Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen misselijkheid metaalachtige smaak ontsteking maagzuur maagproblemen buikklachten kleine rode bult(en) overal uitslag op armen uitslag beperkt tot nek

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (14 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

01-12-2016 | Man | 14
Bacteriële infectie
Mijn zoon van 14 krijgt dit medicijn nu een half jaar, in combinatie met dezelfde dagelijkse doses aan Rifampicine. Reden: ernstig gecompliceerde bacteriële infectie (Staf Aureus PVL) die Osteomyelitis (botontsteking) veroorzaakte. Eerst heeft hij dit medicijn circa 4 weken via het infuus gekregen. Daarna in capsules (4x 300mg per dag). De pillen slikken was lastig bij [lees meer...]de start, ze bleven vaak hangen omdat hij ook nog een sonde door zijn keel had. Na verwijdering sonde slikt hij ze met melk of water en dat gaat prima. Geen last meer van bij inname. Aanvankelijk veel last gehad van misselijkheid en darmen, obstipatie, echter we weten niet of dat van deze medicijnen komt of van de andere (hij slikte toen ook al Rifampicine en kreeg ook nog Labetalol, morfine en andere medicijnen toegediend). Nu al vijf maanden klachtenvrij van bijwerkingen met deze medicijnen.

24-03-2021 | Vrouw | 23
Wondroos
7 dagen 3x per dag 2 pillen om wondroos te verhelpen. Pillen eerder gehad en weer dezelfde bijwerkingen. Misselijk, diarree en het gevoel dat mijn maag niet meer leeg kan zijn. Om 02:00 de wekker, cracker eten en 2 glazen water drinken om te zorgen dat de medicijnen geen brandend gevoel geven. Nog 4 dagen te gaan op deze medicijnen. De bijwerkingen zijn te overzien, maar w[lees meer...]el heel erg vervelend.

29-02-2016 | Vrouw | 23
Amandelontsteking
Clindamycine voorgeschreven gekregen van mijn KNO-arts, omdat ik allergisch ben voor penicilline. Als dit niet werkt moeten mijn amandelen eruit gehaald worden. 4x per dag 300 mg. Probleem 1: de pillen op de juiste tijden innemen. Er moet 6 uur tussen iedere pil zitten, dit red ik al niet. Probleem 2: vanaf dag 1 bij het innemen het gevoel alsof ik een fles wijn achter[lees meer...] mijn kiezen heb zitten. Het lijkt alsof mijn zicht vertraagd, reactievermogen is niet zoals het hoort. Ik durf hiermee ook geen auto te rijden. Daarnaast ben ik erg wazig, heb ik geen energie en wil ik alleen maar op de bank liggen. Probleem 3: ik heb al de hele week erg dunne ontlasting. Ik moet zo vaak en zoveel naar het toilet, dat ik zelfs eens de bus naar school gemist heb... Hierdoor ga ik niet graag onnodig de deur uit. Probleem 4: Last van mijn slokdarm en maag. Ik probeer veel te drinken bij het innemen van de pil, omdat ik de eerste dagen een metaalsmaak in mijn mond had. Maar dit verhelpt de last in mijn slokdarm niet. Probleem 5: na het innemen van de capsule en voor het dronken gevoel begint, heb ik een druk op mijn borst en het gevoel minder lucht te krijgen. dit duurt niet heel lang, maar is erg vervelend en in het begin zelfs beangstigend. De bedoeling was met deze kuur mijn chronische keel- en amandelontsteking voorgoed uit te roeien. Het leek te helpen, mijn amandelen oogden wat kleiner dan normaal. Echter kwam na 3-4 dagen mijn keelpijn weer opzetten en zit er nu een kleine bloeduitstorting op mijn rechter amandel... Mijn keel voelt nog precies hetzelfde, alleen heb ik er nu allemaal klachten bij die niet erg bevorderend zijn voor mijn energielevel, die door de keelontstekingen toch al niet zo hoog was. Ik ben zeker niet tevreden over deze kuur. Daarnaast vind ik dat de bijsluiter geen goed beeld geeft van alle bijwerkingen. Ook heb ik het idee dat ik in combinatie met deze kuur opeens heel snel verbrand in het februari zonnetje, heeft iemand hier ervaring mee?

