Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid duizeligheid beenkrampen koortsig gevoel Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam algemene malaise energieverlies huilend constipatie

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

15-08-2016 | Man | 46
co-trimoxazol (960mg)
Vasculitis
Ik gebruik al jaren 1920mg per dag, voorgeschreven door m'n immunoloog vanwege mijn GPA. De combinatie met vooral prednisolon zorgt er voor dat het aantal bloedingen en gepaard gaande korstvormingen drastisch is verminderd. Vervelend is dat het in doordrukstrips komt en niet in grotere verpakkingen per pot, dat had veel afval gescheeld!

31-07-2016 | Man | 63
COPD
Ik heb dit medicijn altijd op voorraad. Als ik een longaanval (exorsebatie) krijg, start ik met dit medicijn en voorkom ik een ziekenhuisopname.

14-03-2013 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Na 2 andere kuren waaronder amoxci met clavulaanzuur die niet of nauwelijks verbetering lieten zien eindelijk een goede kuur gericht op de gevonden bacterie door urinekweek v week. Nauwelijks bijwerkingen. Af en toe wat hoodfpijn. Kortom: voor mij een positief middel.

26-10-2012 | Vrouw | 44
co-trimoxazol
gebruik nu 4 dagen de tabletten voor ontseking van de luchtwegen. Kan slecht tegen andere medicijnen vanwege de bijwerkingen. Met deze gaat het redelijk. Wel misselijk en moe, af en toe veel zweten, maar ze werken wel goed.

18-10-2012 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Al ruim anderhalve maand bezig met een zeer vervelende en hardnekkige blaasontsteking. Vóór dit middel al 2 kuren antibiotica gehad, deze bleken niet effectief (genoeg). Ik heb het idee dat dit middel wel effectief is. Gebruik hem nu 3 dagen en voel de klachten duidelijk afnemen. Ik was wel een beetje bang geworden van alle reacties op dit medicijn qua bijwerkingen[lees meer...]. Gelukkig heb ik geen ernstige bijwerkingen. Ik ben erg moe en ben af en toe nogal misselijk (maar dit komt waarschijnlijk omdat ik ze niet altijd met voedsel inneem). Eerste tablet gaf wat jeuk over mijn hele lichaam, dit was kortdurend. Het tablet zelf is wel rot in te nemen, er zit geen filmhulsje omheen dus het tablet heeft nogal de neiging te blijven hangen in de keel. Ik voel de tabletjes ook echt door mijn slokdarm heengaan, niet prettig! Conclusie: prima middel.

15-09-2012 | Vrouw | 46
Voorhoofdsholteontsteking
9 Maanden verder met verschillende neussprays, antibiotica, spoelen ed, is dit medicijn voorgeschreven door de KNO voordat er wordt overgegaan naar een operatie. Weinig bijwerkingen na 7 dagen dubbele dosis. Beetje duizelig en iets meer moe. Nog 2 weken te gaan met enkele dosis.Op de helft van de kuur moet ik wel even bloed laten prikken of alles goed is. Heb nog geen eff[lees meer...]ect ondervonden qua vooruitgang maar misschien komt dat nog.

13-02-2012 | Man | 51
co-trimoxazol
bijwerkingen moe , lusteloos en prikkelbaar. Klachten na 4 dagen wel weg.

21-12-2011 | Vrouw | 43
co-trimoxazol
na een kuur met furabid die niet hielp en de blaasonsteking een fikse nierbekonsteking werd,kreeg ik deze pillen dit is dag vier en ze beginnen nu pas te werken,weinig bij werkingen tot nu toe....mensen in de bijsluiter staat dat je de tabletten mag oplossen in water,das veel handiger,ik doe er eentje in me mond met een slok water en dan wacht je ff dan lost ie in je mond [lees meer...]al op helemaal geen probleem met innemen en dit is beter voorje maag

22-09-2011 | Man | 42
Longtransplantatie
De tabletten zijn nogal groot heb wel wat moeite met doorslikken

14-07-2011 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
na eerst een reguliere antibiotica voor blaasontsteking die niet heeft geholpen dit medicijn gekregen. Was toen snel van de klachten af.

20-02-2011 | Man | 42
Infectie

19-08-2010 | Man
Blaasontstekeing
na 2 dagen gebruik was mijn urine weer helemaal helder en normaal van kleur.tijdens de kuur had ik ook wel last van lichte hoofdpijn.nadat de kuur was afgelopen (7 dagen) kreeg ik na een dag huiduitslag over het hele lichaam.

05-10-2023 | Man | 49
Bijbalontsteking
Na twee kuren met levofloxatine (totaal 26 dagen, resultaat niet afdoende, veel bijwerkingen, diarree, misselijk, hoofdpijn, zere benen) sinds 9 dagen geleden (totaal 14 dagen) met deze andere groep van antibiotica begonnen om de ontsteking te bestrijden. Na 6 dagen eindelijk het gevoel dat de ontsteking begon af te nemen. Wel veel bijwerkingen als erg moe, misselijk en to[lees meer...]taal futloos. Normaal nooit ziek een hoog energie niveau en maar dit is nu gezakt tot ca. 20% van normaal. Ben na dag 3 gestopt met werken omdat dit fysiek niet meer mogelijk was. Trillende handen en totaal geen focus meer. Start iedere dag met een misselijk gevoel na het innemen van de tablet. Tevens weinig smaak en erg gevoelige tong en wangen. Fijn dat de infectie klachten beginnen af te nemen maar de bijwerkingen zijn bij mij nogal aanwezig.

12-01-2021 | Vrouw | 50
Nierbekkenontsteking
10 dagen 2 x per dag 960 mg Co-trimoxazol Forte Cf. ivm nierbekkenonsteking waar ik heel erg misselijk van was, pijn in rug, hoofdpijn en koorts. Diagnose nierbekkenonsteking, eerste tablet ingenomen 23.00 uur en vroeg in ochtend misselijkheid bijna helemaal weg. Pijn in rug en hoofdpijn na 1 dag weg. Paardenmiddel, geweldig! Maar wel 10 dagen last van winderigheid, wei[lees meer...]nig eetlust kan ook door ziekte komen, ik kon geen melkproducten eten want dan diarree en stinkwinden. Na 9 dagen last van pijn in buik in nacht, maagzuur. Ik kon geen vlees eten en moeilijk verteerbare producten. Begonnnen met probiotica na antibioticakuur, na 14 dagen kan ik alles weer eten behalve rauwe groenten. Dus nog een probiotica kuur.

31-01-2020 | Vrouw | 6
co-trimoxazol (200/40mg/5ml)
Oorontsteking
Mijn zoon van zes kreeg dit vanwege een te lang durende infectie (oren en keel) omdat hij allergisch is voor amoxiciline. Het werkte heel snel. De eerste dag van gebruik had hij diarree verder niet. Hij was wel prikkelbaar en bozig gedurende de kuur, maar verder geen bijwerkingen gehad.

10-11-2019 | Vrouw | 42
co-trimoxazol (960mg)
Nierbekkenontsteking
Slik dit medicijn nu 3dagen en vanaf dag 2 kreeg ikbhevige krampen in arm hand vingers voeten deed gewoon weg heel veel pijn. Het medicijn werkt wel tegen mijn keelontsteking ben nu gestopt met het medicijn en heb een andere antibiotica.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum