metronidazol

Bacteriële infectie (26 meningen)
Tandvleesontsteking (16 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

08-06-2020 | Vrouw | 36
Darmontsteking
Mijn ervaring met metronidazol is vreselijk. Nooit ga ik meer deze troep nemen. Zoveel bijwerkingen niet normaal ,ik lig de hele dag op bed kan niet eens functioneren . Nu sinds de 3e dag van de medicatie koorts in de avond . Ik heb een parasiet in de darmen . Ik moet tot woensdag dit nemen ,ik probeer het door te zetten maar this is hell wie ervaart dit ook zo ?

15-11-2021 | Vrouw | 37
metronidazol (250mg)
Voorgeschreven voor darmparasiet (dientamoeba fragilis). Wat een heftig middel met tal van nare bijwerkingen, zoals hartkloppingen, onrust, paniekgevoel, niet kunnen slapen, misselijkheid, weeïg gevoel in bovenbuik, rare dromen, rillingen in benen. Na stoppen kuur van 5 dagen, heeft het nog zeker 2,5 dag geduurd voordat ik weer enigszins de oude werd. Voor mij nooit meer[lees meer...] dit middel.

07-02-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële vaginose
Goed gegeten voor ik het medicijn innam. Nergens last van. Wel beetje vermoeid maar dat was het. Werkte prima. Binnen een dag van mijn klachten af.

03-11-2020 | Vrouw | 37
Bacteriële vaginose
Vreselijk middel de 1e 3 dagen nergens last van, nouja wat buikpijn en hoofdpijn. Maar sinds gisteren enorm misselijk tegen braken aan, duizelig en een wankel en draaierig gevoel. Nachtmerrie terwijl ik wakker was?! Niet kunnen slapen en uren lang liggen rillen en trillen in bed. Gevoel van onwerkelijkheid, lijkt een wazig stoned gevoel alsof ik stijf van de drugs sta [lees meer...]maar ik heb nog nooit drugs gebruikt.. dit is hel, zo naar de huisarts en hopen dat ik mag stoppen ermee, ik ben pas op de helft van de kuur. Vandaag niks ingenomen uit angst en omdat ik moest deelnemen aan het verkeer en moest werken.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Geen fijne tabletten ivm de bijwerkingen, maar werkte wel goed bij mij. Had last van ernstige diarree, maagpijn en schimmel op mijn tong. De bijwerkingen verdwenen wel snel nadat de kuur was afgelopen.

07-08-2017 | Vrouw | 37
Darmontsteking
Vanwege een darmparadiet (dientamoebe-fragilis) deze troep voorgeschreven gekregen vd huisarts. 3x daags 750 mg, 10 dagen lang. Dit is dag 4, maar of ik het afmaak weet ik niet. Ben erg moe, geen energie. Daarnaast hoofdpijn, duizelig, misselijk en mn hoofd er niet bij kunnen houden. Ontzettend suf. Bah ben er nog nooit zo ziek van geweest.

15-02-2021 | Vrouw | 38
Vruchtbaarheid
Ik heb voor een baarmoederslijmvlies ontsteking deze medicatie gekregen voor 14 dagen. De eerste vijf dagen zelfs samen met Amoxicilline/clavulaanzuur kuur om de werking te versterken. Na al deze ervaringen te lezen zag ik er echt tegenop om deze tabletten te slikken. Morgen ben ik klaar met de kuur en heb los van een aantal keren een opgeblazen gevoel in de maag en het [lees meer...]gevoel dat eten niet goed zakte echt nergens last van gehad. Gewoon tijdens een goede maaltijd nemen. Ik nam eerst een paar happen van mijn avondeten, dan nam ik de tablet met ruim water en dan at ik verder. Denk echt dat dat helpt. Ik heb verder helemaal geen klachten hierover. Denk ook dat mensen met heftige bijwerkingen “gewoon” een allergische reactie hebben. Zo kan ik niet tegen doxycycline, daar word ik weer heel ziek van. Dit medicijn is voor mij prima te doen.

05-12-2020 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
Gisteravond ingenomen dus over het effect kan ik nog weinig zeggen maar wil even alle horror verhalen wat bijstellen. Ik moest er 4 in 1x innemen. I zorgde dat ik goed had gegeten en heb ze rond 19.00 ingenomen. Na een half uur kreeg ik het erg warm, beetje duizelig en een iet wat misselijk gevoel. Maar als dat alles is vind ik het een prima medicijn

31-05-2019 | Vrouw | 38
Tandvleesontsteking
Kuur uitgenomen samen met amoxilline en weinig ongemakken ervaren. Droge mond, vreemde smaak in de mond, wat vermoeid, en een licht gevoel in het hoofd is het enige wat ik ervaren heb. Tandvlees is veel rustiger.