16-02-2024 | Vrouw | 25
Kiespijn

kleine rode bult(en) overal misselijkheid metaalachtige smaak buikklachten slokdarmproblemen maagzuur

Nooit meer. Een pilletje gehad en voelt alsof ik bijna dood ga. Huisartsenpost doet niks omdat de tandarts het heeft voorgeschreven. Nare boel. Krijg geen lucht, overal galbulten, rode vlekken, jeuk, dikke tong, verwardheid, moe, maag en darm klachten waar je van opschrikt en vooral het gevoel hebben dag mn slokdarm wegbrand. Dit moeten ze nooit aan mensen voorschrijven

23-12-2020 | Man | 25
Amandelontsteking
2 maand met ontstoken amandelen gezeten, na amoxicilline en staphycid een allergische reactie met mijn keel die toesloeg was dit de oplossing... De bijwerkingen zijn echt ni te houden voor mij... Vanaf dag 1 zware diaree, duizeligheid en enorm enorm slap gevoel in spieren cva nog dacht ik... Ook dood dood moe en continu slapen, Na mijn volledige kuur te hebben afgekregen,[lees meer...] is de hel mijn slokdarm volledig losgebarsten nog nooit zoveel pijn gehad ik dacht dat ik een hartaanval had... Onbeschrijflijk branderig gevoel Enorme maaglast en darmen zijn helemaal kapot... Ik hoop da ik hier vanaf geraak zit al 2 weken aan probiotica na de laatste pil van de kuur maar het wordt weer tijd om langs de huisarts te gaan deze hel mag gaan stoppen al ben ik wel blij dat ik van mijn amandel ontsteking vanaf Ben... Nu nog van de bijwerkingen hopelijk en dan weer de oude :-)

05-11-2019 | Man | 25
clindamycine (300mg)
Ik had vreemde witte vlekken op mijn penis en balzak. De huisarts schreef dit middel voor ik moest er 3 maal 4 keer daags van slikken. Ik kreeg jeuk, dat was nog te doen, ik deed in mijn broek, ik kon minder makkelijk ademen, ik begon hevig te zweten en mijn haar viel met grote pakken uit en ik hallucineerde. Ik heb het maar een dag kunnen nemen en werd naar de spoeddiens[lees meer...]ten gebracht. Daar bleek dat ik dit middel helemaal niet nodig had want het was psoriasis. Na het nemen van het middel had ik ook erectieproblemen en dat heeft een week geduurd.

28-06-2016 | Vrouw | 27
clindamycine (15mg/ml)
Ontsteking in de borst
Ik heb o.a chronische borstonstekingen. Na maanden aan klooien met allerlei penicillines die geen effect hadden, hebben ze me tijdens de ziekenhuis opname over gezet op Clindamycine. De onsteking werd minder en sinds dien ( jan 2016) krijg ik dit middel bij de eerste symptomen voorgeschreven. Ik heb het toen in totaal zeven weken geslikt. De eerste dagen last gehad v[lees meer...]an diarree. Daarna geen klachten meer. Sinds gister zit ik weer aan een kuur Clindamycine. Vandaag moest ik noodgedwongen overstappen op de drankvorm omdat ik de capsules niet meer binnen kan houden. Tot nu toe gaat het goed ( 2de dosis op) en ben ik niet meer misselijk geweest, al is het middel vreselijk vies van smaak. Al bij al ben ik erg blij met dit middel! Het voorkomt voor mij pijn, opnames en operaties. Ik lees hier dat mensen zeggen ja ik ben lusteloos, moe etc. Dan vraag ik me af, komt dat nou echt van de medicatie? Je slikt het toch niet voor niks? Ik ben ook moe en opgebrand maar dat is door de onsteking.

22-04-2024 | Man | 28
Bacteriële infectie

uitslag op armen uitslag beperkt tot nek

Bacteriën in de arm

01-04-2019 | Vrouw | 28
Kaakontsteking
Door een complicatie na een wortelkanaalbehandelig was de ontsteking doorgetrokken naar mijn kaak. Ik had erg veel last van drukkende pijn. De pijn was op de 2e dag aanzienlijk minder. Na dag 5 is de ontsteking zo goed als verdwenen. In tegenstelling tot de meesten heb ik geen bijwerkingen gehad.

28-02-2024 | Vrouw | 29
Infectie (wond)
Even een positief tegengeluid. Ik heb deze antibiotica 2 keer gehad in de laatste maand, omdat onduidelijk was waar de klachten vandaan kwamen (tandvleesontsteking, of ontstoken wortelpunt). Uiteindelijk is de kies getrokken, dus ik weet niet of de kuur effectief is geweest. Ik hem nu een 3e keer in hogere dosis (4 keer per dag 300mg) omdat er een botrand naast de extracti[lees meer...]ewond geïrriteerd en pijnlijk is. De kuur moet volgens kaakchirurg de groei van het tandvlees over dit botrandje bevorderen. Ik heb in die maand dat ik deze antibiotica slik geen bijwerkingen ervaren, behalve op den duur een vieze smaak in de mond. Niet misselijk, geen diarree (ondanks mijn lage gewicht van 45 kilo en weken slecht eten i.v.m. kiespijn), niet duizelig en de enige malaise die ik voelde was vanwege de kiespijn en de napijn na extractie. Of de kuur nu gaat helpen moet ik afwachten. Sidenote voor mensen die er jeuk en uitslag van krijgen: dat betekent dat je allergisch bent voor bestandsdelen van Clindamycine. Ga naar je arts en vraag om een vervangende antibiotica.

22-10-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Wegens penicilline allergie - en hartpatiënt mag ik velen antibiotica niet hebben. Clindamycine is één van de weinige die ik mag en bij mij uitstekend werkt bij botinfecties en wondroosinfectie. De bijwerkingen neem ik op de koop toe (soms krijg ik schimmelinfectie in mijn mond bij 3weken of langer gebruik evenals darminfectie keer door gekregen) De misselijkheid van[lees meer...] Clindamycine, slaperigheid, buikpijn en jeukende bultjes krijg ik altijd is prima!

15-02-2021 | Vrouw | 30
Kaakontsteking
Ik heb deze pillen nu 10 dagen geslikt 3 maal per dag 2 tabletten. Ik ervaar meteen na inname erge maagpjjn en duizeligheid ik heb de kuur afgemaakt en ben vandaag klaar. De pijn is iets afgenomen maar ik voel wel nog iets zitten wat niet prettig voelt. Volgend tandarts kan dit niet.

23-01-2021 | Man | 30
clindamycine (150mg)
Ontsteking (mond)
Gebruik dit medicijn voor een ontsteking in de kies. Amoxciline kan ik niet tegen. Daarom gekozen voor clyndamicine. Werkt perfect geen bijwerkingen nu dag 3/5. Aanrader voor ontstekingen !!

07-08-2020 | Man | 30
Complicatie na operatie
Na een aanrijding met een wagen en de nodige operatie deze medicatie meegekregen om infecties tegen te gaan en dit voor 7 dagen lang. Al na eerste inname verschrikkelijke (metaal)smaak. Verdwijnt net op het moment dat je de volgende moet innemen. Na 2 dagen kwam er dan ook nog eens buikloop bij dat toch de dagelijkse zaken belemmert. Hopelijk na deze kuur nooit meer. [lees meer...]

27-05-2023 | Man | 31
Infectie (wond)
Heb deze voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege een infectie aan de nagelbedwand van mijn grote teen. De pillen smaken erg bitter en vervolgens geeft het antibioticum zelf ook deze smaak af in je gehele lichaam. Het is vrij agressief, waardoor ik snel verbetering merkte (na één nachtje slapen en drie tabletjes verder zag mijn teen er al stukken beter uit, na [lees meer...]drie dagen is de roodheid reeds teruggetrokken en kan ik weer korte wandelingen maken). Het gaf me de eerste dagen misselijkheid en vandaag ben ik opgestaan met hoofdpijn. Het is met deze pillen zéér belangrijk veel water te drinken en zoveel mogelijk uit het zonlicht te blijven of je in te smeren met een sterke zonnecrème (min. Factor 30). Zelfs dan kan je snel rood worden. Zoek schaduw op en alles komt in orde. Zorg er ook voor dat je genoeg suikers binnen krijgt terwijl je voedingsmiddelen vermijdt die je maag en darmen kunnen prikkelen (bvb cola). Appeltjes en koekjes zijn ideaal.

25-07-2019 | Vrouw | 31
Tandvleesontsteking
Net je verhaal gelezen omdat ik op zoek was naar info over de inname van deze antibiotica. Ik ervaar exact hetzelfde. Ik neem de tabletten in, na een maaltijd en nog geen 10min later hevige brandende pijn thv slokdarm. Net zoals maagzuur maar veel erger. Heb al een Rennie genomen maar lijkt weinig te helpen. Is een heel onaangenaam gevoel. Ik zit nog maar aan dag 1, dus d[lees meer...]at beloofd voor de komende dagen. Laat me weten wat er lijkt te helpen bij jou.