Kaakontsteking (16 meningen)
Kiespijn (9 meningen)
Wondroos (8 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

14-05-2015 | Vrouw | 53
clindamycine (300mg)
Na veel last van mijn luchtwegen te hebben gehad, het begon met verkouden, toen kreeg ik oorpijn, pijn aan mijn gehemelte en tong, kiespijn en keelpijn, kreeg ik deze antibiotica van de kaakchirurg. Na een aantal dagen kreeg ik last van diarree. Na zes dagen kreeg ik na inname ontzettende last van mijn keel en slokdarm. De volgende dag was deze pijn minder en de laatste [lees meer...]dag begon het weer. Ná inname gelijk last van erge pijn in slokdarm en keel. Ben blij dat deze kuur is afgelopen nu!!!

04-01-2015 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Na een operatie in de lage rug bleek er een staphylococcus aureus infectie in de wond te zijn ontstaan. Ik werd opgenomen in zkh en kreeg via infuus eerst flucloxacilline. Na 10 dagen werd er volgens protocol geswitcht naar 3 x daags 2 clindamycine van 300mg. Omdat de infectie tot in de tussenwervelschijven zit, moest het tot een duur van 3 maanden gebruikt gaan worden. He[lees meer...]laas kreeg ik na bijna 2 weken een ernstige overgevoeligheids/allergische reactie. Mijn hele huid werd rood, jeukte ontzettend en er ontstonden bultjes op. De beste beschrijving is een kreeft met waterpokken. Ik voelde me erg beroerd. Met Tavegil ging de reactie niet weg, daar was een stootkuur prednisolon en hydrocortison/levomentolcreme voor nodig. Voor mij dus geen clindamycine meer. De kuur gaat na mijn herstel van de reactie voortgezet worden met cotrimoxazol. Ben benieuwd.

29-03-2014 | Vrouw | 22
clindamycine
Dit middel voorgeschreven gekregen van de kaakchirurg na het plaatsen van implantaten. Ben al gevoelig voor andere penicilline en wederom voor deze ook. Kreeg een heel benauwd gevoel alsof iemand mijn keel dichtkneep..drukkend gevoel op mijn borst en kramp in mijn maag. Werd er erg naar en angstig van. Ben na 3 dagen gestopt maar bijwerkingen zijn niet meteen weg.

10-10-2013 | Vrouw | 22
Kaakontsteking
Van Clindamycine voelde ik me erg beroerd. Het was zelfs zo dat ik niet van mijn werk naar huis durfde te rijden in de auto. Ik kreeg last van oorsuizen, duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, koorts, last van mijn blaas en overgeven. Snachts had ik nachtmerries die nergens over gingen. Dit medicijn werkte zo heftig voor mij!

04-09-2013 | Man | 41
Tandvleesontsteking
Na een tandartsbezoek tijdens mijn vakantie dit antibioticum voorgeschreven gekregen vanwege een ontstoken tandwortelkanaal (met een zwelling). Na drie dagen van zwelling af en geen merkbare bewerkingen. De kuur was 7 dagen. De 4e nacht werd ik 's nachts wakker door diarree. Dit gebeurde 2 keer diezelfde nacht. Na 7 dagen de keur afgemaakt. Na die ene nacht de hele tijd [lees meer...]diarree gehouden, maar was wel vol te houden. 2 dagen nadat ik klaar met de kuur was, koorts van 39*. Koorts aangehouden 2 dagen. Nog steeds onduidelijk wat hier de oorzak van was. Verder, heleboel andere bijwerkingen. Naast diarree die gepaard ging met buikkrampen,, ook na het stoppen met de kuur, extreem moe, slaperig gevoel. Extreem zweten. Vazig gevoel in mijn hoofd, concentratie problemen, wallen onder ogen. Kortom, ik ben ervan overtuigd dat deze antibiotica werkt, maar er zijn zoveel bijwerkingen (nu 2 weken na het afmaken van de kuur ben ik er nog niet van af!!!) vraag ik me af of ik dit middel de volgende keer zal accepteren als het voorgeschrijven wordt.

12-08-2013 | Vrouw | 49
clindamycine
Heb het medicijn gekregen na een wortelkanaalbehandeling waarbij de tandarts op de foto een groot onstekingsgebied zag in de kaak. Ik ben redelijk voorzichtig met antibiotica omdat ik al allergisch ben voor furandantine. Mijn bijwerkingen zijn slap en lusteloos, erg moe, concentratieproblemen. Last van diaree en krampen. Vieze smaak in mijn mond, vooral vlak na het inneme[lees meer...]n en een continue misselijk gevoel. Last van maagzuur. Heb ik het idee dat het werkt .... ja dat wel. Had ik liever wat anders gehad? Absoluut.

