Kaakontsteking (15 meningen)
Kiespijn (8 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Wondroos (5 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)
Antibiotica profylaxe (0 meningen)

04-01-2015 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Na een operatie in de lage rug bleek er een staphylococcus aureus infectie in de wond te zijn ontstaan. Ik werd opgenomen in zkh en kreeg via infuus eerst flucloxacilline. Na 10 dagen werd er volgens protocol geswitcht naar 3 x daags 2 clindamycine van 300mg. Omdat de infectie tot in de tussenwervelschijven zit, moest het tot een duur van 3 maanden gebruikt gaan worden. He[lees meer...]laas kreeg ik na bijna 2 weken een ernstige overgevoeligheids/allergische reactie. Mijn hele huid werd rood, jeukte ontzettend en er ontstonden bultjes op. De beste beschrijving is een kreeft met waterpokken. Ik voelde me erg beroerd. Met Tavegil ging de reactie niet weg, daar was een stootkuur prednisolon en hydrocortison/levomentolcreme voor nodig. Voor mij dus geen clindamycine meer. De kuur gaat na mijn herstel van de reactie voortgezet worden met cotrimoxazol. Ben benieuwd.

29-03-2014 | Vrouw | 22
clindamycine
Dit middel voorgeschreven gekregen van de kaakchirurg na het plaatsen van implantaten. Ben al gevoelig voor andere penicilline en wederom voor deze ook. Kreeg een heel benauwd gevoel alsof iemand mijn keel dichtkneep..drukkend gevoel op mijn borst en kramp in mijn maag. Werd er erg naar en angstig van. Ben na 3 dagen gestopt maar bijwerkingen zijn niet meteen weg.

10-10-2013 | Vrouw | 22
Kaakontsteking
Van Clindamycine voelde ik me erg beroerd. Het was zelfs zo dat ik niet van mijn werk naar huis durfde te rijden in de auto. Ik kreeg last van oorsuizen, duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, koorts, last van mijn blaas en overgeven. Snachts had ik nachtmerries die nergens over gingen. Dit medicijn werkte zo heftig voor mij!

04-09-2013 | Man | 41
Tandvleesontsteking
Na een tandartsbezoek tijdens mijn vakantie dit antibioticum voorgeschreven gekregen vanwege een ontstoken tandwortelkanaal (met een zwelling). Na drie dagen van zwelling af en geen merkbare bewerkingen. De kuur was 7 dagen. De 4e nacht werd ik 's nachts wakker door diarree. Dit gebeurde 2 keer diezelfde nacht. Na 7 dagen de keur afgemaakt. Na die ene nacht de hele tijd [lees meer...]diarree gehouden, maar was wel vol te houden. 2 dagen nadat ik klaar met de kuur was, koorts van 39*. Koorts aangehouden 2 dagen. Nog steeds onduidelijk wat hier de oorzak van was. Verder, heleboel andere bijwerkingen. Naast diarree die gepaard ging met buikkrampen,, ook na het stoppen met de kuur, extreem moe, slaperig gevoel. Extreem zweten. Vazig gevoel in mijn hoofd, concentratie problemen, wallen onder ogen. Kortom, ik ben ervan overtuigd dat deze antibiotica werkt, maar er zijn zoveel bijwerkingen (nu 2 weken na het afmaken van de kuur ben ik er nog niet van af!!!) vraag ik me af of ik dit middel de volgende keer zal accepteren als het voorgeschrijven wordt.

12-08-2013 | Vrouw | 49
clindamycine
Heb het medicijn gekregen na een wortelkanaalbehandeling waarbij de tandarts op de foto een groot onstekingsgebied zag in de kaak. Ik ben redelijk voorzichtig met antibiotica omdat ik al allergisch ben voor furandantine. Mijn bijwerkingen zijn slap en lusteloos, erg moe, concentratieproblemen. Last van diaree en krampen. Vieze smaak in mijn mond, vooral vlak na het inneme[lees meer...]n en een continue misselijk gevoel. Last van maagzuur. Heb ik het idee dat het werkt .... ja dat wel. Had ik liever wat anders gehad? Absoluut.

31-05-2013 | Man | 58
clindamycine
Heftig spul! Had een uur na inname al buikklachten. Vanaf die tijd veel waterige ontlasting. Moe, lusteloos en heb de hele dag behoefte om te gaan slapen. Dat zijn wel forse bijwerkingen. De werking is wel fantastisch, had een ontsteking van het kaakbot die doorgebroken was. Helaas tand getrokken. Na 3 dagen is de infectie weg en is de wond schoon. Nog twee dagen..[lees meer...].. zal toch blij zijn als de kuur klaar is.

28-04-2013 | Man | 29
clindamycine
Heb Clindamycine voorgeschreven gekregen vanwege een tandpuntontsteking ,maar ben er niet echt te spreken over . De bijwerkingen zijn misschien nog wel het erger als de kwaal . Heb er stevige darmkrampen en diarree van gekregen. Ben blij als ik er klaar mee ben . (Moet nog 3 van de 5 dagen)

27-01-2013 | Man | 74
clindamycine
Extreme vermoeidheid (slaap), huiduitslag, ontbreken van eetlust, gewichtsverlies (ruim 20 kg!)

01-02-2012 | Vrouw | 44
clindamycine
Na twee dagen gebruik misselijk en koortsig. Daarna 7 dagen ernstige diarree, vooral 's morgens vroeg en 's avonds laat. Het zijn idd vieze capsules die ook nog maagpijn en een vieze smaak in de mond geven na 7 dagen gebruik. Ik ben heel blij dat ik eraf ben. Moest het gebruiken omdat de bacterie die ik had resistent was tegen penicilline.

12-01-2012 | Man | 60
clindamycine
Middel wel zeer effectief tegen wondroos waar het voor voorgeschreven is. Lichte darmklachten. 2 dagen na stoppen plots van top tot teen onder jeukende uitslag wat door huidarts als eczeem werd beoordeeld. Wanneer ik daar dan weer van af ben ? Geen idee.

07-12-2011 | Man | 68
clindamycine
Spier zwakte.Geen ondernemings zin.Zou het liefst na bed gaan. S'nachts rillelig en onbehagen. Geen misselijkheid en darmklachten, ben pas 3 dagen met de kuur bezig

15-09-2011 | Vrouw | 68
Vaginale infectie
Vieze smaak met innemen. Na veel drinken toch branderig gevoel in de slokdarm Maagpijn, had dus 80 mg. maagbeschermer nodig Na 12 dagen lichte en na beëindigen van de kuur zeer zware jeuk uitslag

04-09-2011 | Man | 57
Paradontitus
Sinds 2 sept. Clindamycine als alternatief voor metronidazol ivm bijwerkingen. Sinds begin gebruik flinke diarree die schijnt te verergeren. Kijk nog 2 dagen aan. Indien geen verbetering opnieuw contact met tandartsen/of huisarts.

16-05-2020 | Man | 48
Wondroos
De eerste 2 dagen deed het niets en toen begon het langzaam te werken. Heb wel de hele dag door hoofdpijn

29-03-2020 | Man | 67
Kiespijn

16-02-2020 | Man | 55
Wondroos
rood, warm opgezwollen boven been met centraal een harde zone van 5cm diameter. in het centrum een klein pustelje( etter blaartje)

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum