Trimethoprim

trimethoprim

Urineweginfectie (3 meningen)

20-05-2019

Blaasontsteking

Al vijf maanden loop ik rond met een flinke blaasontsteking. In eerste instantie weigerde de arts medicatie voor te schrijven. Want ondanks dat de urine erg vies rook en ik pijn had in mijn vagina, vonden ze in een simpele urinetest nauwelijks iets. Op mijn aandringen is de urine op kweek gezet en daar bleek wel een flinke bacterie uit. Twee Verschillende kuren al gekre[lees meer...]gen inmiddels, maar die bleek ik niet eens te mogen nemen ivm verminderde nierfunctie. Ook met deze huidige medicatie is het oppassen geblazen met nierproblemen. Vanaf dag 1 heb ik ontzettend veel last van bijwerkingen. Met nierproblemen moet ik overogens ook vaak plassen in de nacht en dat mag niet, dus pijn erbij (hopenlijk niet blijvend) dankzij ingehouden plas. Bovendien ruikt de eerate as van de dag nu niet meer zo vies, maar naarmate de dag vordert komt de vieze geur terug. De pijn blijft aanhouden.
19-06-2018

Blaasontsteking

Nul effect op zeer pijnlijke blaasontsteking: na twee dagen leek beter te gaan maar van korte duur (als in: 1 middag). Blaasontsteking lijkt erna vergergerd. Heb vaak vroeger blaasontst gehad en ervaring is dat na 3 dagen pijn echt afzakt en verdwijnt. Na vijf dagen dus geen effect, vandaag andere antibiotica gevraagd schijn nu een mega atoombom pil te krijgen want hoef da[lees meer...]ar maar 1 van voor slapen in te nemen. Ik heb zelden zo slecht effect gehad als met medicijn trimethoprim: de candida kreeg ik er bij op tweede dag van gebruik. Rode bultjes op buik en armen die jeukten.
27-11-2017

Blaasontsteking

Ik heb nog nooit eerder een blaasontsteking gehad. Ik heb ook nog maar zeer zelden antibiotica hoeven gebruiken, gelukkig. Ik ben onbekend met allergieën. Nu dus voor de eerste keer een blaasontsteking en daartegen Trimethoprim 300mg voorgeschreven gekregen. 's Avonds in te nemen drie dagen lang. Na de eerste tablet voelde ik me 's ochtends niet zo lekker. Misselijk, h[lees meer...]oofdpijn, wat spierpijn. Onaangenaam maar te overzien. Na de tweede tablet echter werd ik 's ochtends doodziek wakker. Ik kotste m'n hart uit m'n lijf (nu nog spierpijn van in mijn ribbenkast). Ik had zeer zware hoofdpijn, op het ondragelijke af. Ik hield extreem veel vocht vast over mijn hele lijf, ook in mijn gezicht en in mijn mond. Geschrokken belde ik de huisartsenpost. Belsuit was: direct stoppen met slikken en vooral de zwelling in de gaten houden. Die nam nog iets toe alvorens gelukkig weer af te nemen. Enfin, twee dagen slikken maakten me dus doodziek en hebben bovendien geen enkel effect gehad op de blaasontsteking :( Op naar het volgende medicijn dan maar.
07-03-2017

Blaasontsteking

In januari ook een kuur van 5 dagen gehad goed geholpen toen. Nu weer en na de eerste tablet helemaal onder de uitslag met hevige jeuk.
02-03-2017

Blaasontsteking

Ik vind het een middel met veel bijwerkingen. Ik voelde me meteen na inname erg beroerd en duizelig. Angstig zelfs en kon de slaap niet vatten. De tweede dag grote rode vlekken in mijn gezicht bij wakker worden en begin van de middag kwam het branderige gevoel en de aandrang om te plassen weer terug.Vervelende bijwerking is ook kramp. In mijn geval anuskramp. Ook heel naar[lees meer...]. Verder heel moe en enigszins depressief. De derde dag maar weer de huisarts gebeld en straks kan ik een ander middel halen.
05-08-2016

Blaasontsteking

Ik had blaasontsteking en kreeg deze antibiotica via de huisarts. Ik heb het 's avonds genomen en de volgende morgen werd ik wakker met een hele dicht en ontstoken oog. Mijn oor was ontstoken, mijn schaamlippen waren opgezet en ontstoken, ik had een vaginale schimmelinfectie en mijn slokdarm was opgezet en heel pijnlijk.
13-10-2014

Blaasontsteking

Heb een kuur voor 7 dagen gehad. Na 4 dagen nog geen enkel effect betreffende mijn blaasontsteking, slaap niet van de pijn en slik de hele dag ibruprofen om de pijn iets te verzachten. Beetje uitslag voornamelijk op mijn armen en diaree. Heb het er allemaal voor over als die gemene pijn maar weggaat. Huisarts zegt dat het even duurt voor het effect bereikt wordt.
15-05-2014

