Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen buikklachten metaalachtige smaak misselijkheid maagproblemen ontsteking kleine rode bult(en) overal maagzuur gezwollen keel maagpijn

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

30-12-2023 | Man | 37
Kiespijn
Kiespijn en bijholteontsteking, na een kuur amoxicilline toch naar de spoedtandarts, schreef wortelkanaalbehandeling voor maar durfde het niet aan op het moment. Toen deze kuur gekregen, de pijn is weg, werkt dus goed alleen door alle slechte recensies weet ik nog niet of ik het ga afmaken.

12-01-2023 | Vrouw | 52
clindamycine (150mg)
Wondroos
Ik heb vaker last van wondroos door een ongeval waarbij het been geïnfecteerd raakte met de stafylokokken bacterie. Na 1 dag al verbetering te zien aan het been en koorts gezakt. Na 2 dagen al geen koorts meer en het been gaat zienderogen vooruit. Kuur afmaken en op advies van de huisarts een tablet per dag blijven nemen ter voorkoming van. Geen bijwerkingen. Zeer tev[lees meer...]reden over Clindamycine.

23-12-2022 | Vrouw | 68
Kaakontsteking
tot nu toe ( dag 2) geen bijwerkingen, en het helpt goed. Moet nog 3 dgn. het gaat ook goed met mn andere medicatie, hopelijk word ik er niet dik van 😁

22-10-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Wegens penicilline allergie - en hartpatiënt mag ik velen antibiotica niet hebben. Clindamycine is één van de weinige die ik mag en bij mij uitstekend werkt bij botinfecties en wondroosinfectie. De bijwerkingen neem ik op de koop toe (soms krijg ik schimmelinfectie in mijn mond bij 3weken of langer gebruik evenals darminfectie keer door gekregen) De misselijkheid van[lees meer...] Clindamycine, slaperigheid, buikpijn en jeukende bultjes krijg ik altijd is prima!

23-08-2022 | Man | 49
Bacteriële infectie
Bacteriële infectie na insectenbeet in het onderbeen. Goede werking van medicatie. Allergisch voor amoxicilline dus goed alternatief.

08-10-2021 | Man | 46

23-01-2021 | Man | 30
clindamycine (150mg)
Ontsteking (mond)
Gebruik dit medicijn voor een ontsteking in de kies. Amoxciline kan ik niet tegen. Daarom gekozen voor clyndamicine. Werkt perfect geen bijwerkingen nu dag 3/5. Aanrader voor ontstekingen !!

17-09-2020 | Vrouw | 34
Kiespijn
Al herhaaldelijk Clindamycine voorgeschreven gekregen door de tandarts. Ik ben allergisch voor penicilline en dit werkt perfect. Het middel is zeer effectief bij kiespijn, waardoor ik het kan volhouden tot de behandeling bij de tandarts. Soms krijg ik het na een behandeling, om de ontsteking na een wortelkanaalbehandeling helpen op te ruimen. Altijd gegarandeerd pijnloos m[lees meer...]et Clindamycine. De enige bijwerking is diarree op dag 1. Verder niks gemerkt.

10-05-2020 | Man | 57
Gewrichtsontsteking
Uit voorzorg kreeg ik dit medicijn voorgeschreven, allergisch voor penicilline, omdat ik een keer een bacteriële infectie in mijn knie heb gehad na het laten likken van een hond aan een wondje ben ik uiterst voorzichtig geworden met het hebben of krijgen van wondjes op buiten of een niet schone omgeving, na een dag in de tuin werken heb ik m’n arm gestoken aan een tak, du[lees meer...]s maar om antibioticum gevraagd en gekregen, nog nooit ergens zoveel last van gehad, algehele malaise en na 4 dagen heftige diarree, nu na 2 weken gestopt te zijn nog steeds! Ik hoef het niet weer

01-04-2019 | Vrouw | 28
Kaakontsteking
Door een complicatie na een wortelkanaalbehandelig was de ontsteking doorgetrokken naar mijn kaak. Ik had erg veel last van drukkende pijn. De pijn was op de 2e dag aanzienlijk minder. Na dag 5 is de ontsteking zo goed als verdwenen. In tegenstelling tot de meesten heb ik geen bijwerkingen gehad.

14-03-2019 | Vrouw | 51
clindamycine (10mg)
Acne/puistjes
De overstap van het oude naar het nieuwe middel is dus dat de acne nu weer helemaal terug is.

16-03-2016 | Vrouw | 62
Kaakontsteking
Heftige pijn ten gevolge van kaakontsteking. Tandarts wilde wel een wortelkanaalbehandeling. Ik niet. Na anderhalve dag clindamycinecapsules is de pijn plotseling gestopt en mijn humeur boven normaal. Bijwerking of opluchting? Ik mag nog niet te vroeg juichen want ik moet nog even door gaan met gebruik.

22-03-2024 | Vrouw | 57
clindamycine (600mg)

slokdarmproblemen maagpijn

De hoeveelheid van de werkzame stof is in mijn geval 600 mg . Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen omdat ik allergisch ben voor andere antibiotica. De toepassing is preventief omdat ik een dubbele wortelpunt behandeling heb ondergaan aan twee naast elkaar liggende kiezen helemaal achterin de onderkaak (ik meen element 46 en 47). De kaakchirurg was er niet zeker van [lees meer...]of ze de ontsteking onder de achterste kies wel volledig weg heeft kunnen halen maar vooralsnog lijkt de wondgenezing normaal te verlopen (nu precies een week geleden). Zojuist de laatste pil genomen. De bijwerkingen die ik krijg na het slikken van een pil zijn een zeer onaangenaam brandend gevoel onderin mijn slokdarm en bovenin mijn maag. Dit treed echter niet elke keer op. Om de klachten te verkleinen moet ik wel een heel groot glas lauwwarm water bij de inname slikken en dan zo veel mogelijk in een keer achterover slaan. Hoe beter dat me lukt, hoe minder de bijwerkingen. Met koud water lukt me dat sowieso niet. Ik heb het vermoeden dan die pil in geval van klachten bij de overgang van slokdarm naar maag vast komt te liggen (de pillen zijn ook echt heel groot). Het komt vaker voor bij mij dat pillen die groot zijn maar licht van gewicht, blijven 'vasthangen' in de slokdarm. Dit los ik dan op door een banaan te eten zonder er al te veel op te kauwen en zodoende die pil dan door de slokdarm naar de maag te drukken. Dat erge brandende gevoel is dan direct sterk verminderd. In de gebruiksaanwijzing van dit medicijn staat dat je het voor of na de maaltijd moet slikken dus dit zal ook wel prima zijn. Ik merk wel dat hoe meer prikkelende voeding ik heb gegeten (bijvoorbeeld chocolade of zout ) hoe meer last ik van die klachten heb. Maag beschermers nemen helpt wel enigszins maar alleen voor de maagklachten en niet voor de slokdarm klachten ( logisch). Bij een eerdere kuur tegen kiespijn van dezelfde twee kiezen heb ik dezelfde werkzame stof gekregen voor een week . Helaas weet ik de hoeveelheid en de fabrikant niet meer. Dat is inmiddels tweeënhalve maand geleden. Toen kreeg ik vrij ernstige diarree en misselijkheid en was ik een dag of 10 aan huis gekluisterd. Na een paar dagen slikken van Clindamycine ben ik toen begonnen met probiotica en slik dat nog steeds. De kiespijn verdween helemaal. Positieve bijwerking is dat mijn decennia lange darmklachten die ik had (buikpijn, opgeblazen gevoel, last van gluten en bepaalde suikers, slechte ontlasting, darmgassen, obstipatie of diarree) ineens verdwenen zijn en mijn darmen nu functioneren zoals ze bedoeld zijn. Ook bij mijn laatste kuur totaal geen last van mijn darmen gekregen. Misschien afhankelijk van de hulpstoffen in het medicijn. Dus afhankelijk van de fabrikant.

28-02-2024 | Vrouw | 29
Infectie (wond)
Even een positief tegengeluid. Ik heb deze antibiotica 2 keer gehad in de laatste maand, omdat onduidelijk was waar de klachten vandaan kwamen (tandvleesontsteking, of ontstoken wortelpunt). Uiteindelijk is de kies getrokken, dus ik weet niet of de kuur effectief is geweest. Ik hem nu een 3e keer in hogere dosis (4 keer per dag 300mg) omdat er een botrand naast de extracti[lees meer...]ewond geïrriteerd en pijnlijk is. De kuur moet volgens kaakchirurg de groei van het tandvlees over dit botrandje bevorderen. Ik heb in die maand dat ik deze antibiotica slik geen bijwerkingen ervaren, behalve op den duur een vieze smaak in de mond. Niet misselijk, geen diarree (ondanks mijn lage gewicht van 45 kilo en weken slecht eten i.v.m. kiespijn), niet duizelig en de enige malaise die ik voelde was vanwege de kiespijn en de napijn na extractie. Of de kuur nu gaat helpen moet ik afwachten. Sidenote voor mensen die er jeuk en uitslag van krijgen: dat betekent dat je allergisch bent voor bestandsdelen van Clindamycine. Ga naar je arts en vraag om een vervangende antibiotica.

29-04-2023 | Vrouw | 52
Wondroos
2 weken geleden heb ik de huisarts gebeld had een zeer rood en zeer pijnlijke rechter been huisarts is bij mij geweest en constateerde wondroos en schreef mij Clindamycine voor 3 x daag 2 capsules van 300 mg. Mijn rechter been was over okay het was nog wel wat rood maar geen pijn meer en ik had 2 weken de kuur afgemaakt 2 dagen later krijg ik wondroos aan mijn linkerbeen d[lees meer...]us weer een zware kuur van 3 x daags 2 capsules daar ben ik nu nog mee bezig ik hoop dat de pijn snel weg gaat slik daarnaast wel paracetamol van 500 mg en ik gebruik cannabisolie mijn linker been is dik en opgezet en rood mijn voet is ook opgezwollen ik kan bijna geen schoen meer aan hebben maar we gaan door met slikken ik ondervind van dit medicijn totaal geen bijwerkingen.

20-10-2022 | Vrouw | 51
Kiespijn
Ik heb een wortelpuntontsteking aan de bovenste kies. De tandarts schreef dit voor omdat ik allergisch ben voor Amoxcicline. Ze zij ook dat deze beter is omdat het ‘tot op het bot’ doordringt. Na drie dosissen werd de kiespijn minder maar kreeg ik wel een dikke pijnlijke bijholte. Deze is nu na vier dagen aan het verdwijnen. Wel slikte ik er ibrupofen bij. Ik kreeg[lees meer...] de kuur voor vijf dagen en er is veel verbetering. De kies laat ik tzt trekken.