Ervaringen met Levofloxacine

levofloxacine

Bacteriële infectie (6 meningen)
Longontsteking (0 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (0 meningen)
Urineweginfectie (0 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)
Bronchitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

12-05-2021 | Man | 75
Prostaatontsteking
Dit middel is zeer effectief, geeft snel opluchting bij plasproblemen met koorts. Geen bijwerkingen zoals maag/darmklachten o.i.d. Na enkele dagen wel hardlijvigheid zodat een laxeermiddel onvermijdelijk wordt. Het geneesmiddel werkt fantastisch goed.

04-08-2023 | Man | 38
Prostaatontsteking
De medicatie werkt effectief, maar de pijn die je erbij krijgt aan pezen en gewrichten is onmenselijk. Ik geraak amper een trap op, van gehurkte stand recht staan moet ik mij optrekken omdat het anders niet lukt. mijn schouders zitten helemaal vast hierdoor. en de pijn blijft nog maanden aanhouden na de laatste inname...

08-12-2022 | Man | 49
Prostaatontsteking
Dit moeten nemen vanwege een prostaatontsteking. Ik ben begonnen met 1 per dag, na de 2e inname ernstig versnelde bloeddruk, viel flauw en had de meest bizarre levendige nachtmerries. Na 3 uur wakker geworden, was er goed ziek van. De dokter gesproken die zei dat dit het enige medicijn was voor mijn aandoening. Dus ipv 1 hele per dag 2 halve. Ik heb hierbij xanax genomen g[lees meer...]ezien ik ook depressief van het medicijn werd. Het is wel zeer effectief tegen de ontsteking. Binnen 3 dagen was alle pijn weg. Maar na 2 weken begon mijn Achillespees pijn te doen. Lopen is lastig vanwege pijn in mijn benen.. Ik hoop dat de last bij mijn benen niet al te lang duurt. Vreemd want die klacht begon 2 dagen nadat de kuur was afgelopen... Ik hoop deze antibiotica nooit meer te hoeven nemen. Conclusie : tegen de ontsteking helpt het geweldig, maar helaas zitten er inderdaad behoorlijk zware bijwerkingen aan vast.

30-09-2023 | Man | 71
Prostaatontsteking
Na 1 dosis intraveneus op spoed, nadien in pilvorm thuis. Zéér pijnlijk en frequent wateren beterde na een dag of 4, zoals voorspeld door de spoedarts. Maar ik las (zelf) op de bijsluiter dat er eigenlijk een contra-indicatie is met 'Sotalol', wat ik neem tegen hartkloppingen. Ik voelde me ongerust en na contact met cardioloog ander antibioticum gevraagd aan uroloog. Dat [lees meer...]werd dan nog 2,5 weken Amixiclav, 3 g per dag... Ik merk echter nu (30 september) nog steeds, 2 maanden na de spoedopname (3 augustus) nog steeds zichtproblemen en achillespees, voorheen nooit last gehad van beide kwalen. Deze bijwerkingen staan niet op de Amoxiclaf-bijsluiter... Dus ik vermoed Levofoxacine als oorzaak, temeer daar ik lees dat dat màànden kan nawerken!

08-04-2023 | Man | 38
levofloxacine (250mg)
Prostaatontsteking
Na 5 dagen te hebben geslikt werd ik heel misselijk en beroerd dag erna had ik 38.8 gr koorts en voelde me heel beroerd na 5 dage niks meer hebben te geslikt ben ik er nog zwak van echt een rotzooi dit

12-08-2019 | Man | 28
Prostaatontsteking
Eerste dag meteen niet meer kunnen ademen en kon niets meer horen. Meteen naar spoed moete gaan met verhoogde hartslag. Overgeschakeld naar andere antibiotica. Klachten waren wel al na 1 dag verminderd.