metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

02-04-2022 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Eerste 2 dagen gingen redelijk goed, wel wat last van drukkende hoofdpijn en wazig zicht..Met de dag werden de klachten erger...zoveel hoofdpijn, onrust en kramp in mijn kaken alsof ik drugs had gebruikt en toen ik stopten kreeg ik oorsuizen en begon ik op en af koorts te krijgen met koude rillingen en een heel erg opgejaagd gevoel..alsof ik aan het afkicken was..helemaal [lees meer...]shaky

08-03-2022 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
4x 500 mg moeten slikken in een keer.. voor bacteriële vaginose, (met zwangerschap) verschrikkelijk!!! Nooit meer. Last van misselijkheid 10x erger met de antibioticum, rillingen, braken, vieze smaak in de mond.. buikpijn. Noem het maar op, nou nooit meer! Heb alles eruit moeten kotsen en de hele dag door!

23-02-2022 | Vrouw | 35
Bacteriële parotitis
Verschrikkelijk. Tweede keer in m'n leven dit kreeg. Eerste keer bij een Giadia besmetting. Dood en dood ziek ervan geweest. Ik heb ook de ziekte van Crohn en dit spul doet het opvlammen. Dit keer gezegend met een vieze darmbacterie, clostridium., waar ik het ook voor kreeg. Zooooo ziek, ziekenhuis opname aan toe. Werkte ook niet. Nu andere tabletten. Ben maar 2x in m'n[lees meer...] leven zooo ziek geweest. Beide keren door dit gore spul. En dan heb ik nog wel de ziekte van Crohn wat ook geen pretje is.

12-02-2022 | Man | 50
Bacteriële infectie
Wat een drama, middel ik 100x erger dan de kwaal. Paar uur na het innemen lag ik mijn bed te shaken van de kou, koorts 38.5. Vreselijk rusteloze benen, voor het eerst in 10 jaar tijd mezelf moeten ziekmelden op kantoor. Dag later, koorts weg, maar kan absoluut niet 'stil' staan, in beweging blijven/zitten gaat beter, maar staan absoluut niet. Nooit meer.

27-11-2021 | Vrouw | 43

15-11-2021 | Vrouw | 37
metronidazol (250mg)
Voorgeschreven voor darmparasiet (dientamoeba fragilis). Wat een heftig middel met tal van nare bijwerkingen, zoals hartkloppingen, onrust, paniekgevoel, niet kunnen slapen, misselijkheid, weeïg gevoel in bovenbuik, rare dromen, rillingen in benen. Na stoppen kuur van 5 dagen, heeft het nog zeker 2,5 dag geduurd voordat ik weer enigszins de oude werd. Voor mij nooit meer[lees meer...] dit middel.

02-08-2021 | Vrouw | 30
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
Vrij snel na het nemen voelde ik me ineens zweterig, kreeg ik spontaan gierende oorsuizingen, voelde ik me heel instabiel en ging ik bijna naar de grond. Kon mezelf nog net naar de bank begeven. Heel erg eng. Kreeg het middel tegen bacteriële vaginose maar heeft niet geholpen. Moest in 1x 2 pillen nemen en dat was het maar neem het nooit meer.

15-04-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Gebruikt voor vagina,werd alleen maar erger dus nooit meer.

14-04-2021 | Vrouw | 31
Ziekte van Lyme
Mijn immuunsysteem is helemaal kapot doordat ik ded ziekte van Lyme as kind gekregen, toen was ik al allergisch voor allerlei dingen die ik niet wist. Toen nog een keer ziekte van Lyme gekregen en een idiote ortomoleculair die mij 7 maanden Metranodazel an Doxycicline heeft gegeven. Ik ben overal allergisch voor en al 10 jaar doodziek omdat ik dit niet wist. Ik krijg per d[lees meer...]ag 500 calorieën binnen omdat ik niet weet waar ik allemaal allergisch voor ben en geen ziek te zijn weeer een anafylactische reactie te krijgen

10-03-2021 | Vrouw | 52
Bacteriële vaginose
7-daagse kuur gekregen. 5 Dagen volgehouden, want ik sliep niet meer, voelde me vreselijk, spierpijn, uitslag (bulten, vlekken) over het gehele lichaam, enorme jeuk aan handen en voeten, erg benauwd, algehele malaise. Wat een drama week. Na het stoppen duurde het nog bijna 2 dagen eer ik me weer wat beter voelde. HA mag me dit nooit meer voorschrijven.

