Ervaringen met Trimethoprim

Urineweginfectie (5 meningen)

01-02-2015 | Vrouw | 22
trimethoprim
Blaasontsteking
Effectief tegen blaasontsteking; al na de eerste dag hier geen last meer van. Lichte bijwerkingen: ik voel me soms een beetje misselijk en slap en heb soms even last van trillende handen, maar dit is altijd maar heel kort. Lichte jeuk in het gezicht, wat een veel voorkomende bijwerking is. Maar de voordelen wegen op tegen de nadelen!

11-10-2015 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Niet al te veel bijwerkingen van gehad. Helaas was de bacterie resistent en kwam de blaasontsteking er gewoon doorheen.

05-08-2016 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Ik had blaasontsteking en kreeg deze antibiotica via de huisarts. Ik heb het 's avonds genomen en de volgende morgen werd ik wakker met een hele dicht en ontstoken oog. Mijn oor was ontstoken, mijn schaamlippen waren opgezet en ontstoken, ik had een vaginale schimmelinfectie en mijn slokdarm was opgezet en heel pijnlijk.

17-08-2015 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Goed medicijn tegen blaasontsteking, werkt onmiddelijk. Geen bijwerkingen gehad. Voelde me er goed bij.

20-05-2019 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Al vijf maanden loop ik rond met een flinke blaasontsteking. In eerste instantie weigerde de arts medicatie voor te schrijven. Want ondanks dat de urine erg vies rook en ik pijn had in mijn vagina, vonden ze in een simpele urinetest nauwelijks iets. Op mijn aandringen is de urine op kweek gezet en daar bleek wel een flinke bacterie uit. Twee Verschillende kuren al gekre[lees meer...]gen inmiddels, maar die bleek ik niet eens te mogen nemen ivm verminderde nierfunctie. Ook met deze huidige medicatie is het oppassen geblazen met nierproblemen. Vanaf dag 1 heb ik ontzettend veel last van bijwerkingen. Met nierproblemen moet ik overogens ook vaak plassen in de nacht en dat mag niet, dus pijn erbij (hopenlijk niet blijvend) dankzij ingehouden plas. Bovendien ruikt de eerate as van de dag nu niet meer zo vies, maar naarmate de dag vordert komt de vieze geur terug. De pijn blijft aanhouden.

28-04-2015 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
5 dagen een kuur gekregen. Kreeg op de 5e dag licht last van huiduitslag in mijn gezicht, maar op de 6e dag was de uitslag over mijn hele lichaam aanwezig. Lijkt wel of ik waterpokken heb.... De jeuk is om gek van te worden. Zit ook op mijn handen en doet extra pijn als ik een warm kopje vasthoud.

19-06-2018 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Nul effect op zeer pijnlijke blaasontsteking: na twee dagen leek beter te gaan maar van korte duur (als in: 1 middag). Blaasontsteking lijkt erna vergergerd. Heb vaak vroeger blaasontst gehad en ervaring is dat na 3 dagen pijn echt afzakt en verdwijnt. Na vijf dagen dus geen effect, vandaag andere antibiotica gevraagd schijn nu een mega atoombom pil te krijgen want hoef da[lees meer...]ar maar 1 van voor slapen in te nemen. Ik heb zelden zo slecht effect gehad als met medicijn trimethoprim: de candida kreeg ik er bij op tweede dag van gebruik. Rode bultjes op buik en armen die jeukten.

04-02-2018 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Het medicijn hielp snel Kort kuurtje is wel fijn Minder bijwerkingen dan nitrofurantoine Alleen de jeuk was bijna ondraaglijk

08-07-2018 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Kuur van vijf dagen voorgeschreven gekregen. Enkele uren na inname onstonden jeukende blaasjes op mijn gezicht, de jeuk in de schaamstreek was licht. Drie uur na inname van de tweede tablet verergerden de blaasjes en de jeuk zich. Schaamlippen en clitoris opgezet en erge jeuk. Durf de derde tablet niet meer te nemen. Ook jeuk bij de neusvleugels. Blaasontsteking volgens mi[lees meer...]j wel weg.

27-11-2017 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Ik heb nog nooit eerder een blaasontsteking gehad. Ik heb ook nog maar zeer zelden antibiotica hoeven gebruiken, gelukkig. Ik ben onbekend met allergieën. Nu dus voor de eerste keer een blaasontsteking en daartegen Trimethoprim 300mg voorgeschreven gekregen. 's Avonds in te nemen drie dagen lang. Na de eerste tablet voelde ik me 's ochtends niet zo lekker. Misselijk, h[lees meer...]oofdpijn, wat spierpijn. Onaangenaam maar te overzien. Na de tweede tablet echter werd ik 's ochtends doodziek wakker. Ik kotste m'n hart uit m'n lijf (nu nog spierpijn van in mijn ribbenkast). Ik had zeer zware hoofdpijn, op het ondragelijke af. Ik hield extreem veel vocht vast over mijn hele lijf, ook in mijn gezicht en in mijn mond. Geschrokken belde ik de huisartsenpost. Belsuit was: direct stoppen met slikken en vooral de zwelling in de gaten houden. Die nam nog iets toe alvorens gelukkig weer af te nemen. Enfin, twee dagen slikken maakten me dus doodziek en hebben bovendien geen enkel effect gehad op de blaasontsteking :( Op naar het volgende medicijn dan maar.

02-03-2017 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik vind het een middel met veel bijwerkingen. Ik voelde me meteen na inname erg beroerd en duizelig. Angstig zelfs en kon de slaap niet vatten. De tweede dag grote rode vlekken in mijn gezicht bij wakker worden en begin van de middag kwam het branderige gevoel en de aandrang om te plassen weer terug.Vervelende bijwerking is ook kramp. In mijn geval anuskramp. Ook heel naar[lees meer...]. Verder heel moe en enigszins depressief. De derde dag maar weer de huisarts gebeld en straks kan ik een ander middel halen.

19-04-2022 | Vrouw | 58
trimethoprim (100mg)
Blaasontsteking
Het helpt goed. Ik gebruik het nu 3 maanden. Mijn haar begint uit te vallen. Komt dat vaker voor?

07-03-2017 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
In januari ook een kuur van 5 dagen gehad goed geholpen toen. Nu weer en na de eerste tablet helemaal onder de uitslag met hevige jeuk.

30-12-2021 | Vrouw | 60
trimethoprim (100mg)
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven ondat het ander antibioticum niet hielp. Dir medicijn dus ook niet! Vrijwel direct kreeg ik depressieve gevoelens en was ik erg emotioneel ik dacht dat het van de blaasontsteking kwam maar toen de 5 dagen voorbij waren ging het weer beter Vandaar dat ik wil waarschuwen voor mensen die kwetsbaar zijn zoals ik .

18-05-2016 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Het heeft een zeer pijnlijke blaasontstekigg met veel bloed en pijn de eerste dag al een stuk beter gemaakt. Bijwerkingen heftig. Misselijk, algeheel ziek gevoel. Veel hoofdpijn en moe. Voor mij teveel bijwerkingen.

29-07-2021 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
In korte tijd deze antibiotica van de huisarts gekregen maar ik ben geen voorstander van antibiotica.maar volgens de huisarts is er geen andere optie dus ik slik er D Mannose bij om mijn lichaam nog iets beter te helpen. De vorige kkeer was mijn hele weerstand een puinhoop, zo jammer. Als dit achter de rug is ga ik door met de D mannose zodat ik geen rommel meer hoef te[lees meer...] slikken. Ook drink ik enorm veel hete thee en water..ik plas de bacteriën er dan sneller uit