Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

19-08-2018 | Man | 25
doxycyline (100mg)
Maand nadat ik gebeten was door een teek werd ik ineens super moe en kreeg overal tintelingen en had last van hartkloppingen. Moest van de huisarts 2 maal daags een doxycycline tablet van 100 mg. Eerste paar dagen vielen mee. Na de 4e dag kreeg ik een branderig gevoel onder mijn ogen en was de hele tijd super moe. De lyme symptomen verdwenen echter wel, ik had geen last me[lees meer...]er van de tintelingen en mijn hartkloppingen waren zo goed als weg. Na een week was mijn eetlust compleet verdwenen en sliep ik erg slecht. Bij mij waren de bijwerkingen van de doxycycline erg vervelend. Nu twee dagen na de kuur merk ik dat de lyme symptomen weer terug komen, weer last van hartkloppingen en rare tintelingen in mijn armen en benen.

07-07-2018 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb dit medicijn als laatste oplossing gekregen werkt dit niet dan houd het op. Ik heb hiervoor allemaal middeltjes gehad tretinoïne lotion wat niet vergoed werd dus €52 per maand kwijt dit werkte enigzins maar door de kosten niet te gebruiken. Heb ook differan gehad en nog meer middeltjes. Ik hoop dat dit middel werkt enigste nadeel heb vaak andere antibiotica nodig vo[lees meer...]or andere problemen ben benieuwd hoe dit dan moet.

18-02-2021 | Vrouw | 26
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Het heeft niet geholpen. Ik moest dit zes weken slikken en na de kuur kwam het keihard terug.

10-12-2019 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Acne verdween als sneeuw van de zon maar was na de kuur binnen 2 weken volledig terug.

21-09-2018 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik merkte binnen een week al verschil. Er kwamen veel minder puistjes. Alleen hele kleintjes. 2 weken na de kuur kwam mijn acne erger terug. Ik ben daarom deze week begonnen met isotretinoïne

05-09-2023 | Vrouw | 27
Chlamydia
Ik was 3 weeken .. gewacht om te innemen ! Vanwege wat ik heb hier gelezen .. ik was zo stom !! . Moest gelijk innemen en niet lezen ervaringen op deze pagina .. pfff .. ik heb totaal geen bijwerkingen. Geen buikpijn niks ! . Zeker is antibiotica niet altijd leuk om te innemen .. maar deze is goed . Geen bijwerkingen totaal 0 ! Ik zweer. Dus lees maar hier niks gewoon i[lees meer...]nnemen hooppaaa. Nu allen wachte tot bacterie is weg . Volgende keer vergeet ik geen condoom .

31-08-2023 | Vrouw | 27
Chlamydia

07-01-2020 | Vrouw | 27
doxycyline (40mg)
Acne/puistjes
Ik heb al twee keer een kuur van een aantal maanden gedaan met een tussenpoze van ongeveer een jaar. Als dat nodig is om mijn onderhuidse ontstekingen tegen te gaan heb ik daar geen problemen mee.

08-11-2020 | Vrouw | 28
Longontsteking
Kuur van 10 dagen gekregen voor longontsteking. Ik ben allergische voor Amoxicilline vandaar deze kuur. Over het algemeen fijne antibiotica. Lichte misselijkheid kort na innamen( ik raad aan om het staand op te drinken ,met nog een extra glas water erachteraan) dan heb je er minder last van. Ik Had meestal 2 uur na innamen beetje last van zware ogen en licht duizelig[lees meer...]. Maar geen heftige bijwerkingen.

13-04-2023 | Man | 30
Ziekte van Lyme
Tijdens bezoek aan de sauna viel mijn vriendin op dat er een rode vlek op mijn bil zat. De huisarts heeft Doxycycline voorgeschreven tegen Lyme. Geen last van bijwerkingen en na 5 dagen is de vlek aanzienlijk lichter van kleur. Ik denk dat aan het einde van de kuur, de vlek verdwenen is.

13-01-2020 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Meerdere keren gekregen als ik weer eens een grote onderhuidse ontstekingen had, na een paar dagen innemen waren ze vaak weer verdwenen. Ik ga nu voor langere tijd slikken maar ik verwacht geen problemen. Recent ook een minocycline kuur gehad voor langere tijd maar daar kreeg ik juist wel bijwerkingen van en vergat ik vaak ook in te nemen (want 2x per dag i.p.v. 1x) dus nu[lees meer...] weer overgestapt op deze.

25-07-2022 | Man | 31
Ziekte van Lyme
30 dagen doxycycline 100mg 2 x per dag vanwege verlate (onbehandelde) lymeziekte na ACA op het been. Na ongeveer 7 dagen erge last van de volgende bijwerkingen: algehele malaise, ernstige vermoeidheid, droge mond en hoofdpijn. Na een aantal uren geconcentreerd werken is mijn batterij leeg. Hopelijk snel voorbij na afloop van de kuur.

06-08-2018 | Vrouw | 31
Keelontsteking
De keelpijn verergert nu weer eigenlijk is alleen de koorts nog weg.

13-07-2022 | Vrouw | 32

20-09-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking

30-08-2019 | Man | 32
Ziekte van Lyme
Ab kuur voorgeschreven gekregen bij besmette tekenbeet. 10 dagen de doxic slikken. Eerste dag wat hoofdpijn en hartkloppingen. Dagen daarna wat meer moe. Nu op dag 7 ineens toename van bijwerkingen: Vermoeidheid, lusteloos, brok in de keel, steken rondom de lever, inspanningscapaciteit tijdens het sporten afgenomen en droge mond. Man wat een rommel. Maar goed, liever dit d[lees meer...]an lyme. 1e kuur in mijn leven (32 jaar). Nog 3 dagen slikken en dan gauw het lichaam helpen met herstel na deze kuur.