Ervaringen met Broxil

feneticilline

Keelontsteking (203 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

18-06-2022 | Vrouw | 63
feneticilline (500)
Infectie (wond)
pijnlijke mond, lippen en tong. gevoelloze tong en hele vieze smaak in mijn mond

20-05-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Gebruik voor fikse keelontsteking en ontstekingen in de luchtwegen. Middel bewaren in de koelkast en niet vlak voor of na het eten innemen. Na een aantal dagen enig effect te merken, maar klachten bleven. Na een aantal dagen wondjes en scheuren op de lippen. Einde kuur allergische reactie waarbij keel en gezicht opzwellen. Erg beangstigend.

30-04-2022 | Vrouw | 36
Keelontsteking
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen vanwege een keelontsteking. Na paar dagen kreeg ik koorts alsof ik een griep kreeg en werd ik verkouden. Ik voelde me weeeig/soort misselijk gevoel in de maag. En een droge mond en vieze smaak in de mond. Drinken smaakte ook anders.

14-04-2022 | Vrouw | 34
Amandelontsteking
Vanwege amandelontsteking deze kuur gekregen. Normaal gesproken kan ik prima tegen antibiotica, maar wat is dit een vervelende kuur zeg. Tabletten moeten op lege maag ingenomen worden en naarmate de dagen vorderen, kan mijn maag ze steeds minder goed aan. Ze vallen als een baksteen in mijn maag, veroorzaken maagzuur, misselijkheid en een onrustig gevoel in mijn keel en maa[lees meer...]g. De kuur is gelukkig bijna klaar, maar wat een heftig middel is dit.

26-02-2022 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Na 2 dagen merkte ik al vooruitgang. De enige opvallende bijwerking voor mij is dat ik er slokdarmpijn en brandend zuur van krijg.

25-02-2022 | Vrouw | 16
Amandelontsteking
Ik heb een dag flink veel pijn gehad, onder andere hoge koorts. Na dag 2 had ik veel minder. Ik heb zelf emetofobie (angst voor braken) dus ik was erg bang om weer aan een antibiotica te beginnen, maar gelukkig heb ik tot nu toe nergens last van gehad. En mijn keelpijn is bijna helemaal weg!

08-02-2022 | Vrouw | 16
feneticilline
Keelontsteking
Geen goede oplossing voor jonge mensen geeft veel bijwerkingen en algeheel ongemak .

10-11-2021 | Vrouw | 23

10-10-2021 | Vrouw | 20
Keelontsteking
ha vermoedt keelontsteking. Bloedonderzoek geeft geen Pfeiffer. Eerst amoxilline gekregen, maar klieren werden groter. Gestopt na 2 dagen. Na 1 week weer naar ha en zag ze vlekken in keel. toen Broxil gekregen. Na 4 pillen begon de uitslag en werd ik wakker met gezwollen en rood gezicht. In overleg met ha gestopt. Wat een paardenmiddel. Na weer 24 uur keel nog steeds ontst[lees meer...]oken en klieren gezwollen en uitslag over heel mijn romp!!

13-09-2021 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb geen bijwerkingen bij dit medicijn en na een dag waren de klachten gelijk ietsjes minder. Ik had een flinke keelontsteking waarbij ik niet eens meer echt kon slikken en met deze antibiotica was ik er binnen een week weer vanaf! Van de reacties werd ik zelf best bang maar onthoud goed: mensen nemen vaak de moeite om een reactie te plaatsen wanneer ze ergens een k[lees meer...]lacht over hebben. Daarom wil ik eventjes schrijven dat het goed voor mij werkte!

16-07-2021 | Vrouw | 23
feneticilline (250mg)
Keelontsteking
Na 2 dagen met deze antibiotica gestopt omdat deze niet aansloeg en ik er kotsmisselijk van werd. Ook kreeg ik erg veel last van brandend maagzuur. Dokter heeft het omgeruild naar amoxicilline clavulaanzuur. Nergens meer last van gehad.

05-07-2021 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Sinds de eerste pil misselijk en sinds de derde kan ik niet meer stoppen met overgeven. Mijn keel voelt Wel minder ontstoken. Heb me nog nooit zo ziek gevoeld met antibiotica als bij deze. De dokter gebeld, advies is gewoon doorgaan of stoppen..

20-06-2021 | Vrouw | 13
Keelontsteking
Dochter 13 kreeg deze voorgeschreven ivm keelontsteking. Eerst het drankje, dit verdroeg ze niet, gaf direct over. Erna pilvorm, dag 2 nu en kind is hartstikke ellendig ervan. Ik herken haar gewoon niet terug. Ontzettend misselijk, wil alleen maar liggen, braakneigingen, kan er niet van slapen, heeft een zwaar hoofd. Echt een rot medicijn.

07-05-2021 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Op dinsdag Broxil meegekregen van de HA na 3 helse dagen rond gelopen te hebben met keelontsteking. Broxil dag 1 en dag 2 gingen prima, vanaf dag 3 kreeg ik jeuk op mijn hele huid en dan voornamelijk de handen, voeten en knieën. Vreselijk! Ook heb ik kramp aan de onderkant van mijn voeten gekregen

25-01-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Elk jaar aan de beurt met keel/amandel ontsteking.. wel eens andere kuren gehad maar hielpen niet goed of allergische reacties op. Deze gebruik ik al jaren als ik het heb, en werkt altijd top, zeer tevreden!

20-12-2020 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Na 5 dagen met een keelontsteking gelopen te hebben, naar de HA gegaan. Omdat de ontsteking erger werd kreeg ik Broxil. Na de eerste inname al veel braakneigingen maagzuur en zweverig gevoel na de 3de inname(voor bedtijd) werd alles erger!! Ik heb die hele nacht niet kunnen slapen, pijn werd erger in me keel naar me oor hoofdpijn kaken deden zeer hele nacht lopen spoken h[lees meer...]eel rusteloos en op een gegeven moment kreeg ik gewoon hallucinaties! En hele rare beelden bij mijn dromen of als ik me ogen dicht doe! s ochtend gelijk de HA opgebeld en heb andere gekregen. Maar alsnog die nacht maar 4 uur geslapen en de volgende nacht 3 uur Ik ben nooit van reacties of iets achter laten, maar dit medicijn heeft me gewoon angstig gemaakt. Voor mij is dit verhaal pas 2 dagen geleden gebeurd😊 Ik ga het medicijn ook onbekend laten testen bij de GGD