14-02-2021 | Vrouw | 34
Bacteriële vaginose
Vreslijk. Een kuur van 14 dagen van 2 tabletten per dag voorgrschreven gekregen. De eerste dagen was ik een beetje moe, nachtmerries en droge mond. Vanaf dag 3 ongeveer werd het erger. Ik heb paniekaanvallen, voel me raar zweverig, moe, verward. Terwijl ik normaliter een fanatieke sportster ben, ben ik al kortademig na een stukje van een paar honder meter. Ik durf er niet [lees meer...]mee auto te rijden omdat ik me zo raar voel. Ik ben depressief zonder reden, vergeetn constant wat ik wilde zeggen, depersonalisatie!! Ik heb een paar dagen vrij genomen op mijn werk omdat im bang ebn dat ik rare dingen ga zeggen in overleggen, ik kan gewoon niet functioneren. Vreselijk. Ik moet nog 3 dagen ik weet niet hoe ik dit ga volhouden.

27-01-2021 | Vrouw | 36
Candidiasis (atrofisch)
Ik heb deze medicatie gekregen voor een candida infectie in de vagina/darmen. Na de 3de Pil werd de hoofdpijn ondraaglijk. Door de druk boven op het hoofd en de erge druk op de oren en ogen heb ik uiteindelijk de huisartsenpost kunnen bellen. Doordat je je zo wazig voelt ging praten moeizaam en langzaam. Deze vertelde dat het beter was om te stoppen en de volgende dag d[lees meer...]e huisarts te bellen.

12-11-2020 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Vanwege aanhoudende schimmelinfectie kreeg ik eenmalig 4 tabletten voorgeschreven. Na een dag kreeg ik als bijwerking allemaal rode bulten in de vagina. Dit werden vervolgens blaasjes. Inmiddels dag 4 na inname van metronidazol en ik heb pijn bij het plassen vanwege de kapotte blaasjes en de vocht die hieruit komt.

03-11-2020 | Vrouw | 37
Bacteriële vaginose
Vreselijk middel de 1e 3 dagen nergens last van, nouja wat buikpijn en hoofdpijn. Maar sinds gisteren enorm misselijk tegen braken aan, duizelig en een wankel en draaierig gevoel. Nachtmerrie terwijl ik wakker was?! Niet kunnen slapen en uren lang liggen rillen en trillen in bed. Gevoel van onwerkelijkheid, lijkt een wazig stoned gevoel alsof ik stijf van de drugs sta [lees meer...]maar ik heb nog nooit drugs gebruikt.. dit is hel, zo naar de huisarts en hopen dat ik mag stoppen ermee, ik ben pas op de helft van de kuur. Vandaag niks ingenomen uit angst en omdat ik moest deelnemen aan het verkeer en moest werken.

12-10-2020 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
ik heb dit medicijn maanden geleden geslikt en ik had nergens last van en de klachten waren de volgende dag al over. nu heb ik het een week geleden weer moeten slikken en ik heb de rest van de dag boven de wc gehangen. verschrikkelijke bijwerkingen. kan niet meer functioneren al een week niet en continu misselijk kan er niks van eten. ik vind het bizar hoe lang de bijwerki[lees meer...]ngen na de laatste dosis nog aanhouden. lig er nog steeds van in bed

26-08-2020 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik kreeg deze antibiotica voor groenige afscheiding. En ik nam deze antibiotica in combinatie met amoxcilline voor een blaasontsteking. Dit kon samen volgens de arts, nou niet dus. Kotsmisselijk, hartkloppingen, opgeblazen buik, diarree, en het ergste van alles DEREALISATIE! Dit gevoel in mei 2019 ook al mee moeten maken na flink alcohol gebruik. Xanax gekregen en gelukki[lees meer...]g ging het hiermee weg. Nu opnieuw aan de Xanax. Dit is de derde dag. Ik merk nog niet echt verschil, maar dit zou 4 a 5 dagen kunnen duren. Ik heb net een nieuwe baan waar ik me ziek voor heb moeten melden. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en ouders die er voor mij zijn. Ik mag mijn vriend in de hemel prijzen. Zonder hem wist ik het helemaal niet meer. Sinds maandag thuis, niks anders dan bankhangen en veel slapen. En als ik wakker word hoop ik steeds weer dat ik mijzelf weer ben.. angstaanjagend eng rot gevoel! Ik neem NOOIT meer antibiotica, al moet ik daarvoor 3 weken putjes scheppen, het is vieze rommel!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase