metronidazol

Bacteriële infectie (27 meningen)
Tandvleesontsteking (17 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

12-10-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Ik durfde het medicijn eerst niet in te nemen. Tijdens mijn verblijf in de VS, werd bij mij chlamydia gevonden en de dokter vond dat ik wat meer afscheiding had dan normaal. Hierom kreeg ik antibiotica voor chlamydia mee en metronidazol (500 mg, 2 per dag voor 1 week). Hij gaf mij de medicatie mee, voordat de testresultaten binnen waren. Ik hoopte dat al mijn klachten[lees meer...] weg zouden gaan door enkel de inname van de chlamydia antibiotica, maar dit was niet het geval: de afscheiding (en vooral de geur) verdween, maar mijn onderbuikpijn bleef na twee weken toch aanwezig en werd zelfs erger. Door alle slechte reviews, wist ik niet wat ik moest doen. Toch besloot ik metronidazol in te nemen, omdat ik bang was dat ik een eierstokkenontsteking zou oplopen. Ik ben zo blij dat ik de antibiotica ben in gaan nemen! Na 1 pil kon ik al merken dat mijn buikpijn minder werd. Daarnaast zit ik nu op dag twee en heb ik totaal geen last van bijwerkingen. Ik heb enkel heel soms een lichte metaalsmaak in mijn mond, maar verder niet storend. Ik wilde toch graag even mijn (positieve) verhaal delen, omdat er ook veel negatieve verhalen zijn. Voor iedereen kan de antibiotica natuurlijk anders vallen, maar ik zou het zeker proberen. Het is en blijft helaas troep en ik hoop dat ik het nooit meer hoef in te nemen.

16-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
In een keer vier tabletten geslikt (500mg). In tegenstelling tot alle negatieve berichten, heeft het bij mij prima gewerkt. Voor inname is het belangrijk dat er een goede bodem is gelegd (uit ervaring), dit scheelt tegen klachten als bijv. diarree of misselijkheid. De dag van inname wat duizelig en in korte tijd erg vermoeid. Deze bijwerkingen wegen niet op tegen de klacht[lees meer...]en voorheen. Ik ben blij dat het verholpen is.

02-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Momenteel nog bezig met de kuur metronidazol. Hoor er zoveel slechte dingen over; maar heb deze kuur meerdere malen gekregen. Gewoon zeer goed bij eten voordat je deze pil inneemt. Heb slechts last van een metaalsmaak in mijn mond, en soms een beetje een zweverig gevoel. Wat heerlijk om te drinken is tegen de metaalsmaak is cola! En dan wel koud! Vorige keer was ik erg tev[lees meer...]reden over dit middel. De klachten waren verdwenen. Maar omdat mijn partner ook deze bacteriën droeg (door mij), bleven de klachten terugkeren. Nu zijn we beide in behandeling en alle bijbehorende kwaaltjes zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen!! En voor diegenen die heftige reacties erop krijgen, ooit aan gedacht dat je een allergische reactie hebt op dit middel? De apotheker zal een alternatief voor je verzinnen!

16-03-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Het werkt wel dit medicijn maar het is echt geen pretje, zit nu op de 5de dag van inname en hou het bijna niet vol. Ontzettend misselijk, gevoel hebben van flauwvallen, hele vieze smaak in mijn mond, en het ergste onrust... zeker geen aanrader..

30-01-2018 | Vrouw | 23
Misselijkheid, metaalsmaak, gewichtsverlies

11-01-2020 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Iemand ervaring met alcohol en dit medicijn? Heb geen last van bijwerking. Wel beetje vermoeid maar niet misselijk ofzo

26-08-2020 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik kreeg deze antibiotica voor groenige afscheiding. En ik nam deze antibiotica in combinatie met amoxcilline voor een blaasontsteking. Dit kon samen volgens de arts, nou niet dus. Kotsmisselijk, hartkloppingen, opgeblazen buik, diarree, en het ergste van alles DEREALISATIE! Dit gevoel in mei 2019 ook al mee moeten maken na flink alcohol gebruik. Xanax gekregen en gelukki[lees meer...]g ging het hiermee weg. Nu opnieuw aan de Xanax. Dit is de derde dag. Ik merk nog niet echt verschil, maar dit zou 4 a 5 dagen kunnen duren. Ik heb net een nieuwe baan waar ik me ziek voor heb moeten melden. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en ouders die er voor mij zijn. Ik mag mijn vriend in de hemel prijzen. Zonder hem wist ik het helemaal niet meer. Sinds maandag thuis, niks anders dan bankhangen en veel slapen. En als ik wakker word hoop ik steeds weer dat ik mijzelf weer ben.. angstaanjagend eng rot gevoel! Ik neem NOOIT meer antibiotica, al moet ik daarvoor 3 weken putjes scheppen, het is vieze rommel!

