metronidazol

Bacteriële infectie (27 meningen)
Tandvleesontsteking (17 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

01-08-2019 | Vrouw | 28
metronidazol (200mg/5ml)
Giardiasis
Vanwege de parasiet Giardia dit middel gekregen om hem uit te roeien. 3 dagen, elke dag 50 milliliter. Ik ben blij dat ik deze troep maar 3 dagen hoef in te nemen en niet langer. Ik baalde want een paar dagen voor het beginnen van de kuur waren mijn klachten van de Giardia weg, maar ik wist ook dat dit een symptoom van Giardia is dus toch maar begonnen met de kuur. Heb me [lees meer...]gelijk ziek kunnen melden van mijn werk. Kreeg hoge koorts wat nu al 3 dagen duurt (vandaag laatste dag van de kuur). Echte griep verschijnselen. Ik heb net de assistente van de dokter gebeld om te vragen wat de bedoeling is na de kuur. Zij ging overleggen of ik langs moest komen vanwege mijn bijwerkingen van de kuur en of er een kuur achteraan moet of afwachten hoe het hierna gaat. Ik hoop na vandaag gewoon klaar te zijn. Dan ga ik volop aan de probiotica en vitamines. Je lichaam kan deze natuurlijk ook niet opnemen dus ik vind het niet gek dat ik ziek ben. Werking even afwachten, kan pas na een paar weken worden beoordeeld.

20-09-2018 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
De geur en incidintele jeuk(vooral in de ochtend) waren weg binnen 2/3 dagen. Was alleen wel zeer misselijk op dag 1. Daarna verminderde het, ook de andere bijwerkingen. Na een week kreeg ik er helaas wel als kado bij: een candida schimmelinfectie.. 😁!! Ik weet niet wat erger was, de geur van vaginose of de jeuk van candida. Nu weer een capsule voor candida. En tegelijker[lees meer...]tijd aan de antibiotica voor een andere kutinfectie, Chlamydia. Weer misselijk etc. Feestje wel.

18-08-2017 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Algehele bacteriële infectie, darmen, vaginaal, longen. Wondjes die niet genezen. Kuur voor 7 dagen 2x dd 500 Mg. Dag 1 gelijk duizelig en misselijk. Metaaldraad vanaf moment inname aanwezig. Vaginale klachten na dag 1 verminderd, mijn wondjes leken ook ineens te genezen. (Van 8 weken gele korst, oppervlakkig en normale rode korst) Longen; het ophoesten gaat makkelijker, m[lees meer...]inder groen sputum. Wel enorme steken in mijn buik, aankijken ivm acute pancreatitus. In de avond algehele rode uitslag op mijn lichaam, gepaard met koortsaanvallen, zakt wel weer af. Klachten zijn wel aanzienlijk verminderd, bijwerkingen wegen bij minder zwaar dan de reden van gebruik!

21-05-2019 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Ik moest 4 tabletjes van 500mg in een keer innemen voor mijn vaginale inefectie vrij direcht voelde ik mij moe worden en kreeg ik een metaal smaak in mijn mond dit bleef aanhouden de volgende dag was ik ontzettend misselijk he overgegeven maagpijn en ontzettende hoofdpijn dit heeft heel de dag aangehouden ik ben hier behoorlijk ziek van geworden heb heel de dag in bed ge[lees meer...]legen niet wetend waar ik het zoeken moest vreselijk was het werking is minimaal

13-10-2017 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Metaal smaak, misselijk, licht in mijn hoofd, uitgeput/moe, paniek/ angst gevoelens, sombere stemming. Heb ook keihard mijn hoofd gestoten tegen de muur blijkbaar door dat ik "warrig" er van word of mijn coördinatie minder is. Nog nooit zo veel bijwerkingen gehad, want heb het eerder gehad en dan ben ik enkel moe, misselijk en een vieze smaak... Denk dat je stemming en gem[lees meer...]oedstoestand ook bepalend zijn voor de bijwerkingen. Geur is vrijwel direct weg.

02-08-2021 | Vrouw | 30
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
Vrij snel na het nemen voelde ik me ineens zweterig, kreeg ik spontaan gierende oorsuizingen, voelde ik me heel instabiel en ging ik bijna naar de grond. Kon mezelf nog net naar de bank begeven. Heel erg eng. Kreeg het middel tegen bacteriële vaginose maar heeft niet geholpen. Moest in 1x 2 pillen nemen en dat was het maar neem het nooit meer.

