Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen misselijkheid metaalachtige smaak ontsteking maagzuur maagproblemen buikklachten kleine rode bult(en) overal uitslag op armen uitslag beperkt tot nek

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (14 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

28-02-2024 | Vrouw | 29
Infectie (wond)
Even een positief tegengeluid. Ik heb deze antibiotica 2 keer gehad in de laatste maand, omdat onduidelijk was waar de klachten vandaan kwamen (tandvleesontsteking, of ontstoken wortelpunt). Uiteindelijk is de kies getrokken, dus ik weet niet of de kuur effectief is geweest. Ik hem nu een 3e keer in hogere dosis (4 keer per dag 300mg) omdat er een botrand naast de extracti[lees meer...]ewond geïrriteerd en pijnlijk is. De kuur moet volgens kaakchirurg de groei van het tandvlees over dit botrandje bevorderen. Ik heb in die maand dat ik deze antibiotica slik geen bijwerkingen ervaren, behalve op den duur een vieze smaak in de mond. Niet misselijk, geen diarree (ondanks mijn lage gewicht van 45 kilo en weken slecht eten i.v.m. kiespijn), niet duizelig en de enige malaise die ik voelde was vanwege de kiespijn en de napijn na extractie. Of de kuur nu gaat helpen moet ik afwachten. Sidenote voor mensen die er jeuk en uitslag van krijgen: dat betekent dat je allergisch bent voor bestandsdelen van Clindamycine. Ga naar je arts en vraag om een vervangende antibiotica.

29-04-2023 | Vrouw | 52
Wondroos
2 weken geleden heb ik de huisarts gebeld had een zeer rood en zeer pijnlijke rechter been huisarts is bij mij geweest en constateerde wondroos en schreef mij Clindamycine voor 3 x daag 2 capsules van 300 mg. Mijn rechter been was over okay het was nog wel wat rood maar geen pijn meer en ik had 2 weken de kuur afgemaakt 2 dagen later krijg ik wondroos aan mijn linkerbeen d[lees meer...]us weer een zware kuur van 3 x daags 2 capsules daar ben ik nu nog mee bezig ik hoop dat de pijn snel weg gaat slik daarnaast wel paracetamol van 500 mg en ik gebruik cannabisolie mijn linker been is dik en opgezet en rood mijn voet is ook opgezwollen ik kan bijna geen schoen meer aan hebben maar we gaan door met slikken ik ondervind van dit medicijn totaal geen bijwerkingen.

20-10-2022 | Vrouw | 51
Kiespijn
Ik heb een wortelpuntontsteking aan de bovenste kies. De tandarts schreef dit voor omdat ik allergisch ben voor Amoxcicline. Ze zij ook dat deze beter is omdat het ‘tot op het bot’ doordringt. Na drie dosissen werd de kiespijn minder maar kreeg ik wel een dikke pijnlijke bijholte. Deze is nu na vier dagen aan het verdwijnen. Wel slikte ik er ibrupofen bij. Ik kreeg[lees meer...] de kuur voor vijf dagen en er is veel verbetering. De kies laat ik tzt trekken.

07-10-2022 | Vrouw | 71
Tandvleesontsteking
Vreselijk misselijk en pijn in de maag ,houd lang aan .

24-08-2022 | Man | 43
Infectie (wond)
Als ik dit medicijn gebruik is het net of ik grieperig wordt voor een uur? Heeft iemand hier ook last van en zo ja is er misschien een oplossing?

02-01-2022 | Vrouw | 41
Kaakontsteking
Allergisch voor penicilline, en geen gebruik mogen maken van ontstekingsremmers: kaakontsteking wordt dan wel heel heftig. Kreeg dit voorgeschreven. Als hartpatient slik ik zowiezo maagbeschermers dus de maagklachten herken ik niet. Wel voel ik me lichter in hoofd en ietwat benauwd. Maar dat kan een wisselwerking zijn met de hartmedicatie. Binnen 1,5 dag van de pijn af. [lees meer...]Nu vier dagen later kan ik me niet meer voorstellen dat ik zo'n ontzettende pijn in mijn kaak heb gehad.

13-04-2021 | Vrouw | 50
clindamycine (15mg/ml)
Longontsteking
na een longontsteking longabces gekregen, gebruik dit middel nu al 6 weken, ondertussen longontsteking links erbij gekregen... daar weer een andere AB voor gekregen, die is gelukkig gestopt. Moet dit nog wel een tijdje nemen, krijg het door een pej heen daarom drank. Gelukkig is abces kleiner. alleen zuurstofbehoefte is er nog steeds helaas.

13-03-2020 | Vrouw | 55
clindamycine (150mg)
Kaakontsteking
Kreeg dit voorgeschreven vanwege abces in bovenkaak. Werkte binnen een dag, infectie was na 5 dagen verdwenen

13-03-2020 | Vrouw | 55
Kaakontsteking
Positieve ervaring. Zowel links als rechts in bovenkaak flinke ontsteking die uitstraalt naar oogkas en oor. Ben in afwachting van extractie, maar eerst moest ontsteking weg. Medicijn is heel effectief, de pijn op de kiezen rondom en tandvlees was na een dag afgenomen. Ontsteking binnen 4 dagen weg. Bijwerkingen zijn erg vervelend, ben voortdurend misselijk met vieze [lees meer...]metaalsmaak in de mond. Maar die bijwerkingen zijn veel beter te verdragen dan een echt bijzonder pijnlijke kaakontsteking. Je slikt dit spul niet voor je plezier natuurlijk.

