Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)

doxycyline (40mg)
Longontsteking

02-10-2018 | Vrouw | 34
Ziekte van Lyme
Tweede keer antibiotica voor ziekte van lyme. Nog niet zeker of het geholpen heeft of niet. Maar kreeg door de antibitiotica wel ontstekingen in m'n tandvlees

04-02-2023 | Vrouw | 35
Chlamydia
Ik wil toch even een tegenbericht geven. Ik werd nogal angstig nadat ik hier de ervaringen las van dit medicijn. Ik ben het met tegenzin gaan innemen. Maar goh, het valt reuze mee. Ik ben er net mee begonnen (2 pillen ingenomen), dus weet nog niet of het effectief is. Maar van de bijwerkingen heb ik totaal geen last! Dus geen misselijkheid, diarree, hartkloppingen, etcet[lees meer...]era. Over de bijwerkingen op langere termijn kan ik dus nog niks zeggen.

11-06-2022 | Vrouw | 35
Ziekte van Lyme
Door een grote rode kring op mijn been, en een wit bultje in het midden bij de huisarts terecht gekomen. Vermoeden was een tekenbeet, alhoewel ik de teek nooit gezien heb. Door met name de rode uitbreidende kring is er Lyme ziekte geconstateerd. Andere (lichte) klachten waren hoofdpijn, vermoeidheid, griepachtig. Meteen na de constatering van de grote rode vlek, 10 dagen d[lees meer...]oxycycline geslikt, 2x per dag, 100mg. Tijdens slikken een aantal bijwerkingen, zoals extra vermoeidheid, niet goed tegen fel licht kunnen, droge mond. In de zon staan of kijken was echt ongemakkelijk. Nu 2 dagen van de kuur af, nog steeds moe en last van fel licht. Hopelijk gaan deze bijwerkingen snel weg en ben ik af van de ziekte van Lyme.

16-07-2021 | Vrouw | 35
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na inname eerste tablet , kreeg ik direct een zwaar gevoel in mijn ledematen.Alsof de bloedsomloop verminderde, beetje tintelend gevoel in ledematen ook. Dezelfde nacht hartkloppingen waardoor ik niet kon slapen. NU dag 3, wakker geworden door hevig transpireren en hartkloppingen. Ben van plan naar de huisarts te gaan, dit lijkt erop dat het een allergische reactie betr[lees meer...]eft verder is erg vermoeid maar dat is meestal zo bij medicijngebruik.

24-08-2023 | Vrouw | 36
doxycyline (100mg)
Bloed in mond en maag en ernstige vermoeidheid na de eerste pil op de eerste dag. Gelijk gestopt.

15-02-2022 | Vrouw | 36
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb de kuur gekregen voor een luchtweginfectie en voorhoofdsholte ontsteking. Ik ben inmiddels 1 dag klaar met de kuur, maar wat een bijwerkingen. Opgeblazen gevoel, maagklachten, misselijk, hondsmoe, duizelig, hoofdpijn.

07-03-2022 | Man | 37
doxycyline (100mg)
4 jaar lang moeten slikken voor de ziekte van whipple te onderdrukken, uiteindelijk resistent geworden.

19-11-2020 | Man | 37
Tekenbeet
Naar verwachting een teekbeet. Puntje met rode kring er omheen. Ik was de laatste tijd al snel moe.. 10 dagen 2x daags na het eten 100mg en uit de zo’n blijven is het advies van de doc. Vooral erg moe, rond 20:00 begint het al. Wel gewoon aan het werk. Eerste dagen kan het erger worden door het afsterven van de bacteriën en door hen aangemaakte toxinen. Nu halverwege[lees meer...] de kuur maar voel me nog niet echt beter.. dat kan natuurlijk ook de antibiotica zijn...

05-07-2019 | Man | 38
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Dit middel tegen een soa. Na de eerste dag word ik wakker op de bank met een enorme eikel. Ik dacht wat is dit nou weer het was ongeveer 2 keer zo groot als ooit gezien In paniek natuurlijk. Bijwerking van dit middel is dat het alle bacteriën dood dus ook de goede. Sommige slechte bacteriën blijven leven en zorgden voor een enorme ontstoken eikel . Nooit van mijn [lees meer...]leven zon pijn gevoeld. Het vel ging letterlijk van mijn eikel af. Dus aan het vervellen. Alsof je een schaafwond hebt en de hele dag ertegenaan loopt te schuren maar dan op het gevoeligste deel van je lichaam. Kon er niet meer tegen en heb maar een week met condooms eromheen gelopen zodat het in ieder geval niet schuurde. Echt letterlijk elke aanraking deed enorme pijn (vind je het gek met een eikel waar het vel vanaf ligt). Maar ja de soa was dan ook eigen schuld en dit waren de gevolgen

08-10-2022 | Vrouw | 39
Ziekte van Lyme
Na tekenbeet risico op de ziekte van Lyme wegens huiduitslag. Vrij snel na inname van het pilletje licht duizelig en misselijk. Als ik het i neem bij het eten zoals ze adviseren is dit minder. Wel paar uur na inname steeds heel erg moe. Alsof ik al paar nachtjes amper geslapen heb. Verder, tot op heden, geen bijwerkingen. Irritatie tekenbeet nog niet weg. We zitten ook nog[lees meer...] maar aan de 3e dag van de 10.

21-05-2020 | Vrouw | 40
Astma

16-08-2019 | Vrouw | 40
Chlamydia
1 Pilletje genomen en voor mij was het echt de hel helaas. Duizelig als geen 1, zware felle hartkloppingen, alsof ik van mezelf zou gaan. Zware hoofdpijn. Oorsuizen. En maagpijn alsof er een naald voortdurend in mijn maag stak en zelfde stekende pijn aan slokdarm. Een huid die aanvoelde alsof ik zwaar verbrand was van de zon zelfs nu nog na het nemen van die ene pil eergis[lees meer...]terenavond. Ondanks dat ik het normaal moet nemen omdat de Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae niet weg ging met Claritromycine en ik Azytromicine niet kon verdragen moet ik deze echt nemen want er zijn al symptomen van Atherosclerose ea door de Chlamydia Pneumoniae. Ik heb nu nog steeds ontzettend ondraaglijke rugpijn na die ene pil Doxycicicline. Ik neem het nooit meer ook al betekend het mijn einde. Dit nooit meer. Ik snap niet dat mensen die maanden kunnen nemen en ik niet 1 pil aankan. Ben ik dan zo zwak ?

18-07-2022 | Vrouw | 41

07-10-2020 | Vrouw | 41
doxycyline (100mg)
Dit vind ik de fijnste antibiotica, helpt goed en nooit bijwerkingen gehad en dat heb ik bij andere wel. Bij voorhoofdholteontsteking