Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen buikklachten metaalachtige smaak misselijkheid maagproblemen ontsteking kleine rode bult(en) overal maagzuur gezwollen keel maagpijn

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

04-02-2021 | Man | 75
Antibiotica profylaxe
Na het nemen van de derde pil stond mijn heel lichaam vol met uitslag, later droge huid en puisten, heel veel jeuk en ik ben nu reeds meer dan anderhalf maand aan het vervellen met alle vervelende bijwerken er boven op !!

10-02-2020 | Man | 75
clindamycine (300mg)
Merk Sandoz.Op basis van mijn ervaring hiermee niet aan te bevelen voor preventief gebruik na het plaatsen van een implantaat door mijn tandarts. Ben er vanwege de bijwerkingen (chronische diarree) en pijn in de buik na 1,5 dag na aanvang kuur mee gestopt.

03-03-2019 | Vrouw | 73
clindamycine (300mg)
op vrijdagochtend 1 maart heb ik een uur voor mijn plaveisel cel carcinoom operatie 2 capsules Clindamycine , eenmalig ingenomen i. v. b. met infectiegevaar na de operatie. Toen ik in de bijsluiter las dat het slokdarmproblemen kon geven, gingen bij mij de alarmbellen rinkelen, want ik wist nog maar al te goed hoe erg ze waren bij het innemen van Flucloxaziline een paa[lees meer...]r jaar terug. Ik ben direct gaan bellen maar men verzekerde dat het deze keer, het waren immers maar twee capsules, wel mee zou vallen. Nou, dat viel het niet. Vrijwel direct na inname kreeg ik een heel pijnlijk branderig gevoel in mijn keel, en toen ik naa de operatie weer thuis was en wide gaan ontbijten kon ik letterlijk en figuurlijk geen hap door mijn keel krijgen. niet alleen het slikken was pijnlijk en problematisch ook was het alsof mijn slokdarm zelf in brand stond en voelde het alsof al mijn eten zich daar ergens ophoopte en niet verder kon. de hele dag, avond en volgende dag bleef ik klachten houden. Inmiddels is het 3 maart en lijkt de rust weergekeerd. Voor mij dus absoluut geen Clindamycine meer.

29-03-2018 | Man | 72
Bacteriële infectie
Dit medicijn voorgeschreven na 2de omgekeerde schouderprothese operatie waar door kweek in dec.staphylococcus aureus bacterie was ontdekt....NA operatie 7mrt. werd bij ontslag gezegd dat er nog n langzaam groeiende bacterie zit..Na bellen met interniste werd gezegd. Propioni bacterie....Het moet tot 31 mei geslikt worden..Het geeft nu al problemen aan maag..diarree....In [lees meer...]overleg met interniste misschien via infuus lange lijn...Heeft iemand daar ervaring mee...

07-10-2022 | Vrouw | 71
Tandvleesontsteking
Vreselijk misselijk en pijn in de maag ,houd lang aan .

17-12-2020 | Vrouw | 71
clindamycine (300mg)
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
Ik had een kaakontsteking en dit medicijn van mijn tandarts gekregen.

16-03-2018 | Vrouw | 69
Kaakontsteking
Na vijf dagen gebruik, dus kuur afgemaakt, kreeg ik enorme jeuk over werkelijk mijn hele lijf, behlve mijn gezicht. Er was op buik en rug bijna geen wit plekje meer te ontdekken. Zeer veel jeuk, heb twee nachtne ondanks slaaptabletten niet kunnen slapen. Gisteren van arts daarvoor aerius 5mg tablet gekregen. Zelfs na twee dagen nog niet uit te houden, ik smeer alles in me[lees meer...]t mentholpoeder. Daarbij krijg ik zonder dat ik het voel ontlasting in mijn broek en als ik moet -lassen heb ik bijna geen tijd om broek omlaag te doen. Bij algemene tevredenheid moet er bij mij 0 gezet worden, maar dta lukt hier niet.

21-11-2017 | Vrouw | 69
Bacteriële infectie
Na wortelkanaal behandeling dit medicijn gekregen van het merk centrafarm. Direct al de 1e dag erge blaasvorming in de mond. Na 2 dagen contact opgenomen met apotheker en voor de overige dagen dit medicijn van het merk Sandoz gekregen om de kuur af te maken. Nu 22 november zijn de blaren nog niet helemaal genezen. Voor mij nooit meer van de fabrikant centrafarm.

14-09-2016 | Vrouw | 69
clindamycine (300mg)
Door mijn tandarts kreeg ik clindamycine preventief voorgeschreven omdat er een implantaat in mijn bovenkaak geplaatst werd. Een eenmalige dosis van 600 Mg. Tien jaar geleden ook een implantaat gekregen en toen ziek geweest van de antibioticumkuur (weet niet meer welk medicijn dat was helaas). Dit ook gemeld nu. Desondanks moest ik de twee pillen clindamycine toch slikken.[lees meer...] Implantaat was na 25 minuten zonder extra botopbouw of problemen geplaatst. Maar na een aantal uren kreeg ik diarree en hevige buikkrampen gevolgd door misselijkheid. Ik sliep ineens slecht, voelde me zeer vermoeid en lusteloos. Na een paar dagen kwam daar ook nog eens erge jeuk bij. Klachten duren al een week inmiddels! Ik was kerngezond, maar voel me nu (opnieuw) ziek. Bij een volgend implantaat neem ik dit medicijn nooit meer. Begrijpelijk als je een ontsteking hebt, maar preventief???

15-11-2023 | Vrouw | 68

23-12-2022 | Vrouw | 68
Kaakontsteking
tot nu toe ( dag 2) geen bijwerkingen, en het helpt goed. Moet nog 3 dgn. het gaat ook goed met mn andere medicatie, hopelijk word ik er niet dik van 😁

31-07-2019 | Man | 68
Wondroos
ABC weergave: 2 x/week zwemmen ,moeilijk afdrogen-bukken. Water tussen de tenen vooral kleine tenen. Vloer altijd een bron van bacterie. Teen vocht maakt huid week , beetje schimmel rotting water. 26-7-19 21:00 avond rustig aan tafel binnen, ik dacht ik werd gestoken nabij kleine teen links. Echt "au" pijn. Uurtje erna prikt en jeuk. Zat.27-7-19 22:00 rode tenen, 02:[lees meer...]00 pijnlijk rood halve voet vanaf tenen. 03:00 gezwollen voet helemaal rood en paarse tenen. 03:30 contact dokterspost. Komen! Antibiotica gekregen iedere 6 uur 1 caps.500mg Flucloxacilline = (500 fluc) Zondag , Maandag Dinsdag = geen verbetring voet verder gezwollen paars rood en om 07:00 scheenbeen Links en kleine teen recht ook jeuk rood. Dinsdag direct huisarts gebeld kon 11:40 terecht. Co assistente stuurde me gelijk door SEH Rijnstate. daar scheenbeen vlek ziende groter werd.(500 fluc sloeg niet aan) Dinsdag opname ziekenhuis en infush 24 uur Clindamycine (mg?) Woensdag idem. Donderdag idem 15:00 overgestapt op 600 mg caps, Clindamycine vrijdag 26-7-19 ziende verbetering 14:00 ontslagen uit ziekenhuis. (wat blijkt bacterie in scheurtje kleine teen binnengedrongen dat was die "au"pijn week eerder) Vorzetting tot en met 02-8-2019 15:00 met 600mg Clind. iedere 8 uur. 13 augustus controle voet(en) Rijnstate ziekenhuis. (verder iedere dag 3 x wondverzorging tussen de kleine teentjes). ( Heb ook half ademende sokjes gekocht als extra bescherming in deze fase bij de Zeeman) . Je merkt een gevecht tussen de infectie en dit medicijn , je gloeid zeker de eerste 3 a 4 dagen van de kuur van 10. Na 4 a 5 dagen droge huid vooral om de oogkassen , wenkbrauwen, zijkanten oog. (Insmeren) Natuurlijk ruikt je urine. Drinken

29-03-2020 | Man | 67
Kiespijn

21-03-2019 | Vrouw | 67
clindamycine (300mg)
heb clindamycine gekregen na een elleboog-operatie in de Maartenskliniek. Het is beslist geen succes!!

29-05-2018 | Man | 67
clindamycine (300mg)
Bij inname leek het of er een gat in mijn slokdarm brandde. Het bleef gewoon hangen en heb van alles geprobeerd; met yoghurt, banaan etc. Nu op de laatste dag heb ik een uitbraak van rode jeuk vlekken op mijn romp en armen met koorts. Heb nu een ernstige allergie met vreselijk veel jeuk en rode vlekken van haarwortels t/m benen. Ook daarbij koorts tot 39.5.

30-09-2015 | Man | 67
Bacteriële infectie
Bleef na wortelkanaalbehandeling ernstige pijn houden. Tussen de regels door kon opmaken, dat de tandarts dacht, dat ik me een beetje aanstelde. Later bleek, dat men een stukje van een zenuw vergeten was. Kreeg medicijn dus als bwehandeling van mogelijke bacteriele infectie, opgelopen tijdens de behandeling.... Na twee dagen slikken van clindamycine, ernstige pijn aan sl[lees meer...]okdarm/maag resulterend, zoals later bleek in ernstige refluxprblemen. Ben na drie dagen gestopt en loop nu nog steeds met die ernstige gevolgen. Mijn darmflora blijkt nu ook volkomen uitgeroeid geweest te zijn.