Keelontsteking (190 meningen)
Amandelontsteking (23 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

06-03-2018 | Vrouw | 46
feneticilline (500mg)
Op 3e dag overgeven, koorts en enorme buikkrampen die ik weg moest zuchten (koliekpijnen). Dit was ook de dag dat ik merkte dat de kuur aansloeg. Verder veel buikpijn gehouden en op de 5e dag diarree. Steeds ook hoofdpijn gehad.

01-03-2018 | Man | 21
Keelontsteking
Ik heb tijdens het nemen van broxil met mn keel onsteking een heel droge keel is dat normaal ?

31-08-2017 | Vrouw | 36

29-08-2017 | Man | 18
Keelontsteking
Had een flinke keelontsteking opgelopen en kreeg Broxil voorgeschreven. Eerste paar dagen had ik alleen last van wat rode plekken en mijn keelpijn was over na 3 dagen. Alleen word ik nu na een kwartier na het innemen van één pil zeer misselijk met soms overgeven tot gevolg.

27-07-2017 | Man | 21
Keelontsteking
Vanwege een keelontsteking Broxil 500 mg gekregen. Na 3 dagen er zo goed als vanaf. Echter heb ik sindsdien last van bonkende hoofdpijn tijdens het opstaan, en kan ik niet lang staan of een activiteit doen, omdat ik dan ontzettend misselijk word. Moet worden ingenomen op een nuchtere maag, wat betekent dat je de hele dag door er rekening mee moet houden. Tevreden over de s[lees meer...]nelle werking, ontevreden over de bijwerkingen.

21-06-2017 | Vrouw | 44
Keelontsteking
Keel en kaakontsteking medicijn 6 dagen geslikt met 3 dagen was de ontsteking over. Kreeg er enorme hoofdpijn van en me evenwicht was behoorlijk uit balans. Leek wel of ik dronken was. (denk dat, heb er geen ervaring mee). Nooit geen Broxil meer voor mij.

08-12-2016 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Ben nu 23 weken zwanger en heb amandelontsteking. Kreeg hiervoor Broxil 500mg. Middel werkt goed, na 2 dagen al grote verbetering. Middel moet ingenomen worden op een nuchtere maag. Dit geeft grote problemen. O.a. maagpijn, maagzuur, nare oprispingen en misselijkheid. Daarnaast ook last van algehele malaise die na inname verergert.

30-06-2016 | Vrouw | 61
Maagpijn, misselijk, moe

14-01-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb vanwege een ernstige keelontsteking broxil gekregen. Omdat mijn maag al van streek was van alle ibuprofens..strepfen en diclofenac was dit echt de druppel en had ik ontzettend last van maagzuur en maagpijn. IK was lichtelijk vermoeid in het begin van gebruik en de eerste paar keer dat ik eht innam misselijk. na een paar dagen geen bijwerkingen meer. en na 3 capsule[lees meer...]s (die eigenlijk te groot zijn om in te nemen met een dikke keel..maargoed het moet toch;)) werd de pijn al minder en na een paar dagen pijnvrij. Helaas leek het alleen alsof de ontsteking weg was..dit was hij niet met als gevolg dat ik nu weer een andere kuur heb en heel mijn lichaam gesloopt is.. dag weerstand!

29-10-2014 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik heb van de huisarts broxil gehad ivm een zeer hevige keelinfectie. Hoewel t middel zeker effectief is en de zwelling van mijn keel en huig al een stuk minder is ben ik niet tevreden over dit middel. Na inname wordt ik namelijk erg misselijk en krijg ik buikkrampen die soms omslaan in diarree. Ook ben ik constant aan het opboeren, wat ontzettend smerig is (ik hoef niet[lees meer...] de lunch van de dag ervoor te proeven namelijk) . Vind de bijwerkingen dermate vervelend dat ik bijna zou overwegen om te stoppen met de kuur.

21-08-2014 | Man | 27
Amandelontsteking
De meeste 'bijwerkingen' die ik hierboven lees zijn gewoon symptomen van de amandelontsteking. Ik word er alleen een beetje misselijk van. Grootste probleem dat ik met de capsules heb is dat ik ze niet weg krijg, die dingen blijven in de keel plakken. Had liever vaste pillen gehad ofzo. Om het op te lossen breek ik ze open en werk ze zsm naar binnen want de smaak is afschu[lees meer...]welijk.

28-01-2014 | Man | 61
Keelontsteking
Ik ben nu 3 en halve dag aan de broxil. elke keer anderhalf uur voor het eten een capsule met een beetje innemen. Ze zijn wel groot, maar ja je moet wat. Maar tot dusverre verneem ik geen effect. Ik heb wel een overmatige slijmproduktie, maar of dit een bijwerking is, weet ik niet. Ik gaf altijd al wel slijm op uit de luchtpijp. Moe,dat wel. Voel me ontzettend moe, maar da[lees meer...]t kan ook komen van de keelpijn. Geen koorts. Als ik woensdag er nog niks van merk, ga ik maar weer eens naar de huisarts, want mijn kwaal wordt niet minder, en het is toch de bedoeling dat je dmv Broxil weer gezond moet worden.

04-01-2014 | Man | 15
Keelontsteking
Ik heb vandaag voor de 2e dag broxil geslikt, ik heb een zware keelontsteking. De effectiviteit is wel goed, maar de bijwerkingen zijn heeel slecht voor mij, ik ben deze 2 dagen grieperig en heb koorts en kan 's nachts geen oog dicht doen. Best wel vervelend.

03-01-2014 | Vrouw | 38
Keelontsteking
pil werkt wel krijg wel hoofdpijn er van missleijk en wordt zo ontzettend moe terwijl ik normaal zo niet ben heel actief typje dus maar keel pijn is wel minder vraag me alleen af of je pijnstilling kan in nemen samen met dit middel ?

19-12-2013 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Na aantal dagen zeer hevige keelpijn, overgeven en hoge koorts (39+) kreeg ik deze pillen voorgeschreven. De eerst pil ging nog, maar vanaf de tweede pil ging mijn maag opspelen. Eerst alleen misselijk na inname en boeren, maar vanaf de vierde pil hield ik ze niet meer binnen. Binnen een kwartier braken en braken tot alles uit mijn systeem was. Op advies van de apotheker[lees meer...] neem ik ze nu in met een klein beetje appelmoes. Dat is de oplossing! Nog steeds een beetje boeren, maar ze blijven binnen en helpen goed!

19-06-2022 | Vrouw | 17
feneticilline (250mg)
Keelontsteking
Ik had na vakantie een erge keelontsteking. Kon niks meer: praten en slikken ging niet en had niks geen energie. Al na de eerste dag van broxil slikken ging het een stuk beter!! Ook had ik veel geslapen, dat helpt ook mee denk ik. Nu zit ik op dag 6 en ben er ook wel klaar mee nu, aangezien ik de pillen moet nemen op lege maag, 3 keer per dag. Over het algemeen tevreden!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum