Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen kleine rode bult(en) overal misselijkheid metaalachtige smaak ontsteking maagzuur maagproblemen buikklachten gezwollen keel maagpijn

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

09-08-2021 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Deze kuur gekregen van de tandarts tegen tandvleesontsteking. Helpt wel iets, maar niet voldoende vrees ik. Momenteel slechter van de bijwerkingen dan van de ontsteking. Direct na innemen kortademig voor een half uur, en last van branden in de slokdarm. Dit los ik op door daarna paar glazen melk te drinken. Verder buikkrampen en diarree en misselijkheid. De kuur ( vijf dag[lees meer...]en) is nu klaar, maar deze hoef ik niet nog een keer. Nu hopen dat de ontsteking rustig blijft. Oppassen met bloedverdunners, mijn INR schoot naar boven maar dit werd wel van tevoren aangegeven, dus even goed in de gaten houden.

17-12-2020 | Vrouw | 71
clindamycine (300mg)
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
Ik had een kaakontsteking en dit medicijn van mijn tandarts gekregen.

26-06-2020 | Vrouw | 57
clindamycine (300mg)
Wat een rotzooi. Ik had een steenpuist op mij bovenbeen met veel pijn en koorts. Nadat de spoedarts het open had gemaakt kreeg ik een kuur vooe 7 dagen mee. De tweede dag kreeg ik duizeligheid en misselijkheid. De derde dag klapte ik in de ochtend na de eerste dosis, dubbel van de maagpijn en mijn slokdarm. Dit is een paar keer gebeurt. Ook hoofdpijn erbij. Ik heb de art[lees meer...]s gebeld en mocht met 5 dagen stoppen. Dat heb ik gedaan. Ben nu na een week nog steeds niet fit. Moe hoofspijn en niet lekker. De steenpuist is zo goed als weg maar dir middel gebruik ik niet meer.

25-07-2019 | Vrouw | 31
Tandvleesontsteking
Net je verhaal gelezen omdat ik op zoek was naar info over de inname van deze antibiotica. Ik ervaar exact hetzelfde. Ik neem de tabletten in, na een maaltijd en nog geen 10min later hevige brandende pijn thv slokdarm. Net zoals maagzuur maar veel erger. Heb al een Rennie genomen maar lijkt weinig te helpen. Is een heel onaangenaam gevoel. Ik zit nog maar aan dag 1, dus d[lees meer...]at beloofd voor de komende dagen. Laat me weten wat er lijkt te helpen bij jou.

21-03-2019 | Vrouw | 67
clindamycine (300mg)
heb clindamycine gekregen na een elleboog-operatie in de Maartenskliniek. Het is beslist geen succes!!

25-11-2018 | Vrouw | 47
clindamycine (300mg)
Trekken van tand of kies
Vreselijk ervaring bij de tandarts. Dus aan de antibiotica uit voorzorg. Op dag 2 al last van mijn slokdarm en maag. In overleg met de apotheek aan de omeprazol 20 Mg 1x daags. Maar nu op dag 4, durf ik ze niet meer in te nemen. Gister avond ingenomen on 21.00, nu smirgens nog steeds kadt van slokdarm. Brandende pijn, misselijk, gevoel dat alles blijft hangen, misselijk[lees meer...], kokhalzen, boeren .. wat een ellende dit spul

16-12-2017 | Vrouw | 60
Wondroos
Omdat de behandeling van wondroos en lymfangitis dmv flucloxaciline van 4 x 500mg thuis naar 4 x 1000 mg iv in ziekenhuis niet effectief bleek werd overgegaan op clindamycine 3 x 600 mg iv. Dit bleek na 48 uur goed aan te slaan en wondroos en lymfangitis kwamen onder controle. Eerst 3 dagen iv, daarna oraal tot totaal 15 dagen. Tot zover mijn positieve ervaring met clindm[lees meer...]ycine. Nadelen: Capsules zijn erg groot waardoor 3 x per dag 2 capsules doorslikken met grote hoeveelheid water lastig was. Gedurende 15 dagen met clindamycine behandeld. Dit gaf continue een erg vieze (paracetamol-achtige smaak), waardoor zelf water vies smaakte. Op dag 15 ontstond een allergische reactie beginnend met rode stipjes, die rode vlekken en daarna rode vlakker werden. Na gebruik antihistamine kwam allergische reactie onder controle. Na stop clindamycine bleef zeer frequente diarree en buikpijn aanhouden. Na inleveren feceskweek bleek een clostridium-infectie. Deze werd behandeld met metronidazol gedurende 10 dagen. Aanvankelijk verdwenen de klachten bij zo'n 3 dagen gebruik, maar 3 dagen na stoppen van deze kuur kwamen de klachten terug. Opnieuw kuur van 10 dagen metonidazol. En weer kwamen 3 dagen na het stoppen de klachten terug. Opnieuw een feceskweek ingeleverd en gestart met vancomycine 4 x daags 250 mg waarna afbouwschema van zo'n 5 weken volgt. Onder vancomycine verdwijnen de klachten. Hopelijk blijven de klachten nu eindelijk weg en is clostridiuminfectie nu eindelijk onder controle. Voor mij geen clindamycine meer.

02-12-2016 | Vrouw | 60
Kiespijn
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen vanwege een ontsteking onder een gevulde kies. Ik moet het 5 dagen innemen en zit nu aan dag 3. Al van dag 1 voelde ik me licht in het hoofd en ik kreeg ook een onrustgevoel, ijskoude handen. Dag 2 zelfde klachten en begon er ook nog duizelig bij te worden, loom en slaperig. Voelde 's avonds ook een hoop gerommel in mijn buik. [lees meer...] Om half 1 gaan slapen en rond 3u terug wakker geworden, badend in het zweet. Nog proberen verder te slapen maar dat lukte niet meer, ik was klaarwakker! (terwijl ik toch een hele dag moe en slaperig ben) Dan maar opgestaan en een paar uur later kreeg ik diarree, gepaard met enorme winderigheid. Als ik al die reacties hier lees over darmontsteking door die diarree, dan krijg ik toch wel angst. Ik ga nog wel proberen vol te houden want de pijn aan de kies is na 2 dagen al wel fel verbeterd maar nog niet volledig weg. Maar als de diarree nog erger wordt en ik ondervind narigheid dan ga ik toch stoppen, ik wil niet in het ziekenhuis belanden zoals sommigen hier hebben voorgehad. Conclusie: Neen, ik zal dit middel nooit meer nemen in de toekomst.

17-01-2024 | Man | 62
Infectie (wond)
Voor een wondinfectie met staf. Aureus kreeg mijn partner na ziekenhuisopname dit medicijn voor orale toediening thuis. Vrijwel direct na inname veel last van maagpijn en kramp in zijn maagregio. Vanalles geprobeerd, met en zonder wat eten innemen, zittend, met veel water, gebruikte ook al een maagbeschermer, niks hielp. Bij 3x per dag dit urenlang te moeten voelen zag hij[lees meer...] telkens erg op tegen de inname. Medicijn helpt wel want hij werd er beter van. Maar geen pretje om het te gebruiken.

27-05-2023 | Man | 31
Infectie (wond)
Heb deze voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege een infectie aan de nagelbedwand van mijn grote teen. De pillen smaken erg bitter en vervolgens geeft het antibioticum zelf ook deze smaak af in je gehele lichaam. Het is vrij agressief, waardoor ik snel verbetering merkte (na één nachtje slapen en drie tabletjes verder zag mijn teen er al stukken beter uit, na [lees meer...]drie dagen is de roodheid reeds teruggetrokken en kan ik weer korte wandelingen maken). Het gaf me de eerste dagen misselijkheid en vandaag ben ik opgestaan met hoofdpijn. Het is met deze pillen zéér belangrijk veel water te drinken en zoveel mogelijk uit het zonlicht te blijven of je in te smeren met een sterke zonnecrème (min. Factor 30). Zelfs dan kan je snel rood worden. Zoek schaduw op en alles komt in orde. Zorg er ook voor dat je genoeg suikers binnen krijgt terwijl je voedingsmiddelen vermijdt die je maag en darmen kunnen prikkelen (bvb cola). Appeltjes en koekjes zijn ideaal.

21-05-2023 | Vrouw | 57
Bacteriële infectie
Last van diarree, buikkrampen, vermoeidheid, keelpijn

24-10-2022 | Man | 38

12-06-2022 | Man | 62
Kiespijn
Ivm met uitstralende pijn van kies in bot als profylaxe voorgeschreven, kies moet getrokken worden maar moet eerst met bloedverdunnens stoppen, Na de vierde pil enorm brandend gevoel in maag en slokdarm, heeft aantal uren aangehouden. Niet meer genomen morgen arts bellen. Vervelend goedje 8n mijn geval.

24-03-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
De eerste week had ik weinig tot geen bijwerkingen tot nu dan. Laatste dagen bloedende rectum, doet meer pijn dan mijn wonde zelf om eerlijk te zijn. Ik stop er dan ook mee. Nooit meer!!!

22-07-2021 | Vrouw | 63
Wondroos
Aanvankelijk voor 7 dagen, niet effectief genoeg dus nogmaals 7 dagen. Algehele malleise hierdoor. Na 14 dagen nog niet helemaal over.

24-03-2021 | Vrouw | 23
Wondroos
7 dagen 3x per dag 2 pillen om wondroos te verhelpen. Pillen eerder gehad en weer dezelfde bijwerkingen. Misselijk, diarree en het gevoel dat mijn maag niet meer leeg kan zijn. Om 02:00 de wekker, cracker eten en 2 glazen water drinken om te zorgen dat de medicijnen geen brandend gevoel geven. Nog 4 dagen te gaan op deze medicijnen. De bijwerkingen zijn te overzien, maar w[lees meer...]el heel erg vervelend.