Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (63 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

05-11-2019 | Vrouw | 48
Baarmoederkanker
Ik heb kanker stadium 4, na operatie en chemo onder controle, maar gestaag stijgende tumormarkers in mijn bloed (indicatie dat er weer kwaadaardige cellen zijn,maar nog niet zoveel dat er al een zichtbare tumor is). Kwam in contact met oud hoogleraar Albert M. Kroon die veel onderzoek heeft gedaan naar Doxycycline. Via hetzelfde principe waardoor dit middel tegen bacteriën[lees meer...] werkt kan het dus ook de deling van kankercellen remmen of stoppen. Vanaf moment dat ik het ging gebruiken zijn mijn tumormarkers gedaald. Ook na de chemo waren ze alleen maar gestegen, in mijn geval is het dus effectiever gebleken dan chemotherapie. Hoe het in de toekomst gaat moet nog blijken, maar het heeft me in elk geval nog enkele jaren extra gegeven, daar ben ik heilig van overtuigd. Bijwerkingen: acne op mijn kin helemaal weg sinds gebruik. Maar die mis ik niet hahaha. Verder helemaal nul komma nul bijwerkingen. Dus baat het niet schaadt het niet als je kankerpatient bent.. zou het zeker proberen,je hebt niks te verliezen. Dhr. Kroon heeft voor de geïnteresseerde leek uitgelegd hoe het werkt in zijn boek: Kankertherapie: kan het eenvoudiger? Geen alternatieve geneeswijzen of Jomanda toestanden, gewoon solide wetenschap.

01-11-2019 | Vrouw | 47
doxycyline (100mg)
Helaas gaat dat ook niet over met deze medicatie het hoesten,wel idd met amoxiceline en helaas ben ik daar allergies voor,dus voor de hoest slik ik er codeine pilletjes bij,werk prima

02-09-2019 | Vrouw | 19
Chlamydia
Ik heb deze antibiotica moeten slikken voor het behandelen van een soa. Ik moest hem 7 dagen lang 2 x per dag slikken. Ik was erg bang geworden na het lezen van alle ervaringen hier. Maar ik heb helemaal geen bijwerkingen ondervonden! Na 3 dagen waren mijn klachten van de soa verdwenen. Ik laat me binnenkort weer testen of het ook daadwerkelijk weg is. Maar de antibiotica [lees meer...]heeft helemaal geen klachten gegeven.

14-05-2019 | Vrouw | 55
Rosacea

18-03-2019 | Vrouw | 44
doxycyline (40mg)
Bijholteontsteking
Ik heb dit middel al diverse keren gebruikt voor een bijholteontsteking en het werkt bij mij erg goed. Gelukkig weinig last van bijwerkingen, wat lichte hoofdpijn en een duf gevoel. Wel eens vaginale schimmelinfectie gehad door de antibioticumkuur, maar dat is met een zalfje of capsule ook zo weer verholpen. Na een dag of 3-4 begint het te werken.

16-11-2018 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
WAUW! Ik ben 25 jaar en kreeg acne vanaf mijn 17de. Ik had verschillende dingen waarvan slakkengel en teatrea maskers het beste werkten. Ik had het min of meer ook geaccepteerd dat acne bij mij hoorde. Zolang het niet verschrikkelijk was had ik mij er maar bij neergelegd. Maar uiteindelijk droogte mijn huid zo erg op, dat ik toch maar eens besloot om naar de huisarts te ga[lees meer...]an. Ik kreeg Doxyxyxline Aurobindo Disper 100mg voorgeschreven. Na twee weken zag ik DUIDELIJK ZICHTBAAR resultaat! Al mijn puistjes verdwenen. Ik heb nu alleen littekens die nog moeten genezen en kleine 'gaatjes' (door acne) die nu meer opvallen. Ik had dit echt nooit durven dromen. Ik slik het nog drie weken want ik had een 5 weken kuur gekregen. Daarna zal ik langs de huisarts gaan om het resultaat te bespreken. Ik deel mijn ervaring over producten nooit op het internet, maar ik ben zo verbaasd over hoe simpel en snel dit middel heeft gewerkt bij mij..! Misschien heeft iemand anders iets hieraan!! IK ZOU HET ZEKER PROBEREN!!!!! :P Ik ben dankbaar op mijn blote knieën.

11-09-2023 | Vrouw | 54
Ziekte van Lyme
begon met suddenly defness aan het linkeroor . plotseling doof . stoot prednison gekregen . daarna meniere aanval gehad . uit bloed kwam 3 positief lyme borelia nooit een kring gehad lumbale punctie gehad . geen nieuwe besmetting gehad . ook geen neurologische lyme . weer stoot prednison . samen met maand doxycycline. nu vanmorgen de laatste pil gehad . 1e [lees meer...]week geen klachten ..2e week afkicken pretnison . 3e week doodziek alle vezels in mijn lijf deden zeer. . veel hoofdpijn . ben hartpatiënt en veel hartkloppingen en alsof ze er een mes in staken . iedere dag verhoging . 4e week ging weer een stuk beter . conclusie veel mensen last de 3e week . maar probeer te denken . het doet zijn werk . 4e week stuk beter .

09-09-2023 | Vrouw | 66
Luchtweginfectie
Had zeer verschrikkelijke hoestbuien al een week. Heel weinig lucht. Hoge onstekingswaarde in bloed bij huisarts. Dit medicijn gekregen + een puffer voor de ademnood. Gebruik nu 5 dagen deze medicatie. Oplosbare tablet, zeer vies. Stond ergens ver weg in de bijsluiter dat je magnesium pas na 4 uur mag innemen...gebruik ik dagelijks....dus niet handig om dit zo klunzig t[lees meer...]e vermelden. Vieze smaak in mijn mond, veel dorst. Erge hoesten is weg, maar nog lang niet over. Dus volgende week maar terug naar arts. In het verleden kreeg ik Prednison wat veel effectiever is ..

15-07-2023 | Vrouw | 54
Antibiotica profylaxe
Keelpijn en hele vieze smaak in mond, sinds dag 1na inname viel ik er gelijk van in slaap,dag 2 kan heel de dag wel slapen,nog 5 dagen te gaan, In mijn geval is dat extra slapen mooi meegenomen slaap al jaren veel te weinig,hoop echter wel dat ik de komende dagen minder slaperig ervan ben omdat ik afspraken heb lopen.zie dat t medicijn ook voor diverse andere klachten hel[lees meer...]pt ,vele heb ik óók,hoop dat daarmee ook gelijk de rest over is,heb deze medicatie gekregen omdat ik open wondjes heb aan beide handen ,links gebeten door verwilderde kat en rechts ivm roestige schroef,die ging zweren...mbt effectief geen idee mn handen zweren nog steeds hoop dat dit eerdaags geneest,slik t nu 2 dagen

20-04-2023 | Vrouw | 58
Oorontsteking
Oorontsteking en kaakontsteking helpt binnen zes dagen

25-07-2022 | Man | 31
Ziekte van Lyme
30 dagen doxycycline 100mg 2 x per dag vanwege verlate (onbehandelde) lymeziekte na ACA op het been. Na ongeveer 7 dagen erge last van de volgende bijwerkingen: algehele malaise, ernstige vermoeidheid, droge mond en hoofdpijn. Na een aantal uren geconcentreerd werken is mijn batterij leeg. Hopelijk snel voorbij na afloop van de kuur.

21-06-2021 | Vrouw | 50
Tekenbeet
Drie weken geleden gebeten door een teek. Plek ging zwellen, met rode rand en gele stip in midden. Voelde ook warm aan. Ik had er geen pijn aan.

16-03-2021 | Vrouw | 21
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Prima medicijn! Na mijn idee kan ik slechter naar het toilet door het gebruiken van de medicatie? Ik weet niet zeker of dit hier mee te maken heeft maar kan er niks anders achter vinden.

20-02-2021 | Vrouw | 25
Chlamydia
Heb Doxycycline gekregen nadat ik een resistentie had voor Athromycine. De bijwerkingen heb ik bijna geen last van gehad. Ik moest het tablet oplossen in water, in de ochtend en de avond. Als ik wat bij at, werd ik ook niet misselijk. Heb maar 1x hoofdpijn gekregen, maar met paracetamol was dat ook na een uurtje weg. Al met al geen bijwerkingen. De symptomen duurde ech[lees meer...]ter wat langer, waardoor ik een beetje in de stress raakte. Moest tot 3-4 dagen nadat ik het laatste tablet op had, nog steeds heel vaak kleine beetjes plassen. De buikpijn was er nog steeds en afscheiding was sporadisch nog steeds heel/groen. Kan nu zeggen dat 6 dagen na het stoppen de symptomen weg zijn. Alleen soms nog wat buikpijn alsof je ongesteld moet worden, maar schijnt dat dat binnen een paar weken ook weg zal gaan. Schrik er dus niet van als je symptomen wat langer aanhouden. Over twee weken opnieuw een test of alles ook daadwerkelijk Opgeklaard is.

07-06-2020 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Ik begon in Februari met het gebruik van Doxycycline voor 3 maanden voor acne op mijn gezicht, borst en rug. De acne was erg vervelend en ik moest altijd dichte shirts dragen. De eerste paar dagen nam ik het medicijn zonder eten maar dat is snel veranderd naar met eten omdat ik er van moest overgeven. Als ik eerst wat at dan ging het wel stukken beter en had ik eigenlijk w[lees meer...]einig last. Mijn acne is langzaam aan minder geworden maar nooit helemaal weg gegaan. Mijn acne was voor het gebruiken van Doxy wel heel erg onrustig en rood, en dat was gelukkig weg na het gebruik. Maar, ik kan nog steeds geen badpak aan doen om samen met anderen te gaan zwemmen. Van bijwerkingen had ik eigenlijk weinig last. Ik ben niet in de zon geweest en ben daardoor niet vaak verbrand (was op school wel een paar keer verbrand). Ik kreeg verder een droge huid (vooral in mijn nek waardoor ik rode plekken kreeg). Ik heb daar flink veel creme op gesmeerd en toen ging het wel ietsje beter. Nu ik ongeveer een maand klaar ben wordt mijn huid langzaam aan minder droog. Ook kan ik weer fijn in de zon zitten. Bij veel mensen komt de acne langzaam aan weer terug, maar ik hoop erg dat dat bij mij niet het geval wordt (of in ieder geval niet zo erg als het was).

07-01-2020 | Vrouw | 27
doxycyline (40mg)
Acne/puistjes
Ik heb al twee keer een kuur van een aantal maanden gedaan met een tussenpoze van ongeveer een jaar. Als dat nodig is om mijn onderhuidse ontstekingen tegen te gaan heb ik daar geen problemen mee.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum