Ervaringen met Clindamycine

Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

10-10-2013 | Vrouw | 22
Kaakontsteking
Van Clindamycine voelde ik me erg beroerd. Het was zelfs zo dat ik niet van mijn werk naar huis durfde te rijden in de auto. Ik kreeg last van oorsuizen, duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, koorts, last van mijn blaas en overgeven. Snachts had ik nachtmerries die nergens over gingen. Dit medicijn werkte zo heftig voor mij!

01-04-2019 | Vrouw | 28
Kaakontsteking
Door een complicatie na een wortelkanaalbehandelig was de ontsteking doorgetrokken naar mijn kaak. Ik had erg veel last van drukkende pijn. De pijn was op de 2e dag aanzienlijk minder. Na dag 5 is de ontsteking zo goed als verdwenen. In tegenstelling tot de meesten heb ik geen bijwerkingen gehad.

15-02-2021 | Vrouw | 30
Kaakontsteking
Ik heb deze pillen nu 10 dagen geslikt 3 maal per dag 2 tabletten. Ik ervaar meteen na inname erge maagpjjn en duizeligheid ik heb de kuur afgemaakt en ben vandaag klaar. De pijn is iets afgenomen maar ik voel wel nog iets zitten wat niet prettig voelt. Volgend tandarts kan dit niet.

02-01-2022 | Vrouw | 41
Kaakontsteking
Allergisch voor penicilline, en geen gebruik mogen maken van ontstekingsremmers: kaakontsteking wordt dan wel heel heftig. Kreeg dit voorgeschreven. Als hartpatient slik ik zowiezo maagbeschermers dus de maagklachten herken ik niet. Wel voel ik me lichter in hoofd en ietwat benauwd. Maar dat kan een wisselwerking zijn met de hartmedicatie. Binnen 1,5 dag van de pijn af. [lees meer...]Nu vier dagen later kan ik me niet meer voorstellen dat ik zo'n ontzettende pijn in mijn kaak heb gehad.

29-01-2018 | Vrouw | 41
Kaakontsteking
Gedurende kuur geen bijwerkingen dit begon 2 dagen na kuur beginnende met jeukende en rode oorschelpen. Daarna bultjes vervolgens gewrichtsontsteking voeten en handen polsen en tenslotte opgezette handen en hevige jeuk. Over gehele lichaam Weer later hevige rug en maagpijn en jeukend irriterende mond tong. Alles wat kan heb ik dus ook op me bordje en kan zeggen daar wordt[lees meer...] je echt niet vrolijk van. Nu cetrezine voorgeschreven gekregen resultaat moet zich nog uitwijzen. Dus na geen ammoxicicline kan deze ook de ijskast in.

11-04-2023 | Man | 45
Kaakontsteking
4 dagen à 900mg per dag en nog altijd kloppende pijn. Kotsmisselijk, algemene malaise, draaierig en de slaap niet kunnen vatten, kon zelfs niet op mijn benen blijven staan. Echt rattengif.

05-06-2019 | Vrouw | 45
Kaakontsteking
Na 2 dagen slikken klachten amper afgenomen van de kaak ontsteking . Zieker van het medicijn Moest direct stoppen vd tandarts en doorgeven aan huisarts

06-07-2018 | Man | 47
Kaakontsteking
Voorgeschreven door kaakchirurg. Na de eerste tablet al maagpijn. Na 1,5 dag pijn niet meer te houden, is diarree bij gekomen. Lig hele nacht wakker van de pijn. Nu gestopt met slikken, op zoek naar equivalent.

07-10-2014 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Steeds vlak na inname van een capsule werd ik wat kortademig. Dag 2 kreeg ik hoestbuien en dit werd steeds erger. Aan het einde van dag twee nam ik de laatste dosering van die dag en in een minuut tijd werd mijn tong dik, mijn keel zette op, ik kreeg het onzettend benauwd en mijn bloeddruk daalde dusdanig dat ik moest gaan zitten op de grond om mezelf te beschermen en niet[lees meer...] het bewustzijn te verliezen. Gelukkig kan ik dit alles navertellen, maar het was duidelijk een ernstige allergische reactie op dit medicijn en ik moest er dan ook accuut mee stoppen. Nooit meer dus. Of het medicijn zijn werk heeft gedaan weet ik daardoor niet. Overige bijwerkingen: desoriëntatie, branderig gevoel in slokdarm en wazig zien.

22-04-2014 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Om ook een keer een positief geluid te laten horen: ik had alleen een beetje een vieze smaak in mijn mond tijdens het gebruik van de clindamycine, maar vergeleken bij de pijn van het abces in mijn kaak was dit natuurlijk helemaal niet erg! Verder helemaal geen bijwerkingen!!

