Ervaringen met Co-Trimoxazol

Longontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

05-10-2023 | Man | 49
Bijbalontsteking
Na twee kuren met levofloxatine (totaal 26 dagen, resultaat niet afdoende, veel bijwerkingen, diarree, misselijk, hoofdpijn, zere benen) sinds 9 dagen geleden (totaal 14 dagen) met deze andere groep van antibiotica begonnen om de ontsteking te bestrijden. Na 6 dagen eindelijk het gevoel dat de ontsteking begon af te nemen. Wel veel bijwerkingen als erg moe, misselijk en to[lees meer...]taal futloos. Normaal nooit ziek een hoog energie niveau en maar dit is nu gezakt tot ca. 20% van normaal. Ben na dag 3 gestopt met werken omdat dit fysiek niet meer mogelijk was. Trillende handen en totaal geen focus meer. Start iedere dag met een misselijk gevoel na het innemen van de tablet. Tevens weinig smaak en erg gevoelige tong en wangen. Fijn dat de infectie klachten beginnen af te nemen maar de bijwerkingen zijn bij mij nogal aanwezig.

02-02-2017 | Man | 45
co-trimoxazol (920mg)
Bijbalontsteking
Na 1 dag al merkbaar dat het goed werkt. De zwellingen namen af. Nadeel is dat na de eerste inname ik mij al moe voelde. 2de dag naast mij moe voelen, spierpijn in vooral de nek, stekende hoofdpijn en wazig zien. Deze bijwerkingen had ik ook al met een antibiotica die overigens niet hielp.

29-08-2019 | Man | 40
Bijbalontsteking
Op de SEH gelegen ivm de bijwerkingen. Knallende koppijn, dagenlang extreem hoge koorts. Totaal niet kunnen slapen, zelfs niet met tabletten van het ziekenhuis. M'n hele lijf zit onder de rode uitslag. Last van mijn gewrichten. Droge mond. Ik zou dit middel iedereen afraden!!!

21-07-2014 | Man | 37
Bijbalontsteking
Ivm bijbalontsteking middel gebruikt (2x1 per dag van 960 pch oftewel mg) en daar heb ik inmiddels spijt van. Aan het eind van de eerste dag duizelig. Aanvankelijk van plan om, iom huisarts, te stoppen met deze kuur vanwege deze duizeligheid. De tweede dag bleek de duizeligheid af te nemen. Omdat het middel wel goed op de kwaal leek te slaan toch doorgezet iom huisarts[lees meer...]. Leek enkel wat moe te zijn maar kon wel doorwerken. Na verloop van de dagen werd ik steeds vermoeider. Kreeg ook een constant suizen in mijn hoofd en een ruwe tong met groene uitslag. Gewoon een normale bijwerking aldus de huisarts. Na 9 dagen kreeg ik echter koorts en een barstende hoofdpijn. Spierpijn, pijn in de ogen, kreeg geen hap meer door mijn keel. De dag daarop zat ik onder de huiduitslag. Direct de huisartsenpost gebeld en langsgegaan. Op diens advies direct gestopt met inname. Middel leek toch niet afdoende te werken tegen de kwaal. Onduidelijk was waar de koorts vandaan kwam. Bijwerking of virus? Huiduitslag begon te jeuken. Ademhalen ging zwaarder en kuchen was lastig. Afspraak voor consult later vandaag. Maar dit middel hoef ik gelukkig niet meer te slikken. Het is erger dan de kwaal!

10-07-2014 | Man | 37
Bijbalontsteking
Antibioticum voorgeschreven gekregen ivm ontsteking bijballen en bijholteontsteking. 2x1 per dag 960 Mg. Werking na inname eerste pil al waarneembaar na korte tijd. Deed dus goed zijn werk. Na de tweede pil kreeg ik echter last van bijverschijnselen: Licht in hoofd (duizelig) Slappe knieën Ogen focussen langzamer Suizen in hoofd Volgens bijsluiter mag je dan niet [lees meer...]autorijden. Huisarts gebeld. Op diens advies direct gestopt met inname krijg een andere antibioticum voorgeschreven.

02-03-2018 | Man | 33
Bijbalontsteking
Ik heb het voor een bijbalontsteking. Moet het 2 weken gebruiken maar het werkt niet nu een week bezig en er is nog geen verandering. Voor de cotrimoxazol een week andere antibiotica gehad die ook al niet aansloeg.

03-09-2023 | Man | 16
Bijbalontsteking
Ik heb een bijbalonsteking en moest hiervoor dit middel innemen. De pijn is ondertussen wel weg, dus het medicijn werkt wel goed, maar de bijwerkingen zijn er te veel aan. Sinds dag 1 voel ik me zo ziek als een hond en heb ik constant last van braakneigingen en een zeer benauwd gevoel, waardoor ik slecht slaap en slecht kan functioneren in mijn dagelijks leven. Ik heb [lees meer...]ook prikkelbare darm and last van stress dus dit was niet echt een fijne ervaring.