Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

15-02-2021 | Vrouw | 38
Vruchtbaarheid
Ik heb voor een baarmoederslijmvlies ontsteking deze medicatie gekregen voor 14 dagen. De eerste vijf dagen zelfs samen met Amoxicilline/clavulaanzuur kuur om de werking te versterken. Na al deze ervaringen te lezen zag ik er echt tegenop om deze tabletten te slikken. Morgen ben ik klaar met de kuur en heb los van een aantal keren een opgeblazen gevoel in de maag en het [lees meer...]gevoel dat eten niet goed zakte echt nergens last van gehad. Gewoon tijdens een goede maaltijd nemen. Ik nam eerst een paar happen van mijn avondeten, dan nam ik de tablet met ruim water en dan at ik verder. Denk echt dat dat helpt. Ik heb verder helemaal geen klachten hierover. Denk ook dat mensen met heftige bijwerkingen “gewoon” een allergische reactie hebben. Zo kan ik niet tegen doxycycline, daar word ik weer heel ziek van. Dit medicijn is voor mij prima te doen.

05-12-2020 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
Gisteravond ingenomen dus over het effect kan ik nog weinig zeggen maar wil even alle horror verhalen wat bijstellen. Ik moest er 4 in 1x innemen. I zorgde dat ik goed had gegeten en heb ze rond 19.00 ingenomen. Na een half uur kreeg ik het erg warm, beetje duizelig en een iet wat misselijk gevoel. Maar als dat alles is vind ik het een prima medicijn

31-05-2019 | Vrouw | 38
Tandvleesontsteking
Kuur uitgenomen samen met amoxilline en weinig ongemakken ervaren. Droge mond, vreemde smaak in de mond, wat vermoeid, en een licht gevoel in het hoofd is het enige wat ik ervaren heb. Tandvlees is veel rustiger.

28-03-2021 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Ik wil allereerst beginnen te zeggen dat ik ALTIJD last krijg van bijwerkingen, zelfs al staat er "zeer zeldzaam" dan nog ben ik de sjaak! Ik ben een sterke vrouw en geen zeikerd. Heb MS (Multiple sclerose) en een gehandicapt kind en vecht overal doorheen. Last hier een review van een vrouw die zei "snap niks van de reviews, ik had nergens last van maar ik zeur dan ook nie[lees meer...]t". Dat is top voor jou maar elk lichaam is anders en reageert er anders op. Ik had last van alle bijwerkingen, ook de zeer zeldzame. Begon met gigantische hoofdpijn, wel begon alles aan het einde van de kuur. Met mijn lichaam duurt het altijd wat langer...ben super positief maar shhhhht voelde echt zwaar depri, me hoofd maakte overuren. En ik werd gelijk ongesteld en dat terwijl ik op 1.5 week zat en altijd op tijd ben. Het is nu 2 weken geleden en nu pas trekt alles weer een beetje bij! Voor mij nooit meer.

16-08-2022 | Vrouw | 40
Ontsteking (mond)
Ik heb deze AB een week geslikt met overlap van Amoxeline vanwege een fikse ontsteking aan een achtergebleven wortelpunt na het trekken van een kies. Van de ontsteking zelf was ik al erg ziek, toen ik met Amox begon ook erg ziek, maar dit was allemaal niks vergeleken met de start van dit antibioticum. Wat ben ik honds en hondsberoerd geweest hiervan. Ik was zo ontzettend b[lees meer...]eroerd dat mijn dagen bestonden uit in de buurt van de wc blijven, op de bank liggen en in bed liggen. Ik was zo in mezelf gekeerd van beroerdheid dat ik niets meer waarnam van mijn omgeving. Voor mij nooit meer deze AB. Ik was zo blij dat ik na een week mocht stoppen. De laatste nacht voor het stoppen draaide alles om me heen, verschrikkelijk!

09-01-2021 | Vrouw | 40
Bacteriële vaginose
Moet nog 1 dag dan heb ik er 7 dagen opzitten. 2x daags 500mg. Als je het tijdens of na de maaltijd inneemt heb je nergens last van. De eerste paar dagen merk je een beetje raar gevoel in de maag maar als je dan wat eet is dat weer over. Verder wel een vieze smaak in de mond maar geen andere vervelende bijwerkingen. En dat terwijl ik het doodeng vond om dit medicijn te[lees meer...] nemen. Of het helemaal weg is weet ik nog niet. Want heb nog geen gemeenschap gehad. De geur kwam alleen vrij tijdens gemeenschap.

27-01-2019 | Vrouw | 40
Tandvleesontsteking
Na jaren lang last te hebben van ontstoken tandvlees op bepaalde plekken ondanks goed schoonmaken en reinigen een 10 daagse kuur gehad met nog een ander antibioticum ernaast. Geen last gehad van bijwerkingen en nu 3 maanden later perfect tandvlees en geen verdiepte pockets meer. Tandvlees en pockets zijn grondig schoongemaakt door mondhyg op dag van starten kuur.

21-11-2022 | Man | 41
Bacteriële parotitis
Vandaag de laatste tablet van de kuur samen met perio.aid intensive care. Helemaal geen bijwerkingen gehad. Moet alleen afwachten of het heeft gewerkt. 3 maal per dag. Ik ben gezond en rook/drink niet.

07-04-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Ik lees met verbazing alle reacties hier. Normaal ben ik uiterst gevoelig voor dit soort medicijnen maar van deze antibiotica geen enkele last, behalve het glaasje wijn wat ik heb moeten laten staan;) Ook prima effectief na 2 dagen al.

19-08-2020 | Man | 41
Infectie (mond)
Twee weken geleden kreeg ik tijdens de vakantie in Frankrijk last van een ontstoken kies. Letterlijk alle tandartsen in de omgeving waren met vakantie. Via een lokale huisarts kreeg ik een kuurtje Metrodinazol voorgeschreven. Amoxicilline had de voorkeur, maar hier ben ik overgevoelig voor. Het kuurtje beviel uitstekend. Vandaag slik ik de laatste pil. Ik merk een iets [lees meer...]verminderde eetlust, misschien een klein beetje duf, maar het mag allemaal geen naam hebben. Probleemloze gebruikerservaring voor mij. Dik tevreden.

22-08-2021 | Vrouw | 42
Bacteriële infectie
Drink GEEN alcohool als jij deze medicijn inneemt!!! 3x 500mg per dag tijdens 10 dagen, dat was mijn voorschreven kuur. Rond dag 5 dacht ik dat een glas witte wijn kon geen kwaad....eerst was ik zeer euforisch gewoorden maar nadien heel misselijk en ik moest braken tot ik niet meer recht kon staan. Ik wist dat niet aanbevolen was om te drinken maar na deze ervaring zal[lees meer...] ik niet meer durven tot dag 3-4 dat de kuur gedaan is. Bah

12-05-2021 | Vrouw | 42
Tandvleesontsteking
paradontitis. ontstekingen in de mond zijn minder geworden; alleen lippen vd mond droog

02-02-2023 | Vrouw | 43
Kaakontsteking
Ik gebruik deze antibiotica nu 2 dagen en ik heb sinds een dag extreme hoofdpijn, erger dan migraine.

23-01-2023 | Vrouw | 43
Bacteriële infectie
Gekregen bij klachten BV. Beetje bang om het in te nemen, na de reviews te hebben gelezen. Maar viel me reuze mee. Bijna geen klachten. Darmen waren wel wat van streek en op de 5e dag misselijkheid. Nu ook 1 dag later nog misselijk. Klachten waren na 1 dag al over.

27-11-2021 | Vrouw | 43

20-03-2019 | Man | 43
Tandvleesontsteking
Dit medicijn 3 x per dag , 7 dagen gebruikt vanwege een tandvleesontsteking (in combinatie met Amoxilline). Van te voren alle ervaringen op deze website gelezen waardoor ik nogal terughoudend was om het medicijn te gebruiken. Bedenk wel dat mensen met een negatieve ervaring vooral de neiging hebben om hun ervaring op deze website achter te laten. Ik heb nagenoeg geen bijw[lees meer...]erkingen gehad op diarree en zwarte aanslag op de tong na. Die nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen, namelijk tandvlees dat genezen is en er weer gezond uitziet. De verbetering was met de dag merkbaar wat de hele kuur tot een positieve ervaring maakte.