Blaasontsteking

Ik had een kuur van 7 dagen. de 4de dag werd ik erg moe en misselijk. De 5de dag was ik erg beroerd, vlagen van erge misselijkheid, overgeven, diarree en ik was niet voor uit te branden, kon de hele dag/nacht wel slapen. Het leek wel of ik slaapziekte, hepatitis en griep ineen had, zo verschrikkelijk moe, echt niet normaal, nog 1 dag geslikt en toen i.o.m. de huisarts ge[lees meer...]stopt. Was niet te doen en het heeft niet geholpen tegen de blaasontsteking. Ik heb nog zeker 3 dagen daarna last gehad van de bijwerkingen, ben 4 kilo afgevallen.
07-09-2013

Blaasontsteking

Ik heb dit medicijn 5 dagen gebruikt voorgeschreven door de arts voor een urineweg infectie. De eerste dag kreeg ik diarree en krampen, verder had ik erge spierpijn wat ik voordat ik de tablet in had genomen niet had. Dag twee had ik enorme hoofdpijn en begon ik steeds een verhaal waarna ik twee seconden later niet meer wist wat ik nu precies wilde vertellen, nu hebben w[lees meer...]e dit allemaal wel eens, maar ik heb het zeker zo'n 8 keer op een dag? (Dag 2,3,4,5) Dag drie werd ik misselijk, sagerijnig maar ook omdat de blaasontsteking maar niet weg ging en ik eerdere ervaringen heb gehad met andere antibiotica dat het zo weg was. Ook was ik van tijd tot tijd erg duizelig. Dag 4 kreeg ik hogere buikpijn en duizeligheid maar ook nog steeds het verwarde. Mijn huisgenoot vond dat ik terug moest naar de huisarts maar ik dacht heb nog drie dagen te gaan komt wel goed. Dag 5 werd ik om 3 uur snachts wakker, enorm brandend gevoel aan m'n billen en naar mijn idee was m'n hartslag veel te hoog. Nu bleek het dat ik blaren op de huid had die open waren gegaan wat het brandende gevoel veroorzaakte. Die ochtend ben ik naar de dokter terug gegaan, die heeft wederom mijn urine getest, nog steeds een blaasontsteking. Maar ik vertelde haar dat ik vooral erg bezorgd ben om m'n hart. Ze heeft m'n hartslag en bloeddruk opgenomen en ze was zo verbaast dat ze het drie keer heeft gecheckt. Nu weet ik m'n precieze bloeddruk niet meer maar m'n hartslag was 134/60. In rust. (Normaal 53/60) Ze zei dat ze hoopte dat het bijwerkingen van de antibiotica waren en dat ik me anders over twee dagen moet melden in een ziekenhuis vanwege m'n hart. Fijn dit medicijn! Ben nu aan de cefalexin 500mg 3 x daags en maar hopen dat m'n hart het weer normaal gaat doen.
22-08-2013

Blaasontsteking

Bij snel opkomende blaasontsteing kreeg ik Trimethoprim. Bij innamedag 2 en 3 kreeg ik erg negatieve bizarre gedachten, zelf sadistisch. Heel vreemd. Ook kreeg ik nachtmerries waardoor ik niet durfde in te slapen. Omdat (liefst) pure chocolade een gunstige werking heeft op je geestelijk welzijn heb ik afgelopen nacht een halve reep pure chocolade opgegeten om positief te w[lees meer...]orden en zeker ruim een half uur gewacht voor de werking. Hierna heb ik gelukkig vredig geslapen. Ik ben heel blij dat gisteren mijn laatste medicijndag was. Volgende keer zoek ik iets homeopatisch, want ik ben het weer helemaal zat met die allopothische middelen.
18-04-2013

Blaasontsteking

Wat een vreselijk medicijn. Heb toch al flink wat antibiotica gehad, maar dit is echt naar.
08-07-2018

Blaasontsteking

Kuur van vijf dagen voorgeschreven gekregen. Enkele uren na inname onstonden jeukende blaasjes op mijn gezicht, de jeuk in de schaamstreek was licht. Drie uur na inname van de tweede tablet verergerden de blaasjes en de jeuk zich. Schaamlippen en clitoris opgezet en erge jeuk. Durf de derde tablet niet meer te nemen. Ook jeuk bij de neusvleugels. Blaasontsteking volgens mi[lees meer...]j wel weg.
18-05-2016

Blaasontsteking

Het heeft een zeer pijnlijke blaasontstekigg met veel bloed en pijn de eerste dag al een stuk beter gemaakt. Bijwerkingen heftig. Misselijk, algeheel ziek gevoel. Veel hoofdpijn en moe. Voor mij teveel bijwerkingen.
11-10-2015

Blaasontsteking

Niet al te veel bijwerkingen van gehad. Helaas was de bacterie resistent en kwam de blaasontsteking er gewoon doorheen.
14-12-2014

Blaasontsteking

ik vind het een vreselijk medicijn, ik heb ook veel antitbiotica gehad, dit is echt naar
29-09-2014

Blaasontsteking

sinds een aantal dagen slik ik trimethoprim en ik merk geen verschil, eerder dat het erger wordt. De bijwerkingen zijn bij mij: behoorlijke duizeligheid en heel erg moe. Vandaag naar de huisarts om te bespreken of er ook iets anders is. Al met al is het voor mij niet het middeltje.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum