clindamycine

Kaakontsteking (16 meningen)
Kiespijn (10 meningen)
Bacteriële infectie (9 meningen)
Wondroos (8 meningen)
Tandvleesontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

19-08-2021 | Vrouw | 65
Bacteriële infectie
het slikken van deze medicatie was voor mij niet te doen. Ik heb doorgezet omdat ik een bacteriële infectie gehad, dus het moest.

09-08-2021 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Deze kuur gekregen van de tandarts tegen tandvleesontsteking. Helpt wel iets, maar niet voldoende vrees ik. Momenteel slechter van de bijwerkingen dan van de ontsteking. Direct na innemen kortademig voor een half uur, en last van branden in de slokdarm. Dit los ik op door daarna paar glazen melk te drinken. Verder buikkrampen en diarree en misselijkheid. De kuur ( vijf dag[lees meer...]en) is nu klaar, maar deze hoef ik niet nog een keer. Nu hopen dat de ontsteking rustig blijft. Oppassen met bloedverdunners, mijn INR schoot naar boven maar dit werd wel van tevoren aangegeven, dus even goed in de gaten houden.

22-07-2021 | Vrouw | 63
Wondroos
Aanvankelijk voor 7 dagen, niet effectief genoeg dus nogmaals 7 dagen. Algehele malleise hierdoor. Na 14 dagen nog niet helemaal over.

13-04-2021 | Vrouw | 50
clindamycine (15mg/ml)
Longontsteking
na een longontsteking longabces gekregen, gebruik dit middel nu al 6 weken, ondertussen longontsteking links erbij gekregen... daar weer een andere AB voor gekregen, die is gelukkig gestopt. Moet dit nog wel een tijdje nemen, krijg het door een pej heen daarom drank. Gelukkig is abces kleiner. alleen zuurstofbehoefte is er nog steeds helaas.

24-03-2021 | Vrouw | 23
Wondroos
7 dagen 3x per dag 2 pillen om wondroos te verhelpen. Pillen eerder gehad en weer dezelfde bijwerkingen. Misselijk, diarree en het gevoel dat mijn maag niet meer leeg kan zijn. Om 02:00 de wekker, cracker eten en 2 glazen water drinken om te zorgen dat de medicijnen geen brandend gevoel geven. Nog 4 dagen te gaan op deze medicijnen. De bijwerkingen zijn te overzien, maar w[lees meer...]el heel erg vervelend.

15-02-2021 | Vrouw | 30
Kaakontsteking
Ik heb deze pillen nu 10 dagen geslikt 3 maal per dag 2 tabletten. Ik ervaar meteen na inname erge maagpjjn en duizeligheid ik heb de kuur afgemaakt en ben vandaag klaar. De pijn is iets afgenomen maar ik voel wel nog iets zitten wat niet prettig voelt. Volgend tandarts kan dit niet.

27-12-2020 | Vrouw | 62
Wondroos
Ik kreeg een rood plekje op mijn neus en wang, de volgende dag werd ik wakker met een rood opgezet rechterwang en dikke neus. In het ziekenhuis werd ik van de huisartsenpost naar de eerste hulp gestuurd, wegens ernstige wondroos. Omdat ik allergies ben voor Amoxicilline kon ik geen Antibiotica infuus krijgen en kreeg ik Clindamycine voor 2 weken mee naar huis. Na een p[lees meer...]aar dagen had het al effect alleen werd ik wel misselijk ervan. Nu na een week is mijn gezicht bijna genezen maar heb ik wel pijn in mijn mond , alsof je aften ontwikkeld,ontzettende dorst en buikpijn. Ook steeds een bittere smaak in mijn mond.

17-12-2020 | Vrouw | 71
clindamycine (300mg)
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
Ik had een kaakontsteking en dit medicijn van mijn tandarts gekregen.

07-11-2020 | Vrouw | 57
Acne/puistjes
Voor onderhuidse ontsteking voorgeschreven gekregen nadat een andere antibiotica kuur weinig effect had. Al na eerste inname een verschrikkelijke vieze smaak in de mond gekregen wat in de dagen daarna alleen maar erger werd, zwarte tong met scheuren erin, smaak verlies. Na 2 dagen gebruik bultjes en jeuk op buik, dag erna onder en tussen de borsten en de dag daarna bijna o[lees meer...]veral op mij lijf tot in de nek en achter oren aan toe. Zit nu onder de jeukende uitslag, zware hoofdpijn en een zere mond met vieze smaak. Ben er gewoon doodziek van. In dit geval is het middel veel erger dan de kwaal, rotzooi en neem het nooit meer.

17-09-2020 | Vrouw | 34
Kiespijn
Al herhaaldelijk Clindamycine voorgeschreven gekregen door de tandarts. Ik ben allergisch voor penicilline en dit werkt perfect. Het middel is zeer effectief bij kiespijn, waardoor ik het kan volhouden tot de behandeling bij de tandarts. Soms krijg ik het na een behandeling, om de ontsteking na een wortelkanaalbehandeling helpen op te ruimen. Altijd gegarandeerd pijnloos m[lees meer...]et Clindamycine. De enige bijwerking is diarree op dag 1. Verder niks gemerkt.

15-09-2020 | Vrouw | 53
Ontsteking (mond)
Ivm allergie voor andere antibiotica deze gekregen bij wortelonsteking onder kies. Capsules met heel veel water ingenomen. geen slokdarm of maagklachten hierdoor. Wel na een paar dagen enorme buikkrampen. En nu nog 2 dgn na afloop kuur nog buikkrampen en geen normale ontlasting. De onsteking is wel weg.

26-06-2020 | Vrouw | 57
clindamycine (300mg)
Wat een rotzooi. Ik had een steenpuist op mij bovenbeen met veel pijn en koorts. Nadat de spoedarts het open had gemaakt kreeg ik een kuur vooe 7 dagen mee. De tweede dag kreeg ik duizeligheid en misselijkheid. De derde dag klapte ik in de ochtend na de eerste dosis, dubbel van de maagpijn en mijn slokdarm. Dit is een paar keer gebeurt. Ook hoofdpijn erbij. Ik heb de art[lees meer...]s gebeld en mocht met 5 dagen stoppen. Dat heb ik gedaan. Ben nu na een week nog steeds niet fit. Moe hoofspijn en niet lekker. De steenpuist is zo goed als weg maar dir middel gebruik ik niet meer.

07-04-2020 | Vrouw | 52
Infectie (mond)
Na trekken van mijn kies, infectie. ontzettende pijn in maag / darmstreek onmiddellijk mee gestopt. Nu arts bellen voor medicijn die verlichting brengt.

13-03-2020 | Vrouw | 55
clindamycine (150mg)
Kaakontsteking
Kreeg dit voorgeschreven vanwege abces in bovenkaak. Werkte binnen een dag, infectie was na 5 dagen verdwenen

13-03-2020 | Vrouw | 55
Kaakontsteking
Positieve ervaring. Zowel links als rechts in bovenkaak flinke ontsteking die uitstraalt naar oogkas en oor. Ben in afwachting van extractie, maar eerst moest ontsteking weg. Medicijn is heel effectief, de pijn op de kiezen rondom en tandvlees was na een dag afgenomen. Ontsteking binnen 4 dagen weg. Bijwerkingen zijn erg vervelend, ben voortdurend misselijk met vieze [lees meer...]metaalsmaak in de mond. Maar die bijwerkingen zijn veel beter te verdragen dan een echt bijzonder pijnlijke kaakontsteking. Je slikt dit spul niet voor je plezier natuurlijk.

05-03-2020 | Vrouw | 52
clindamycine (600)
Na ontvangen van de capsules er thuis 1 ingenomen met veel water. Daarna snel door naar een gemaakte afspraak, maar na nog geen half uur na inname wist ik mij geen raad doordat in mijn lichaam de hel losbrak in de vorm van bizarre pijn in maag/slokdarm en ik raakte de weg kwijt in de ongelooflijke pijn. Het werd een strijd in ondergaan. Gelijk de huisarts gebeld die helaas[lees meer...] niet meer aanwezig bleek te zijn, dus de apotheek gebeld. Die gingen contact zoeken met de huisarts. Werd later terug gebeld door de apotheek, er lag een andere maagzuurremmer voor mij klaar en nee...geen andere optie voor de flinke huidontsteking. Heb gezegd dat ik dit middel absoluut niet verder inneem en de volgende dag de arts ga bellen. Nu...uren later en niet kunnen eten door de immense pijn, het gevoel alsof in de maag/slokdarmstreek een enorme beschadiging opgetreden is, het zuur nog tot in mijn keel komt, staat mijn besluit vast. Never nooit meer ook maar 1 capsule van deze vreselijke rommel qua medicijn! Wat een verschrikkelijke bende is dit!