22-08-2019 | Man | 25
Bacteriële vaginose
Ik had hem maandag 10 uur in de ochtend 4 pillen in genomen van 500 Mg. Veder geen bijwerkingen de gehele dag. De volgende dag (dinsdag) ree ik in de ochtend naar duinrel en toen ik uit stapte voelde ik mij super licht in mijn hoofd, met of ik zweef.. en ook misselijk. Er is een vriend naar duinrel gekomen om terug te rijden aangezien ik dat niet durfte. Later kwam een ij[lees meer...]zersmaak in mijn mond, de volgende dag was ik nog steeds duizelig en misselijk, en voelde me erg down ik wilde alleen maar slapen.. ik wil dat ik uitwerkt, wat een kut spul is dit, ik neem het nooit meer.. Kan iemand mij vertellen wanneer de bijwerkingen minder werden zit nou op dag 3 en voel nog van alles wat niet klopt..

03-09-2017 | Man | 25
metronidazol (500mg)
Kuur gehad van 4 pillen gedurende 3 dagen. Alleen donker kleurige plas als bijwerking en droge mond, maar dat laatste pas 24 uur na de laatste pil dus zou ook van iets anders kunnen zijn. Overigens is het middel absoluut niet met alcohol te combineren. Ik heb tijdens de kuur een biertje van 0,5 procent alcohol gedronken waarna het leek of ik een badtrip van drugs kreeg. He[lees meer...]le rare gedachtes, wereld duizelde en viel bijna om terwijl ik stil stond. Wil me niet voorstellen hoe het zou zijn geweest als ik een normaal biertje had genomen.

04-02-2021 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
1 maal daags 7 dagen 500 mg. Ik voelde me helemaal prima todat ik de reacties op internet las haha. Ik kan wel wat hebben dus ga niet klagen over van alles en nog wat. Wel merkte ik op dat ik wat vermoeider ben, slapen was wat onrustiger en ik was iets emotioneler. Een aantal huilbuien gehad terwijl ik die in geen 5 jaar kan herinneren. Maar dan weet ik nu dat het da[lees meer...]arvan is. En iets minder eetlust. Maarja ik zie dat als een voordeel ben toch bezig met afvallen ;) Vind de reacties hier wel erg negatief. Vond het persoonlijk reuze meevallen! Maar ben ook nooit zo'n klager Dus eng die horor verhalen hier! Of het werkt is een 2e.. daar moet ik nog achter komen.

12-10-2020 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
ik heb dit medicijn maanden geleden geslikt en ik had nergens last van en de klachten waren de volgende dag al over. nu heb ik het een week geleden weer moeten slikken en ik heb de rest van de dag boven de wc gehangen. verschrikkelijke bijwerkingen. kan niet meer functioneren al een week niet en continu misselijk kan er niks van eten. ik vind het bizar hoe lang de bijwerki[lees meer...]ngen na de laatste dosis nog aanhouden. lig er nog steeds van in bed

07-05-2019 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
In 1x 4 pillen geslikt. Je wordt er inderdaad misselijk en duizelig van..maar het werkt uitstekend. De bijwerken blijven ongeveer 3 dagen na weeën. Heb het ooit ook een week moeten slikken maar dan heb je echt 1 tot 2 weken last van de bijwerkingen dus je kan beter in 1x 4 pillen slikken.

28-03-2018 | Vrouw | 26
Bacteriële infectie
Een kuur van 3x daags 500mg voorgeschreven voor 10 dagen. Vreselijke eerste dagen gehad: buikkrampen, misselijkheid (steeds net niet tegen braken aan), diarree, moe, somberheid en geen eetlust. Af en toe ook last van mijn coördinatie (evenwicht). Nog nooit zo heftig gereageerd op een antibioticum. Sinds vandaag (6 dagen verder) wat minder bijwerkingen: rommelige maag [lees meer...]maar nog wel heel moe. Ik zal blij zijn als de kuur afgelopen is.

14-09-2018 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
4 tabletten in 1x ingenomen. Na ca. 6 uur begon de ellende. Hele nacht wakker geweest wegens misselijkheid, braken. Gevoel alsof ik zwaar aan de drugs zat en het helemaal fout ging. Paniekaanval en onrust. Om het uur wakker, niet kunnen opstaan wegens vermoeidheid die het ook nog veroorzaakt. Een heel naar antibioticum.

23-10-2021 | Vrouw | 28

22-02-2020 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
quetiapine 50 mg en venlafaxine 75 mg samen gebruikt met 2 keer per dag 500 mg metronidazol heb last van extreme verwardheid, angst, depersonalisatie en derealisatie gehad

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum