pil dan door de slokdarm naar de maag te drukken. Dat erge brandende gevoel is dan direct sterk verminderd. In de gebruiksaanwijzing van dit medicijn staat dat je het voor of na de maaltijd moet slikken dus dit zal ook wel prima zijn. Ik merk wel dat hoe meer prikkelende voeding ik heb gegeten (bijvoorbeeld chocolade of zout ) hoe meer last ik van die klachten heb. Maag beschermers nemen helpt wel enigszins maar alleen voor de maagklachten en niet voor de slokdarm klachten ( logisch). Bij een eerdere kuur tegen kiespijn van dezelfde twee kiezen heb ik dezelfde werkzame stof gekregen voor een week . Helaas weet ik de hoeveelheid en de fabrikant niet meer. Dat is inmiddels tweeënhalve maand geleden. Toen kreeg ik vrij ernstige diarree en misselijkheid en was ik een dag of 10 aan huis gekluisterd. Na een paar dagen slikken van Clindamycine ben ik toen begonnen met probiotica en slik dat nog steeds. De kiespijn verdween helemaal. Positieve bijwerking is dat mijn decennia lange darmklachten die ik had (buikpijn, opgeblazen gevoel, last van gluten en bepaalde suikers, slechte ontlasting, darmgassen, obstipatie of diarree) ineens verdwenen zijn en mijn darmen nu functioneren zoals ze bedoeld zijn. Ook bij mijn laatste kuur totaal geen last van mijn darmen gekregen. Misschien afhankelijk van de hulpstoffen in het medicijn. Dus afhankelijk van de fabrikant.