28-03-2021 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Ik wil allereerst beginnen te zeggen dat ik ALTIJD last krijg van bijwerkingen, zelfs al staat er "zeer zeldzaam" dan nog ben ik de sjaak! Ik ben een sterke vrouw en geen zeikerd. Heb MS (Multiple sclerose) en een gehandicapt kind en vecht overal doorheen. Last hier een review van een vrouw die zei "snap niks van de reviews, ik had nergens last van maar ik zeur dan ook nie[lees meer...]t". Dat is top voor jou maar elk lichaam is anders en reageert er anders op. Ik had last van alle bijwerkingen, ook de zeer zeldzame. Begon met gigantische hoofdpijn, wel begon alles aan het einde van de kuur. Met mijn lichaam duurt het altijd wat langer...ben super positief maar shhhhht voelde echt zwaar depri, me hoofd maakte overuren. En ik werd gelijk ongesteld en dat terwijl ik op 1.5 week zat en altijd op tijd ben. Het is nu 2 weken geleden en nu pas trekt alles weer een beetje bij! Voor mij nooit meer.

27-03-2018 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Bijwerkingen gelezen, was eerst een beetje huiverig om het in te nemen. Wat gegeten toen de vier tabletten ingenomen. Geen bijwerkingen op wat moeheid en duf zijn na. Ik had het idee dat de pijn de uren erna wat veregerde. Nacht geslapen en bij het wakker worden merkte ik dat de pijn 50% minder was, ook geen afscheiding meer. Eindelijk dit na er ongeveer een half jaar mee [lees meer...]te hebben gelopen en op ibuprofen te hebben geleefd

09-01-2021 | Vrouw | 40
Bacteriële vaginose
Moet nog 1 dag dan heb ik er 7 dagen opzitten. 2x daags 500mg. Als je het tijdens of na de maaltijd inneemt heb je nergens last van. De eerste paar dagen merk je een beetje raar gevoel in de maag maar als je dan wat eet is dat weer over. Verder wel een vieze smaak in de mond maar geen andere vervelende bijwerkingen. En dat terwijl ik het doodeng vond om dit medicijn te[lees meer...] nemen. Of het helemaal weg is weet ik nog niet. Want heb nog geen gemeenschap gehad. De geur kwam alleen vrij tijdens gemeenschap.

27-01-2019 | Vrouw | 40
Tandvleesontsteking
Na jaren lang last te hebben van ontstoken tandvlees op bepaalde plekken ondanks goed schoonmaken en reinigen een 10 daagse kuur gehad met nog een ander antibioticum ernaast. Geen last gehad van bijwerkingen en nu 3 maanden later perfect tandvlees en geen verdiepte pockets meer. Tandvlees en pockets zijn grondig schoongemaakt door mondhyg op dag van starten kuur.

19-08-2020 | Man | 41
Infectie (mond)
Twee weken geleden kreeg ik tijdens de vakantie in Frankrijk last van een ontstoken kies. Letterlijk alle tandartsen in de omgeving waren met vakantie. Via een lokale huisarts kreeg ik een kuurtje Metrodinazol voorgeschreven. Amoxicilline had de voorkeur, maar hier ben ik overgevoelig voor. Het kuurtje beviel uitstekend. Vandaag slik ik de laatste pil. Ik merk een iets [lees meer...]verminderde eetlust, misschien een klein beetje duf, maar het mag allemaal geen naam hebben. Probleemloze gebruikerservaring voor mij. Dik tevreden.

24-02-2018 | Vrouw | 41
metronidazol (500mg)
Medicijn voorgeschreven gekregen voor baarmoederontsteking. Al meteen na 1e dag last van metaalsmaak, misselijkheid en na enkele dagen griepgevoel, duizelig, licht in hoofd. Nog geen idee of het effectief is. Gister laatste ingenomen.Blij dat ik klaar ben met de kuur en hopelijk snel van de bijwerkingen verlost. Ik hoop ze niet nog een keer te moeten innemen!

27-05-2017 | Man | 41
Kaakontsteking
Voorgeschreven gekregen ivm beginnende kaakonsteking na wortelkanaal behandeling. Na twee dagen effect duidelijk merkbaar na vijf dagen onsteking verdwenen. Geen enkele last van bijwerkingen gehad. Heb me strikt aan het onthouden van alcohol gehouden, hoe lastig ook, maar deze bijwerkingen lijken zeer serieus te zijn.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum