Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

algemene malaise beenkrampen duizeligheid energieverlies gewrichtspijn herhaaldelijk overgeven huiduitslag hele lichaam Jeuk over het hele lichaam koortsig gevoel misselijkheid

Blaasontsteking (33 meningen)
Keelontsteking (4 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

31-01-2020 | Vrouw | 6
co-trimoxazol (200/40mg/5ml)
Oorontsteking
Mijn zoon van zes kreeg dit vanwege een te lang durende infectie (oren en keel) omdat hij allergisch is voor amoxiciline. Het werkte heel snel. De eerste dag van gebruik had hij diarree verder niet. Hij was wel prikkelbaar en bozig gedurende de kuur, maar verder geen bijwerkingen gehad.

11-04-2024 | Man | 66
co-trimoxazol (160/800mg)
Oorontsteking

beenkrampen Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam koortsig gevoel algemene malaise energieverlies

Hele slechte ervaring met dit middel 960mg Middel werkte niet, en na paar dagen heel veel bijwerkingen, algehele malaise, echt ziek voelen, misselijk, braken, duizeligheid, koortsaanvallen, koude rillingen, spierkrampen in benen, gewrichtspijnen in armen en polsen, hoofdpijn die niet meer met pijnstillers was te onderdrukken en het ergste was huiduitslag over het hele lic[lees meer...]haam met onhoudbare jeuk.

07-06-2013 | Man | 30
Oorontsteking
Nadat een tweeweekse antibioticakuur niet aansloeg werd Co-Trimoxazol voorgeschreven door de KNO-arts in verband met een ontsteking van het gebied achter het oor. Eerst twee weken langs 2x960mg per dag, daarna nog vier weken een pil per dag. Met het doorslikken van deze pillen heb ik geen moeite gehad, maar veel groter hadden ze niet moeten zijn. Een hele serie bijwerki[lees meer...]ngen hebben de revue gepasseerd, in het begin had ik vooral last van slaapproblemen: veel moeite met in slaap komen en overdag niet bepaald wakker. Daar kwam vermoeidheid bij, waarvan één keer een zware en onaangename vermoeid- en afwezigheid zoals ik nooit eerder had ervaren. Deze bijwerkingen verdwenen na een tijdje, maar af en toe werd ik nog wel beroerd. Naarmate de kuur vorderde veranderen de klachten en kreeg ik steeds meer last van een prikkelbaarheid, een licht gevoel in mijn hoofd, lichte duizeligheid en misselijkheid en oorsuizen en eenmalig een zware hoofdpijn. Al met al was het geen aangename ervaring, maar de ontsteking is wel verdwenen.

22-05-2013 | Man | 49
Oorontsteking
Voorgeschreven door de KNO arts voor een terugkerende middenoorontsteking en neusholte onsteking .ooronsteking was na 2 dagen weg (wel bleven mijn oren dicht zitten). Maar zeer negatief effect op mijn astma. Ik werd zeer kotademig en veel hoesten met slijm. Uiteindelijk kwam er ook nog een allergische reactie ( rode vlekken) bij. Na overleg met KNO arts direct gestopt. Met[lees meer...] de longen gaat het moeizaam beter nadat ik ben gestart met anti Histaminicum. Na overleg met een Microbioloog is de algemeen te hanteren richtlijn max. 7 dagen een antibioticum ( welke dan ook) is geen effect dan stoppen! Goede les voor de toekomst. Morgen naar de longarts.