Ervaringen met Moxifloxacine

Avelox (37 meningen)
Tavanic (29 meningen)
Levofloxacine (25 meningen)
Norfloxacine (23 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

07-07-2023 | Vrouw | 50
Longontsteking
Ik kreeg een kuur van 10 dagen voor zware longontsteking. Pas na de 9e dag voelde ik me wat beter. Qua bijwerking vooral last gehad van mijn darmen.

24-06-2023 | Vrouw | 23
Longontsteking
Deze tablet heeft mij echt flink opgeknapt. Na 2 dagen 1x per dag slikken voelde ik al verbetering. Dit werkte voor mij prima. De pillen waren wat groot en onhandig innemen maar ik heb als bijwerking alleen hoofdpijn en diarree gehad.

11-02-2021 | Vrouw | 35
moxifloxacine (400mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik gebruik deze med ivm micro plasma heeft bij mijn partner goed geholpen voor mij 2 kuur. Hoop dat werkt ? 1 van de bij werkingen is depresie daar heb ik nu ook last van gelukig weet ik dat het een bijwerking is

13-12-2023 | Vrouw | 38
Longontsteking
Dit middel was zeer effectief in het behandelen van mijn longontsteking, nadat amoxicilline niet voldoende bleek te werken. Dit is echter een zeer zwaar antibioticum en dat merk je. Vooral de vermoeidheid vond ik lastig maar ik ondervond ook paniekaanvallen, duizeligheid. Dit was vooral enkele uren na inname. Met een longontsteking heb je ook de neiging verkeerd te ademen[lees meer...] dus dat maakt dat dat paniekgevoel nog sneller naar boven komt. Mijn raad is vooral dit middel s avonds in te nemen en vooral na inname proberen te ontspannen en op de ademhaling te letten. Dit hielp bij mij. Ik sliep ook wel iets slechter in. Van maag en darmen had ik geen last. Achteraf ben ik best tevreden want het deed wat het moest doen.

09-05-2021 | Vrouw | 48
moxifloxacine (400mg)
Werd voorgeschreven omwille van een ernstige, steeds terugkerende en aanslepende sinusitis. Snot komt wel los nu, maar de bijwerkingen zijn niet min. Vreselijk misselijk, zeer slechte smaak in de mond, heel erg moe en duizelig.

26-01-2017 | Vrouw | 26
Bronchitis
Ik heb dit voorgeschreven gekregen vanwege een infectie op mijn luchtwegen die maar niet wegging. Algemeen heb ik wel het gevoel dat het werkt en de symptomen van het ziek zijn verminderen. Echter heb ik toch ook wel wat bijwerkingen: onregelmatige hartslag, slap, moe, misselijk, geen eetlust, rusteloze benen 's nachts en enorme nachtmerries. De volgende keer wil ik toch l[lees meer...]iever een ander antibioticum.

18-11-2020 | Man | 68
moxifloxacine (400mg)
Tijdens de reconstructie - triceps elleboog - kwam de stafylokok aureus in de wond. Deze bacterie werd bestreden met o.a. moxifloxacine - tijdsduur 3 maanden. De klachten werden in de loop van de maanden sterker: Duizeligheid, spierpijn en het ergste was de somberheid, die steeds sterker werd, waardoor alles zinloos leek. Klachten stopten een paar dagen na het stoppen van [lees meer...]moxifloxacine. Dit middel zal ik dan ook niet meer gebruiken.

28-02-2017 | Vrouw | 62
Ademhalingsproblemen
heel moe

10-03-2023 | Vrouw | 32
Sinusitis
Nooit van mijn leven nog! Dit is een zeer gevaarlijk medicijn waar de huisarts en apotheek waarschuwingen bij zou moeten geven zeker bij mensen die kampen met depressie. Ben er erg ziek van geworden en mentaal volledig gecrasht met een zelfmoordpoging als gevolg! Mijn sinusitis daarin tegen heb ik nog steeds.