16-12-2019 | Man | 30
Giardiasis
Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.

22-08-2017 | Vrouw | 30
Chlamydia
Donderdag gestart met 500mg metronidazol icm met 400 gram ofloxacine, meteen paniekaanval, dag erna heel suf en futloos ook misselijk en metaalsmaak in de mond, dot bleef aanhouden. Terug naar de huisarts geweest na 6 dgn want ik hield t niet meer vol en heb nu een ander kuurtje, ik moest per direct stoppen gezien de ernst v d bijwerkingen.

28-07-2017 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose
Nadat ook ik bang gemaakt was door alle negatieve verhalen, toch maar de medicijnen gepakt. Daarom hier ook mijn positieve ervaringen. Moet er wel bij zeggen dat ik antibiotica gewoon grote rommel vind. Maar dat terzijde. Werkt perfect en geen enkele bijwerking! Dus ook ik zou zeggen laat je niet bang maken.

15-04-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Gebruikt voor vagina,werd alleen maar erger dus nooit meer.

14-04-2021 | Vrouw | 31
Ziekte van Lyme
Mijn immuunsysteem is helemaal kapot doordat ik ded ziekte van Lyme as kind gekregen, toen was ik al allergisch voor allerlei dingen die ik niet wist. Toen nog een keer ziekte van Lyme gekregen en een idiote ortomoleculair die mij 7 maanden Metranodazel an Doxycicline heeft gegeven. Ik ben overal allergisch voor en al 10 jaar doodziek omdat ik dit niet wist. Ik krijg per d[lees meer...]ag 500 calorieën binnen omdat ik niet weet waar ik allemaal allergisch voor ben en geen ziek te zijn weeer een anafylactische reactie te krijgen

04-03-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Na het lezen van de verhalen een beetje bang geworden. 's Avonds na het eten 4 pillen genomen en geen last gehad. Na een week kwam de bacterie helaas terug en heb ik nog een kuur van 4 pillen gehad. Hierna was het weg. Geen bijwerkingen afgezien van een iets verstoorde darmflora.

05-08-2020 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ik heb 4 tabletten in 1 keer ingenomen. Kreeg als tip mee een goede bodem te leggen qua voeding. Ik denk dat dat wel heeft geholpen. Ben wel wat vermoeider maar onbekend of dat met deze kuur te maken heeft.

24-06-2018 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ben erg vermoeid erdoor en vooral smorgens een metaalsmaak on me mond. Met vlagen misselijkheid. Maar het werkt echt super, ik heb alles geprobeerd tegen de vagina schimmel, zoals capsules inbrengen meerdere soorten en sterkte maar dit is het enige wat echt werkt, de kuur echt afmaken want ook al is het na de 2e of 3e dag weg en je stopt dan is het na een paar dagen weer t[lees meer...]erug.

25-04-2018 | Vrouw | 31
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
Ik kreeg eerst last van veelvoorkomende bijwerkingen zoals metaalsmaak, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid. Na de tweede dosis moest ik gaan liggen, voelde de niet lekker. Toch doorgegaan. De volgende dag de derde dosis voelde het alsof ik in een badtrip terecht kwam. Huilen zonder reden, neerslachtig, paniek. Terwijl ik normaliter een heel nuchter persoon ben. O[lees meer...]p aanraden van de dokter gestopt en ander middel gekregen. Deze heftige reactie komt niet vaak voor, maar het is hoe dan ook echt troep.

20-01-2019 | Vrouw | 32
Giardiasis
Ik heb na het zien van de bijsluiter deze weg gelegd. Er stonden zoveel bijwerkingen in, dat ik gestopt ben met lezen. Ik denk ik zie wel. In eerste instantie leek dat ook wel mee te vallen, maar na steeds meer dagen kreeg ik ook meer klachten. Ik was al heel erg ziek, dus dan is het lastig te onderscheiden. Maar op gegeven moment werd het duidelijk dat dit van de medicati[lees meer...]e ook kwam er nog bij. Na 4 dagen slikken begon mijn reuk en smaak te verminderen en tot het geheel weg was. Na anderhalve week gestopt nu te zijn is het nog steeds niet terug. Ik kreeg ook na de 1e dag inname een bijholteontsteking. Na stoppen van het medicijn, stopte dat ook gelukkig. Wel nog verkouden ervan, maar dat slijt wel onderhand. Vind het erger dat ik niks proef en ruik. Echt waardeloos. Nu maar hopen dat die parasiet verdwenen is...

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum