metronidazol

Bacteriële infectie (24 meningen)
Tandvleesontsteking (16 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

21-04-2018 | Vrouw | 15
Bacteriële infectie
Ben hier zeer ontevreden over. Ben op vakantie en er is mij niks verteld over dat ik niet in de zon mocht terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik op vakantie ging.. Ik wilde een restaurant inlopen en opeens kreeg ik een soort aanval. Ik had het gevoel dat ik moest braken, kon niet meer op mijn benen staan, kreeg gekleurde vlekken in mijn ogen en een piep in mijn oren. Ben e[lees meer...]r erg van geschrokken.. Er was een betere uitleg voor nodig. Zeker geen aanrader!!!

10-12-2017 | Vrouw | 16
metronidazol (250mg)
Mijn dochter van 16 is met Metronazidol behandeld tegen een darmparasiet; de dieetamoebe. Ze heeft weinig bijwerkingen gehad, een beetje misselijk op dag 2 en een gevoelloze dikke lip op dag 9. Helaas heeft de behandeling niet gewerkt. De parasiet is er nog.

04-03-2020 | Vrouw | 17

24-11-2017 | Vrouw | 18
Bacteriële vaginose
Het middel werkt heel doeltreffend, dat zeker. De vaginose is zo goed als weg, in ieder geval een stuk verminderd en minder stinkend. Moest eenmalig 4 tabletten nemen, dit 's avonds voor het slapen na wat eten gedaan. De ochtend erna toen ik wakker werd voelde ik me heel beroerd. Twee dagen amper iets kunnen doen, met moeite twee uurtjes van huis weggekund...

21-06-2017 | Vrouw | 18
Bacteriële vaginose
Lieve iedereen, anderhalve week geleden was ik per ongeluk met mijn tampon in slaapgevallen, waardoor ik bacteriële vaginose had opgelopen. Mijn symptomen kwamen direct overeen met die van internet . Ik had eerst Multi gyn actueel gehaald bij de drogist. Dit zorgde ervoor dat de jeuk wegging, maar niet de geur en afscheiding helaas. Toch maar naar de huisarts gegaan. Die g[lees meer...]af mij Metronidazol. Ik was erg bang voor de bijwerkingen, omdat er veel negatieve ervaringen op internet stonden . Maar verrassend genoeg geen enkele bijwerking . Heel chill. Gewoon goed en veel eten van te voren, dat helpt heel erg. Maar het medicijn werkte heel goed. Na 1 dag was de geur verdwenen en de afscheiding werd in de loop van de dagen veel minder. Fijn om weer zonder nare geur te kunnen rondlopen, door zo'n simpele oplossing. Niet zelf aankloten met vaginale douches of cremepjes. De huisarts heeft er meer verstand van. Dus ga er heen. Je hoeft je nergens voor te schamen. Maar kortom: makkelijk om in te nemen en heel effectief. Blij met het resultaat en 0 bijwerkingen

18-10-2021 | Vrouw | 19
Darmontsteking
Heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen van MDL arts. Ben al een hele tijd ziek, maar dit maakt het niet beter. Nu op dag 4. Vanmorgen gebraakt. Verder heel erg vermoeid en energieloos, kan niet veel doen en heb hoofdpijn en buikkramp. Hoop dat de kuur wel aanslaat en dat het niet voor niks is geweest straks.

08-05-2020 | Man | 20
Darmontsteking
Het is nu dag 4, en ik voel me helemaal niet goed. Geen eetlust, super misselijk en enorm moe. Heb ook bijna geen kracht in mijn armen. Ik heb normaal helemaal niet zo veel last van bijwerkingen van medicijnen, maar bij dit medicijn wel. Niet fijn. Ik ga overleggen of ik iets anders kan krijgen want dit is niet fijn. Zelf ben ik nog niet klaar met de kuur. Maar er wordt ge[lees meer...]lukkig gezegd dat wanneer de kuur klaar is, de klachten snel afnemen. Dus we gaan het zien

22-04-2018 | Vrouw | 20
Bacteriële vaginose
Het medicijn is zeer effectief! Na 1 jaar last te hebben van bacteriële vaginose, ben ik er nu eindelijk vanaf. (Hopen dat het ook weg blijft, ben nu paar dagen verder na ab kuur). 1e dag van de kuur erg moe en misselijk. Rest van de dagen bleef de moeheid en misselijkheid, werd geleidelijk minder. Wat mij erg hielp was goed eten! Zodra de misselijkheid een beetje op kwam[lees meer...], was het direct weg zodra ik iets at. Elk medicijn heeft bijwerkingen, en ik was huiverig om het te nemen door alle reacties. Viel reuze mee! Eindelijk van de bv af! Had het er zeker voor over. Had alle middeltjes geprobeerd: multi gyn acti gel, canastyn gyno, evagynal. Niks werkte! Mijn tip; goed eten en de bijwerkingen zijn minimaal.

21-04-2018 | Vrouw | 20
metronidazol (500mg)
Prima, alleen eerste dagen af en toe metaalsmaak als ik het innam. Verder nergens last van, top. 10 dagen 3x per dag geslikt

21-02-2021 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
Veel gelezen over het medicijn, daardoor een beetje bang om het te nemen. Na het nemen een beetje last van brandend maagzuur en een aantal dagen wat vermoeid. Verder geen problemen.

24-09-2020 | Vrouw | 22
Bacteriële vaginose
Metronidazol tegen Vaginose. Binnen 6 maanden kwam het terug.

27-09-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb dit medicijn gebruikt omdat ik last had van bacteriële vaginose. 2x per dag 500mg. 7 dagen. Ik had een van de eerste dagen last van buikpijn en misselijkheid. Later kreeg ik al meer last van mijn emoties. Prikkelbaar en steeds maar huilen zonder reden. Ik voelde me er wel depri door.

17-06-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb het gekregen voor bacteriële vaginose. Ik moest 2 x 2 tabletten innemen. Ik heb eerst 2 voor het slapengaan genomen om 20.00 uur en 12 uur later om 08.00 uur de volgende dag. Dit hebben ze geadviseerd om bijwerkingen te verminderen. Ik was erg bang door alle horrorverhalen, maar uiteindelijk viel het erg mee. Ik had wel erge spierpijn in mijn benen en een beetje ver[lees meer...]moeid. Na 2e en laatste dosis had ik last van mijn darmflora… maar goed dat zijn dingen die niet beangstigend zijn. Drink vooral geen alcohol en dan komt het goed! Ik ben van mijn probleem nu af.

08-05-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik ben zeer te spreken over dit medicijn. Ik was op dag 2 al van mijn klachten af. Natuurlijk heb ik de kuur gewoon netjes afgemaakt. De enige bijwerking die ik had was een andere smaak in mijn mond. Maar dit stond al in de bijsluiter dat dit kon gebeuren. Ik vond dit totaal niet hinderlijk. Erg blij dat ik nu van mijn klachten af ben!

27-01-2021 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Na de bijwerkingen te hebben gelezen erg bang om in te brengen. Voor het slapen gaan ingebracht. Na een uur wakker geworden van helse pijn. Dit kwam door jeuk en een branderig gevoel. Meteen onder de douche gestaan om te spoelen. Hielp niet. Ook natte washanden en doeken geprobeerd ook zonder effect. Plassen was een hel!!!! Ontzettend branderig gevoel daar beneden. Na +- 1[lees meer...]0 uur gingen de bijwerkingen afnemen. Voor mij NOOIT meer dit medicijn!!!

31-01-2020 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Na dag één gelijk geen last meer van vieze geurtjes. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Super tevreden dus in tegenstelling tot alle andere meningen.