06-02-2020 | Vrouw | 35
Ontsteking in de borst

31-07-2019 | Man | 68
Wondroos
ABC weergave: 2 x/week zwemmen ,moeilijk afdrogen-bukken. Water tussen de tenen vooral kleine tenen. Vloer altijd een bron van bacterie. Teen vocht maakt huid week , beetje schimmel rotting water. 26-7-19 21:00 avond rustig aan tafel binnen, ik dacht ik werd gestoken nabij kleine teen links. Echt "au" pijn. Uurtje erna prikt en jeuk. Zat.27-7-19 22:00 rode tenen, 02:[lees meer...]00 pijnlijk rood halve voet vanaf tenen. 03:00 gezwollen voet helemaal rood en paarse tenen. 03:30 contact dokterspost. Komen! Antibiotica gekregen iedere 6 uur 1 caps.500mg Flucloxacilline = (500 fluc) Zondag , Maandag Dinsdag = geen verbetring voet verder gezwollen paars rood en om 07:00 scheenbeen Links en kleine teen recht ook jeuk rood. Dinsdag direct huisarts gebeld kon 11:40 terecht. Co assistente stuurde me gelijk door SEH Rijnstate. daar scheenbeen vlek ziende groter werd.(500 fluc sloeg niet aan) Dinsdag opname ziekenhuis en infush 24 uur Clindamycine (mg?) Woensdag idem. Donderdag idem 15:00 overgestapt op 600 mg caps, Clindamycine vrijdag 26-7-19 ziende verbetering 14:00 ontslagen uit ziekenhuis. (wat blijkt bacterie in scheurtje kleine teen binnengedrongen dat was die "au"pijn week eerder) Vorzetting tot en met 02-8-2019 15:00 met 600mg Clind. iedere 8 uur. 13 augustus controle voet(en) Rijnstate ziekenhuis. (verder iedere dag 3 x wondverzorging tussen de kleine teentjes). ( Heb ook half ademende sokjes gekocht als extra bescherming in deze fase bij de Zeeman) . Je merkt een gevecht tussen de infectie en dit medicijn , je gloeid zeker de eerste 3 a 4 dagen van de kuur van 10. Na 4 a 5 dagen droge huid vooral om de oogkassen , wenkbrauwen, zijkanten oog. (Insmeren) Natuurlijk ruikt je urine. Drinken

24-06-2019 | Vrouw | 35
Ontsteking in de borst
Na mijn borstamputatie en later na mijn reconstructie meerdere keren voor korte en langere tijd dit middel geslikt. Tijdens het slikken er van helaas meerdere keren een vaginale schimmelinfectie gehad (niet altijd). Ook had ik een vreemde smaak in mijn mond en vermindere eetlust. Vervelend maar allemaal te overzien. Maar de 2 weken ná het slikken er van waren telkens a[lees meer...]fzien.Het gevoel alsof mijn eten niet wilde zakken,flinke maagpijn (ondanks maagbeschermers) tot overgeven aan toe en extreem kortademig,de zoldertrap op lopen leek wel de beklimming van de Mount Everest. Het middel heeft voor mij zeker gedaan wat het moest doen: voorkoming van ergere ontsteking/überhaupt ontsteking.En aangezien ik het al vaker geslikt had was ik voorbereid op de bijwerkingen. Maar fijn blijft anders.

30-10-2018 | Vrouw | 59
Bacteriële infectie
Bij operatie van ernstige schouderfractuur is infectie met S. Lugdunensis opgetreden. Na tweede operatie waarbij osteosynthesemateriaal en gehele humeruskop is weggehaald en kom is schoongemaakt, is een tijdelijke spacer met antibiotica geplaatst. Tevens 2 weken intraveneus ( via infuus) Vancomyxine, waarna nu 4 weken tabletten Clindamycine (vanwege allergie amoxilline). [lees meer...]Zit in 1e week Clindamycine tabletvorm. Vooralsnog geen bijwerkingen gemerkt, wel moeheid, maar dit kan ook tgv operatie zijn. Wel bittere, chemische smaak in de mond.

06-10-2018 | Man | 54
Bacteriële infectie
Ik slik dit medicijn nu vanaf 18 september we zijn nu 6 november ik heb gelukkig geen ervaring met bijwerkingen had het nodig nadat na een Hernia operatie op 23 jullie na eerst goed herstel na 2 weken meer pijn gaf in mijn rug na 3 weken weer een MRI daar bleek dat er een abces zat en ben op 23 augustus met spoed geopereerd en herstel snel volgens de arts volgende mri chec[lees meer...]k 31 october als die schoon blijkt mag ik hiermee stoppen en dan ps 4 weken later naar de fysio omdat dit medicijn je bindweefsel aantast verder heb ik een nare smaak in mijn mond .

06-12-2017 | Vrouw | 57
clindamycine (600mg)
Infectie (wond)
Na hernia operatie wond ontstoken ; bacterie stafylokokken in de wond wond lekt al 2 maanden; huid ziet rood en voelt branderig aan na start Clindamycine kuur 3x 600 mg per dag nam het lekken van de wond en de roodheid De recensies eerder beschreven hier heb ik geen last van gehad, ik was na het lezen op het ergste voorbereid maar zorgen voor niets gemaakt. Capsules ne[lees meer...]t als andere capsules met glas water innemen zodat het blijven hangen gevoel in de keel voorkomt.

31-03-2017 | Man | 64
Wondroos
Ik heb gemiddeld 2 x per jaar last van wondroos. Sinds 2012 wordt er clindamycine voorgeschreven (3 x daags 2 tabletten van 300 mg; de kuur duurt 7 dagen). Na twee dagen bespeur ik al een duidelijke verbetering, met name wat de pijn bij het lopen betreft. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben er dan ook zeer tevreden over.