19-07-2015 | Man | 53
Kaakontsteking
na het plaatsen van implantaten in mijn onderkaak kreeg ik van de kaakchirurg clindamycine voorgeschreven. eerst 2 weken 3x daags 300 mg. Daar heb ik eigenlijk geen bijwerkingen va gehad. Afgelopen week zijn de implantaten weer blootgelegd en kreeg ik wederom voor 2 weken clindamycine voorgeschreven maar nu 3x daags 600 mg. de eerste twee dagen ging het goed. Echter daa[lees meer...]rna kreeg ik pijn op mijn borst en in mijn slokdarm. Heb ook dik groen sputum. je voelt je gewoon zwaar beroerd. Ga nu weer terug naar 300 mg per keer.

13-03-2020 | Vrouw | 55
clindamycine (150mg)
Kaakontsteking
Kreeg dit voorgeschreven vanwege abces in bovenkaak. Werkte binnen een dag, infectie was na 5 dagen verdwenen

13-03-2020 | Vrouw | 55
Kaakontsteking
Positieve ervaring. Zowel links als rechts in bovenkaak flinke ontsteking die uitstraalt naar oogkas en oor. Ben in afwachting van extractie, maar eerst moest ontsteking weg. Medicijn is heel effectief, de pijn op de kiezen rondom en tandvlees was na een dag afgenomen. Ontsteking binnen 4 dagen weg. Bijwerkingen zijn erg vervelend, ben voortdurend misselijk met vieze [lees meer...]metaalsmaak in de mond. Maar die bijwerkingen zijn veel beter te verdragen dan een echt bijzonder pijnlijke kaakontsteking. Je slikt dit spul niet voor je plezier natuurlijk.

02-12-2023 | Vrouw | 57
clindamycine (150mg)
Kaakontsteking
Moest dit gebruiken en mocht niet stoppen vanwege operatie kaak en plaatsen implantaten. Hopelijk geen blijvende schade door dit middel. Hele romp en gezicht zit onder de vlekken. Jeukt en brand.

03-11-2019 | Man | 61
Kaakontsteking
Mijn tandarts vond het nodig een extractie te doen op geïnfecteerd weefsel en te hechten, de tand daarvoor gaf ook al een zenuwprobleem en ze gaf toe dat ze ook daar niet zeker was van wat ze uitgevoerd had. Resultaat, verschrikkelijk abces, kloppende onhoudbare pijn, losse tanden van de etter... Na één nacht clindamycine was het al véél beter maar toch werkt het niet dat [lees meer...]bleek uit latere rx, ik moest het wel combineren met diclofenac. Ik omschrijf clindamycine als rattengif, het is onverantwoord dat je dit thuis moet nemen, gezien de ernst en frequentie van de bijwerkingen. Bij mij was de pijn zo hevig dat ik niet begrijp dat men mij niet hospitaliseerde, vooral ik ben alleenstaande en heb tal van ernstige ziektes, zoals COPD. Wat mij stoorde is dat niemand het nodig achtte een foto te nemen, je zou ook kunnen zeggen een bloedafname. Dat is pas later gebeurd en ik verlies dus al mijn tanden. Wat een abces moest behandelen en ontsteking van het kaakgewricht richtte meer schade aan dan ik gevreesd had. Uit de handel nemen die rommel.

31-07-2016 | Man | 62
Kaakontsteking
Ben vrijdag j.l bij de tandarts spoeddienst geweest (eigen tandarts met vakantie), i.v.m. kiespijn in de onderkaak. Ze hebben een foto gemaakt en daar op was te zien dat er een flinke ontsteking zat onder de 2 achterste kieswortels. Oorzaak, een opening langs de oude vulling van de achterste kies, bacteriële infectie via de kies, verder gegaan door de wortels en zenuwen to[lees meer...]t in de kaak. Kreeg een kuur Clindamycine 300 mg voorgeschreven voor 7 dagen, 4 x daags. De pijn nam direct dezelfde dag af en tot nu toe lijkt de medicatie z'n werk goed te doen. Toen ik het recept ontving, werd mij meegedeeld dat het diarree kan veroorzaken, doordat ook goede darm bacteriën het lootje leggen door de medicatie. Ben direct bij de supermarkt langs gegaan en heb 2 pakken Yakult (rood) opgehaald. Drink direct na iedere maaltijd hier een halve of hele van op, een halve is voor mij op de 3e dag genoeg. Heb totaal geen last gehad van diarree en heb een normale ontlasting. Ik zorg er wel voor, dat ik de medicatie minstens 1- 1,5 uur voor elke eetbeurt inneem, anders heeft de Yakult ook veel minder effect.