31-05-2013 | Man | 58
clindamycine
Heftig spul! Had een uur na inname al buikklachten. Vanaf die tijd veel waterige ontlasting. Moe, lusteloos en heb de hele dag behoefte om te gaan slapen. Dat zijn wel forse bijwerkingen. De werking is wel fantastisch, had een ontsteking van het kaakbot die doorgebroken was. Helaas tand getrokken. Na 3 dagen is de infectie weg en is de wond schoon. Nog twee dagen..[lees meer...].. zal toch blij zijn als de kuur klaar is.

28-04-2013 | Man | 29
clindamycine
Heb Clindamycine voorgeschreven gekregen vanwege een tandpuntontsteking ,maar ben er niet echt te spreken over . De bijwerkingen zijn misschien nog wel het erger als de kwaal . Heb er stevige darmkrampen en diarree van gekregen. Ben blij als ik er klaar mee ben . (Moet nog 3 van de 5 dagen)

27-01-2013 | Man | 74
clindamycine
Extreme vermoeidheid (slaap), huiduitslag, ontbreken van eetlust, gewichtsverlies (ruim 20 kg!)

22-07-2021 | Vrouw | 63
Wondroos
Aanvankelijk voor 7 dagen, niet effectief genoeg dus nogmaals 7 dagen. Algehele malleise hierdoor. Na 14 dagen nog niet helemaal over.

24-03-2021 | Vrouw | 23
Wondroos
7 dagen 3x per dag 2 pillen om wondroos te verhelpen. Pillen eerder gehad en weer dezelfde bijwerkingen. Misselijk, diarree en het gevoel dat mijn maag niet meer leeg kan zijn. Om 02:00 de wekker, cracker eten en 2 glazen water drinken om te zorgen dat de medicijnen geen brandend gevoel geven. Nog 4 dagen te gaan op deze medicijnen. De bijwerkingen zijn te overzien, maar w[lees meer...]el heel erg vervelend.

15-02-2021 | Vrouw | 30
Kaakontsteking
Ik heb deze pillen nu 10 dagen geslikt 3 maal per dag 2 tabletten. Ik ervaar meteen na inname erge maagpjjn en duizeligheid ik heb de kuur afgemaakt en ben vandaag klaar. De pijn is iets afgenomen maar ik voel wel nog iets zitten wat niet prettig voelt. Volgend tandarts kan dit niet.

27-12-2020 | Vrouw | 62
Wondroos
Ik kreeg een rood plekje op mijn neus en wang, de volgende dag werd ik wakker met een rood opgezet rechterwang en dikke neus. In het ziekenhuis werd ik van de huisartsenpost naar de eerste hulp gestuurd, wegens ernstige wondroos. Omdat ik allergies ben voor Amoxicilline kon ik geen Antibiotica infuus krijgen en kreeg ik Clindamycine voor 2 weken mee naar huis. Na een p[lees meer...]aar dagen had het al effect alleen werd ik wel misselijk ervan. Nu na een week is mijn gezicht bijna genezen maar heb ik wel pijn in mijn mond , alsof je aften ontwikkeld,ontzettende dorst en buikpijn. Ook steeds een bittere smaak in mijn mond.

23-12-2020 | Man | 25
Amandelontsteking
2 maand met ontstoken amandelen gezeten, na amoxicilline en staphycid een allergische reactie met mijn keel die toesloeg was dit de oplossing... De bijwerkingen zijn echt ni te houden voor mij... Vanaf dag 1 zware diaree, duizeligheid en enorm enorm slap gevoel in spieren cva nog dacht ik... Ook dood dood moe en continu slapen, Na mijn volledige kuur te hebben afgekregen,[lees meer...] is de hel mijn slokdarm volledig losgebarsten nog nooit zoveel pijn gehad ik dacht dat ik een hartaanval had... Onbeschrijflijk branderig gevoel Enorme maaglast en darmen zijn helemaal kapot... Ik hoop da ik hier vanaf geraak zit al 2 weken aan probiotica na de laatste pil van de kuur maar het wordt weer tijd om langs de huisarts te gaan deze hel mag gaan stoppen al ben ik wel blij dat ik van mijn amandel ontsteking vanaf Ben... Nu nog van de bijwerkingen hopelijk en dan weer de oude :-)

15-09-2020 | Vrouw | 53
Ontsteking (mond)
Ivm allergie voor andere antibiotica deze gekregen bij wortelonsteking onder kies. Capsules met heel veel water ingenomen. geen slokdarm of maagklachten hierdoor. Wel na een paar dagen enorme buikkrampen. En nu nog 2 dgn na afloop kuur nog buikkrampen en geen normale ontlasting. De onsteking is wel weg.

07-08-2020 | Man | 30
Complicatie na operatie
Na een aanrijding met een wagen en de nodige operatie deze medicatie meegekregen om infecties tegen te gaan en dit voor 7 dagen lang. Al na eerste inname verschrikkelijke (metaal)smaak. Verdwijnt net op het moment dat je de volgende moet innemen. Na 2 dagen kwam er dan ook nog eens buikloop bij dat toch de dagelijkse zaken belemmert. Hopelijk na deze kuur nooit meer. [lees meer...]

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum